Blocka spammare är mitt förslag på förbättringar!

Mattias1969

Aktiv medlem
Ålder
55
Kön
Man
Det märkliga är att han inte fattar att han ska ändra sitt beteende....
Han måste ju också se att så många inte uppskattar hans ständigt återkommande kommentarer i alla möjliga trådar...
Jag är ju lite fotbollsintresserad också och hänger en hel del på Svenska Fans. På min lokala klubbs forum har vi aktiva moderatorer som går in och stänger av de som inte kan sköta sig.

Vissa behöver ju hjälp med att sköta sig på nätet - tyvärr.
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Det märkliga är att han inte fattar att han ska ändra sitt beteende....
Han måste ju också se att så många inte uppskattar hans ständigt återkommande kommentarer i alla möjliga trådar...
Sannolikt inte alla hästar hemma. Vad värre är är att om folk "gillar" hans nonsenskommenterar får det en uppmuntrande effekt och fler inlägg av typen "det är skönt" kommer att dyka upp i tid och otid...

Under bara den senaste veckan har profilen i fråga skrivit ca 50 inlägg som i regel är mkt kortfattade med tonvikt på orden "kåt", "skönt" samt "härligt" och i flera fall helt saknar verbalt innehåll (vilket tydligen är tekniskt möjligt).

Eftersom onanera.se överlag kännetecknas av en så pass god ton sticker detta spammande givetvis ut ordentligt. Om moderatorerna inte kan åtgärda problemet - avstängning synes vara den enda utvägen - så undrar jag vem som ansvarar för det och varför inget har gjorts hittills förutom att somliga trådar låsts för vidare inlägg (dessutom med profilens okynnesbeteende som motivering).
 
Last edited:

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Sannolikt inte alla hästar hemma. Vad värre är är att om folk "gillar" hans nonsenskommenterar får det en uppmuntrande effekt och fler inlägg av typen "det är skönt" kommer att dyka upp i tid och otid...

Under bara den senaste veckan har profilen i fråga skrivit ca 50 inlägg som i regel är mkt kortfattade med tonvikt på orden "kåt", "skönt" samt "härligt" och i flera fall helt saknar verbalt innehåll (vilket tydligen är tekniskt möjligt).

Eftersom onanerar.se överlag kännetecknas av en så pass god ton sticker detta spammande givetvis ut ordentligt. Om moderatorerna inte kan åtgärda problemet - avstängning synes vara den enda utvägen - så undrar jag vem som ansvarar för det och varför inget har gjorts hittills förutom att somliga trådar låsts för vidare inlägg (dessutom med profilens okynnesbeteende som motivering).
Jag har blockerat honom så ser inte hans kommentarer numera, men ett tag kommenterade han bara med sitt telefonnummer och sökte kontakt i alla möjliga trådar.
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Tycker det är fel att straffa dom som har skapat diskussionen genom att spärra den. Är väl inte skaparen som ska straffas utan den som förstör.
Absolut! Har dock sett många exempel på denna missriktade typ av åtgärd på olika siter. Antar att detta handlar om att moderatorerna har begränsade befogenheter och att administratörerna inte är aktiva som de borde. Man kan också undra hur dessa bägge funktioner besätts med folk: kan exempelvis jag bli moderator eller administratör?
 

glans

Välbekant medlem
Kön
Man
Absolut! Har dock sett många exempel på denna missriktade typ av åtgärd på olika siter. Antar att detta handlar om att moderatorerna har begränsade befogenheter och att administratörerna inte är aktiva som de borde. Man kan också undra hur dessa bägge funktioner besätts med folk: kan exempelvis jag bli moderator eller administratör?
Är nog som du beskriver att admin inte har rätt befogenheter, blir nog så när man inte äger forumet själv.
Är väl upp till admin om han vill ha fler administratörer, är ju en frågan om makt.
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Tycker det är fel att straffa dom som har skapat diskussionen genom att spärra den. Är väl inte skaparen som ska straffas utan den som förstör.
Det handlar inte om straff. Det handlar om att hinna med all städning efter en del som inte kan läsa. Som tur är har vi sällan mer än 3-4 sådan förstörare i taget.
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Absolut! Har dock sett många exempel på denna missriktade typ av åtgärd på olika siter. Antar att detta handlar om att moderatorerna har begränsade befogenheter och att administratörerna inte är aktiva som de borde. Man kan också undra hur dessa bägge funktioner besätts med folk: kan exempelvis jag bli moderator eller administratör?
Forumet är inte kommunalt eller drivet av en ideell förening. Det finns en ägare som är admin. Hen bestämmer allt allsmäktigt. Jag är bara en vanlig moderat och har begränsade vapen i kampen mot förstörare. Kan tex inte stänga en användare som har "likes". "Likes" ses som en bekräftelse att det inte är ett troll vi har att göra med.
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Forumet är inte kommunalt eller drivet av en ideell förening. Det finns en ägare som är admin. Hen bestämmer allt allsmäktigt. Jag är bara en vanlig moderat och har begränsade vapen i kampen mot förstörare. Kan tex inte stänga en användare som har "likes". "Likes" ses som en bekräftelse att det inte är ett troll vi har att göra med.
Men du som moderator kan väl ta ett snack med ägaren/admin.?
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Det var ju tråkigt - och ganska förvånande - att Mats inte informerade er moderatorer om vem som tog över ägandet. Som det nu verkar så går det alltså inte att göra något åt det aktuella problemet som förvisso inte skall göras större än det är. Vi får hoppas att onanera.se inte drabbas av värre händelser i framtiden.
 
Last edited:
Toppen