Vad är skönast att gnida in med vid runkning ?

Coq4Fun

Välbekant medlem
Kön
Man
Som jag skrev och som du citerade så blev jag rekommenderad barnolja. Inte ens bara vatten är bra om man har tendens att få torrsprickor. När jag var yngre runkade jag ofta med duschtvål som glid. Det var skönt, men kanske en orsak att jag senare fick mina problem.
Har runkat i många många år med både dusch- o handcreme av olika sorter. Har aldrig haft några besvär av det. Dock minns för länge sedan att jag tog lödder från en Lux hård toalettvål, vilket vid ihärdigt runkande gav irritation vid förhudskanten, som inte var så skönt att uppleva. Gav upphov till några dagars fnasig hud, som dock gick över utan åtgärder.
Jag använde länge (40+år) Hudosil Creme Tvål, därefter Dove och nu sen en tid Bliw. Däremellan Canoderm, men då får man skvätta på lite vatten ibland när den börjar torkar ut. Har också testat olika oljor, men tycker det allmänt blir för kladdigt o medför besvär med fläckar, dessutom risk att oupptäckta fläckar härsknar o stinker.
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Har runkat i många många år med både dusch- o handcreme av olika sorter. Har aldrig haft några besvär av det. Dock minns för länge sedan att jag tog lödder från en Lux hård toalettvål, vilket vid ihärdigt runkande gav irritation vid förhudskanten, som inte var så skönt att uppleva. Gav upphov till några dagars fnasig hud, som dock gick över utan åtgärder.
Jag använde länge (40+år) Hudosil Creme Tvål, därefter Dove och nu sen en tid Bliw. Däremellan Canoderm, men då får man skvätta på lite vatten ibland när den börjar torkar ut. Har också testat olika oljor, men tycker det allmänt blir för kladdigt o medför besvär med fläckar, dessutom risk att oupptäckta fläckar härsknar o stinker.
Ja, vi är ju alla olika. En del tål det ena, medan andra tål det andra. Men det är väl allom välkänt att tvål torkar ut och ska inte användas i underlivet. Fråga vilken kvinna som helst... Och ollonet samt under förhuden är vi män ungefär som kvinnor. Där har vi körtlar som utsöndrar sekret för att hålla ollonet och förhuden naturligt mjuk. Den balansen riskerar att förstöras med ivrigt tvättande med tvål...
 

Shaft

Välbekant medlem
Kön
Man
Silikonglid för runk. Det bästa.
Vissa sorter dyrare men riktigt bra.
Köpt på BV Swiss ngt.
Använder aldrig vanligt vattenbaserat glid, torkar fort.
Silikon är drygt, några droppar räcker.
Hemma använder jag ofta kokosolja.

Sköter om min kuk ordentligt.
I duschen blir det duscholja om något.
Någon bra hudkräm efteråt, ibland.

Även hyaluron som är fuktighetens guld, använder jag ibland. Både på ollon och förhud.
 

RunkGubbe

Välbekant medlem
Kön
Man
Silikonglid för runk. Det bästa.
Vissa sorter dyrare men riktigt bra.
Köpt på BV Swiss ngt.
Använder aldrig vanligt vattenbaserat glid, torkar fort.
Silikon är drygt, några droppar räcker.
Hemma använder jag ofta kokosolja.

Sköter om min kuk ordentligt.
I duschen blir det duscholja om något.
Någon bra hudkräm efteråt, ibland.

Även hyaluron som är fuktighetens guld, använder jag ibland. Både på ollon och förhud.
Mmm ja silikonglid är mycket bra
 

Indulgence

Välbekant medlem
Ålder
62
Kön
Man
Sedan många år använder jag Massagelotion med silikon eller Massageolja, när jag runkar. Håller länge under kukleken, är skonsamt för hud och är lätt att tvätta av efteråt. Har imp'at lite på några lekkamrater också.
Lätt att hitta leverantörer på nätet.
 
Last edited:

Kenand

Aktiv medlem
Ålder
55
Kön
Man
Barnolja tycker jag funkar väldigt bra och är väldigt skönt om jag ska onanera. I duschen är det bra om man har en något mer trögflytande barnolja så att den inte sköljs bort så lätt. Jag använder ofta olja och tycker det är underbart skönt
Håller med dig, använder oxå babyolja.
 

tjommen

Välbekant medlem
Ålder
43
Kön
Man
Jag har fastnat för Benjamin Barber’s pre shave oil. De luktar gott och är dryga. Men annars duger barnolja eller rapsolja utmärkt.
 
Toppen