Vad är det för fel på oss? Eller är det nåt fel?

marlboro2

Medlem
Kön
Man
hej allihop! hinner inte tillföra något mer till den här tråden än en massa uppmuntran att det är skribenter som ni och trådar som den här som gör att jag fortfarande frekventerar detta forumet.

bra tråd med många intressanta funderingar! skönt att se folk på forum på internet som FUNDERAR på saker och innan de skriver om dem! motsatsen ser man tyvärr lite för ofta.

skriver mer sen om jag hinner sitter lite avigt till just nu

skulle villja säga att det sköna och det magiska är "att diskutera" använda insidan kasta ur sej sina spontana funderingar, få respons kanske ändra sin insikt/åsikt lite och sen gå vidare, ja som sagt det är väll det diskussion är.... men här finns sköna mäniskor att diskutera med.

kram på er alla onanister ;)
 

BunnyButt

Medlem
Kön
Kvinna
*blåser lite liv i tråden igen* ;)

För att återkoppla till de allra första frågeställningarna i början av tråden, så skulle jag vilja reflektera kring Nipplers öppningsfråga:

Varför är det så att det är "bara" killar som söker sexupplevelser på internet. Med sexupplevelser menar jag såväl passiva som aktiva, dvs bilder, video, noveller och chat, forum, cam med mera. Ytterst sällan ser man tjejer och ännu mera sällan riktiga tjejer.

Ta valfritt forum på nätet, där företrädesvis många kvinnor förekommer (dvs, inte något direkt sexrelaterat), t ex familjeliv.se eller passagens debattsidor.

Båda har forum där man kan vara helt och fullt anonym och diskutera allt mellan himmel och jord - sex, inte minst. Min uppfattning är att ungefär 90% av deltagande kvinnor har en fullständigt horribel inställning till porr och nätsex (eller erotik i allmänhet). De tycks bli skrämda, kränkta och förödmjukade av det - och de, vars makar/pojkvänner/whatever ägnar sig åt nätporr reagerar ofta på detta faktum med starka känslor av vanmakt, ångest och känslor av otillräcklighet. Detta är främst detta diskussionerna på dylika forum handlar om.
När en kvinna insett att hennes partner nätporrar sig, anländer genast resten av sajtens kvinnor till stöd och de har någon slags gemensam, digital hatkampanj mot dessa obegripliga män i allmänhet och porren i synnerhet.

Anti-porr-mentaliteten florerar och ingen vågar sticka ut.

MEN - när någon väl gör det.... då jävlar! ;-D Det dröjer inte mer än tre röda, förrän de kryper fram en, efter en. Det börjar med ett litet generad, anonymt inlägg från någon tjej som 'erkänner' att hon tänder på porr. Vips, sällas en uppsjö av precis lika biologiska funtade tjejer till hennes erkännande och en efter en, 'pratar de ut' om dessa fantastiska känslor av kåthet som upplevs inför något så förbjudet.


För det är så. Människor är (mer eller mindre) sexuella varelser som tänder på erotik och sex, i ljud, visuellt, lukt, IRL och i 2D - det är så vi är skapta.
Däremot har porren under modern tid varit männens marknad, och en motkraft till den kvinnliga frigörelsen (utom möjligen under tidigt 70-tal, då den snarare var en del av den kvinnliga, sexuella frigörelsen). Eftersom kvinnor under lång tid ansetts vara 'bräckliga' varelser eller 'hysteriska' (som Tobbisen så härligt ovan nämnde), har en kultur där kvinnan inte är tillåten att leva ut sin sexualitet (inte öppet i vart fall) och dessutom präglat oss till en betydligt mer romantisk karaktär än den som framställs i moderna porrfilmer.

Jag tror att det, kvinnor emellan, kämpas med näbbar och klor att fortfarande upprätthålla denna antiporr-mentalitet, helt enkelt pga något slags outtalat, globalt grupptryck. Som om vi skulle degraderas som varelser eller sluta kämpa för kvinnors rätt till arbete, sin egen kropp och slippa bli könsstympade i t ex u-länder, om vi vågade sticka ut hakan och säga: 'Jag gillar porr.'

Så är det ju naturligtvis inte. Sex och porr och attraktion och lust och kåthet har inte det minsta med politik, världssvält eller världsfred att göra. Utom möjligen som ett mål att förändra den politik som förs... (jmfr Levinsky vs Clinton ;)).

(Nog svamlat.. Blev det osammanhängande...? Jag har hög feber vid skrivande tillfälle... hoppas det ursäktar.. ;))

Det är lite trist att spinna iväg på kvinnosaksfrågan - mäns sexualbeteende är så mycket mer outforskad och spännande ;)

Så ni killar som läser och funderar, tänker eller reagerar - skriv! :-D
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Det är väldigt lätt att hålla med dig i din beskrivning Bunny Butt!
Men kvinnors (och mäns) dubbelhet när det gäller sex eller porrfilm tror jag hör ihop med den kultur vi uppfostras i...


Jag tycker också att vi kan ställa oss frågan:

- Vill jag att min dotter, mamma, syster skall vara med i en porrfilm?

- Vill jag att min son, pappa, bror skall vara med i en porrfilm?

Jag undrar om det bara är jag som sitter kvar i min gamla fördomsgrotta och tycker att det skulle vara värre om min mamma var med i en porrfilm än om min pappa var det?

Jag vet med mitt förnuft att det är fel att känna så - ändå gör jag det...
 

BunnyButt

Medlem
Kön
Kvinna
Jag undrar om det bara är jag som sitter kvar i min gamla fördomsgrotta och tycker att det skulle vara värre om min mamma var med i en porrfilm än om min pappa var det?

Jag vet med mitt förnuft att det är fel att känna så - ändå gör jag det...

Exakt! Visst är det hemskt att erkänna detta inför sig själv - men min första, spontana reaktion blir - tyvärr - densamma... (Även om jag nog skulle tycka väldigt illa om samtligt av det...)

Här tänkte jag slänga in en lång reflektion omkring striptease, men febern (fortfarande :p) gör mitt huvud rörigt.. jag får återkomma på ämnet om jag känner att jag kan få en fin inpassning av det ;)
 

Steph

Medlem
Kön
Man
Det största problemet med att agera i porrfilm eller liknande sammanhang är väl inte så mycket risken att råka illa ut aller bli illa behandlad av andra, utan att man ödelägger sitt eget sexliv och möjligheter till fungerande relationer.

Så tror jag i alla fall att det är och del porrstjärnor har ju vittnat om detta.

Sex är inte kul längre. Sex är ett jobb.

Men när man känner större motvilja mot att en kvinnlig släkting deltar i porrsammanhang än om en manlig gör det, gör man det då för att man utgår från att kvinnan skulle vara lättare att manipulrera - känslomässigt och på andra sätt? ÄR det i så fall så? Det är ju också en intressant fråga. :cool:

Sedan vill jag lägga till en sak angående bilder som diskuterats högre upp i tråden:

Mina bilder har jag och har haft med syftet att visa något av MIG, något som säger lite om vad jag gillar och vilka intressen jag har. Helt enkelt för att ge en så ärlig bild som möjligt. Ansiktsbild är det väl få som vill stoltsera med här, :D men någon bild vill man ju ha.
 
Toppen