Är cybersex otrohet?

  • Thread starter Carl Michael Bellman - stängd på egen begäran
  • Startdatum
C

Carl Michael Bellman - stängd på egen begäran

Gäst
Är man otrogen om man lever i ett förhållande men har cybersex med andra? Vad tycker du?
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
50
Kön
Man
Nej, det tycker inte jag. Alla är olika, men mina gränser är mycket vidare än så.
 
C

Carl Michael Bellman - stängd på egen begäran

Gäst
Då måste jag lägga till ytterligare en fråga: Om ni har cybersex, berättar ni det för partnern?
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
50
Kön
Man
Självklart inte. Man ska inte prata om allt. Då pratar man sönder förhållandet.

Jag har berättat om mina egna erfarenheter av otrohet i tråden "Otrohet". Så länge jag eller hon inte gör något annat är fantiserar (och cyber är nästan bara ren fantasi) så berättar jag självklart inte. Alla är olika, och jag respekterar alla, men själv tycker jag det är fånigt, lite omoget att tala om otrohet för minsta sak, en kindpuss t ex.. För mig handlar otrohet om hjärtat. Så länge jag vet att jag finns i hennes hjärta kan jag personligen ha överseende med ett litet snedsteg från hennes sida, under vissa omständigheter.

Vad du frågar mycket... Kan du inte svara på frågan själv? ;) Vore kul att veta..
 
C

Carl Michael Bellman - stängd på egen begäran

Gäst
Kan du inte svara på frågan själv?

Jag tror att man tillsammans måste komma överens om vilken grad av trohet som fungerar bäst. Därför är jag nyfiken på att se hur det ser ut i olika förhållanden och hoppas att flera berättar om sina överenskommelser. Om man nu har någon...
 
N

nickespecial (slutar på egen begäran)

Gäst
I vårat förhållande råder total öppenhet, något annat är otänkbart.

Ingen skall kunna komma med falska anklagelser och vända någon av oss emot den andra.

Det finns inget värre än förhållanden där de inblandade inte kan säga vad de tycker utan att bli bemött med total oförstående och förnedring av den andre.

Vi har bara ett liv , lev det. Den dagen som var igår kommer aldrig igen....ordagrant.

Men tror man på reinkarnation så tja....... bli åter född som en av naturens

stöttepelare , en städare utan dess like ....ge syre åt marken ,se till att åren

som gått suddas ut sakta sakta........en daggmask.
 

litekinkykille

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Lättaste sättet att besvara frågan är väl ändå att vända på den. Skulle du känna dig bedragen om din partner hade cybersex med någon annan?
 
Z

zingoalla (slutat på egen begäran)

Gäst
I vårat förhållande råder total öppenhet, något annat är otänkbart.

Ingen skall kunna komma med falska anklagelser och vända någon av oss emot den andra.

Det finns inget värre än förhållanden där de inblandade inte kan säga vad de tycker utan att bli bemött med total oförstående och förnedring av den andre.

Vi har bara ett liv , lev det. Den dagen som var igår kommer aldrig igen....ordagrant.

Men tror man på reinkarnation så tja....... bli åter född som en av naturens

stöttepelare , en städare utan dess like ....ge syre åt marken ,se till att åren

som gått suddas ut sakta sakta........en daggmask.
Bra sagt Älskling
 

kn_tte

Medlem
Kön
Man
Lättaste sättet att besvara frågan är väl ändå att vända på den. Skulle du känna dig bedragen om din partner hade cybersex med någon annan?

Måste damma av en gammal tråd för att få en fortsättning..
Enligt mig är inte cybersex = otrohet.. Om en liten dam sitter och visar brösten mig på 100 mils avstånd så kan det omöjligtvis vara otrohet..
 

kn_tte

Medlem
Kön
Man
inte för mig heller faktiskt... jag tycker det hör hemma i en gråzon som jag själv inte skulle bry mig ett dugg om min partner rörde sig i. But thats me...

Jag tycker det skulle vara skithäftigt att komma på min fru med att sitta och leka med sig själv framför datorn! Jag skulle nog bara hoppas på att få vara med..
 
Ålder
42
Kön
Kvinna
inte för mig heller faktiskt... jag tycker det hör hemma i en gråzon som jag själv inte skulle bry mig ett dugg om min partner rörde sig i. But thats me...

Jag tycker det skulle vara skithäftigt att komma på min fru med att sitta och leka med sig själv framför datorn! Jag skulle nog bara hoppas på att få vara med..

min man hade ju definitivt varit välkommen att fixa resten till mig sen... :D
 

kn_tte

Medlem
Kön
Man
inte för mig heller faktiskt... jag tycker det hör hemma i en gråzon som jag själv inte skulle bry mig ett dugg om min partner rörde sig i. But thats me...

Jag tycker det skulle vara skithäftigt att komma på min fru med att sitta och leka med sig själv framför datorn! Jag skulle nog bara hoppas på att få vara med..

min man hade ju definitivt varit välkommen att fixa resten till mig sen... :D

Ja, det är ju så att man först sitter och kåtar upp sig på nätet och sedan blir frustrerad över att inte ha någon att ta på. Alltså är det inte otrohet utan förspel;)
 
Kön
Man
Om du inte kan berätta om det för den du älskar är det otrohet. Min syn på saken.

Så om redheaded_girl och kn_tte kan berätta om det för sin partner så är de inte otrogna:D
 

DannyBoy

Medlem
Kön
Man
Jag håller med redheaded_girl om att cybersex är lite i gråzonen. Och det är ju lite det som gör det spännande. Jag tycker oxå som SuperLasse att man inte måste prata om allt i ett förhållande. Men det innebär ju förstås att jag måste låta min kvinna få ha lite hemligheter oxå...

Dessutom upplever jag att yttere stimuli kan bidra till min nuvarande relation. Man får helt enkelt lite nya uppslag och idéer att använda sig av hemma - och det uppskattas ju ;)
 
P

paloza[tackar för sig]

Gäst
Det viktigaste är väl om man själv kan stå för det( no pun intended) ..eller.
Sedan finns som många redan påpekat en massa varianter på olika livssituationer.
Själv har jag inte berättat det,men å andra sidan känns det som om detta är för tillfället mitt egna lilla äventyr.. det kan ändras...
:oops:
 

Weightless

Medlem
Kön
Kvinna
Vad menas med cybersex? Är det att man visar sig i cam för någon eller kan de va bara att porrsurfa?

Tycker att det är stor skillnad mellan dessa, porrsurfa betraktar jag inte som otrohet eftersom att det inte är "på riktigt". Skulle min partner däremot visa upp sig för en annan tjej i cam skulle jag bli grymt ledsen och nog betrakta det som en form av otrohet (om än inte den värsta). Men det beror helt klart också på som många skrivit vilka "regler" man satt upp i förhållandet.
 

madde30

Ny medlem
Kön
Kvinna
Min sambo skulle nog se det som otrohet, men det gör inte jag. Jag unnar honom C6 (som han inte har), men skulle han veta varifrån jag får min glupande aptit på sex skulle nog mycket av hans tillit gå förlorad.
 
Toppen