Har onanera blivit en sida för homosexuella män?

gorgik9

Aktiv medlem
Kön
Man
Nä inte alls!
Kul att du gillar att missförstå (eller saknar läsförståelse ?)
Problemet är att för mycket av allt skämmer allt!
Jag kanske förstår dig annorlunda än du vill/kan förstå dig själv.

Jag har inga problem med att se, att det kan bli knepigt för forumet om och när det blir för få tjejer som dessutom kanske inte känner sig helt välkomna.

Men i likhet med challe och andra så vänder jag mig mot att det blir homosexuella killar som lyfts fram som "problemet", och för dig även homosexuella tjejer.

Som 63 årig gay man är förbaskat van vid att hetro folk fortfarande tar heterosexualiteten för given som alla andra ska rätta sig efter. Typ. Eller nåt.
 

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Jag kanske förstår dig annorlunda än du vill/kan förstå dig själv.

Jag har inga problem med att se, att det kan bli knepigt för forumet om och när det blir för få tjejer som dessutom kanske inte känner sig helt välkomna.

Men i likhet med challe och andra så vänder jag mig mot att det blir homosexuella killar som lyfts fram som "problemet", och för dig även homosexuella tjejer.

Som 63 årig gay man är förbaskat van vid att hetro folk fortfarande tar heterosexualiteten för given som alla andra ska rätta sig efter. Typ. Eller nåt.
OK! Jag kan förstå dig på ett plan! OM jag vore gay och blev utmålad som ett problem enbart på grund av att jag var gay så skulle jag reagera som du gör nu!

Men jag är inte lika säker på att just homo utmålas som problemet här!

Problemet är att en grupp verkar ha tagit över!
Hoppas att du inser skillnaden ...
 
Last edited:

gorgik9

Aktiv medlem
Kön
Man
OK! Jag kan förstå dig på ett plan! OM jag vore gay och blev utmålad som ett problem enbart på grund av att jag var gay så skulle jag reagera som du gör nu!

Men jag är inte lika säker på att just homo utmålas som problemet här!

Problemet är att en grupp verkar ha tagit över!
Hoppas att du inser skillnaden ...
Jag är glad att vi tycks ärligt försöka att förstå varandra, men jag fattar liksom inte varifrån vissa personer får iden att Onanera har blivit "en sida för homosexuella män", som det står i titeln på den här tråden.

Vad fanken bygger detta på - annat än rena tyckerier? Jag skulle vilja se fakta som säger att så skulle kunna vara fallet. Jag är helt med på challes resonemang att sidan är starkt MANSdominerad och att detta skapar problem - men detta tycks mig vara något annat än att lyfta fram HOMOSEXUELLA män som problemet.
 

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Jag är glad att vi tycks ärligt försöka att förstå varandra, men jag fattar liksom inte varifrån vissa personer får iden att Onanera har blivit "en sida för homosexuella män", som det står i titeln på den här tråden.

Vad fanken bygger detta på - annat än rena tyckerier? Jag skulle vilja se fakta som säger att så skulle kunna vara fallet. Jag är helt med på challes resonemang att sidan är starkt MANSdominerad och att detta skapar problem - men detta tycks mig vara något annat än att lyfta fram HOMOSEXUELLA män som problemet.
Jag brukar kolla vad som skrives i de senaste profilinläggen,
99% handlar om vilken snygg kuk någon har eller att man vill se någon spruta

Konstigt nog är dagen ett undantag och lika konstigt är det kanske att jag föknippar detta med homosexualitet = Mitt problem
 
Last edited:

bigtool4you

Välbekant medlem
Kön
Man
Bra fråga! Och du har ju uppenbarligen varit medlem ett tag så du har kanske något att jämföra med?
Jag vet bara att jag såg en kvinna ställa samma fråga som du och sedan valde hon att lämna forumet.

Jag skiter fullständigt i om någon är HBTQI eller någon annan bokstavskombination

MEN jag skulle inte heller tycka att det var lika intressant att vara medlem här om forumet plötsligt överöstes av homosexuella kvinnor som berömde varandras fittor hela tiden.
Med andra ord så tycker jag att frågan är berättigad men har ingen lösning på problemet
Instämmer till din reflektion. Det var betydligt mera blandat och öppet hör tidigare. Nu ser man mest kommentarer män emellan.
 

Dildolover

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag brukar kolla vad som skrives i de senaste profilinläggen,
99% handlar om vilken snygg kuk någon har eller att man vill se någon spruta

Konstigt nog är dagen ett undantag och lika konstigt är det kanske att jag föknippar detta med homosexualitet = Mitt problem
Visst är det så men det kan bero på bristen på bilder av det motsatta könet. Det är min fullständiga övertygelse att om någon visade fiffi eller för den delen annan del av kvinnokropp så skulle den bilden få mest kommentarer på forumet.
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Det borde finnas fler tjejer/kvinnor här. Hetro, bi eller homo spelar ingen roll. Då skulle det vara en annan stämning/utbud. Men hur lockar vi dem hit?
Jag har ett förflutet inom byggbranchen stor del av arbetslivet. När det började komma kvinnor i arbetslagen blev det en annan jargong och betydligt trevligare. Alla nakenbilder på väggarna försvann och det hölls mer ordning och rent i manskapsbodarna.
 

