Vill ni ha bort tjejerna härifrån?

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
En tjej som nyligen blivit medlem postade ett inlägg i kontaktforumet.

Inlägget är nu raderat. Hon sökte kontkakt med TJEJER för snack på msn. Efter att ha fått 362 killar på sin msn som vill se hennes ... har hon nu lämnat forumet. OM inte ALLA killar visar respekt har vi snart inga tjejer här. Om ni vill ha det så är det smart att spamma alla tjejer med kukbilder och krav på att hon visar fittan innan ni har chattat mer än tio sekunder, annars inte!

Blir detta ett tjejfritt kukvisarforum kommer ni att slippa er ondskefulle moderator direkt.


/Challe
 

AndersV

Medlem
Kön
Man
Killar/Män skärpning![/size=4]

Hjälp till att låta denna sida vara en plats där vi kan samtala med alla som vill vara med, inte bara hälften.

VISA RESPEKT![/size=4]
 

snorungen

Medlem
Ålder
60
Kön
Man
Denna sajt innehåller folk med alla möjliga läggningar...så kanske vi skulle kunna hjälpas åt allihopa att se till att den även fortsättningsvis gör så...
Blir lite tråkigt om det bara blir vi killar kvar så förhoppningsvis så kanske alla i fortsättningen kan se till och respektera vad folk söker efter i sin kontaktannons?
 

CovenantT

Medlem
Kön
Man
Vi kommer inte komma någonstans genom att försöka skälla på killarna som gör detta. Varför? Jo, för att jag tror inte de bryr sig. Jag tror inte dessa killar är speciellt aktiva i själva forumsdelen, utom helt enkelt sattsar på att spamma sig till det de vill ha genom att anfalla allt som kanske kan vara kvinnligt och hoppas de är först...

Första åtgärden vi kan göra är att ge en liten lista med tips till alla tjejer som vill ha kontakt här i stil med "lämna inte ut eran mail och msn förän ni vet att ni vill få mail från en person".
 
J

josch00 [slutat på egen begäran]

Gäst
Håller med både Challe och CovenantT.

Det är skit att folk inte LÄSER inläggen, eller tittar efter vad man har för preferenser och respekterar dessa.

Jag själv "gillar tjejer" har dock inget emot killar i större sammanhang :), men ändå får man de mest märkliga förslag och förfrågningar från folk man aldrig pratat med.

Respekt är en självklart, inte bara här utan överallt annars i samhället också. Får dock inte känslan av att just respekt mellan könen är det som ungdommar idag visar mot varandra, när "Hora" "djävla fitta" "bögskalle" far genom luften till höger och vänster. Man kan försöka komma undan med kommentarer som "det är bara jargon", men i min värld så är det bara bullshit. Det vi säger påverkar oss och styr hur vi ser på världen och det är en väldig skillnad på hur man ser på en person som man kallar "djävla fitta" eller "du min vän".

Respekt är bäst men eget ansvar är inte heller fel. Så precis som CovenantT säger kanske skulle man ha en liten lathund.

Upphör aldrig att förvåna mig hur många människor som vill vara anonyma som änder sänder sms utan att dölja sina telefonnummer och sedan står i telefonboken.

/JOhan
 

ChrilleBull

Medlem
Kön
Man
Det var inge vidare, så ska det ju inte behöva vara. :eek:
När jag skriver detta finns det 13268 medlemmar. Frågan är hur många av alla som ens har skrivit ett inlägg på forumet. Jag känner på mig att det inte är så stor del utan många är nog här bara för att få se vad "de kåta tjejerna här" har att visa upp liksom. Man skäms lite som kille faktiskt. :unsure:
 
Ålder
42
Kön
Kvinna
Tacktack... Äntligen!

