Vill ni ha bort tjejerna härifrån?

misswet

Aktiv medlem
Ålder
57
Kön
Kvinna
Något som jag reflekterat över under min korta tid här är också det fakum huruvida en del gossar är läskunniga eller inte. I min pres står det klart och tydligt att jag INTE vill cama, och INTE söker IRLkontakter...trots detta har jag fått ett häpnadsväckande stort antal förfrågningar om just detta....Så gossar LÄS gärna folks pres innan ni låter det nedre huvudet dra iväg med era fantasier!! Det kallas RESPEKT!!!
 

D1rtJ4m

Ny medlem
Kön
Man
Det gäller ju faktikst även de som har bilder på sin kuk/fitta i sin personliga bild som alla ser vid inläggen. Lite mer smakfullt skulle det ju kunna vara, och vill man se kuken eller fittan så kan man själv få välja det genom att kika på bildgalleriet på ens personliga presentation (om personen vill visa den där dvs)

Bara en reflektion...



Extremt ovanligt med tjejer som använder sin mus som avatar, själv skulle jag dock inte ha något emot det :)

Däremot är det väldigt vanligt med killar som använder sina snablar som avatarer, dem kunde man ju gärna slippa, hehe, det är med andra ord en sk "Dicktar". En dick + avatar = dicktar


så, Dicktars = no thnx :cool:
 

Snacksalig

Medlem
Ålder
48
Kön
Kvinna
En tjej som nyligen blivit medlem postade ett inlägg i kontaktforumet.

Inlägget är nu raderat. Hon sökte kontkakt med TJEJER för snack på msn. Efter att ha fått 362 killar på sin msn som vill se hennes ... har hon nu lämnat forumet. OM inte ALLA killar visar respekt har vi snart inga tjejer här. Om ni vill ha det så är det smart att spamma alla tjejer med kukbilder och krav på att hon visar fittan innan ni har chattat mer än tio sekunder, annars inte!

Blir detta ett tjejfritt kukvisarforum kommer ni att slippa er ondskefulle moderator direkt.


/Challe


En liten undran bara. Man kan väl läsa alla inlägg utan att vara inloggad eller ens medlem? Det kan ju vara andra än medlemmar som skickar msn om man skriver ut adressen? Eller?
 
G

Guest

Gäst
Alltså, såhär kan det bara inte gå till. Vi kan inte blunda för detta spammande om det är som du sa Challe. Över 300 personer som addat på MSN, jag vågar inte tänka på hur många snabbmeddelanden hon fick.. är detta vanligt förekommande (vilket jag tror att det är fast kanske inte med en sådan extram fokusering) så är det väl rätt uppenbart att ni moderatorer måste knäcka denna nöt.

Eller har ni moderatorer inte dom verktygen som krävs för att ändra förutsättningarna för en medlem, som ex. att blockera användare (som man gör med spammmail) eller att rapportera användare (kanske något slags system med varningar). Kanske kunde ni fixa en funktion som gjorde det möjligt att ställa in så bara ens vänner kunde skriva snabbmeddelanden?

Att lägga ut sin msn på et foruem med över 13.000 användare kanske är lite väl naivt, men det som hände är fortfarande en liten spegling av ett stort (tror jag) problem som måste lösas.
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Vi kan både varna och stänga av användare som missköter sig. De flesta fattar när man ger dem en varning, men en del bara fortsätter och en del har flera olika användare som dom växelkör mellan. Det är inte så smart för då tittar vi efter IP och då är man "rökt", vi skickar abuse-meddelande till dennes operatör.

De som frågar efter barnporr rapporterar vi dessutom till Ecpat.

Men problemet är inte stort av 17000 medlemmar är 98 procent bra och vettiga människor, men som sagt några få idioter kan förstöra allt.

/Challe - Moderator med rätt att "banna" [}:)]
 
G

Guest

Gäst
Ja det är ju jättebra att ni kan göra de saker som du skriver, men problemet finns ju kvar med snabbmeddelanden som säkerligen kan göra att användare ger upp för att de inte kan vara aktiva i forumet utan att bli söndespammad med kåtmess av okända personer. Jag tycker mitt förslag om en inställning där man kan hindra personer som inte är på ens vännerlista att skicka snabbmeddelanden. Då får man snällt börja med att introducera sig i gästboken ;)

[Självklart tycker jag att mitt förslag är bra!]:D
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Men ärligt talat - hur smart är det att skriva ut sin msn - adress när man söker kontakt :sleep::sleep::sleep:
 

misswet

Aktiv medlem
Ålder
57
Kön
Kvinna
Men ärligt talat - hur smart är det att skriva ut sin msn - adress när man söker kontakt :sleep::sleep::sleep:

Jag håller med...det ÄR iofs inte så smart, men jag vill BANNE MEJ dra paralleller till våldtäktsdebatten....man ska ha RÄTT att gå ut i tajt top och muskort kjol utan att killar/män ska se det som en uppmaning till våldsamheter....man ska ha RÄTT att lägga ut sin msnadress och inte behöva bli ihjälspammad.....

