Vfr?

pussycat00

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Nu ska jag försvara Vito!!! :) Jag har tänkt tanken själv...
Om jag skulle ha en kille skulle jag ju vilja att jag fick vara med då han ska leka med kuken! Man hade ju bara kunnat få titta på, lr runka o suga på honom om han inte ville ha sex... Känns "slösaktigt" att han ska spruta för sig själv! :)

Lr tänk om det blev så att han satt o kåtade upp sig här o sedan ville komma o knulla med mig! Då är det ju inte mig han är kåt på... :-(

Men det här problemet är nog bara att förtränga! :)
 

Bluesman

Medlem
Ålder
57
Kön
Man
Nu ska jag försvara Vito!!! :) Jag har tänkt tanken själv...
Om jag skulle ha en kille skulle jag ju vilja att jag fick vara med då han ska leka med kuken! Man hade ju bara kunnat få titta på, lr runka o suga på honom om han inte ville ha sex... Känns "slösaktigt" att han ska spruta för sig själv! :)

Lr tänk om det blev så att han satt o kåtade upp sig här o sedan ville komma o knulla med mig! Då är det ju inte mig han är kåt på... :-(

Men det här problemet är nog bara att förtränga! :)

:D
Om någon runkar av mig eller suger av mig så tycker jag nog att vi har sex!
Jag brukar ofta massera min hustru och efteråt reta henne med kyssar lite här och där, vilket oftast gör henne upphetsad och det brukar sluta med att jag fullt påklädd tillfretställer henne, är inte det att ha sex heller?

Jag kan sitta och kåta upp mig här som du skriver, men det är fortfarande henne jag vill älska med, porren är mer inspiration än verklighet, ser man ett par som gör något intressant så i fantasin är det ju man själv och frugan.

Kram på dig pussycat, vi är alla olika här i världen, det är därför det är så viktigt att prata, prata, prata med den man lever med, även om man levt ihop länge, vi är alla individer, och utvecklas hela tiden, så den jag var när jag var t.ex 30 är jag inte nu när jag är 43.:)
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Nu ska jag försvara Vito!!! :) Jag har tänkt tanken själv...
Om jag skulle ha en kille skulle jag ju vilja att jag fick vara med då han ska leka med kuken! Man hade ju bara kunnat få titta på, lr runka o suga på honom om han inte ville ha sex... Känns "slösaktigt" att han ska spruta för sig själv! :)

Lr tänk om det blev så att han satt o kåtade upp sig här o sedan ville komma o knulla med mig! Då är det ju inte mig han är kåt på... :-(

Men det här problemet är nog bara att förtränga! :)

Vito och alla vi andra som diskuterar här, är i sin fulla rätt till sina egna åsikter;)

Eftersom du är medlem här, och vet att man kan bli upphetsad mellan varven, så undrar jag om du skulle sluta logga in här om du hade en kille?

Det kanske är så att du har större aptit på sex än din kille, eller att du och din kille inte kan umgås 24/7.

Alla har rätt till sina egna åsikter och jag tycker inte alls att du skall förtränga något som känns viktigt för dig.

Inga förhållanden mår bra av att man förtränger sina egna känslor...
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
En följdfråga, något jag och en kompis pratade om förra veckan.
Vad anser ni killar om att tjejen inte tycker ni ska titta på porr osv själva?

Min kompis är i ett förhållande som varat i tre år, de är iofs unga och om den ena vill vill för det mesta den andre också, men hon har sagt till honom att hon inte vill han ska sitta och titta på porr själv utan att de kan göra det tillsammans istället som typ förspel eller liknande.

En följdfråga,vad ska en kille ta sig till sexuellt om han varken får sex av tjejen eller inte får titta på porr själv? Det är jättelätt för tjejen att bara tycka till om saker och ting,men de sätter sig aldrig in i hur killen ifråga känner sig över en sådan sak. De ska bara inte titta på porr om dom har tjej pukt slut ungefär. Men då är det lite upp till tjejen också att angagera sig lite extra så att inte killen behöver komma så långt som till porrfilm.Och hur det än är i ett förhållande så har man en egen sexualitet.

