Vaxa?!

s_blaj

Medlem
Kön
Man
Tjao grabbs...

Nån som testat att vaxa bort könshåren?? Pungen lär man väl få raka, men visst fan borde det gå att vaxa bort håret ovanför kuken osv!

Nån som testat och kan ge tips?
 

bamseman

Medlem
Kön
Man
Själv skulle jag inte föredra att vaxa. Jag rakar hellre.
Men jag har polare som vaxar... Vet dock inte vad dom tycker om det... Får kolla upp det.

Men raka funkar ju lika bra förutom att det växer ut fortare
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Något en tjej kan säga om att vaxa är, det gör ont, väldigt ont bara man gör det på benen. Sen om man gör det regelbundet såå, det kan bli problem med hårutväxten senare, hår som växer under huden och sådär. Jag plockade ett tag bort lite av håret, och bara det visade att jag ibland fick gräva fram hårstrån som legat under huden och växt.... Så se upp med vax killar, jag tar hellre rakhyveln, sen ser det inte så snyggt när det är nyvaxat heller, knottrigt som bara den... :eek:
 

Carl Cumsalot

Aktiv medlem
Ålder
39
Kön
Man
Ska väl inte heller sticka under stolen med att det känns när man vaxar. Men tycker själv att det gör mindre ont för varje gång jag gör det...
Jag vaxar håret ovanför kuken och på magen utan problem (rakar pungen). Har även testat att vaxa bröstet men där funkar det inte alls. På bröstet bliv det bara irriterat och jag fick typ hårsäcksinflamationer... inte snyggt alls. Men ovanför kuken och på magen så blir det rött och prickigt direkt efteråt men sedan försvinner det på några timmar. Har haft något enstaka inåtväxande hårstrå men inte upplevt några problem med det. Det här helt klart värt att inte behöva raka sig varje dag och att slippa stubben som kommer direkt med rakning.
Så det är bara att testa sig fram... ;) vi är ju alla olika och vaxning lär ju därför inte heller passa alla...
 

Dexter

Medlem
Kön
Man
Jo, men ser inte anledningen. Raka ger lika bra resultat om man har bra hyvel. Tjejer kan ju gå till en studio och få det gjort professionelt. Ska en killa vaxa får man ju göra det själv. Orka...
 

pepe

Ny medlem
Kön
Man
Vaxar sedan fler år själva pungen och kukskaft.

Många tror att det gör ont att vaxa pungen eftersom den är känslig. Men vaxningen medför inte något tryck så det är inget problem. På mig är det tvärtom mycket lätt eftersom håren sitter ganska ytligt. Man kan ju pröva med en pincett och med ett ryck dra ut ett hårstrå för att testa.

Kukroten och andra ställen gör mera ont, ungefär som övriga kroppen. Men med lite övning går det bra och tar inte så lång tid. Har dock inte provat att vaxa bort allt - tycker det är snyggt med en vältrimmad yta ovanför kuken...

Att känna sin lena pung och kukskaft veckorna som det håller är underbart! Känns så fräscht. Fördelen med vaxning är därefter att det växer det ut mjukt, ej stubb. Jag kan rekommendera att prova! :)
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Jag vaxar alltid bikinilinjen.

Det känns ungefär som att riva bort ett plåster numera.

Men första gångerna sved det rejält.
 
Toppen