Varför skall killar kissa stående?

mv

Medlem
Kön
Man
Jag tänker ta upp ett kanske kontroversiellt ämne.
Det handlar om varför killar skall stå och kissa och försöka träffa en mugg som de träffar si så där till 80% eller så.:oops:
Jag har funnit att det dels är lugnare att sitta ner på muggen och dels att träffprocenten ökar till 100%. Det blir inget skäll för stänk och kissfläckar.

Eftersom det ofta är någon annan som städar bort kisstänken i badrummet och det dessutom inte längre stinker gammalt kiss vore det väl en bra revolution om man fick killarna att sätta sig ner och fundera på saken med man kissar.

Kan det vara en tanke?:cool:
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Bra fråga:)

Kan det vara så att det är bättre att stå och kissa och få hålla i hela härligheten;)

Eller också är det svårt att trycka ner morgonståndet, så att man inte kissar rakt ut på golvet:cool:
 

Xenon

Aktiv medlem
Kön
Man
Om man inte kan träffa toaletten med sin stråle så har man andra problem.

Men det enkla svaret på frågan varför vi kissar stående: För att vi kan.
 

Duel

Medlem
Kön
Man
Anledningen är väl att blåsan blir rejält tömd om man står upp, vill minnas att jag läste att om man sitter ner så blir den inte tömd till 100%. Dessutom så är det manligt att stå upp när man pissar. Måste dock motvilligt erkänna att det händer att jag pissar och sitter ner, men detta bara då vid tillfällen då jag skiter samtidigt.

Att det kommer stänk bredvid behöver ju inte nödvändigtvis bero på att man siktar dåligt. Det blir lätt efterdropp när man stoppar in den och detta kan väl även hända om man sitter och pissar? Minns den gamla fina ramsan "Hur man än skakar och drar, kalsongen alltid sista droppen tar".

Dock så kan det nog finnas andra orsaker till att man missar. Har märkt att ibland, särskilt efter utlösning att man pissar med två strålar och dessa kan vara synnerligen svåra att kontrollera. Man får gå ner på huk samtidigt som man står för att ha en chans att få i båda då det kan skilja väldigt mycket i riktning. Jag tror att det är som så att efter utlösning så klibbar urinröret igen lite av gammal sperma och detta gör att det blir på detta sätt. Vet inte hur man ska lösa det, tvätta draggen innan man pissar om man har haft utlösning innan kanske? Ett bra exempel på hur illa man pissar efter utlösning finns i filmen "Mina jag och Irene" med Jim Carrey.
 

Roofu

Medlem
Kön
Man
Anledningen är väl att blåsan blir rejält tömd om man står upp, vill minnas att jag läste att om man sitter ner så blir den inte tömd till 100%. Dessutom så är det manligt att stå upp när man pissar. Måste dock motvilligt erkänna att det händer att jag pissar och sitter ner, men detta bara då vid tillfällen då jag skiter samtidigt.

Att det kommer stänk bredvid behöver ju inte nödvändigtvis bero på att man siktar dåligt. Det blir lätt efterdropp när man stoppar in den och detta kan väl även hända om man sitter och pissar? Minns den gamla fina ramsan "Hur man än skakar och drar, kalsongen alltid sista droppen tar".

Dock så kan det nog finnas andra orsaker till att man missar. Har märkt att ibland, särskilt efter utlösning att man pissar med två strålar och dessa kan vara synnerligen svåra att kontrollera. Man får gå ner på huk samtidigt som man står för att ha en chans att få i båda då det kan skilja väldigt mycket i riktning. Jag tror att det är som så att efter utlösning så klibbar urinröret igen lite av gammal sperma och detta gör att det blir på detta sätt. Vet inte hur man ska lösa det, tvätta draggen innan man pissar om man har haft utlösning innan kanske? Ett bra exempel på hur illa man pissar efter utlösning finns i filmen "Mina jag och Irene" med Jim Carrey.

Det är snarare tvärtom. Att man tömmer blåsan när man sitter ner. Sitter man ner också så är risken mindre att man får prostatacancer.
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Om man inte kan träffa toaletten med sin stråle så har man andra problem.

Men det enkla svaret på frågan varför vi kissar stående: För att vi kan.

Jag läste för ganska länge sedan om en städerska på en offentlig toalett, som hade tröttnat på allt kiss runt toasitsen/ringen.

Hon klistrade fast en plastfluga i toaletten och genast minskade kisset runt toasitsen/ringen. Förklaringen vet jag inte om den stämmer, men det sades att killarna inspirerades att sikta på flugan... och vips...;)
 

sambokille

Välbekant medlem
Kön
Man
Roofu vet precis vad han snackar om här, vilket inte duel gör som nog bara blandat ihop saker o ting tror jag

visst är det så att som kille ska man sitta ner för att tömma blåsan helt
 
A

A:son

Gäst
Sitter ner så länge toaletten tillåter, dvs. en redan nerkissad offentlig toalett sätter jag mig inte på!

En sak som få killar tänker på (kanske för att de hjälper till för lite med städningen hemma??) är att det t o m kan stänka upp på väggen bredvid toan. Det beror inte bara på att somliga siktar dåligt. När strålen träffar vattnet/insidan av toan så är ett mikrostänk oundvikligt. Jag sitter som sagt alltid hemma, men så fort jag haft besök av ståkissare så märks det på en gång!
 

