Varför lönar sig idioti?

Flow242

Medlem
Ålder
47
Kön
Man
Rubriken säger väl allt, men... hur kommer det sig att det uppenbarligen är de värsta idioterna som får sätta?

Jag kanske är lite bitter men; I kväll så pratade jag lite vänt med en söt blondin, uppenbarligen är jag inte så bra på det. Men vad som verkligen slår mig är att hon timmarna senare går hem med en kille som jag vet inte har speciellt mycket bakom pannbenet, jag har spenderat timmar med att trösta en tjej som vars nej han inte riktigt kunde begripa, och det i veckan blir det så gott som garanterat dags för henne med en penselinkur.

Vad jag inte begriper är; jag och alla manliga bekanta jag pratat med det om kan på en mils håll lukta sig till en annan man som är ett svin. Likförbannat så kan de hållas. Är kvinnor blinda, eller blundar de medvetet?
 
C

Carl Michael Bellman - stängd på egen begäran

Gäst
De som har fullgod syn kanske rör sig i andra kretsar och på andra platser? Hur är det med dig? Finns det du letar efter på de platser där du söker?
 

Flow242

Medlem
Ålder
47
Kön
Man
De som har fullgod syn kanske rör sig i andra kretsar och på andra platser? Hur är det med dig? Finns det du letar efter på de platser där du söker?
Troligen inte. Fast var ska man leta, jag ser då inget mönster i vart jag hittat guldkornen hittills; en tågstation, min födelsedagsfest, och en svartkrog har exempelvis inte mycket gemensamt.
 
C

Carl Michael Bellman - stängd på egen begäran

Gäst
Vad letar du efter? Fundera på vad du har för önskemål och sedan på i vilka kretsar det finns chans att hitta rätt.

En kollega hittade sin nuvarande pojkvän i Menza. De har säkert flera saker gemensamt men framför allt vet båda hur det känns att vara annorlunda.

En kompis är homosexuell och kristen. Han hittade sin pojkvän på en nätet.

Jag läste om en kvinna som ordnade en fest för sina vänner och bad var och en att ta med sig en kompis. Hon litade på sina vänners omdöme och hittade faktiskt någon speciell.

Den som brinner för musik kanske ska gå med i ett par körer, den som tycker om att dansa kanske ska gå ett par danskurser och den som letar efter någon intellektuell kanske ska läsa ett par kurser på ett studieförbund?
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
CMB du är en klok man!

Jag uppskattar verkligen dina inlägg och hoppas att många läser och förstår att vägen till kärlek (eller sex) som ligger över grotttnivån sällan hittas i berusat tillstånd på krogen.

Studier är ett mycket bra sätt att träffa nya bekantskaper, gå bara inte på det enkla misstaget att studera sådant som du tror ger poäng hos tjejer. Välj det du är intresserad av så minskar risken att komma snett.

Sport är inte heller fel, alla behöver inte vara aktiva att arbeta ideellt inom en sport som man är intresserad av men kanske inte kan eller vill träna/tävla i är dels värdefullt för klubbarna och dessutom en bra kontaktskapare om man inte väljer brottning eller boxning där damerna ännu är något underrepresenterade. (Akta dig för rugby, SSU-bruden som boxar vakter har sådan bakgrund. Så tag varnagel, broder!)

/Charles
 
M

magistern (Slutar på egen begäran)

Gäst
Det där är ett av livets stora mysterier... Säg till om du finner svaret. JAG har inte fattat det än.
 
J

Joyrider

Gäst
Rubriken säger väl allt, men... hur kommer det sig att det uppenbarligen är de värsta idioterna som får sätta?

Jag kanske är lite bitter men; I kväll så pratade jag lite vänt med en söt blondin, uppenbarligen är jag inte så bra på det. Men vad som verkligen slår mig är att hon timmarna senare går hem med en kille som jag vet inte har speciellt mycket bakom pannbenet, jag har spenderat timmar med att trösta en tjej som vars nej han inte riktigt kunde begripa, och det i veckan blir det så gott som garanterat dags för henne med en penselinkur.

Vad jag inte begriper är; jag och alla manliga bekanta jag pratat med det om kan på en mils håll lukta sig till en annan man som är ett svin. Likförbannat så kan de hållas. Är kvinnor blinda, eller blundar de medvetet?