Men nu är det ju inte alltid så i alla förhållanden, jag känner min kompis, hon är inte den som säger nej till sin kille om han vill ha sex liksom, då ska det ligga mycket bakom!
Jag fattar inte varifrån alla killar har fått för sig att tjejer säger nej till sex hela tiden, och att det är så synd om killen för han får aldrig ha sex, och därför måste han fly till sin egen lilla värld och titta på porr. Seriöst! I mitt förra förhållande var det faktiskt min kille som fick säga nej tillslut för jag ville ha det för mkt!
Jag menar, man gör det till vad man vill liksom. Går en kille in i ett förhållande med inställning, 'jahapp, efter 5 månader så blir det slut med sex, då vill inte tjejen längre, för så "brukar" det vara' självklart kommer det bli så.
Och vadå upp till tjejen, visa att du bryr dig om tjejen och inte bara om sex så lär du få mer sex än du anar. Visa att du är en gentleman, att du är nån att behålla, att du respekterar din partner, att du inte ställer massor med krav utan bara låter sex vara ett tag osv. Då ska du få se att sexlivet aldrig kommer sluta bland porrrullarna ensam.

Det är lättare än vad ni tror killar, seriöst, det handlar om sunt tänkande, behandla den andra på samma sätt som du vill bli behandlad och allt det där. Visst, moralsnack nummer 1, men va fan, tänk nån gång!
 

pussycat00

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Men nu är det ju inte alltid så i alla förhållanden, jag känner min kompis, hon är inte den som säger nej till sin kille om han vill ha sex liksom, då ska det ligga mycket bakom!
Jag fattar inte varifrån alla killar har fått för sig att tjejer säger nej till sex hela tiden, och att det är så synd om killen för han får aldrig ha sex, och därför måste han fly till sin egen lilla värld och titta på porr. Seriöst! I mitt förra förhållande var det faktiskt min kille som fick säga nej tillslut för jag ville ha det för mkt!
Jag menar, man gör det till vad man vill liksom. Går en kille in i ett förhållande med inställning, 'jahapp, efter 5 månader så blir det slut med sex, då vill inte tjejen längre, för så "brukar" det vara' självklart kommer det bli så.
Och vadå upp till tjejen, visa att du bryr dig om tjejen och inte bara om sex så lär du få mer sex än du anar. Visa att du är en gentleman, att du är nån att behålla, att du respekterar din partner, att du inte ställer massor med krav utan bara låter sex vara ett tag osv. Då ska du få se att sexlivet aldrig kommer sluta bland porrrullarna ensam.

Det är lättare än vad ni tror killar, seriöst, det handlar om sunt tänkande, behandla den andra på samma sätt som du vill bli behandlad och allt det där. Visst, moralsnack nummer 1, men va fan, tänk nån gång![/quote]


GO GIRL!!! :) Jag dömer inte människor som är här, men jag skulle liksom bli svartsjuk tror jag om min kille satt här o runkade... Vill ju vara med!!! Jag ser det själv så att jag är här för att jag inte har ngn pojkvän. Hoppas inte jag skulle ha det behovet ifall jag fick en pojkvän!

Håller med Issa- har aldrig tackat nej till sex, men däremot fått känna att jag är den som vill ha mera! Även det hon skriver om anledningen till att lusten ev kan försvinna stämmer! Jag tror att man kan se det som ett tydligt tecken på att ngt är fel i förhållandet; att tjejen inte trivs ifall hon ej vill ha sex. T ex om man är råirriterad på killen av ngn anledning - hur kåt är man då?
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
50
Kön
Man
En följdfråga, något jag och en kompis pratade om förra veckan.
Vad anser ni killar om att tjejen inte tycker ni ska titta på porr osv själva?

Min kompis är i ett förhållande som varat i tre år, de är iofs unga och om den ena vill vill för det mesta den andre också, men hon har sagt till honom att hon inte vill han ska sitta och titta på porr själv utan att de kan göra det tillsammans istället som typ förspel eller liknande.

En följdfråga,vad ska en kille ta sig till sexuellt om han varken får sex av tjejen eller inte får titta på porr själv? Det är jättelätt för tjejen att bara tycka till om saker och ting,men de sätter sig aldrig in i hur killen ifråga känner sig över en sådan sak. De ska bara inte titta på porr om dom har tjej pukt slut ungefär. Men då är det lite upp till tjejen också att angagera sig lite extra så att inte killen behöver komma så långt som till porrfilm.Och hur det än är i ett förhållande så har man en egen sexualitet.