Det här är inte bara i kontakttråden som det är jobbigt. I förrgår var en riktigt pissig dag och jag är så trött på det här stället med alla som inte kan visa lite hänsyn. Snälla - gör det.
 

maniac

Ny medlem
Kön
Man
Jävligt illa det här, men ganska väntat att sånt folk dyker upp på ett sånt här ställe tyvärr.... även om jag fortfarande hävdar att det är oväntat många vettiga och kloka människor som hänger här.

Men det här med kontaktforum, funkar det någonstans? Jag är inte så erfaren på ämnet men lever i föreställningen att tjejer som söker kontakt blir spammade vart dom än annonserar... rätta mig om jag har fel.

Men bra iaf med en uppmaning, är även jäkligt irriterande när någon på forumet ställer en fråga till en tjej och nästa dag har denne fått svar av 20 killar istället, "jag är inte tjej men jag tycker det är skönt med bla, bla"... irriterande som fan.

Lathundstanken är bra så inte fler gör samma misstag och får över 300 puckon som inte kan respektera vad folk skriver på sin msn-lista.
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
50
Kön
Man
Neeeeeeeeeeejj! Det är ju tjejerna man vill haaa... Meeeeeeeeeeeera tjejer!! :D:p:p

Skärp er grabbjävlar, respektera andra om du vill bli respekterad själv!! Särskilt tjejer, så himla dålig stil... Tycker också det är jäkligt irriterande när man ser en fråga till en tjej; som sedan besvaras av 20 killar. Behövs starkare glas i brillorna? ;)
 

nonstopparen

Medlem
Kön
Man
ja, vi vill ha kvinnor här och som är här frivilligt för att dom trivs! håller med ovanstående, mycket vettigt skrivet!

um... funderar på om jag är en av "grabbjävlarna" som skall skärpa sig...:unsure:

(fast jag tyckte att jag skickade ett rätt oskyldigt mess. till en jag messat med innan. faktiskt. lovar.)

skall ligga väldigt lågt ett tag tror jag. jättelågt.

(lägre än glocalnet... förlåt, usel vits som jag inte kunde låta bli)


snälla kvinnor, var kvar, idioterna skall förhoppningsvis vara ett övergående problem...

snälla grabbar/idioter... låt min förhoppning ovan slå in. ta det lugnt med tjejerna, var inte så desperata, respektera dem och framför allt, utnyttja inte minsta inbillad förevändning till kontakt.


kanske en "sticky-tråd" med titeln "KILLAR RESPEKTERA TJEJERNA" vore en bra ide?
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
50
Kön
Man
Javisst, det vore najs om detta vore ett ställe där alla trvis, inte bara hälften (eller ännu mindre)...

Haha, är själv över 30, så jag går under benämningen "gubbjävel" ;)

- Behöver du hjälp att hantera jobbiga kåtmess??
- Ring Poolia!
 

den där joel

Ny medlem
Kön
Man
instämmer jag med!!!!!!!!
man kan väll tänka lite eller, och snälla om en person inte ber om att bli kontaktad så kontakta inte denna person utan att fråg först och få ett svar som lyder; ja eller liknande. (det är (killar) som dessa som kontaktade denna tjej och gjorde så mot henne, det är dessa killar som ger oss andra dåligt rykte):unsure::eek:
 

Snafft

Medlem
Kön
Man
Det gäller ju faktikst även de som har bilder på sin kuk/fitta i sin personliga bild som alla ser vid inläggen. Lite mer smakfullt skulle det ju kunna vara, och vill man se kuken eller fittan så kan man själv få välja det genom att kika på bildgalleriet på ens personliga presentation (om personen vill visa den där dvs)

Bara en reflektion...
 
G

Guest

Gäst
Detta är tragiskt och man skäms verkligen över att vara kille när något sånt här händer. Det värsta är nog att det är extremt vanligt.

I några månader har jag haft min msn synlig så att vem som helst har kunnat lägga till mig. Tre tjejer har lagt till mig och det efter att ha skickat meddelenaden till varandra i säkert en månad. Däremot har säkert 30 killar lagt till mig vilket jag överhuvudtaget inte ens är intresserad av. Varför? Säg det. Men visst borde det väl finnas fler heterosexuella tjejer här inne än det finns bögar?

