35 år och oskuld

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Jag pratar väl allmänt, om det mesta.

Jag har kontakt med några tjejer via nätet, men det leder ingenstans. När man föreslår en träff så backar de. Jag vet inte vad jag gör för fel.
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Varifrån har du kontakt med dem?

Har du fått kontakt med dem på en seriös dejtingsida där det är tänkt att man ska dejta? :)
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Jag har fått kontakt med de via kontaktsidor på nätet. Jag har sen fått deras MSN.
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Jag ser inte kvinnan som ett vandrande hål. Kvinnan är det vackraste som finns på denna jord, så sluta upp med att ifrågasätta min kvinnosyn.

Jag tror att jag ska kasta mig in i diskussionen här. Jag vet att det är med livet som insats. Många arga kommer att ge sig på mig för att jag inte är så korrekt som man ska vara.

Blyga killar får inte knulla vackra tjejer, snälla killar får inte knulla alls...

Tro mig jag överdriver, men det ligger en del sanning i mitt påstående. Går jag på krogen och är en trevlig, vanlig kille går jag hem ensam... Tjejerna flockas runt korkade muskelberg och svin som spenderar på pappas amex.

Om jag däremot beter mig som ett ärkesvin (samma frisyr, samma kläder, samma kille). Det vill säga lägger mig i andras samtal, är spydig, stöddig, till och med oförskämd. Då blir det garanterat utdelning.

Jag säjer nu inte att du ska bli ett svin för att få knulla, men det handlar om attityd.

Du får komma ner till stan och hänga lite med grabbarna så ska du nog se att det ordnar sig.

Snäckans idé är inte heller helt fel. Åk till Helsingör och testa, då vet du i alla fall hur man gör när det blir chans på the real thing.

/Charles
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Så man ska bli en svinig, dryg jävel för att få tjejer i säng? Då måste jag först supa mig full, för jag är inte så som person.
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Nej, det är inte vad han menar. Det handlar om den självsäkra attityden, du behöver inte vara ett svin eller en dryg jävel för att ha den. Du ska veta vad du vill ha så får du det, men behöver inte alls vara spydig, svinig eller bad boy. Bara ha den självsäkra attityden som dessa typer ofta har.

Däremot finns det såklart tjejer som gillar blyga killar, men tjejer blir ofta blyga själv när de träffar den typen, vilket gör att de sällan tar kontakt ute på krogen med en sån kille. Då är det lättare att gå fram till en som är självsäker och bara ryckas med.
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Det är kanske inte meningen att jag ska ha någon flickvän. Det är nog min lott i livet att vara singel.
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Hm, du är inte ensam om att ha tänkt så, vet inte hur många ggr jag har legat i sängen och gråtit och hyfsat seriöst funderat på att söka mig till ett nunnekloster där jag slipper alla män.
Tyvärr, kanske man kan säga, så har min lust vunnit över mig och hoppet har surrat som en irriterande mygga runt huvudet. En dag kanske man hittar en kille som inte gör en besviken...en kille som inte bara vill vara vän efter att ha haft sex med en flera ggr... en kille som tar mig seriöst från första början och inte sen då han upptäckt sitt misstag... en kille som inte är rädd... en kille som inte backar då det börjar bli för seriöst...
Frågan; "Finns det ens en sån kille där ute?" har många ggr cirklat runt i huvudet. Och ändå så är man ute och dejtar, träffar nya killar, låter ödet visa vägen lite. Det som sker, det sker om man låter det. Vilket innebär att man inte ska sitta hemma och deppa utan ut och leva sitt liv och nånstans på vägen kommer man finna en person som vill leva livet vid ens sida. Det här gäller oavsett ålder. Det kommer då det kommer. Men inget händer då man sitter hemma och deppar över nått man inte direkt kan hjälpa, iaf inte genom att sitta hemma.
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Tack för ditt inlägg, Issa!

Men jag kommer ju inte ens så långt som till en dejt.
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Jag kan dela med mig av några av mina raggningsförsök:

Tjej 1: Var hemma hos henne, vi satt och pratade och såg på TV. Frågade senare om hon ville följa med och äta ute någon dag. Först tvekade hon, men efter lite "tjat" sa hon ja. Sen när dagen kom, ringde hon på mobilen och sa att hon inte kunde komma.

Tjej 2: Har chattat och mailat i över ett år med henne. Sen skrev jag: "Kan du inte komma och hälsa på nån gång?". Inget svar.

Tjej 3: Bjöd hem henne på filmkväll, men hon avböjde.

Jag vet inte vad jag gör för fel.
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Nej, det är inte vad han menar. Det handlar om den självsäkra attityden, du behöver inte vara ett svin eller en dryg jävel för att ha den. Du ska veta vad du vill ha så får du det, men behöver inte alls vara spydig, svinig eller bad boy. Bara ha den självsäkra attityden som dessa typer ofta har.