Men nu är det ju inte alltid så i alla förhållanden, jag känner min kompis, hon är inte den som säger nej till sin kille om han vill ha sex liksom, då ska det ligga mycket bakom!
Jag fattar inte varifrån alla killar har fått för sig att tjejer säger nej till sex hela tiden, och att det är så synd om killen för han får aldrig ha sex, och därför måste han fly till sin egen lilla värld och titta på porr. Seriöst! I mitt förra förhållande var det faktiskt min kille som fick säga nej tillslut för jag ville ha det för mkt!
Jag menar, man gör det till vad man vill liksom. Går en kille in i ett förhållande med inställning, 'jahapp, efter 5 månader så blir det slut med sex, då vill inte tjejen längre, för så "brukar" det vara' självklart kommer det bli så.
Och vadå upp till tjejen, visa att du bryr dig om tjejen och inte bara om sex så lär du få mer sex än du anar. Visa att du är en gentleman, att du är nån att behålla, att du respekterar din partner, att du inte ställer massor med krav utan bara låter sex vara ett tag osv. Då ska du få se att sexlivet aldrig kommer sluta bland porrrullarna ensam.

Det är lättare än vad ni tror killar, seriöst, det handlar om sunt tänkande, behandla den andra på samma sätt som du vill bli behandlad och allt det där. Visst, moralsnack nummer 1, men va fan, tänk nån gång!

Bra talat tjejen. Tror du träffade hyfsat på spiken den här gången, och det är man ju inte van vid.... haha :D:D:cool::oops:;)

Det där med "krav" du säger, det håller jag med om och det tror jag är något alla kan reflektera över, både killar och tjejer (inte bara om sex)

Krav, hur attraktivt är det på en skala 1 till 10?

:sleep:
 

Runko

Medlem
Kön
Man
Som det verkar på de flesta här inne på den här tåden så är man inte vatten värd här om man är gift. Är man singel så har man 100 förslag om hur man ska leva som gift,men jag undrar verkligen om ni hade samma värderingar om det om ni levde i ett förhållande. Ni kan sitta och säga nu kanske att ni klarar er utan onani om ni skulle leva i ett förhållande,men som sagt,vänta och se.Det här med att bry sig om tjejen utan att anspela på sex så får man mer sex än man kan ana. Har försökt med det nu i 10 år utan resultat. Varför ska tjejer hela tiden ha saker upplagda på ett silverfat för att kunna ge killen något tillbaka.Besviken att bli motarbetad som gift.:unsure:
 

Bluesman

Medlem
Ålder
57
Kön
Man
Som det verkar på de flesta här inne på den här tåden så är man inte vatten värd här om man är gift. Är man singel så har man 100 förslag om hur man ska leva som gift,men jag undrar verkligen om ni hade samma värderingar om det om ni levde i ett förhållande. Ni kan sitta och säga nu kanske att ni klarar er utan onani om ni skulle leva i ett förhållande,men som sagt,vänta och se.Det här med att bry sig om tjejen utan att anspela på sex så får man mer sex än man kan ana. Har försökt med det nu i 10 år utan resultat. Varför ska tjejer hela tiden ha saker upplagda på ett silverfat för att kunna ge killen något tillbaka.Besviken att bli motarbetad som gift.:unsure:

Hej jag förstår vad du menar, själv varit gift nu i 11 år, miisuppatta mig rätt nu, men det kanske är dags att gå vidare i livet. Trivs ni bra och allt annat fungerar försök få henne förstå dina känslor och behov, det är ju faktiskt inte bara att låta bli sex.
Om det är med henne, någon annan eller dig själv så är det nog de flestas behov att få utlopp för.
Försök få henne att förstå, vill hon inte, runka vidare i smyg eller sklij er. Om ni verkligen älskar varandra måste ju viljan att få den andre att må bra finnas kvar.
Stanna inte för plikternas skull utan kärlekens skull.
Lycka till Runko, jag är på din sida.
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Som det verkar på de flesta här inne på den här tåden så är man inte vatten värd här om man är gift. Är man singel så har man 100 förslag om hur man ska leva som gift,men jag undrar verkligen om ni hade samma värderingar om det om ni levde i ett förhållande. Ni kan sitta och säga nu kanske att ni klarar er utan onani om ni skulle leva i ett förhållande,men som sagt,vänta och se.Det här med att bry sig om tjejen utan att anspela på sex så får man mer sex än man kan ana. Har försökt med det nu i 10 år utan resultat. Varför ska tjejer hela tiden ha saker upplagda på ett silverfat för att kunna ge killen något tillbaka.Besviken att bli motarbetad som gift.:unsure:

