Rakad eller hårig?

Slät&omskuren

Aktiv medlem
Ålder
64
Kön
Man
Könshårsrakning är känt sedan de gamla egyptierna. Under högmedeltiden var det rätt vanligt. Vaxning av kvinnor är känt i de flesta orientaliska kulturer. De flesta muslimska kvinnor är rakade eller vaxade. Många muslimska män är kortklippta eller rakade i underlivet, och oftast omskurna. Vaxning av män har blivit något vanligare i Sverige, även om det ännu är rätt ovanligt. Kanske för att det är dyrt.
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Könshårsrakning är känt sedan de gamla egyptierna. Under högmedeltiden var det rätt vanligt. Vaxning av kvinnor är känt i de flesta orientaliska kulturer. De flesta muslimska kvinnor är rakade eller vaxade. Många muslimska män är kortklippta eller rakade i underlivet, och oftast omskurna. Vaxning av män har blivit något vanligare i Sverige, även om det ännu är rätt ovanligt. Kanske för att det är dyrt.

Något bevis för det? Statisk?

Jobbar med en del arabiska och muslimska män
De är inte rakade "down there"
Kollat i omklädningsrum och duschen på jobb
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Ett litet klipp från en annan kommentar på forumet:

"Pubic hair has many benefits: it protects the vulva and vagina from dirt, viruses and bacteria, it helps to control the moisture of the skin and decreases the chances of yeast infection and skin irritation. Yay for pubic hair!"
 

Loppan

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Hur andra har det kvittar för min del, så länge de har det för sin skull och ingen annans.
Själv började jag raka ”allt” (ansikte, bröst, pung, under armar) när jag började få hår, då jag tyckte att det var ”äckligt” på mig… det var jag väldigt ensam om i mitten av 80-talet upptäckte jag.
Idag så har det mer med ork och humör om jag rakar/trimmar ”bikinilinjen” eller inte…
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Hår finns där det finns av olika anledningar
Könshår är till bl a för att signalera att personen är könsmogen
Samtidigt som hår sprider feromoner som bl a ska attrahera könsmogna personer av motsatta könet.

Därav att fittor med hår smakar och doftar mer än rakade
 
Toppen