Däremot finns det såklart tjejer som gillar blyga killar, men tjejer blir ofta blyga själv när de träffar den typen, vilket gör att de sällan tar kontakt ute på krogen med en sån kille. Då är det lättare att gå fram till en som är självsäker och bara ryckas med.

Tackar...

Ser att någon förstår budskapet.
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Jag kan dela med mig av några av mina raggningsförsök:

Tjej 1: Var hemma hos henne, vi satt och pratade och såg på TV. Frågade senare om hon ville följa med och äta ute någon dag. Först tvekade hon, men efter lite "tjat" sa hon ja. Sen när dagen kom, ringde hon på mobilen och sa att hon inte kunde komma.

Tjej 2: Har chattat och mailat i över ett år med henne. Sen skrev jag: "Kan du inte komma och hälsa på nån gång?". Inget svar.

Tjej 3: Bjöd hem henne på filmkväll, men hon avböjde.

Jag vet inte vad jag gör för fel.

Kanske var inte tjej 1 redo att gå ut och äta med dig. Jag tycker det är en dejt om man är hemma hos den andre och ser film och snackar osv. Sen kan man lägga fram förslaget om att gå ut och äta tillsammans. Och tvekar personen, så visa respekt och säg att hon inte behöver bestämma sig med en gång. Man behöver ju inte ha så bråttom, har en viss man på denna sida bankat i mig, lugn och ro då man dejtar, inte bli för ivrig. :)

Sen kan det vara för länge att chatta med en tjej i ett år. De killar jag träffat över nätet...har nog aldrig chattat med dem längre än några månader innan jag träffat dem, och sällan mer än ett par veckor innan man lyft telefonen och ringt. Man lär känna en person ganska väl över telefon ändå.

Men man ska inte överanalysera speciella händelser. Det som är gjort är gjort. Du har iaf träffat en tjej som du pratat med och sett tv med. :)
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Nej, det är inte vad han menar. Det handlar om den självsäkra attityden, du behöver inte vara ett svin eller en dryg jävel för att ha den. Du ska veta vad du vill ha så får du det, men behöver inte alls vara spydig, svinig eller bad boy. Bara ha den självsäkra attityden som dessa typer ofta har.

Däremot finns det såklart tjejer som gillar blyga killar, men tjejer blir ofta blyga själv när de träffar den typen, vilket gör att de sällan tar kontakt ute på krogen med en sån kille. Då är det lättare att gå fram till en som är självsäker och bara ryckas med.

Tackar...

Ser att någon förstår budskapet.

Var så go...

Inte alls svårt att förstå om man vinklar det rätt. :)
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Man kan ju studera alla flockdjurs beteende. Den hane som honan inte tror kan ta hand om henne och avkomman får inte para inte heller den hane som hon inte tror ger en duglig avkomma.

Ge tjejen intryck av att du kan rädda henne från allt farligt så är det öppet mål!
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Jag ser inte kvinnan som ett vandrande hål. Kvinnan är det vackraste som finns på denna jord, så sluta upp med att ifrågasätta min kvinnosyn.

Jag tror att jag ska kasta mig in i diskussionen här. Jag vet att det är med livet som insats. Många arga kommer att ge sig på mig för att jag inte är så korrekt som man ska vara.

Har man som mål att få knulla, och inget annat, så är inte korrekthet det första man skall tänka på... Tydlighet är en bättre egenskap. Man skall veta vad man vill och fundera över varför man misslyckas att nå sitt mål.


Blyga killar får inte knulla vackra tjejer, snälla killar får inte knulla alls...

Som sagt! Har man som mål att enbart få knulla behöver man vara målmedveten och veta hur man skall gå tillväga för att nå sina mål.


Tro mig jag överdriver, men det ligger en del sanning i mitt påstående. Går jag på krogen och är en trevlig, vanlig kille går jag hem ensam... Tjejerna flockas runt korkade muskelberg och svin som spenderar på pappas amex.´

Undrar verkligen vad det är för slags tjejer du träffar[:0] De du beskriver kallas bimbos i min värld. Och visst... är det enbart knulla man vill, så tillhör de säkert rätt målgrupp

Om jag däremot beter mig som ett ärkesvin (samma frisyr, samma kläder, samma kille). Det vill säga lägger mig i andras samtal, är spydig, stöddig, till och med oförskämd. Då blir det garanterat utdelning.

Förvånar mig inte ett ögonblick. Det är säkert samma slags tjejer som blir förälskade i kriminella och skriver långa kärleksbrev till dem när de sitter på kåken.

Jag säjer nu inte att du ska bli ett svin för att få knulla, men det handlar om attityd.

Issa beskriver det bra när hon säger att det handlar om självförtroende. Den som vet vad han vill och tydliggör det, visar något som är lätt att ta ställning till. Antingen vill man knulla själv och då blir det ja, eller också vill man inte och då blir det nej. Men tydlighet och målmedvetenhet är nog A och O här.
 
Toppen