Varför känns det pinsamt???

Kön
Man
Rödluvan,

ja vi har ju jättetrevligt här (jag menar det)!

Playboy verkar ju alltid vara inne. Har sett sådana "soltatueringar". Alltså när man fäster något på huden när man solar och sen får man ljus hud som bildar ett mönster. Jag har sett att just Playboy är populärt (på nakenmodeller).

Fina underkläder!! Man blir sugen...

Jag tycker sådana hipster-trosor är så mycket snyggare och även sexigare än string.

Ja Rödluvan vi får ha romantisk middag någon gång ;)
 

Skutt

Medlem
Kön
Man
Originally posted by Rödluvan


MEN, på vägen hem kommer jag på, detta är en fantasi som jag inte vågar genomföra, det skulle kännas så pinsamt att öppna dörren iförd denna. Varför känns det så??? Anta att det handlar om en man som jag har haft sex regelbundet med under en period, 1 år kanske, varför känns det ÄNDÅ som om jag blottar mig fullkomligt med en sådan här sak?

Jag tror anledningen ligger i vår stereotypiska uppfattning av kläder av denna sorten. Jag tror de flesta (på något plan) associerar till prostituerade eller porrskådisar när man ser dessa kläderna. Inte på något negativt sätt, men det känns fel på samma sätt som att skrika ut porrfilmsrepliker under sexakten. Vissa tycker om det, andra tycker det blir pinsamt.
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
runkaärskönt:

Håller med om att hipster är mycket snyggare än string, har gått över mer och mer till det. Den största anledningen till att ha string, tycker jag i alla fall, är att de inst syns några kanter igenom byxor/kjol. Denna effekt kan man nu få genom en del sorters hipster, det är ju helt lysande!

Och Playboy blir väl aldrig omodernt, mn jag vet inte om jag skulle vilja ha en tatuering, ej ens soltatuering.


Skutt:

Det kan mycket väl vara som du skriver, på något undermedvetet sätt. Jag tror att det kan vara så att denna typ av kläder betyder sex helt enkelt, betyder att jag vill ha sex. Samma sak som med att gå och köpa kondomer, det betyder solklart att man planerar att ha sex, är det inte därför många tycker att det är pinsamt att köpa dem?
 
Kön
Man
Men är det inte lite sexigt att se trosorna genom tunna byxor eller kjol!?

Skutt har en bra synpunkt angående att vissa kläder kan förknippas med sex och "synd". Hm, jag kan fortfarande tycka att det kan kännas lite obekvämt att gå och köpa kondomer trots att jag snart är 40 år. Man står ju inte direkt i kassan och håller upp paketet och visar vad man ska köpa.

Nej tatueringar är inte heller nåt för mig, känns mest som en modegrej.
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
runkaärskönt:

Jag tycker inte om när kanterna på trosan syns igenom, som genom långbyxor. Däremot kan jag hålla med om att det kan vara sexigt när man ser trosan igenom t.ex. en tunn sommarklänning eller ett par ljusa byxor, men jag vill ha en slät yta, en slät rumpa helt enkelt...;)

Och jag håller med till fullo, det känns fortfarande inte helt bekvämt att gå och köpa kondomer.
 
Kön
Man
Rödluvan,

du verkar vara nöjd med din rumpa! Alla människor har ju något på sina kroppar som de är nöjda med och gärna vill visa upp.

Med tanke på att du inte vill ha kanter som syns måste ju de Sloggi Hothips (är det rätt namn?) vara bra som du nämnde i annan tråd. Köpte du sådana med ett Haloween-spöke?

En sak som jag har undrat över är om stringtrosor är bekväma? De verkar ju inte så skönt med en tygbit som skär in i sjärtskåran. Hipster-trosor verkar vara mycket skönare.
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
runkaärskönt:

Jag är kvinna, jag kommer aldrig att vara nöjd med min kropp hur perfekt den än skulle vara, det är min rättighet att vara missnöjd!;)

Saken är väl den att accepterar kroppen som den ser ut och därmed blir nöjd, eller så nära nöjd man kan bli. Allteftersom kommer man, eller i alla fall jag, fram till att ok, det är så här rumpan, brösten, magen et ser ut, och om någon inte gillar det så är det deras problem, take it or leave it.

Hothips funkar alldeles utmärkt, de är helt perfekta! Så tunna att det inte känns att jag har på mig dig, så tunna att de inte syns igenom några kläder och ändå känns det hyfsat påklätt att visa sig i bara dem. Köpte dock aldrig de med spöket, men däremot lila och blå.


JohanGöteborg:

Boxer är snyggt på både killar och tjejer, tycker jag! Vilket jag inte kan säga om string...


dallabralla:

Det mesta funkar kanske?? Men jag tycker i alla fall att det är roligt att ta på sig något som är inhandlar speciellt med tanke på någon speciell. Roligt att känna sig sexig kanske, jag vet inte så noga.
 
Kön
Man
Rödluvan,

låter bra att du hittat en figurnära (rumpnära) trosa med "Hothips" och att du trivs i det. Jag tror säkert att du har en fin och sexig rumpa när du bär dina Hothips ;) Lila och blå....det var lite ovanliga men fina färger.

Apropå att öppna dörrar iförd sexiga kläder så skulle jag gärna se en kvinna iförd sådana Hothips och ett linne stå bakom dörren när jag ringer på...

