Angående att visa sig nakna.

Naturisten.1981

Välbekant medlem
Kön
Man
På vilket vis är du uppvuxen med det? Gick dina föräldrar omkring nakna också, så att det blev det naturliga i ditt hem?
När jag var barn var det stor skämmighet att visa sig naken....
Som sagt, uppvuxen med att det är helt naturligt att vara naken, när man vill. Det gällde samtliga, vi var typ 95% nakna jämt och jag är tacksam för att ha fått den möjligheten!
Lööööv it! :)
 
Last edited:

Naturisten.1981

Välbekant medlem
Kön
Man
Var de helt naturligt att gå omkring med stånd också?
Mina privata minnen och upplevelser kanske inte passar sig inför alla här inne!
Man får skriva ett PM så kan man prata vidare där!

Är man Naturist så är nakenhet helt naturligt, det borde det vara för alla, tyvärr ser inte dagens samhälle ut så. Otroligt dömande och stöpt i en otrygg och allt för likatänkande form, bryter man denna ”form” som 90% av massan befinner sig i är det lätt att bli utpekad som sjuk eller något än värre…
Synd att det blivit så, varför får vi inte bestämma om våra egna liv i dagens samhälle som påstår sig vara så unikt och så självständigt!
 
K

KjellKåt

Gäst
Låter härligt få växa upp i en naturist familj. Är själv naturist och som litet barn var jag ofta naken men såg aldrig mina föräldrar nakna. Är väl det som sitter i för blev naturist vid 80 talet, organiserad. Lät aldrig mina barn växa upp bland naturister mer än att vi kunde bada nakna.
Jag går naken hemma på tomten så fort tillfälle ges, visst händer det att nyfikna kommer förbi men hoppas att det kan få fler bli naturliga.
Har badat naken på allmänt bad viket är fullt lagligt bara man är där först där annars kan det tolkas som förargelseväckande.
Ingen har sagt något eller klagat.
Tror vi kan tacka internet för att del negativa personer får möjlighet att höras, dom flesta accepterar nog att en del trivs nakna.
 

Coq4Fun

Välbekant medlem
Kön
Man
Ett av de bästa saker som finns, är att promenera genom skogen en varm försommardag. Helt naken utan en tråd. Lukten av skogen träden och mossan känns extra stark i början av sommaren. Brukar ha med en keps eller solhatt, mot mygg och flugor, och att skyla mig med om jag oförmodat möter någon. Men oftast är det ju helt fritt från andra. Gör detta i hemmaskogarna men också på öarna i skärgården, för det är få av båtfolket som lämnar sin båt för en promenad, utom några tiotals meter för att svara på naturens lockrop. Underbart att kunna smyga ner till en tom strand och glida ner i vattnet, för att efteråt ligga och torka på en solvarm häll. Gäller förstås hemmaskogarna också, där jag oftast tar vägen förbi någon sjö.
 
Last edited:

PerGbg

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag håller mig till naken bad , ligger görna naken hela dagen, går upp o ner o badar , samt till toaletten. Men har inget behov av bara gå runt visa upp mig . Men uppskattar. Om jag ser. Folk snegla lite . Snart är det dax åka ut till havet
 

_Johan

Välbekant medlem
Kön
Man
Ett av de bästa saker som finns, är att promenera genom skogen en varm försommardag. Helt naken utan en tråd. Lukten av skogen träden och mossan känns extra stark i början av sommaren. Brukar ha med en keps eller solhatt, mot mygg och flugor, och att skyla mig med om jag oförmodat möter någon. Men oftast är det ju helt fritt från andra. Gör detta i hemmaskogarna men också på öarna i skärgården, för det är få av båtfolket som lämnar sin båt för en promenad, utom några tiotals meter för att svara på naturens lockrop. Underbart att kunna smyga ner till en tom strand och glida ner i vattnet, för att efteråt ligga och torka på en solvarm häll. Gäller förstås hemmaskogarna också, där jag oftast tar vägen förbi någon sjö.
Ägnar mig också å nakenvandringar i naturen. Det är helt underbar. Brukar försöka få ihop en mil. Håller till där risken är liten för upptäckt. Mötte en man på fyrhjuling en gång. Vi pratade en stund. Hans blickar återkom till mitt rakade kön och halvstyva penis
 

_Johan

Välbekant medlem
Kön
Man
Ägnar mig också å nakenvandringar i naturen. Det är helt underbar. Brukar försöka få ihop en mil. Håller till där risken är liten för upptäckt. Mötte en man på fyrhjuling en gång. Vi pratade en stund. Hans blickar återkom till mitt rakade kön och halvstyva penis
Det var faktiskt ganska uppkåtande. Ska göra om det .
Ligger naken ute nu och skaffar lite färg på rumpan till nästa besök hos sköterskan. Vågar inte riktigt men en stringsolbränna hade varit spännande då
 

