Varför skall killar kissa stående?

sambokille

Välbekant medlem
Kön
Man
men allvarligt talat... man måste inte skvätta bara för att man står upp...

har jobbat med städning på företag och jag blev lika häpen varje gång jag städade på killarnas toa.. nerkissat från golv till tak bokstavligen..

vad är det som gör att man måste svina ner bara för att man är kille?

ni är utrustade med två händer - använd dom!

Håll i snoppen när ni kissar så siktar ni rätt - kan ni inte träffa ett 40 cm (minst) stort hål så undrar jag hur ni är skapta anatomiskt??? (inte undra på att det föds för lite barn i landet med det dåliga siktandet... )

kan ni leka pricka rätt med sperman kan ni för 17 gubbar lära er kissa ordentligt också...

[:(!]

Jag lär mina tre söner att hålla i snoppen när dom kissar och att alltid kissa rakt neråt.

titta i taket, pilla sig i naveln och klippa naglarna gör man EFTER man kissat.

hur svårt kan det va?


hahaha:D

Nu blir det ju fler o fler som erkänner att många av oss redan sitter
 

LekenKille

Medlem
Kön
Man
Ja men visst, jag sitter också när jag kissar och har gjort det i många år nu. Känner mig heller inte ett dugg omandig för det. Menar, på toan är vi ensamma ändå...eller:sleep:;)
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Jag kan säga att när jag jobbade på campingen i stan jag bor i så var vi och städade toaletterna varje dag på hela området. Men av någon anledning var alltid herrarnas lite äckligare än damernas, men det var inte så farligt stor skillnad. Kanske var det så att då herrarna såg oss städa varje dag så vågade de sätta sig ner på muggen trots allt. :)
Det roliga var att en av dagarna hitta vi sexleksaker för kvinnor... Tro de eller ej, men de låg inte på damernas, nej nej, de låg i duschen på herrarnas. :p
 

Pumps-Lover

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Sant eller inte, men jag hörde någonstans att det rent medicinskt skulle vara bättre att sitta ned och kissa. Hade något med prostatan att göra tydligen. har jag fel får någon rätta mig.

För övrigt sitter jag ner och kissar, det är lättare att läsa tidningen då. ;)
 

sambokille

Välbekant medlem
Kön
Man
Sant eller inte, men jag hörde någonstans att det rent medicinskt skulle vara bättre att sitta ned och kissa. Hade något med prostatan att göra tydligen. har jag fel får någon rätta mig.

För övrigt sitter jag ner och kissar, det är lättare att läsa tidningen då. ;)


Kissar ganska mycket o länge du va? :D

men du har helt rätt.
 

Pumps-Lover

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Sant eller inte, men jag hörde någonstans att det rent medicinskt skulle vara bättre att sitta ned och kissa. Hade något med prostatan att göra tydligen. har jag fel får någon rätta mig.

För övrigt sitter jag ner och kissar, det är lättare att läsa tidningen då. ;)


Kissar ganska mycket o länge du va? :D

men du har helt rätt.

Mängden beror ju helt på hur ensam jag vill vara;)

Jag ser det som en fysisk och psykologisk rening.. Som en liten meditationsstund...:)
 

Kille 25 år

Ny medlem
Kön
Man
Jag står alltid och håller i snoppen när jag pissar. Går jag på en offentlig toalett kollar jag om det finns pissoar. Och finns det pissoar så pissar jag i pissoaren.
 

LindaEP

Välbekant medlem
Jag tycker om när killar kissar stående. Men bara om jag får stå på knä framför.

Skämt åsido. Många kvinnor håller sig skadligt länge hellre än att gå på en gemensam toalett och får därför problem med urinvägarna. Så killar sitt för att befrämja kvinnors hälsa. Tänk på att ju friskare en kvinnas fitta är desto större chans att ni får komma till....
 

