Blocka spammare är mitt förslag på förbättringar!

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Vi får väl hoppas att personen ifråga som denna tråd berör mest, tänker till och ändrar sitt beteende. Det är ju tråkigt att sådant här ska förekomma. Vi är ju alla här för att vi har en stor lust till sex och onani.
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Då har jag väl läst fel längst ner på sidan då.
Eller så vet du inte skillnaden mellan en programvaruplattform som är ett paket programvara som kan anpassas och byggas om och till efter behov och önskemål och en värddatorplattform som är den plattform där webbplatsen är driftsatt. Ditt inlägg syftade tydligt på det senare och texten nedan på det första.
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Eller så vet du inte skillnaden mellan en programvaruplattform som är ett paket programvara som kan anpassas och byggas om och till efter behov och önskemål och en värddatorplattform som är den plattform där webbplatsen är driftsatt. Ditt inlägg syftade tydligt på det senare och texten nedan på det första.
Håll en god ton, plllllease!
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Håll en god ton, plllllease!
Det är inte lätt när man jobbar som fan för att hålla något slags ordning och så blir påhoppad av någon som tror sig ha svaret på allt. Man får gärna ta ton när man vet vad man snackar om, men att spela kunnig och försöka misstänkliggöra eller idiotförklara...
Ja då får man ta att jag blir förbannad!
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Det är inte lätt när man jobbar som fan för att hålla något slags ordning och så blir påhoppad av någon som tror sig ha svaret på allt. Man får gärna ta ton när man vet vad man snackar om, men att spela kunnig och försöka misstänkliggöra eller idiotförklara...
Ja då får man ta att jag blir förbannad!
Jag förstår dig, men det är det som är kruxet med att vara moderator. Att behålla lugnet och bemöta alla med vänlighet.
Ha en god kväll!
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Det är inte lätt när man jobbar som fan för att hålla något slags ordning och så blir påhoppad av någon som tror sig ha svaret på allt. Man får gärna ta ton när man vet vad man snackar om, men att spela kunnig och försöka misstänkliggöra eller idiotförklara...
Ja då får man ta att jag blir förbannad!
Jag skulle tro att problemet ligger i detta att användarna inte riktigt har klart för sig hur en internetsite av detta slaget faktiskt fungerar administrativt. De flesta jobbar någonstans där man kanske inte vet exakt vem eller vilka som äger företaget men väl vem som de facto sköter verksamheten och tar de relevanta besluten. I fallet med onanera.se - och förmodligen andra siter - kan ägaren vara helt inkognito och anonym även för de få som är satta att sköta basal administration. Är ägaren också verkställande beslutsfattare så underlättar det inte för övriga inom företaget (jag antar att en internetsite är ett sorts företag) verksamma. Ett exempel på hur internet fungerar i ett nötskal; när det digitala samhället fick sitt genombrott fick detta mer långtgående effekter i attityder och praktik än nog många insett...
 
Last edited:

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Jag skulle tro att problemet ligger i detta att användarna inte riktigt har klart för sig hur en internetsite av detta slaget faktiskt fungerar administrativt. De flesta jobbar någonstans där man kanske inte vet exakt vem eller vilka som äger företaget men väl vem som de facto sköter verksamheten och tar de relevanta besluten. I fallet med onanera.se - och förmodligen andra siter - kan ägaren vara helt inkognito och anonym även för de få som är satta att sköta basal administration. Är ägaren också verkställande beslutsfattare så underlättar det inte för övriga inom företaget (jag antar att en internetsite är ett sorts företag) verksamma. Ett exempel på hur internet fungerar i ett nötskal; när det digitala samhället fick sitt genombrott fick detta mer långtgående effekter i attityder och praktik än nog många insett...
Spot on!
 

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Jobbar med it och har hand om runt 150 sidor, oftast när den klagar på osäker sida är det certifikatet som strular eller gott ut, flesta sidor förnyar det automatiskt men inte alla och inte alltid de blir rätt ändå. Kan vara att klockan går fel på datorn eller annat med, kan den inte verifiera tiden med servern som den kör på blir de pannkaka med. Men oftast är de cert, om sånt dyker upp när man testa öppna sidan inkognito och se om de hjälper,
OM jag vore admin för den här sidan så skulle jag kontakta dig (y)
 
Toppen