Jag förstår faktiskt din situation, jag har pratat med många om olika problem osv, inte bara tjejer, min systers sambo har många ggr behövt prata av sig med mig om han och min syster. Och jag råkar vara en sån tjej som män verkar kunna prata med om allt möjligt.
Det jag menade med vad jag sa var inte att du på något vis har gjort fel, men nånstans ligger det och gnager något mellan dig och din fru. Det finns säkert nån liten orsak till att hon inte vill ha sex, det är den lilla grejen som måste arbetas på, prata om saker och ting. Har ni varit gifta så länge så borde ni kunna prata med varann om allt. Och är det då så att ni inte kan prata med varann, då, då finns det inte så mkt att arbeta med.
Det jag blev irriterad över var hur du drog alla tjejer över en kant, hur negativ du lät, att alla kvinnor är sexhatare typ. Och det är något som kör igång mig, jag blir sur då man drar någon/något över en kant på det där viset. Visst, alla har vi olika erfarenheter, men istället för att leta sig till egna alternativ osv, så kanske man skulle prova arbeta på problemet, kanske gå till rådgivning och bara få sitta ner och prata med nån bredvid som ser allt objektivt.
Det finns så många sätt att få saker att bli bättre om man bara vill. Det handlar om viljan! Det om något vet jag att det handlar om, den där viljan som inte vill infinna sig hos båda parter, bristen på kommunikation, allt det där som gör ett förhållande mindre bra. Sånt känner jag till då jag levt mitt upp i det hela livet.
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
En följdfråga, något jag och en kompis pratade om förra veckan.
Vad anser ni killar om att tjejen inte tycker ni ska titta på porr osv själva?

Min kompis är i ett förhållande som varat i tre år, de är iofs unga och om den ena vill vill för det mesta den andre också, men hon har sagt till honom att hon inte vill han ska sitta och titta på porr själv utan att de kan göra det tillsammans istället som typ förspel eller liknande.

En följdfråga,vad ska en kille ta sig till sexuellt om han varken får sex av tjejen eller inte får titta på porr själv? Det är jättelätt för tjejen att bara tycka till om saker och ting,men de sätter sig aldrig in i hur killen ifråga känner sig över en sådan sak. De ska bara inte titta på porr om dom har tjej pukt slut ungefär. Men då är det lite upp till tjejen också att angagera sig lite extra så att inte killen behöver komma så långt som till porrfilm.Och hur det än är i ett förhållande så har man en egen sexualitet.

Men nu är det ju inte alltid så i alla förhållanden, jag känner min kompis, hon är inte den som säger nej till sin kille om han vill ha sex liksom, då ska det ligga mycket bakom!
Jag fattar inte varifrån alla killar har fått för sig att tjejer säger nej till sex hela tiden, och att det är så synd om killen för han får aldrig ha sex, och därför måste han fly till sin egen lilla värld och titta på porr. Seriöst! I mitt förra förhållande var det faktiskt min kille som fick säga nej tillslut för jag ville ha det för mkt!
Jag menar, man gör det till vad man vill liksom. Går en kille in i ett förhållande med inställning, 'jahapp, efter 5 månader så blir det slut med sex, då vill inte tjejen längre, för så "brukar" det vara' självklart kommer det bli så.
Och vadå upp till tjejen, visa att du bryr dig om tjejen och inte bara om sex så lär du få mer sex än du anar. Visa att du är en gentleman, att du är nån att behålla, att du respekterar din partner, att du inte ställer massor med krav utan bara låter sex vara ett tag osv. Då ska du få se att sexlivet aldrig kommer sluta bland porrrullarna ensam.

Det är lättare än vad ni tror killar, seriöst, det handlar om sunt tänkande, behandla den andra på samma sätt som du vill bli behandlad och allt det där. Visst, moralsnack nummer 1, men va fan, tänk nån gång!

Bra talat tjejen. Tror du träffade hyfsat på spiken den här gången, och det är man ju inte van vid.... haha :D:D:cool::oops:;)

Det där med "krav" du säger, det håller jag med om och det tror jag är något alla kan reflektera över, både killar och tjejer (inte bara om sex)

Krav, hur attraktivt är det på en skala 1 till 10?