Iporr Wordpress Com

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag kan hålla med om det mesta från båda sidor av diskussionerna här i tråden.
Jag själv har inga problem med de mer bi- eller homosexuella delarna i många av trådarna för jag kan ju enkelt bara välja att inte läsa det jag inte vill läsa.

Men en snabb fundering riktat till våra älskade moderatorer här:
Vore det kanske inte en idé att ha en kategori för bi/gay?
Då kan det vara lättare för alla att läsa det man vill läsa och lättare att välja bort det man inte vill läsa.

Bara min tanke på det hela.

Kram på er alla.
 

Stingray

Välbekant medlem
Kön
Man
Visst är det så men det kan bero på bristen på bilder av det motsatta könet. Det är min fullständiga övertygelse att om någon visade fiffi eller för den delen annan del av kvinnokropp så skulle den bilden få mest kommentarer på forumet.
Och så sker redan. De kvinnor som finns här får mycket uppskattning och uppmärksamhet.

Väldigt gärna fler kvinnor men jag förstår att de kan ledsna på det manliga perspektivet. Liksom andra sajter om sex så dominerar männen liksom männens inställning och uttryck.

Jag har växt upp i tron att bisexualitet är något som kvinnor är mer öppna inför än män, t ex att kvinnan i paren oftare är binyfiken än mannen. En snabb räkning i kontaktannonser med "par söker" på t ex bodycontact visar att det är fler binyfikna kvinnor än män i de paren. Och att par som söker män för bisex-trekamt är inte lika vanligt som"kvinnan i centrum. På samma sätt ser jag det är på swingersklubbarna: tjejer har gärna sex med såväl tjejer som killar. Men killarna är i regel bara med tjejer. Ingen kontakt dem emellan.

Men det är en chimär.

Det är ju ändå 10 ggr fler män som söker sex med andra män än antalet par som söker en kvinna/man. På t ex bodycontact är det så och "man söker man" är avgjort den största kategorin. I synnerhet utåt sett heteromän (medelålders och uppåt) som lever i en relation med en kvinna. Jag tror att män är tysta med det av något skäl.

Det är kanske därför som det finns så många historier och längtan om manligt bisex här. Vi är mer binyfikna, helt enkelt. Och när jag ser på den stora uppskattningen för mina berättelser från mina bisexminnen här så förstår jag att de används som grund för mycket onanerande.
 

Dildolover

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag kan hålla med om det mesta från båda sidor av diskussionerna här i tråden.
Jag själv har inga problem med de mer bi- eller homosexuella delarna i många av trådarna för jag kan ju enkelt bara välja att inte läsa det jag inte vill läsa.

Men en snabb fundering riktat till våra älskade moderatorer här:
Vore det kanske inte en idé att ha en kategori för bi/gay?
Då kan det vara lättare för alla att läsa det man vill läsa och lättare att välja bort det man inte vill läsa.

Bara min tanke på det hela.

Kram på er alla.
Bättre med en kategori för pedofiler som lägger ut instabilder på sina döttrar/deras kompisar och andra småtjejer. Är lite förvånad att det blir uppståndelse kring att det ev finns bögar på onanera men ingen blir upprörd över det ständiga flödet av bilder på bilder av sina döttrar samt deras kompisar och andra uttryck för pedofili.
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag skulle tro att vi som är bi eller gay mest provocerar heterogubbar som vuxit upp med uppfattningen att vi skulle vara motbjudande.

Påminner om en privat fest jag var på för några år sedan; tre oförblommerade bögar störde iaf en ur heteromajoriteten som vände sig till mig - uppenbarligen misstänkte han inte mig för att vara bi - och väste pekandes mot de förargelseväckande deltagarna: "Den här festen håller ju på att urarta!"
 
Last edited:

ManMedSkägg

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Många bra och kloka kommentarer ovan.
Tittar man i tråden "vad runkar jag till nu" så verkar majoriteten dra snorren till en film innehållandes mus och bröst:p
 

ManyaNovio

Välbekant medlem
Har ett måtto jag använder ofta i andra sammanhang som tycker man kan använda här också:
Vem du än är och vad du än är är du välkommen hit!
Sköt dig och respektera andra och passar inte en tråd så gå vidare bara, finns trådar för dig också!

Manya
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Har ett måtto jag använder ofta i andra sammanhang som tycker man kan använda här också:
Vem du än är och vad du än är är du välkommen hit!
Sköt dig och respektera andra och passar inte en tråd så gå vidare bara, finns trådar för dig också!

Manya
Jag håller med dig till viss del, men om man bara skulle gå vidare så blir det ju aldrig någon diskussion. Och hur dött och tråkigt blir det inte då i tråden...
 
Toppen