VARFÖR onanerar du?

Smakfullt

Välbekant medlem
Kön
Man
Vi är ju alla här för att vi tycker om att göra det skönt för oss själva eller varandra. Men frågan är inte så korkad som den låter...

varför onanerar du?

Bara för att det är skönt? Slappna av? Koncentrera sig? Bota oro? För att du är überkåt och måste lätta på trycket? För att kunna somna? För att börja dagen på ett bra sätt? För att du inte har någon annan att ha sex med? För att du har någon annan att dela onani med? Osv osv
 

Smakfullt

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag kan väl börja. Huvudskälet är att det är skönt helt enkelt. En extra krydda är att göra det tillsammans med en kvinna man tycker om.Det går upp och ner men allt från en gång/vecka när jag jobbar som mest till 5-6 gånger på en dag. Jag är nästan jämnt kåt någonstans i bakhuvudet men det är inte alltid det hinner upp, eller släpps upp till, ytan.

Är jag orolig eller sover dåligt brukar en orgasm sitta bra. På den tiden jag pluggade brukade ett "tentanyp" eller en "tentauppladdning" (=runk) göra att jag slappnade av och kunde ägna mig åt tentan i stället. I dessa fall är det inte sex och upphetsning i sig som driver utan att jag vill åt urladdningen.
 

Toy_boy

Aktiv medlem
Kön
Man
Väldigt ofta så runkar jag för att kunna somna. Antingen för att jag varit vaken för sent och gått över den naturliga trötthetströskeln och behöver den där härliga trötthetskänslan man får efter ett sprut eller för att jag oroar mig för morgondagen och vill tvinga mig till att somna snabbt.

Så ofta somna-runk på kvällarna. På dagarna gör jag det mest för att de är skönt eller busigt.
 

Kawaman

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag gör det för att jag tycker det är skönt, för att jag e vrålkåt o måste lätta på trycket. Sen tycker jag om att runka, kan ibland gå, en dag o längta till kvällen. Att komma hem, kolla lite skön porr, fram med kuken o ha en lång o skön runkkväll!
 

Indulgence

Välbekant medlem
Ålder
62
Kön
Man
För min del handlar det rätt mycket om att "släppa på trycket". Jobbar i en bransch med "one-to-one" kontakt med kunderna och i vissa fall triggar det även sex-fantasier.... Sedan är ju sexualitet en urkraft, djupt nerbäddad i människans gener.
Har kommit på med åren att jag kan accelerera mina egna fantasier i sällskap med andra, ex. vi pratar om samma fantasi eller resonerar från lite olika synvinklar.
Det betyder att FrittForum, cammen och ibland irl - tillsammans med andra, är viktiga delar av mitt runkande. Men som regel runkar jag av min egen kuk när jag kollar på porr på nätet.
 
R

Rollo1

Gäst
Runkar för att det är skönt, en bra start på dagen men mest för att jag är kåt :)
 
S

Solstollen

Gäst
Oftast på grund av att jag känt mig kåt tidigare på dagen men inte fått utlopp för det. Men händer även att jag runkar för att kunna somna gott efteråt :)
 
D

Dick Strokingson

Gäst
Kan i mitt fall finnas någon av följande anledningar, varav vissa stundtals hör ihop med varandra:
  • Kåt (upplever mig dock ytterst sällan som überkåt)
  • Slappna av/kunna sova
  • Uttråkad
  • Dämpa stress/oro
  • Inbyggd vana/rutin
  • Bara för att möjligheten finns
Dock aldrig av dessa anledningar:
  • Koncentrera sig
  • Börja dagen på ett bra sätt
 

pettter

Välbekant medlem
Kön
Man
runkar alltid för att det är skönt, oftast för att jag av olika anledningar kåtar upp mig med porrfilm/-bilder !
 
N

nyfiken20

Gäst
Enbart för det är så attans skönt o sitta o kåta upp sig, o tillslut få komma gött.Lättare med då jag är singel o inte kan ha sex så lätt
 

Indulgence

Välbekant medlem
Ålder
62
Kön
Man
För min del handlar det mycket om att snacka med andra - eftersom jag blir kåt av andras energi.....

Att visa kuken och kolla på andras, kommentera varandras kukar är också väldigt OK. Hänger mycket på Skype.

/ I
 

hoki75

Välbekant medlem
Ålder
48
Kön
Man
Jag gör det för att jag tycker det är skönt, för att jag e vrålkåt o måste lätta på trycket. Sen tycker jag om att runka, kan ibland gå, en dag o längta till kvällen. Att komma hem, kolla lite skön porr, fram med kuken o ha en lång o skön runkkväll!
låter som jag :p kan längta hela dag att komma hem å porrsurfa och runka
 

runkfantom

Välbekant medlem
Kön
Man
Det finns ju många skäl till att man onanerar (jämfört då med sex med partner antar jag).
- Man bestämmer själv när man vill göra det.
- Man kan i lugn och ro undersöka hur det blir skönast.
- Man kan göra det på ett par minuter om man har bråttom - eller ett par timmar om man vill njuta maximalt.
- Man riskerar inga könssjukdomar.
- Man riskerar inte oönskad graviditet.
- Man behöver inte riskera att en partner säger nej när man har som mest lust.
- Man kan göra det hur ofta man själv vill. Eller hur sällan.
- Det är inte så förbaskat viktigt att man får en rejäl erektion. Det går att onanera med halvslak penis också.
- Man kan med fördel göra det ensam - men man kan också göra det tillsammans med någon som kan sitta hundra mil bort och nås via t ex Skype.
- Sist men inte minst: det är ju så fruktansvärt skönt. Och det är inte mycket som är både nyttigt och skönt.
 

Erektionskillen

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag vill runka ungefär 3-4 gånger om dagen, då mår jag bra, men min livssituation gör att det oftast inte blir mer än en gång om dagen. Runka är INTE samma sak som att knulla. Runka gör jag runt mina egna fantasier. Knulla blir det med partnern som då är i fokus i stället.
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Uppleve heller aldrig att jag blir så vrål kåt som jag kunde bli i ungdomen. Men oftast för att det är skönt och för att jag råkat se eller uppleva något som gjorde mig kåt. Delvis också för stt slappna av och ta till vara min 'egen tid' i tex duschen etc. Lite av vana är det väl också. Utråkad kunde vara en anledning förut men med familj och barn infaller sällan detta idag.
 

Cujo12

Välbekant medlem
Ålder
51
Kön
Man
Jag runkar för att jag inte får någon fitta plus att det är nyttigt och att kroppen slappnar av bättre och att man får bättre sömn har jag hört , sen är det ju att man kan ha sett eller hört någon berätta nåt som de har gjort eller varit med om. Kram på era onanister
 

KjellG

Medlem
Ålder
69
Kön
Man
Är man singel, är det oregelbundet med att köra kuken mellan benen på en kvinna och tömma sig. Runkar därför att sperman måste ut. Måste ha ut sperma cirka 3 dagar i veckan. Ofta genom telefonsex på Heta linjen. Är Bi, så det blir ofta runkandet med andra män. Händer att jag träffar någon därifrån. Står naken inför personen som sedan runkar mig. Hjälper själv den person som runkar mig. Finishen brukar han få göra själv. Och gör tömningen över min nakna stjärt. Känns j-t skönt att bli sprutad på stjärten.
 
Toppen