:sleep:

haha, tack, jag verkar kunna tänka ganska bra den här tiden på dygnet ;)

Det är inte det minsta attraktivt, krav är det sista man vill ha över sig... Det blir bara så fel, så...instängt...onaturligt...
 

Runko

Medlem
Kön
Man
Som det verkar på de flesta här inne på den här tåden så är man inte vatten värd här om man är gift. Är man singel så har man 100 förslag om hur man ska leva som gift,men jag undrar verkligen om ni hade samma värderingar om det om ni levde i ett förhållande. Ni kan sitta och säga nu kanske att ni klarar er utan onani om ni skulle leva i ett förhållande,men som sagt,vänta och se.Det här med att bry sig om tjejen utan att anspela på sex så får man mer sex än man kan ana. Har försökt med det nu i 10 år utan resultat. Varför ska tjejer hela tiden ha saker upplagda på ett silverfat för att kunna ge killen något tillbaka.Besviken att bli motarbetad som gift.:unsure:

Hej jag förstår vad du menar, själv varit gift nu i 11 år, miisuppatta mig rätt nu, men det kanske är dags att gå vidare i livet. Trivs ni bra och allt annat fungerar försök få henne förstå dina känslor och behov, det är ju faktiskt inte bara att låta bli sex.
Om det är med henne, någon annan eller dig själv så är det nog de flestas behov att få utlopp för.
Försök få henne att förstå, vill hon inte, runka vidare i smyg eller sklij er. Om ni verkligen älskar varandra måste ju viljan att få den andre att må bra finnas kvar.
Stanna inte för plikternas skull utan kärlekens skull.
Lycka till Runko, jag är på din sida.

Tack Bluesman. Vi har varit tillsammans i 10år men gifta i 3år. För min del så är det inte det lättaste att bara gå vidare i livet med 5 barn,3st sen ett tidigare förhållande och två små i det nuvarande. Vem vill ha en 36årig 5 barnsfar. Det är bara sexet som är det stora problemet,allt annat funkar klockrent.
 

Runko

Medlem
Kön
Man
Som det verkar på de flesta här inne på den här tåden så är man inte vatten värd här om man är gift. Är man singel så har man 100 förslag om hur man ska leva som gift,men jag undrar verkligen om ni hade samma värderingar om det om ni levde i ett förhållande. Ni kan sitta och säga nu kanske att ni klarar er utan onani om ni skulle leva i ett förhållande,men som sagt,vänta och se.Det här med att bry sig om tjejen utan att anspela på sex så får man mer sex än man kan ana. Har försökt med det nu i 10 år utan resultat. Varför ska tjejer hela tiden ha saker upplagda på ett silverfat för att kunna ge killen något tillbaka.Besviken att bli motarbetad som gift.:unsure:

Jag förstår faktiskt din situation, jag har pratat med många om olika problem osv, inte bara tjejer, min systers sambo har många ggr behövt prata av sig med mig om han och min syster. Och jag råkar vara en sån tjej som män verkar kunna prata med om allt möjligt.
Det jag menade med vad jag sa var inte att du på något vis har gjort fel, men nånstans ligger det och gnager något mellan dig och din fru. Det finns säkert nån liten orsak till att hon inte vill ha sex, det är den lilla grejen som måste arbetas på, prata om saker och ting. Har ni varit gifta så länge så borde ni kunna prata med varann om allt. Och är det då så att ni inte kan prata med varann, då, då finns det inte så mkt att arbeta med.
Det jag blev irriterad över var hur du drog alla tjejer över en kant, hur negativ du lät, att alla kvinnor är sexhatare typ. Och det är något som kör igång mig, jag blir sur då man drar någon/något över en kant på det där viset. Visst, alla har vi olika erfarenheter, men istället för att leta sig till egna alternativ osv, så kanske man skulle prova arbeta på problemet, kanske gå till rådgivning och bara få sitta ner och prata med nån bredvid som ser allt objektivt.
Det finns så många sätt att få saker att bli bättre om man bara vill. Det handlar om viljan! Det om något vet jag att det handlar om, den där viljan som inte vill infinna sig hos båda parter, bristen på kommunikation, allt det där som gör ett förhållande mindre bra. Sånt känner jag till då jag levt mitt upp i det hela livet.


