Är cybersex otrohet?

  • Thread starter Carl Michael Bellman - stängd på egen begäran
  • Startdatum

ChrilleBull

Medlem
Kön
Man
Vad menas med cybersex? Är det att man visar sig i cam för någon eller kan de va bara att porrsurfa?

Jag definierar cybersex som att man har ett "samlag" med personen man pratar med. Det kan man ha genom att man pratar sig igen om en sexakt och talar om vad man gör med varandra. Sen onanerar man väl oftast tillsammans också.
 

DannyBoy

Medlem
Kön
Man
Vad menas med cybersex? Är det att man visar sig i cam för någon eller kan de va bara att porrsurfa?

Cybersex är ett vitt begrepp... Själv tycker jag att chatta/msn:a är på "rätt" sida gränsen för mig. Cam6 är jag mer fundersam till... Hade jag varit singel hade nog begränsningarna sett annorlunda ut. Men det recept på moralkakor jag använder idag säger att gränsen går för mig innan jag kopplar in webkameran...

PS - För mig är nog känslorna viktigast. Om jag någon gång skulle känna att min kvinna kommer i andra hand och en "nätkontakt" i första så skulle jag nog betrakta mig själv som ute på mycket tunn is... Oavsett mode of communication...
 
J

josch00 [slutat på egen begäran]

Gäst
Nationalencyklopedin säger:

Otrohet:
det att svika ngn som man lovat trohet särsk. sexuellt men äv. allmännare

O`trogen:
som bryter mot uttalad eller förutsatt mellanmänsklig handlingsnorm särsk. betr. sexuellt förhållande

Eftersom otrohet handlar om vad som är överenskommet, så kan "titta i en porrtidning" vara otrohet likaväl som att besöka sänghalmen hos en KK inte är det.

Jag vet att min särbo, skulle bli oerhört besviken och upprörd om jag inte talade om att jag höll till här på ona, och pratade om allt mellan ögonhöjd och rumpan.

För henne har alltid ett sviket förtroende varit värre än en tillfällig kroppskontakt.

Nu har jag inte utsatt henne för några sådana snedsteg heller eftersom det inte ingick i dieten/överenskommelsen när vi var gifta. Eller rättare sagt slutade vara en del av överenskommelsen ett par månader efter att vi gift oss, eftersom hon inte i förväg hade vetat om hur hon skulle reagera när den situationen kom på tal.

Det handlar om respekt och vad man förväntar sig av och kommit överens om med sin partner.

Nu har tidigare i den här tråden hävdats att spänningen försvinner om man berättar, fast om man inte berättar så försvinner förtroendet.

Och vad ni än säger Ctrl-H, avslöjar allt förr eller senare. Min personliga erfarenhet är dessutoam att i alla fall vårt gemensamma sexliv har blivit oerhört mycket rikare nu :p

Självklart inte fanken berättar jag med vem, eller om vad jag pratar om här det är min ensak precis som jag inte berättar om vad jag suttit och pratat om med bästa polaren. Men jag har berättat att jag gör det, det räcker för oss, det är vår överenskommelse.

Så otrhohet eller inte, det beror på om ni pratar med varandra eller inte, i alla fall sett ur min synvinkel.

JOhan
 

Weightless

Medlem
Kön
Kvinna
Jag håller med. Blev rätt besviken och arg på min kille för ett tag sedan för en sak jag kom på honom med. Anledningen var inte så mycket VAD han gjort utan mer att han sagt tidigare att han inte "var sådan". Fick känslan av att jag inte "visste vem han var" och man börjar fundera vad han mer döljer. Ärlighet varar längst!:)
 

heimat

Medlem
Kön
Man
Även om tjejen eller killen i ett förhållande inte tycker cam6 är direkt oterohet tror jag ändå dom flesta skulle fråga sej varför ens partner måste se och visa någon annan? Duger inte man själv?

Själv porrsurfar jag och tjejen vet det och bryr sej inte ett dugg utan tycker det är bra jag tar tag i sakerna själv när jag känner behov.
 

Benster112

Medlem
Kön
Man
Om båda partners tycker att det är ok så är det, precis som riktigt sex med andra, inte otrohet.

Däremot om det sker i hemlighet så kanske det är ett tecken på att allt inte står rätt till i förhållandet.
 
J

josch00 [slutat på egen begäran]

Gäst
Det här har väl egentligen inte med cybersex (just) att göra, men ändå. Satt och surfade runt lite och hittade en blogg. Har inte läst mycket, men den är öppenhjärtlig, direkt och den handlar en hel del om om trohet/otrohet. Följande citat måste nog räknas till det rakaste jag läst, och jag lover det högg på rätt ställe :D

-----------------------
"jag har valt andreas, på grund av min kärlek för honom, och jag är villig att se det som hände som en onödig händelse i en konstig period av vårt förhållande. men om han ens snuddar vid en annan tjejs läppar, bröstvårta eller våta fitta kommer jag ta fram den enorma bultsaxen som står i vår hall och kapa av kuken på honom."

Från http://citronmuffin.blogspot.com/
--------------------------

JOhan
 

linda_särö

Medlem
Kön
Kvinna
nej, det är inte värre än att ligga i sängen och onanera och fantisera om nån annan eller nåt sånt.
när jag inte träffar min kille på nån dag e de ju skönt att bli kåt på nätet med andra killar /tjejer.
 
Toppen