Coq4Fun

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag minns så väl de första gångerna jag drog av mig kläderna för att vara naken i skogen. Blev så j-la upphetsad o kåt att jag bara behövde tänka KUK så stod den som ett hammarskaft. Hittade snabbt en skön berghäll, lade mig ner och runkade ur. Ahhh - såå skönt !! Gångerna därpå var ungefär detsamma, men vartefter så blev nakenpromenaden till vana och inte lika "spännande". Många år sedan, men promenerar och njuter helhjärtat gör jag fortfarande, och runkar skönt i skogen likaså !
 

Coq4Fun

Välbekant medlem
Kön
Man
Men , för att återgå till ämnet, så finner jag inget extra i att "visa upp mig". Däremot är det intressant att möta andra spontant på off- eller inoff-iciella nakenbad när man ser att de har svårt att ta blicken från ens kuk och därtill kort efter hos dem en begynnande ansvällning/erektion. Leder ibland till att reaktionen besvaras och fortsättning på annan passande plats.:p
 

SpermaKungen

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Man
Jag är inte alls erfaren med att vara naken offentligt, men tycker det verkar riktigt härligt. Besökte ett nakenbad i Spanien för några år sedan, enda gången.
Tog av mig så fort jag kom till stranden men han inte speciellt långt förrän jag började få ett riktigt praktstånd av att se massa nakna kvinnor och män. Tuttar och kukar dinglandes överallt! Paradiset!
Men jag insåg också att det inte direkt var någon sexuell stämning i luften. Sprang i och badade och runkade av kuken fort. Gick sedan runt och tittade lite till, utan att försöka vara alldeles för creepy och stirra på folk. Svårt.
Jag fattar såklart att nudister ser en annan njutning i att vara nakna, utan att det därför övergår till sexuella känslor och utspel. Men får en kåtbock som jag var det faktiskt svårt. Man vill ju liksom leka med alla som var där typ i en enda stor orgie haha…
Förklara gärna njutningen med att vara naken utan att få sexuella känslor? Jag har svårt att fatta det men är nyfiken. Blir man inte ett dugg upphetsad av alla nakna människor?
Om nakenheten inte har något alls med de sexuella att göra, vad är det då man gillar? Att vara ”ett” med moderjord?
 

Coq4Fun

Välbekant medlem
Kön
Man
.
Tog av mig så fort jag kom till stranden men han inte speciellt långt förrän jag började få ett riktigt praktstånd av att se massa nakna kvinnor och män. Tuttar och kukar dinglandes överallt! Paradiset!
Men jag insåg också att det inte direkt var någon sexuell stämning i luften. Sprang i och badade och runkade av kuken fort. Gick sedan runt och tittade lite till, utan att försöka vara alldeles för creepy och stirra på folk. Svårt.
Jag fattar såklart att nudister ser en annan njutning i att vara nakna, utan att det därför övergår till sexuella känslor och utspel. Men får en kåtbock som jag var det faktiskt svårt. Man vill ju liksom leka med alla som var där typ i en enda stor orgie haha…Nerkortad fr original.
Jag förstår dig, för var själv likadan i yngre år. riktigt jobbigt att hålla Wiklund i styr. Med tiden lär man sig att styra bort tankarna på det sexuella, men kollar gör man ju alltid. Även på naturiststränder, men då lite mer diskret. Stämningen o miljön gör ju att på friare ställen så är ståndet nära till och ofta ser man och går man med hel eller halvstånd, allt beroende på vad man vill få uppleva där.
Men båda delarna är, precis som Doc säger, friheten att njuta av ett textilfritt liv. Finns inget bättre än att när utetempen drar iväg mot 25 gr få slänga av sig allt, både med och utan sällskap. Olidligt är det också att gå hemma inomhus i värmen med kläder när man kan vara utan.
Klart är väl att det innehåller en portion sexlust och sexualitet, i båda fallen. Vindens smek, eller andras blickar kittlar både kroppen och sinnet. Pungens sammandragning och njutningen av att, när man vill, fritt kunna dra några tag i "snabeln". Sedan får man ge sig hän alternativt skjuta undan sexbegäret.
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Prata med några om just "sexualitet " på de stränderna jag besöker
För mig är de långt mycket lägre på de naturist stränderna jag besöker
Kan kanske bero på att alla är så avslappna och helt ointresserad av sex
Man ser mer "operfekta" kroppar där än på en textilstrand
Bröstcancer, ärr, tjocka, smala, korta, långa....
Mer kroppspositivt än någon annanstans
 