-----------------------------------------------------------------------------------
hej!

Finns nog ingen som någonsin kommer med en heltäckande förklaring på detta, dels därför att det är känsligt att diskutera etc ("hade inte tjejer låtit sig sättas på av svin, så hade vi haft några svin" är liksom inte populärt direkt att framföra...).
Tror att en hel del av förklaringen helt enkelt ligger i att man (tjejer i det här fallet) inte vill bli känslomässigt sårad eller såra någon annan i onödan. D.v.s ju "finare" du är som kille i det raggläget, desto mer kan hon instinktivt tycka/tro att du kanske bli sårad om hon "bara" knullar med dig o sedan drar, eller att hon själv blir känslomässigt fäst vid dig och du bara drar...
det är då lättare med en buse om hon bara vill pippa.

Det är nästan alltid ett räv- teater- och rackarspel, one-night-stand-raggandet, ibland kan jag själv tycka att ytterligheterna är bäst, d.v.s vara antingen helt sig själv o den fina kille man tycker sig vara (och inte vänta sig för många snabba ragg med det, men kanske en längre relation). Eller köra fullt ut aspackad på Ibiza, lite konstlat självförtroende, tycka allt är roligt, vara lite bullrig och skratta mycket etc åt allt, och sedan (på ett vänligt sätt) skylla på alkoholen efteråt om det skulle bli problem. Mellanläget funkar sällan vad jag har upplevt i alla fall....

Det jag skulle vilja uppleva gällande det här i högre grad mellan könen är ju kärleksfulla, nyktra, sensuella one-night-stands med närhet, varför inte bara t.ex onanera tillsammans, somna i varandras famn utan krav på makalösa knull varje gång ? Men tjejer måste då kunna lita mer på oss killar, att vi står för det vi säger och inte blir irriterade om hon inte vill gå hela vägen sedan.
Tjejer å sin sida måste kunna släppa den ofta bitchiga attityden och närhetsfobin vad gäller tillfälliga relationer (vilket jag bara tycker är att dölja dålig självkänsla ofta), och kanske också kunna ta initiativet och säga till någon som de fattat tycke för under kvällen "mmmm, det skulle vara skönt att gå hem och mysa med dig så som du säger, och somna på din arm".

Vore kul med några kommentarer från tjejer också... utan att det blir för djuplodande :)
 

shack

Aktiv medlem
Kön
Man
Det jag skulle vilja uppleva gällande det här i högre grad mellan könen är ju kärleksfulla, nyktra, sensuella one-night-stands med närhet, varför inte bara t.ex onanera tillsammans, somna i varandras famn utan krav på makalösa knull varje gång ? Men tjejer måste då kunna lita mer på oss killar, att vi står för det vi säger och inte blir irriterade om hon inte vill gå hela vägen sedan.
Tjejer å sin sida måste kunna släppa den ofta bitchiga attityden och närhetsfobin vad gäller tillfälliga relationer (vilket jag bara tycker är att dölja dålig självkänsla ofta), och kanske också kunna ta initiativet och säga till någon som de fattat tycke för under kvällen "mmmm, det skulle vara skönt att gå hem och mysa med dig så som du säger, och somna på din arm".



Men såna tjejer hade man ju velat träffa massor med gånger. Och förmodligen blivit förälskad i...

Om det nu skulle vara nån nackdel.

/shack
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Men såna tjejer hade man ju velat träffa massor med gånger. Och förmodligen blivit förälskad i...

Om det nu skulle vara nån nackdel.

/shack

Jag håller helt med dig. Bara bara njuta av varandras närhet


/Challe
 

Stalker_Sn

Medlem
Ålder
41
Kön
Man
Hej!
Självklart är jag ingen självskriven dating guru, men jag berättar gärna om teorier jag tror på...

Anledningen varför tjejer dras till SVIN eller som man också uttrycker det, bad boys är nånting så enkelt som ATTRAKTION.