Kan man inte införa en sån regel att de som aldrig skriver i forumen åker ut härifrån. Ni som bara är ute efter tjejers msn sök er till en chat eller Lunarstorm. Här diskuterar vi onani.

Jag blir så j**la förbannad när jag er sånt hör. Ursäkta mitt språk.
 
J

josch00 [slutat på egen begäran]

Gäst
Kan inte annat än att hålla med smiley, och det skulle vara så väldigt "tekniskt" enkelt att kicka ut alla som inte deltog i något forum eller la upp någon presentation på en vecka. Nu finns det väl två problem med detta.

Ett alla kan eller vill inte skriva, kanske vill de bara bli kontaktade, OK.

Sedan kan man tänka sig att om man kickade alla "innaktiva" då skulle det inte bli 13647 medlemmar utan på sin höjd, 600 (om ens så många). Och antal tror jag är viktigt i ägarnas strategi om de någon gång skall kunna sälja reklamplats och få in pengar på forumet, och du hårda värd.

Så det är väl bara att fortsätta att prata om respekt och försöka få förståelse.

Dessvärre känns det här nästan som samma problem som spam. Det kostar inte ett skit att skicka ut, och bara en svarar så har man fått igen insatsen.

Jag menar om en attraktiv tjej utan kläder, knackade på via msn, precis när det var dags, handen på bibeln, vem skulle ha hjärta att neka henna en titt :D:D

/JOhan
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Kan inte annat än att hålla med smiley, och det skulle vara så väldigt "tekniskt" enkelt att kicka ut alla som inte deltog i något forum eller la upp någon presentation på en vecka. Nu finns det väl två problem med detta.

Jag menar om en attraktiv tjej utan kläder, knackade på via msn, precis när det var dags, handen på bibeln, vem skulle ha hjärta att neka henna en titt :D:D

/JOhan

Jag håller med dej om att det skulle vara bra med något slags sanering, om nej det är inte alls svårt att rensa som du beskriver. Sen är det som du säger, det är itne alla som kan eller vill skriva, en del vill nog bara vara med i gemenskapen. Jag tycker vi låter dem vara det...

Din slutkläm skrattade jag länge åt. Du har nog rätt, det är inte många här som skulle neka en kvinna i nöd en liten stund på msn:D.

/Challe
 

Kaosmannen

Ny medlem
Kön
Man
Vi skulle inte ha det här problemet om alla män loggade av internet för en stund och drog en snabb runk när de märker att de håller på att skämma ut sig själva, och på så vis koppla på det sunda förnuftet igen. Tyvärr så verkar de flesta inte kunna lägga band på sig själva, vilket vi andra får lida för.

Bland det enorma överflöd av spam i kvinnornas gästböcker och forumtrådar av desperata män så kan vilken vänlig och rumsren hälsning som helst se ut som ett illa dolt försök att stå ut från mängden för komma över en msn-adress eller liknande. Allt för ofta när jag känner att jag skulle vilja skriva en rad så struntar jag i det när jag ser hur det ser ut i gästboken, och jag tror inte att jag är ensam om det. Hade jag själv varit av det kvinnliga könet så hade jag med stor sannolikhet hållt mig så långt borta från det här forumet som möjligt, och då är det lätt att förstå varför det är kvinnobrist här. Vilket är fy skam då onanera.se i sig självt är en mycket bra sida fylld med många trevliga (om än överkåta;) människor.

Så jag ber er desperata män som antagligen faktiskt har en gnutta sunt förnuft i kroppen när väl det ni har mellan benen lämnat över kontrollen till den del av er som egentligen borde sköta tänkandet: Snälla, sluta skäm ut er själva, andra och det manliga släktet när något så enkelt som en handtralla för er själva kan lösa problemet!
 
Toppen