Det är den oviljan du beskriver som hon har och det är ju sånt mycket som gör att man drar sig till sådana här sidor. Och om jag drog alla tjejer över en kam var inte min mening och jag menade nog heller inte så. Jag vet att det finns tjejer som har ett jättestort behov av sex.Och det här med att prata med varandra i ett förhållande går bara om den andre lyssnar och kommer med egna åsikter. I vårat fall så blir det bara sex om jag tar insiativet till det. För det har hon gjort ett par gånger på 10år vi varit ihop. Och det är ju inte det lättaste att bara tacka för sig och gå när man har 5 barn ihop,eller vad säger du?
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Som det verkar på de flesta här inne på den här tåden så är man inte vatten värd här om man är gift. Är man singel så har man 100 förslag om hur man ska leva som gift,men jag undrar verkligen om ni hade samma värderingar om det om ni levde i ett förhållande. Ni kan sitta och säga nu kanske att ni klarar er utan onani om ni skulle leva i ett förhållande,men som sagt,vänta och se.Det här med att bry sig om tjejen utan att anspela på sex så får man mer sex än man kan ana. Har försökt med det nu i 10 år utan resultat. Varför ska tjejer hela tiden ha saker upplagda på ett silverfat för att kunna ge killen något tillbaka.Besviken att bli motarbetad som gift.:unsure:

Jag förstår faktiskt din situation, jag har pratat med många om olika problem osv, inte bara tjejer, min systers sambo har många ggr behövt prata av sig med mig om han och min syster. Och jag råkar vara en sån tjej som män verkar kunna prata med om allt möjligt.
Det jag menade med vad jag sa var inte att du på något vis har gjort fel, men nånstans ligger det och gnager något mellan dig och din fru. Det finns säkert nån liten orsak till att hon inte vill ha sex, det är den lilla grejen som måste arbetas på, prata om saker och ting. Har ni varit gifta så länge så borde ni kunna prata med varann om allt. Och är det då så att ni inte kan prata med varann, då, då finns det inte så mkt att arbeta med.
Det jag blev irriterad över var hur du drog alla tjejer över en kant, hur negativ du lät, att alla kvinnor är sexhatare typ. Och det är något som kör igång mig, jag blir sur då man drar någon/något över en kant på det där viset. Visst, alla har vi olika erfarenheter, men istället för att leta sig till egna alternativ osv, så kanske man skulle prova arbeta på problemet, kanske gå till rådgivning och bara få sitta ner och prata med nån bredvid som ser allt objektivt.
Det finns så många sätt att få saker att bli bättre om man bara vill. Det handlar om viljan! Det om något vet jag att det handlar om, den där viljan som inte vill infinna sig hos båda parter, bristen på kommunikation, allt det där som gör ett förhållande mindre bra. Sånt känner jag till då jag levt mitt upp i det hela livet.


Det är den oviljan du beskriver som hon har och det är ju sånt mycket som gör att man drar sig till sådana här sidor. Och om jag drog alla tjejer över en kam var inte min mening och jag menade nog heller inte så. Jag vet att det finns tjejer som har ett jättestort behov av sex.Och det här med att prata med varandra i ett förhållande går bara om den andre lyssnar och kommer med egna åsikter. I vårat fall så blir det bara sex om jag tar insiativet till det. För det har hon gjort ett par gånger på 10år vi varit ihop. Och det är ju inte det lättaste att bara tacka för sig och gå när man har 5 barn ihop,eller vad säger du?

Visst är det så, men det är inte sådana här sidor som är lösningen på problemet!
Det låter som om att du inte har så bra kommunikation med din fru eller att du har ett bra sexliv, har jag fel?
Vill du veta vad jag säger? Du pratar med en som varit barn i ett förhållande där kommunikationen inte funnits, där det hela ens liv blivit gräl eller bråk över minsta lilla grej, där man som tonåring tog på sig skulden för hur ens föräldrar betedde sig. Du pratar med en som inte vågade ta hem kompisar för att ens föräldrar kunde börja bråka under tiden de var på besök. Vill du verkligen veta vad jag säger?
Jag säger såhär, det kanske inte är det lättaste, men det kan vara det bästa. Rädda sina barn från en framtid som kanske inte kommer vara så trevlig, rädda det lilla av förhållandet som är kvar mellan du och din fru. Känns det inte bra i förhållandet, så är det bäst att lämna det, både för barnens och eran skull. Det säger hon med erfarenhet av det mindre bra.
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Ett annat alternativ om du verkligen vill arbeta för förhållandet, gå på familjerådgivning! Jag tvingade mina föräldrar till det, jag fick mycket skit för det, men ja, eftersom viljan inte fanns hos båda så gick det inte med den saken tyvärr. För mina föräldrar är det försent. Men gå på familjerådgiving, de kan faktiskt hjälpa.
 