En tjej som dras till en bad boy dras inte till deras ohyffsade sätt och deras allmäna brist på social kompetens.
Något som drar en tjej till en sån kille är hans förmåga att behandla henne som vem som helst, att inte ge någon specialbehandling baserad på utseendet, eller ännu "bättre", behandla tjejen som en störig lillasyster.
Förmågan att väcka ATTRAKTION hos en tjej är det viktigaste attribut som finns hos dessa bad boys.
Genom att få henne att försöka fånga honom, istället för tvärtom, så ges tjejen en utmaning som väcker intellekt och fascination ur dvalan som beror på att nån gör EXAKT PRECIS JUST LIKADANT SOM ALLA ANDRA 9.999.999.
Det är ganska konstigt skrivet, men jag försöker förklara kort.
Det som styr det här med attraktion är inte alltid logiskt för oss killar, men det brukar gå att förstå när man väl kommit in i tankesättet.

Tänk dig in i följande scenario, Du är en person som tillbringar halva din vakna tid med att vifta bort folk som försöker ragga upp dig och till slut blir du nästan avdomnad. Snacka om att det blir enformigt när man hört samma skräp 200 gånger...
Har du hört en mängd raggningsfraser och lärt dig känna igen kroppshållningen på en person som är osäker och är obekväm i din närhet, så blir det pinsamt och tröttsamt. Naturligtvis kommer du på ett system för att upptäcka vilka som är fake och vilka som är värda din tid, eller hur?

Detta är fallet i näst intill alla tjejers situation, det kommer en strid ström av erbjudanden för en tjej och när man får den mängden uppmärksamhet så bekymrar man sig inte om att behandla varje fall "genom hela processen". Tjejer analyserar dom små detaljerna som avslöjar om killen har "DET" i sig, för att ta reda på om killen är värd en djupare koll.

Som kille så är det lätt, man vill säga som det är och sen invänta "ok" och sen åka hem och ha smurf-sex...
Det som man måste inse som kille är att tjejens genetiska historia, lika mycket som killarnas, faktiskt styr över deras resonemang hur dom väljer partner.
Kvinnor som väljer en bad boy framför en nice guy gör det utan att tänka på det själva, eller i vissa fall t.om. medvetet. Det kan komma från "back in the days" när det handlade om att agera för överlevnad, kvinnorna valde män efter vad som säkrade deras fortlevnad och barnafödande. Vi har ännu kvar det här idag i våra gener, oavsett hur knäppt det verkar.

Idag, när tjejen ser att killen är självsäker (misstolkas med arrogant hos bad boys), att han är i kontroll över sig själv, och framför allt att han är BEKVÄM med att ha en attraktiv kvinna bredvid sig, så är det ungefär som att passera första checkpunkten. Som kille är det tyvärr så att det "går 13 på dussinet", tjejer idag är vana med att killar skall ta första steget, det är till och med en sak som är snart sagt självklar.
Faktum är att om du som kvinna befogar över ett vackert yttre så behöver du oftast inte göra nånting, killar kommer oavbrutet göra närmanden/förfrågningar.
När killen kommer fram till tjejen och frågar i princip "snälla vill du knulla med mig?", så har han redan gett bort initiativet och momentumet till tjejen. Kvinnor vill vara tillsammans med män/killar som är i kontroll över sig själva och sin omgivning.
Det alla vill är att bli svepta av sina fötter på ett eller annat sätt, och genom att i ord eller handling uttrycka:
"Snälla, jag vill väldigt gärna vara med dig, men bara om du vill och jag försöker smöra för dig så att du inte kan säga nej även om du inte vill", så förstör man enbart sina chanser.

Det som dom allra flesta tjejer saknar med killar är att dom inte erbjuder en utmaning, det är som att palla frukt från sin egen trädgård ungefär. Utan att vilja låta som en klyscha, tjejer vill inte ha allting svart på vitt, dom vill ha en person att engagera hjärnan med.
Att erbjuda sin tjej/kvinna/fru njutningen att inte veta vad som kommer närmast hjälper till att hålla ATTRAKTIONEN på hög nivå och det gör även att tendensen att förhållanden eller blivande sådana inte blir "TRÅKIGA".
Detta gäller både killar som tjejer.
Jag kan ärligt säg att jag hellre umgås med nån som engagerar mig på fler plan än bara fysiskt, för att hålla kärleken vid liv MÅSTE man hålla ATTRAKTIONEN vid liv.

Ärligt talat, vem på forumet har inte tänkt tanken "varför är _______ så förutsägbar/tråkig?"​

Det sägs så smart att vi killar kan tända på en bild, på en sekund.
Vi kan titta på en person och säga med en gång att vi vill ha vederbörande i säng. Med några undantag så är det genom att först stimulera intellektet hos en kvinna som man får henne upphetsad.