Jag har också vissa delar som jag inte är nöjd med på min kropp. Men det är mest småsaker och som helhet är jag nöjd.

Tycker att jag blir mer och mer nöjd med min kropp och utseende med stigande ålder. Och det är väl så du också börjar tänka allteftersom åren går och du har passerat 30 år. Men du har ju rätt i att kvinnor kanske aldrig blir riktigt nöjda med sina kroppar. Och med stigande ålder kommer ju ett nytt kroppsproblem och det är ju rynkor och slapp hud.

Boxerkalsonger var längesen jag hade, kanske dags att titta på det igen. Jag tyckte att passformen var så dålig med boxer, det skar in i sjärten. Kanske hade fel storlek?
 
Kön
Man
Vad härligt med en tjej som inte tycker att string är nödvändigt. På tjejer. Som kille skulle jag hellre gå utan än sätta på mig stringkalsonger. Boxerkalsonger är inte bara snyggt utan praktiskt också. Kuken och pungen kan hänga mer fritt, och det är särskilt praktiskt när man stånd också... :)
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
runkaärskönt:

Ja, lila, man behöver ju inte leva sitt liv svartvitt, eller??;)

http://i7.photobucket.com/albums/y262/Rodluvan/Lila.jpg

Och, om jag ska vara helt ärlig, så är jag nog mer såld på tighta boxer, vad heter de då?? Typ dessa säljs som boxer de också:

http://timarco.se/prodimage/16560150.jpg

Ja, du fattar säkert vad jag menar, hittade ingen bättre bild i brådrasket.



JohanGöteborg

Oh men jag använder allt string också, men jag visar mig helst inte i det. Som du, visar mig hellre naken än med string, tycker att det är fult helt enkelt.
 
Kön
Man
En liten fundering som jag haft länge... är det jobbigt som tjej, praktiskt alltså, att gå utan trosor? Som kille tycker jag det är svårt att gå utan kalsonger. Fast det är jätteskönt. Men kuken reser sig konstant ju. :)
 
Kön
Man
Mmmmmmm....Rödluvan. Det är väldigt fint snitt på Sloggi hipster-trosan :) Sexigt och samtidigt stilfullt.

Ja varför leva svartvitt, fin stark lila färg du hittat, mycket snyggt!! Och vilken fin och sexig rumpa du har! Helt i min smak [^] :p. Blir helt till mig här och det börjar dunka och pirra i kuken av upphetsning...

Det heter väl tajta boxershorts tror jag. Sådana köper jag. Och det blir svarta och vita allt som oftast, inte mycket färger att välja på. Men jag kan hålla med "JohanGöteborg" att det nog är bäst när pungen hänger fritt ut från kroppen. Spermiekvalitén blir lidande om pungen ligger mot kroppen....det blir för varmt helt enkelt. Boxershorts (ej tajta) luftar också bättre så att man slipper svamp i ljumskarna och runt pungen.

Tajta boxershorts:

http://www.uppercut.se/images/products/ ... arge_1.jpg

Luftiga boxershorts som "JohanGöteborg" gillar:

http://www.uppercut.se/images/products/ ... arge_1.jpg


Rödluvan, gillar du när kuken och pungen syns i utbuktningen på tajta boxershorts? Att det putar ut mer eller mindre (typ halvstånd).

JohanGöteborg:

Kalsongerna har ju en funktion att samla upp dropp när man varit och kissat. Om man har tillgång till papper så kan man torka sig runt ollonet (det brukar jag ofta ha som vana) men det är inte alltid som det finns papper att tillgå på t ex pissoarer vid festivaler och liknande. Inte så trevligt att få kissdropp på jeansen eller byxorna tycker jag.
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
JohanGöteborg:

Hur menar du med jobbigt rent praktiskt att gå utan trosor? Jag älskar känslan av att gå utan trosor under klänning/kjol, men skulle inte göra det under långbyxor. Håller med om att det är upphetsande att gå utan, fördelen att gå utan under kjol är ju att det är lätt att komma åt...;)

runkaärkönt:

Jaaa, tänk vad man kan åstakomma med Photoshop! :)

Jag gillar hur de tighta boxershortsen smiter åt i största allmänhet, både fram och bak. Ååååååh, nu fick jag en massa sköna bilder att fantisera om känner jag!!
 
Kön
Man
Rödluvan:

Photoshop!? Jag använder Paint Shop Pro ;)

Vid något tillfälle så ska jag ta en bild på mig iförd ett par sådana tajta boxerkalsonger och lägga in.

Ja det smiter åt skönt både fram vid pungen och kuken och bak runt rumpan när man har tajta boxerkalsonger.
 

Skutt

Medlem
Kön
Man
Originally posted by Rödluvan


Det kan mycket väl vara som du skriver, på något undermedvetet sätt. Jag tror att det kan vara så att denna typ av kläder betyder sex helt enkelt, betyder att jag vill ha sex. Samma sak som med att gå och köpa kondomer, det betyder solklart att man planerar att ha sex, är det inte därför många tycker att det är pinsamt att köpa dem?

Jo, du har helt klart en poäng där. På samma sätt vill man väl helst inte behöva säga till sin partner "jag vill ha sex" eller nåt i den stilen. Han/hon ska ju fatta direkt vad man tänker på, eller hur? Då är det en fördel att alltid tänka på samma sak... ;)
 
Toppen