Orro

Välbekant medlem
Ålder
48
Kön
Man
Varför ska killar inte kissa stående? Som andra har sagt redan: vi gör det för att vi kan. Tycker det är manligt att stå upp. (Jag vet, jag är en av de där ondskefulla omoderna killarna som uppskattar vissa traditionella mansroller. Hade lätt fått underkänt av Gudrun Schyman) Män har gjort det sen urminnes tider och det var säkerligen så vi märkte revir en gång i tiden. Fuck, jag känner killar som har som fetish att pissa (och skjuta sin sats) på träd i skogen. (LOL)

Men, to each their own.

Sen det här med piss-stänk. För det första, toasitsar är gjorda för tjejer och barn. För låga för de flesta killar, speciellt oss jättar i Skandinavien. Det skulle passa oss bättre med en upp till 20cm högre sits.
För det andra, nu när det är som det är, SÅ svårt är det ändå inte att pricka rätt. Toa-ringen upp, stå nära, luta sig lite in, skjut. Blir det en droppe eller två på porslinet så är det bara att ta papper och torka upp. :)

Jag står och pissar och har alltid gjort. Sen ska det sägas att nr 1 oftast sammanfaller med nr 2, alltså sittande. Däremot skulle det aldrig falla mig in att sätta mig ner o pissa om jag t.e.x befinner mig ute i naturen osv. Jag går nästan aldrig på offentliga toa.
 
Last edited:

Coq4Fun

Välbekant medlem
Kön
Man
Bara för att vi kan... å inte bara det. För varför knäppa upp byxor o dra ner kallingar när du klarar av att pissa stående på mindre än en 1/3-del av tiden genom att bara dra ner/knäppa upp gylfen. Kanske man undviker att frysa om stjärten oxå ;)
Å skvätter man vid sidan är det väl bara att inse att den inte är så lång som du tror å ta ett litet steg närmare.

F ö vill jag korrigera ett tidigare inlägg som sa ngt om att kallingen tar sista droppen. Ordspråket lyder:- HUR MAN ÄN I SNORREN DRAR, BYXAN SISTA DROPPEN TAR.
Till det kan man ju lägga att det inte är fel att ta ett blad toapapper , vika det på 3 eller 4 delar och krama_om Wiklund, så gråter han inte när du lämnat handskakningen.
 

Coq4Fun

Välbekant medlem
Kön
Man
Varför ska killar inte kissa stående? Som andra har sagt redan: vi gör det för att vi kan. Tycker det är manligt att stå upp. (Jag vet, jag är en av de där ondskefulla omoderna killarna som uppskattar vissa traditionella mansroller. Hade lätt fått underkänt av Gudrun Schyman) Män har gjort det sen urminnes tider och det var säkerligen så vi märkte revir en gång i tiden. Fuck, jag känner killar som har som fetish att pissa (och skjuta sin sats) på träd i skogen. (LOL)

Men, to each their own.

Sen det här med piss-stänk. För det första, toasitsar är gjorda för tjejer och barn. För låga för de flesta killar, speciellt oss jättar i Skandinavien. Det skulle passa oss bättre med en upp till 20cm högre sits.
För det andra, nu när det är som det är, SÅ svårt är det ändå inte att pricka rätt. Toa-ringen upp, stå nära, luta sig lite in, skjut. Blir det en droppe eller två på porslinet så är det bara att ta papper och torka upp. :)

Jag står och pissar och har alltid gjort. Sen ska det sägas att nr 1 oftast sammanfaller med nr 2, alltså sittande. Däremot skulle det aldrig falla mig in att sätta mig ner o pissa om jag t.e.x befinner mig ute i naturen osv. Jag går nästan aldrig på offentliga toa.

Titta på många fyrfota djur, som hundar o vargar t ex. Hanarna står/lyfter bakbenet mot ngt, medan tikarna "sitter/knäböjer" Lite osäker på apor, men har för mig att hanarna står upp. Så jag antar att vi fått beteendet med generna. Praktiskt också för man riskerar inte att bli biten i pungen av myror mm, som välutrustade handjur kan bli om dom skulle sitta som tikarna.
 
Toppen