RESPEKT är ledordet, finns inte den i samhället så är vi på glid, jääävligt mycket på glid!!
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Men ärligt talat - hur smart är det att skriva ut sin msn - adress när man söker kontakt :sleep::sleep::sleep:

Jag håller med...det ÄR iofs inte så smart, men jag vill BANNE MEJ dra paralleller till våldtäktsdebatten....man ska ha RÄTT att gå ut i tajt top och muskort kjol utan att killar/män ska se det som en uppmaning till våldsamheter....man ska ha RÄTT att lägga ut sin msnadress och inte behöva bli ihjälspammad.....

RESPEKT är ledordet, finns inte den i samhället så är vi på glid, jääävligt mycket på glid!!


Självklart skall man kunna gå klädd hur man vill, utan att riskera att utsättas för brott.

Att dra paralellen till att skick e-post tycker jag är att dra diskussionen lite väl långt.

Respekt, omtanke, hänsyn är själva grunden för ett väl fungerande samhälle - visst.


Det finns mycket man borde ha rätt till i det idealiska samhället. Exempelvis att lägga sin plånbok helt obevakad. Hur många gör det?

Du har så klart helt rätt i att det borde vara som du skriver. Men i ett forum som detta, kan människor från hela världen komma in och läsa vad som står.

Själv tycker jag att det är konstigt att man bara får drygt 300 mail, om man lägger ut sin adress här.
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Vi kan både varna och stänga av användare som missköter sig. De flesta fattar när man ger dem en varning, men en del bara fortsätter och en del har flera olika användare som dom växelkör mellan. Det är inte så smart för då tittar vi efter IP och då är man "rökt", vi skickar abuse-meddelande till dennes operatör.

De som frågar efter barnporr rapporterar vi dessutom till Ecpat.

Men problemet är inte stort av 17000 medlemmar är 98 procent bra och vettiga människor, men som sagt några få idioter kan förstöra allt.

/Challe - Moderator med rätt att "banna" [}:)]


Vet inte om jag misstolkar dig här - men menar du att man är "rökt" bara för att man använder två olika användare?

OM det är så - skulle jag gärna vilja veta varför?
 

Gizza

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Vi kan både varna och stänga av användare som missköter sig. De flesta fattar när man ger dem en varning, men en del bara fortsätter och en del har flera olika användare som dom växelkör mellan. Det är inte så smart för då tittar vi efter IP och då är man "rökt", vi skickar abuse-meddelande till dennes operatör.

De som frågar efter barnporr rapporterar vi dessutom till Ecpat.

Men problemet är inte stort av 17000 medlemmar är 98 procent bra och vettiga människor, men som sagt några få idioter kan förstöra allt.

/Challe - Moderator med rätt att "banna" [}:)]


Vet inte om jag misstolkar dig här - men menar du att man är "rökt" bara för att man använder två olika användare?

OM det är så - skulle jag gärna vilja veta varför?

Han menar att det finns folk som bara är ute efter att förstöra, sen när den personens konto raderas, så gör de ett nytt och fortsätter att förstöra, det är det ham menar med att man är rökt, men om man har två konton och sköter sig här inne så tror inte jag att det är nåt problem.
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Vi kan både varna och stänga av användare som missköter sig. De flesta fattar när man ger dem en varning, men en del bara fortsätter och en del har flera olika användare som dom växelkör mellan. Det är inte så smart för då tittar vi efter IP och då är man "rökt", vi skickar abuse-meddelande till dennes operatör.

De som frågar efter barnporr rapporterar vi dessutom till Ecpat.

Men problemet är inte stort av 17000 medlemmar är 98 procent bra och vettiga människor, men som sagt några få idioter kan förstöra allt.

/Challe - Moderator med rätt att "banna" [}:)]


Vet inte om jag misstolkar dig här - men menar du att man är "rökt" bara för att man använder två olika användare?

OM det är så - skulle jag gärna vilja veta varför?

Han menar att det finns folk som bara är ute efter att förstöra, sen när den personens konto raderas, så gör de ett nytt och fortsätter att förstöra, det är det ham menar med att man är rökt, men om man har två konton och sköter sig här inne så tror inte jag att det är nåt problem.

Tack Gizza!

Jag avundas dig, eftersom du verkar förstå vad Challe menar[:0][:0][:0]:cool:
 

Dra_Q_La

Medlem
Kön
Man
Challe, jag har addat dig. Visa fittan.



Skämt! [:eek:)] Har också stört mig på okänsliga och otaktiska snubbar som inte vet bättre än att förstöra för både sig själva och andra, så instämmer helhjärtat.
 

Foxxxman

Medlem
Kön
Man
Tack till moderator som håller ordning här. Skulle vara roligt om det fanns mera seriösa på onanera.se I så fall skulle vi kunna ha ännu mera roligt här på onanera. TACK MODERATOR ni gjör ett fint arbete. Ha de bra!
 
Toppen