Coq4Fun

Välbekant medlem
Kön
Man
Prata med några om just "sexualitet " på de stränderna jag besöker
För mig är de långt mycket lägre på de naturist stränderna jag besöker
Kan kanske bero på att alla är så avslappna och helt ointresserad av sex
Man ser mer "operfekta" kroppar där än på en textilstrand
Bröstcancer, ärr, tjocka, smala, korta, långa....
Mer kroppspositivt än någon annanstans

Ja, så är det, för på friställena är det alltid lite show-my -big-dick. Inte minst Kärsön i Sthlm.
På Svärdsö o Källtorpssjön tycker jag det finns en stor del som är långt över "idealmåttet" när det gäller kroppshydda, vilket ändå inte tycks förminska aktiviteterna. Bra det!
Jag får väl ta mig en semestertripp till de sydliga domänerna för att på ort o ställe bedöma mängden och nivån på "liderligheterna".;)
 

Kawaman

Välbekant medlem
Kön
Man
Är alltid naken hemma, en kvinna som bor mittemot gör lika dant har sett henne onanera. Jag brukar göra samma sak tror hon upptäck mig en gång skickade hon en slängkyss till mig.
Jag hade sprutat två gånger det kanske tände henne. Hon har även en dotter som är lika naken som mamman. Lite för ung men jag har sett hennes bröst växa, tror hon onanera också men hon drar ner rullgardinen, aldrig sett någon man där.
Wow wow
Låter som ett drömscenario ...
 

benne

Ny medlem
Kön
Man
Jag och min sambo är naturister och vi älskar de ! Men vi är övertygade om att alla har någon form av sexuell stimulans av att vara naken på ett nakenbad . De är bara så att om man är förespråkare för naturism eller nakenbad är de inte lämpligt att uttrycka de med en sexuell inställning för de blir alldeles för lätt för alla dessa som är negativa till detta med nakenhet att attackera detta med nakenhet tillsammans med andra likasinnade.
De var ett par kärringar som fick länsstyrelsen att sätta sig över Laholms kommun när de kom till att röja ner den lågväxta tallskog i Mellbystrand som då var ett av de mest populäraste nakenbad i norra Europa något Laholms kommun tjäna mycket pengar på givetvis men dessa kärringar fick alltså länsstyrelsen att kliva över Laholms kommun och röjde ner tallskog bara för folk låg där och hade sex ! Detta är en tallskog som växer där naturligt men då prats de inte om att bevara skog och mark för framtiden ? Så vad blev nu resultatet jo nu ser man alla som har sex istället för som innan när folk gick undan för ha sex ! Så allt detta var till ingen nytta alls utan Mellbystrand är förstört för generationer framöver för några jävla kärringar inte orkar leva med att folk njuter av att vara nakna och ha sex tillsammans de är och liknar faan tycker jag och min sambo! För varför kan inte folk få göra som dom vill om de ingen skadar ?
 

MagisterD

Välbekant medlem
Kön
Man
Intressant det där med den sexuella laddningen kring naturism. Jag var på nakenbad för första gången i mitt liv nu under sommaren*, och det fanns absolut en sexuell laddning för mig i att vara naken kring andra som var nakna. En sorts total avslappning liksom.

Går jag naken hemma när det är riktigt varmt infinner sig inte alls samma känsla. Å andra sidan är det väldigt mycket troligare att jag då börjar onanera helt enkelt.

Så det är lustigt. Det känns mer stimulerande att vara naken kring andra människor som också är nakna, men jag hänger mig mer åt det rent sexuella när jag är ensam.


*jag har badat naken många gånger förut, och har alltid funnit ett sensuellt nöje i det, men aldrig varit på faktiskt nakenbad förut.
 
D

Domino

Gäst
Jag tycker om att vara naken…känner mig liksom friare då. Det finns också en pirrande känsla av lust i att veta att någon kan se mig naken, när jag befinner mig bland eller i närheten av andra i min nakenhet. Så jag skulle nog kalla mig exhibitionist.

Första gången jag blev medveten om min exhibitionistiska läggning var redan som tonåring och många sköna upplevelser har följt sedan dess - men det kanske jag får berätta om i en annan tråd
 

GunnarE

Välbekant medlem
Ålder
67
Kön
Man
Är en hel del på nakenbad sommartid och för det mesta alltid naken hemma. På försommaren och annars när väder och tillfälle ges tar jag nakna promenader i skogen och runkar skönt. Så skönt att känna smågranar och annan växtlighet mot kuken och kroppen. lägga sig i mossan och njuta.
Kör gärna bil naken också men oftast när det är mörkt och utan att utsätta andra för något obehag.
 
Toppen