Blöder oskulder alltid?

Honesty

Ny medlem
Kön
Man
Jo, tänk en tjej som är oskuld-med mödomshinnan kvar.
Kommer hon alltid och blöda första gången hon har samlag?

Nästa fråga är: finns det någon tjej som INTE hade ont första gången hon hade samlag alt. inte blödde.

Ha en sexig jul.. / Honesty
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Jo, tänk en tjej som är oskuld-med mödomshinnan kvar.
Kommer hon alltid och blöda första gången hon har samlag?

Nästa fråga är: finns det någon tjej som INTE hade ont första gången hon hade samlag alt. inte blödde.

Ha en sexig jul.. / Honesty


Jag var oskuld på så sätt att det inte var första gången för mig med en kille:unsure:

Sååå frustrerande! Det hade varit ganska mysigt att få bestämma vem den förste skulle bli.

Min mödomshinna sprack på min mormor och morfars toalett:unsure:

Även om jag sa till killen att han var först så trodde han att jag ljög. Och ärligt talat - hade jag varit i hans situation hade jag också trott att "jag ljög"!

Jag försöker att komma ihåg det när jag skall bevisa "självklara" händelser.


Så svaret på din fråga är att - jag blödde inte första gången och det gjorde inte ont - men - det var INTE särskilt skönt i alla fall.

Både jag och killen var nog lite för osäkra
 

Asia

Medlem
Ålder
54
Kön
Man
Första gangen jag hade sex, sa blödde tjejen en hel del, men senare har jag "tagit" ett par oskulder och da har det inte hänt. Sa jag antar att det varierar väldigt mycket...
 

Gizza

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Jag blödde inte första gången, hade ramlat som barn på en vass sten och började blöda.
 

misswet

Aktiv medlem
Ålder
57
Kön
Kvinna
Det finns inga vetenskapliga belägg för att "mödomshinnan", som eg inte är någon hinna utan en liten hudflik brister vid samlag eller vid andra aktiviteter som ridning eller fallolyckor(?). Istället tänjs den och blodkärl i hinnan brister och då kan blödning uppstå.

Själv hade jag ingen smärta vid mitt första samlag, antagligen för att jag var väldigt upphetsad och våt, och inte heller blödde jag nånting.
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
hörde nyligen att det där är mänsklighetens största myt, att det ska blöda & göra ont när mödomen spricker. forska lite på aftonbladet/expressens sexfrågor, där står ju en del intressant. Själv så hände det inte speciellt mkt, första gg, men det var väl inte den där rosa stjärnexplotionen man hade lärt sig i starlet precis.. Betydligt roligare numera[}:)]
 

BunnyButt

Medlem
Kön
Kvinna
Jag blödde ganska kraftigt. Det sägs att på vissa tjejer spricker mödomen om man t ex gymnastiserar och/eller rider mycket. Huruvida det stämmer vet jag inte. Men jag tror det där med mödomen och blödning är högst individuellt.

Likaså om det gör ont.

Ont? För min del - ja. Ganska ont, men det berodde nog mer på att killen ifråga var tämligen välutrustad. I övrigt var det en oerhört trevlig upplevelse, men jag vill minnas att det faktiskt dröjde ett tiotal gånger innan jag faktiskt börja tycka det var skönt.

För en tids sedan, hade jag en diskussion med några vänner på ämnet 'första gången' och det verkar som tjejer generellt mest ligger och tänker:
'Det gör ont, det gör ont, det gör ont!' vid första samlaget, emedan killar mest tänker: 'Jag har sex! Jag har sex! Jag har sex!' ;)
 

hellabellan

Medlem
Kön
Man
Blödde ingenting.
Hinnan är ingen heltäckande hinna utan den har ett litet hål i mitten. )för tex mensblödning .
Ibland töjer den ut sig självt innan man har sex.
 

icka

Moderator
Staff Member
Kön
Kvinna
Nej, inget blod för mig. Men det kan vara för att jag lekt ganska flitigt med diverse föremål i fittan i flera år innan dess ;)
 
G

Guest

Gäst
Nej det gör det inte... Jag har tagit två oskulder och det blödde ingenting. fAst dom ljög kanske. Men tajt var det ... :)
 

the_flyer

Ny medlem
Kön
Man
Jag förstår inte att det ska vara så svårt att slå hål på den myten.
Jag menar, i vår kultur behöver man ju inte vara oskuld när man gifter sig och halva släkten ska titta efter att tjejen är oskuld samt att det är blod på täcket. Snarare tvärt om, släkten förutsätter att paret som ska gifta sig bott tillsammans några år och haft sex _många_ gånger så dom känner varandra både utan och innan. Alltså, vi har inget som egentligen göder myten, det är det jag vill få fram även om jag kan vara lite otydlig ibland :)

Men i alla fall
De allra flesta tjejer har "brustit" redan långt innan dom har sex första gången.
Och själva bristningstillfället för dom känns oftast inte alls och heller inget blodspår syns.
Flera tjejer jag talat med sa att en dag var den bara inte där.
Gymnastik och ridning tar definitivt fler oskulder än vi killar ;)

Men för de tjejer som har den lilla hudfliken kvar och har sex första gången, inte ens för dom är det vanligare att det känns eller blöder.

Men så är det en del som det gör ont för och blöder.
Jag läste någonstans en lång diskussion om just fenomenet att en del får ont när dom blir av med oskulden, men kontentan där var att det allt som oftast berodde på att tjejen inte var tillräckligt upphetsad och fuktig samt att hon spände sig på grund av att hon trodde det skulle göra ont. Och det tror sjutton det att då kommer det göra ont.
Och det vet man ju om man försökt komma in lite tidigt, då får tjejen ont trots att hon sen många år inte är oskuld lägre.

Så sammanfattningsvis kan man väl säga att ni tjejer som ska ha sex för första gången eller ni killar som ska ha sex med en tjej som inte haft sex tidigare, se till att tjejen blir ordentligt våt först.
 
Toppen