Härliga, galna, sköna, mysiga låtar som skapar särkilda minnen...

Mmmysan

Välbekant medlem
Ålder
44
Kön
Kvinna
Har ni några låtar som triggar igång speciella minnen när ni hör dem?
En gammal klasskompis på fejjan fick mig att minnas min 18-årsdag som hände typ på Hedenhös tid känns det som :)
Vi började snacka om ifall vi hade blivit mer "vuxna" sedan dess eftersom mina vänner hade ett tema för min 18-årsdag - dags att bli vuxen!
Låten som spelades var denna och när jag hör den vill jag inte bli vuxen! Jag vill bara sjunga Mmmboop...:p
 
Last edited:

Mmmysan

Välbekant medlem
Ålder
44
Kön
Kvinna
Den här har jag dansat till sedan jag var typ 3-4 år ;) Tultade omkring och försökte mig på moondancing :)
 

Purj0

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag kommer nog framstå som väldigt gammal nu. Men som liten försökte jag mig på att dansa som Gene Kelly i denna klassikern :cool:
 

Mmmysan

Välbekant medlem
Ålder
44
Kön
Kvinna
Absolut! Finns på bild någonstans. Kom på att jag var mycket för att klä ut mig. Karl Alfred ( PopEye) var också en karaktär jag gillade att klä ut mig till :p
Finns en melodi om Karl Alfred Boy som man sjunger snapsvisor till - är det samma Karl Alfred :)
 

Purj0

Välbekant medlem
Kön
Man
Finns en melodi om Karl Alfred Boy som man sjunger snapsvisor till - är det samma Karl Alfred :)
Tänker du på :

"

Vad är det för jädrans surr,
pip, pip?
Jag känner mig lite snurr,
pip, pip.
Jag viskar till frugan:
-Ser du också flugan?
-Nej jag ser en geting jag,
pip, pip! ...... "

Så ja, själva melodin är Karl Alfreds :)
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
En låt till med mycket speciella minnen till, men totalt annorlunda jämfört med den föregående
 

Mmmysan

Välbekant medlem
Ålder
44
Kön
Kvinna
Tänker du på :

"

Vad är det för jädrans surr,
pip, pip?
Jag känner mig lite snurr,
pip, pip.
Jag viskar till frugan:
-Ser du också flugan?
-Nej jag ser en geting jag,
pip, pip! ...... "

Så ja, själva melodin är Karl Alfreds :)
Typ :D
 

OnanNord

Aktiv medlem
Var på charterresa till "Mallis" med min dåvarande sambo i början av 80-talet och i baren på bottenvåningen i lgh-hotellet fanns en jukebox där folk titt som tätt spelade en riktigt läskig smörig schlager..."Save your love" eller ngt sånt hette låten men minns inte artisternas namn, tror att det var en duett med kille och tjej som sjöng iaf...hur som helst var det en låt som man lärde sig att tycka om under ett par minnesvärda veckor med sköna minnen, av kärlek, sex, solbränna och andra äventyr...bästa minnet kom sisådär 9 månader senare när vårt första barn föddes...tillverkad vid Medelhavet...kanske till tonerna av just den sången:).
 

Mmmysan

Välbekant medlem
Ålder
44
Kön
Kvinna
Var på charterresa till "Mallis" med min dåvarande sambo i början av 80-talet och i baren på bottenvåningen i lgh-hotellet fanns en jukebox där folk titt som tätt spelade en riktigt läskig smörig schlager..."Save your love" eller ngt sånt hette låten men minns inte artisternas namn, tror att det var en duett med kille och tjej som sjöng iaf...hur som helst var det en låt som man lärde sig att tycka om under ett par minnesvärda veckor med sköna minnen, av kärlek, sex, solbränna och andra äventyr...bästa minnet kom sisådär 9 månader senare när vårt första barn föddes...tillverkad vid Medelhavet...kanske till tonerna av just den sången:).
Kan det vara den här underbara låten som jag hade glömt att jag älskade ...
 
Toppen