Ni som tittar runt på krypin hos kvinnorna här på forumet har säkert sett "Vill inte ha C6 efter 30 sekunder, lite stil efterfrågas?". Det är ytterligare ett sätt att se skillnaden på killar och tjejer, det duger inte att behandla en tjej på samma sätt som vi killar själva kanske vill bli behandlade.

Det som förvånar oss killar är ofta att tjejer väldigt omgående kategoriserar oss. Det finns massvis av kategorier säkert, men dom som är viktigast och då speciellt för den här tråden, är ÄLSKARE och VÄN. Jag skall försöka förklara hur jag menar.

I det fallet som nämns längt upp i tråden:
I kväll så pratade jag lite vänt med en söt blondin, uppenbarligen är jag inte så bra på det. Men vad som verkligen slår mig är att hon timmarna senare går hem med en kille som jag vet inte har speciellt mycket bakom pannbenet, jag har spenderat timmar med att trösta en tjej som vars nej han inte riktigt kunde begripa, och det i veckan blir det så gott som garanterat dags för henne med en penselinkur.

Där finns det lite av bevis på det jag försöker komma fram till. Du satt och pratade förtroligt med henne och tröstade henne och blev hennes VÄN, medan hon senare när du tröstat henne gick hem och fick så mycket stock som hon bara kunde be om... I det fallet gjorde hon en kategorisering av dig. Hon bedömde dig omgående som nån som är VÄN material, inte ÄLSKARE.

Jag har gjort exakt likadant fler gånger än jag vill erkänna för mig själv, men faktum kvarstår att det är ytterst sällan som det går från VÄN till ÄLSKARE. Oftast stannar man kvar i det första facket som VÄN. En person kan placera sig i ÄLSKARE-facket, men om personen börjar ändra sig och ATTRAKTIONEN minskar så hamnar nämnda människa väldigt fort i VÄN facket.
Däremot är det kanske 1 på 10.000 som går åt andra hållet.

Det viktigaste i den teorin som jag läser om dagligen är: Säg att du är på date, vanligen är det du som försöker göra ett gott intryck på tjejen. Vänd på det hela, ni är BÅDA där för att se hur ni matchar med varandra. Det är inte DU som är där för HENNES skull, det är lika mycket HON som är där för DIG.

Jag tycker inte om ordvalet, men det handlar om MAKT. Makten ligger inte i att manipulera nån. Makt ligger i kontrollen över DIG SJÄLV. OM du har dig själv under kontroll framstår du som mycket mer intressant hos andra.
Gör gärna en jämförelse mellan en liten "Paris Hilton hund" (har ingen aning om ras osv) som humpar ditt ben så fort du står still, och en Schäfer eller Dobermann eller nån annan hundras som har en utstrålning som kräver respekt. De sistnämnda hundarna har en integritet som man onekligen märker med en gång och likadant är det med en människa som är säker på sig själv och ustrålar självkontroll.

För att avsluta mig själv, "rätt ställe" att leta efter en framtida partner...
Det finns inget rätt eller fel ställe, det som finns är istället fel situation och fel timing. OM du träffar nån som du verkligen tycker är ATTRAKTIV och verkar ha något under pannbenet, så kanske du inte bör försöka få hem personen i säng första gången ni träffas och båda är fulla.
Varför inte bara be om ett telefon nummer och säga att ni kan träffas över en fika nån dag senare, gillar ni inte varandra så har ni haft en fika i alla fall.
Blir det inte ÄLSKARE, så har du träffat en VÄN som du säkert kan umgås och ha mycket roligt med på andra sätt än sexuellt.

Jag hoppas att ingen tar illa upp av vad jag skrivit, det är inte avsikten med mitt lilla inlägg.:)
 
Kön
Kvinna
Jag rekommenderar stark kampsport. Där är det en relativ blandning av killar och tjejer. Detta plus att man kommer oundvikligen att måsta vara lite fysisk med varandra, vilket innebär att man lär känna varandra väldigt väl. Alla kampsportklubbar jag varit med i har i sig varit en liten kommunity där man trivs och träffas, inte bara på träningstid.
 

Stalker_Sn

Medlem
Ålder
41
Kön
Man
Hmm...
Har du provat på Brasiliansk brottning Maree? :oops:
Håller med om att kampsport är ett bra sätt,
det är roligt att hålla på med det också!
 