Bluesman

Medlem
Ålder
57
Kön
Man
Hej igen Runko och Issa, tänkte inte på det med familjerådgivning, det är en fin ide, att prata med en utomstående som kan fungera som katalysator, som inte står på den ene eller andres sida, försök få med din hustru i de tankebanorna.

Jag är också en som du Issa där föräldrarna inte gick så bra ihop, de grälade inte och sånt men visst märkte jag som barn att det inte fungerade mellan dem, och något år efter att jag och mina syskon flyttat hemifrån skiljde de sig. Efter några år hade båda hittat nya partners vilket fick dem att blomma ut ordentligt och bli som förbytta, även jag kom dem närmare och vi har pratat lite om det.

Det är en av anledningarna varför jag alltid i de här sammanhangen säger att man måste prata, prata, prata med varandra, för även om man tror man vet allt om den andre så gör man inte det.

Sen är det faktiskt inte så farligt att vara ensamstående med barn heller, bättre än att vara ihop men ensam ändå.

36 år är väl inte så farligt heller, mina föräldrar var 53 och 61 när kärleken fann dem nästa gång. Tror inte det är åldern det beror på utan personen och inställningen och att man vågar riska att bli sårad ännu en gång.
Dessutom tror jag det är många som skulle kunna tänka sig en ansvarstagande 5 barns far.

Ha det bra Runko och gör inget förhastat, fundera igenom vad du verkligen vill själv!
 

Runko

Medlem
Kön
Man
Hej Bluesman och Issa,tack för goda råd,ja visst är familjerådgivning bra,men jag har varit där några gånger i mitt förra förhållande,men det löste bara konflikterna en kort tid och sen var vi tillbaka i samma igen.Se där,det här blev ju en rådgivningstråd tillslut, men vad än den som startade den här tråden tycker till om vad gifta män ska göra så tänker jag varken sluta hänga här på forumet eller sluta onanera.
 

johannezzz

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Någon klok människa sa att man har två parallella sexliv - ett med sig själv och ett med andra. Inte konstigare än så...
 

Bluesman

Medlem
Ålder
57
Kön
Man
Hej Bluesman och Issa,tack för goda råd,ja visst är familjerådgivning bra,men jag har varit där några gånger i mitt förra förhållande,men det löste bara konflikterna en kort tid och sen var vi tillbaka i samma igen.Se där,det här blev ju en rådgivningstråd tillslut, men vad än den som startade den här tråden tycker till om vad gifta män ska göra så tänker jag varken sluta hänga här på forumet eller sluta onanera.
Aj då! Häng du här så mycket du vill, vi är flera gifta här, både män och kvinnor, en del har förstående och uppmuntrande makar andra inte. Om inte annat så kanske trådskaparen inser att allt inte är så enkelt som denne tror, att man inte onanerar i ett äktenskap, för det gör nog de flesta, ibland tillsammans, men för det mesta på egen hand. Lev ett gott liv min bäste herre!
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Hej Bluesman och Issa,tack för goda råd,ja visst är familjerådgivning bra,men jag har varit där några gånger i mitt förra förhållande,men det löste bara konflikterna en kort tid och sen var vi tillbaka i samma igen.Se där,det här blev ju en rådgivningstråd tillslut, men vad än den som startade den här tråden tycker till om vad gifta män ska göra så tänker jag varken sluta hänga här på forumet eller sluta onanera.

Ingen säger att du ska sluta med det, vad vi säger är att tänk väldigt noga igenom vad förhållandet verkligen ger dig. Vad som verkligen hjälper och inte. Tänk inte på barnen på det viset du gör, de kommer aldrig tacka dig för att du fortsatte i ett "dåligt" förhållande, de kommer snarare ogilla det och önska att ni skiljde er i tid, då de var unga.
 
Toppen