Vilket är vanligast?

  • Thread starter Härligheten(slutar på egen begäran)
  • Startdatum
H

Härligheten(slutar på egen begäran)

Gäst
Rakar min mus idag men har lite andra funderingar....
Vaxa? Gör det inte ont?! Eller mäktar man med smärtan?
Hårbortagningsmedel? Svider inte det?

Tycker det blir taggigt :oops: så fort och skulle vilja hålla det lena mer beständigt...
 

heimat

Medlem
Kön
Man
Min tjej har nån kräm eller liknande hon drar på och drar av med en plast"spade"... fanken vet vad det heter eller kallas men hon gillade inte att raka sej men detta diggar hon..... o jag.
 
H

Härligheten(slutar på egen begäran)

Gäst
Verkar som hårborttagningskräm..... Men svider inte det? Man är ju en aningen känslig ... :oops:
 
H

Härligheten(slutar på egen begäran)

Gäst
Aj aj.....jag kommer då inte prova det.
 

kattis6

Ny medlem
Kön
Kvinna
En bra rakhyvel skulle jag rekomendera plus ljummet vatten och lödder förstås. För mig fungerar det bra. Sen man väl torkat kan man alltid använda en elektrisk ladyshave för att om möjligt få en bra finish...
Sen är det ju inte helt fel förena lite nytta med vibrerande nöje;)
Men man får vara försiktig...:)
 

123fyrasju

Medlem
Ålder
42
Kön
Kvinna
Vaxning gör inte speciellt ont om man gör på rätt sätt. Dessutom är det bara under en sekund eller två man känner av det. Sen håller man sig len och fin desto längre :D
 

ulysses

Medlem
Kön
Man
Vaxning är suveränt - ont så inihelvete när man rycker första gångerna, men sen vänjer man sig. Det blir himla lent o fint länge, men tyvärr får jag också en del infekterade hårsäckar och inväxt (dock mindre total irritation än rakning, och det ser ju finare ut). Nån som har tips på hur man blir av med det?! Vaxar också armhålan, och där är det bara suveränt.
 

123fyrasju

Medlem
Ålder
42
Kön
Kvinna
Ett tips är att använda peeling innan du vaxar. Sen kan du använda en grov svamp att massera med vid varje tvättillfälle efteråt. Bör hjälpa lite åtminstone. Och glöm inte att smörja dagligen..
 
W

WickedPussyCat - stängd på egen begäran

Gäst
Rakar min mus idag men har lite andra funderingar....
Vaxa? Gör det inte ont?! Eller mäktar man med smärtan?
Hårbortagningsmedel? Svider inte det?

Tycker det blir taggigt :oops: så fort och skulle vilja hålla det lena mer beständigt...


Jo hårbortagningsmedel svider som in i helvete i ungefär 8 min [:0]


annars om jag ska vara ärlig så tror jag att vanlig rakning är vanligast.... vaxning tar så jävla lång tid...
 

Stalker_Sn

Medlem
Ålder
41
Kön
Man
Funderar på det där...
Kommer ihåg att jag provade "Veet" för några år sen...
Har aldrig vart så len som jag va då, och har inte vart det sen dess,
med rakhyvel dvs...

Kan berätta att som kille så svider det inte om man inte får det på ollonet,
men det är kanske (antagligen) annorlunda för tjejer?
 

Indira

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
Vaxning gör inte speciellt ont om man gör på rätt sätt. Dessutom är det bara under en sekund eller två man känner av det. Sen håller man sig len och fin desto längre :D

Vad är rätt sätt?
 
Toppen