Xenon

Aktiv medlem
Kön
Man
När jag är hemma hos andra än mig själv så kissar jag givetvis alltid lite bredvid. För stämningens skull liksom. Och förvisso ollar jag tandborstarna.
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
När jag är hemma hos andra än mig själv så kissar jag givetvis alltid lite bredvid. För stämningens skull liksom. Och förvisso ollar jag tandborstarna.

Fan! Man kan ju nästan tro att du är moderator för det här stället...
 

s_blaj

Medlem
Kön
Man
Jag kan villigt erkänna att jag för det mesta sitter ner och kissar! Känner mig inte ett dugg omanlig för det!
Offentliga toaletter, eller på krogen osv. där står jag. Men hemma och hos kompisar sitter jag 99% av gångerna!
 

Trosgalen

Aktiv medlem
Kön
Man
Jag tänker ta upp ett kanske kontroversiellt ämne.
Det handlar om varför killar skall stå och kissa och försöka träffa en mugg som de träffar si så där till 80% eller så.:oops:
Jag har funnit att det dels är lugnare att sitta ner på muggen och dels att träffprocenten ökar till 100%. Det blir inget skäll för stänk och kissfläckar.

Eftersom det ofta är någon annan som städar bort kisstänken i badrummet och det dessutom inte längre stinker gammalt kiss vore det väl en bra revolution om man fick killarna att sätta sig ner och fundera på saken med man kissar.

Kan det vara en tanke?:cool:
................................
Lite av "hönan och ägget" i den frågeställningen, Visst på en ren mugg sitter jag gärna men när sittringen dryper av piss och är brunsmetig på undersidan föredrar jag faktiskt att stå, sen kan man ju säga att om vi sitter så blir den åtminstonde inte nerpissad. Vet inte varför endel killmuggar är så skitiga.
Jag har mer än en gång gjort rent almäna toastolar efter andra grisar för man vill ju inte att den som står utanför och väntar tror att det var jag som skitade ner så!
Sen verkar det ju också som att endel stör sig på en fräsch mugg och måste kludda ner den med tusch och karva med knivar i inredningen, kanske hör det också till modern konst och är utlärt av fina skolor med hjälp av våra surt ihopjobbade skattepengar.
Men som du skriver med en attetyds förändring skulle våra muggar bli betydligt trevliga att besöka!

/En som hellre håller sig tills han kommer hem än går på ofentliga toaletter!
 
A

A:son

Gäst
När jag är hemma hos andra än mig själv så kissar jag givetvis alltid lite bredvid. För stämningens skull liksom. Och förvisso ollar jag tandborstarna.

Fasen, tyckte tandborsten smakade annorlunda!
 

KristerE

Medlem
Kön
Man
Sitter oftast ner, speciellt om det är en fräsch toalett. Varför jag sitter? Ja, det är väl för att jag tycker det är mer avslappnande och om jag nu känner att jag behöver skita så är det bara att släppa loss.

Här i Bosnien där jag råkar befinna mig nu är det ofta ett hål i golvet som gäller o då får man stå o pissa eller sitta på huk o skita. De gånger det finns en toalett känns en skitig svensk toalett som ett paradis för att städa toaletter här nere verkar inte vara prio nr 1. På en allmän toalett har de inte städat de senaste två månaderna.
 

mina

Medlem
Ålder
42
Kön
Kvinna
Min sambo sitter alltid ner när han pissar (bortsett från då han är på offentliga toaletter eller allmänt skitiga på andra ställen) och det är väääldigt uppskattat här hemma kan jag tala om, av oss båda (eftersom både han och jag städar badrummet). Fram med fler sittpissande grabbar!
 

Dexter

Medlem
Kön
Man
Jag står på offentliga ställen, mest för att slippa sitta på en toalett där alla andra står :)
Hemmavid sitter man ju självklart...
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
jag r sittkissar av den enkla anledningen att morgonståndet r lättare att hantera så
sitter ner på dan för att det r bättre för prostatan
samt på natten kan man slippa att tända ljuset när man sittkissar

mina båda grabbar har lärt sig att sitta istället... de står på publika toaletter ;)
 

hälsingetös

Medlem
Kön
Kvinna
men allvarligt talat... man måste inte skvätta bara för att man står upp...

har jobbat med städning på företag och jag blev lika häpen varje gång jag städade på killarnas toa.. nerkissat från golv till tak bokstavligen..

vad är det som gör att man måste svina ner bara för att man är kille?

ni är utrustade med två händer - använd dom!

Håll i snoppen när ni kissar så siktar ni rätt - kan ni inte träffa ett 40 cm (minst) stort hål så undrar jag hur ni är skapta anatomiskt??? (inte undra på att det föds för lite barn i landet med det dåliga siktandet... )

kan ni leka pricka rätt med sperman kan ni för 17 gubbar lära er kissa ordentligt också...

[:(!]

Jag lär mina tre söner att hålla i snoppen när dom kissar och att alltid kissa rakt neråt.

titta i taket, pilla sig i naveln och klippa naglarna gör man EFTER man kissat.

hur svårt kan det va?
 
Toppen