J

Joyrider

Gäst
Håller fullständigt med om dig Stalker i din beskrivning, men det jag menar är fortfarande att det är (vore) en styrka att mentalt kunna höja sig lite över denna "apan i djungeln"-nivån ibland (både tjejer o killar), lite mer se det som "en stund på denna planeten" tillsammans istället för att alltid gå efter sina lägsta instinkter, även onykter på krogen.
Men denna kombination av verklig vänskap och skön sensualism med tjejer är mycket svår (i tillfälliga relationer), jag tror helt enkelt inte de flesta tjejer tycker det är "meningsfullt" helt enkelt, finns inte i generna liksom, även om man gör det väldigt klart att man inte kommer att bli "jobbig" eller förutsätta en massa saker bara för de visar närhet till en tillfälligt.
Jag tycker absolut inte det är fel att "bara gå hem o knulla" (tvärtom), missförstå mig inte, men tror att världen hade blivit bättre av en coolare syn på tillfällig sensualism, och mindre av "inget eller allt"-grejen.

Människor behöver nog generellt bättre självkänsla helt enkelt allmänt sett för att det ska funka, och vara mindre egocentriska i det läget (att den som vill minst alltid ska bestämma utan irritation). Tills dess får man spela lite teater ibland tyvärr... :cool:] om man vill ragga med någorlunda framgång. Det bästa är nästan alltid att ge bort något personligt till tjejen tycker jag, utan att det känns krystat och därför att man verkligen ÄR intresserad av henne. Gav t.ex bort vår CD för något halvår år sedan (spelar i ett band) till en helt okänd tjej som jobbade i en bar (bara sa att "du är ju så himla söt"), hon fick leta i telefonkatalogen efter mitt namn (alltså en utmaning som Stalker skriver), och hon ringde mycket riktigt (efter någon vecka) och ville träffas.
Ge alltså bort någonting på ett inte krystat vis, det bryter isen psykologiskt på många sätt (hon känner att hon kan ge något tillbaka, och kanske t.o.m tillbaka i form av ...), det är mitt grundtips.
 
M

magistern (Slutar på egen begäran)

Gäst
Jag rekommenderar stark kampsport. Där är det en relativ blandning av killar och tjejer. Detta plus att man kommer oundvikligen att måsta vara lite fysisk med varandra, vilket innebär att man lär känna varandra väldigt väl. Alla kampsportklubbar jag varit med i har i sig varit en liten kommunity där man trivs och träffas, inte bara på träningstid.
Bara att instämma med Maree på den här punkten. Jag har själv hållit på med kampsport ett bra tag nu och klubbarna brukar oftast ha en skön stämning även av mattan... (Eller ibland på mattan, men det hör inte hit...)
 
Kön
Kvinna
Jag rekommenderar stark kampsport. Där är det en relativ blandning av killar och tjejer. Detta plus att man kommer oundvikligen att måsta vara lite fysisk med varandra, vilket innebär att man lär känna varandra väldigt väl. Alla kampsportklubbar jag varit med i har i sig varit en liten kommunity där man trivs och träffas, inte bara på träningstid.
Bara att instämma med Maree på den här punkten. Jag har själv hållit på med kampsport ett bra tag nu och klubbarna brukar oftast ha en skön stämning även av mattan... (Eller ibland på mattan, men det hör inte hit...)

Dessutom finns det så många olika stilar och jag kan nästan 100% säga att det finns en stil för alla :)
 
M

magistern (Slutar på egen begäran)

Gäst
Jag rekommenderar stark kampsport. Där är det en relativ blandning av killar och tjejer. Detta plus att man kommer oundvikligen att måsta vara lite fysisk med varandra, vilket innebär att man lär känna varandra väldigt väl. Alla kampsportklubbar jag varit med i har i sig varit en liten kommunity där man trivs och träffas, inte bara på träningstid.
Bara att instämma med Maree på den här punkten. Jag har själv hållit på med kampsport ett bra tag nu och klubbarna brukar oftast ha en skön stämning även av mattan... (Eller ibland på mattan, men det hör inte hit...)

Dessutom finns det så många olika stilar och jag kan nästan 100% säga att det finns en stil för alla :)
Så sant så...
 
Toppen