Hur bråkar ni?

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Ibland blir man galen, har precis haft ett bråk med tjejen... och jag blir lika paff varje gång, för jag har ALDRIG varit med om att ha rätt EN ENDA GÅNG.

Hon, och inget av mina ex heller, har ALDRIG erkänt att dom gjort nåt fel! Jag ger mig f-n på att hon inte ens skulle erkänna att hon gjort nåt fel om hon så höll på att drunkna!! :D[}:)]

- Älskling, här är handen, ska jag dra upp dig? Gjorde du fel eller inte???
- Blubb blubb blubb blubb
- Nä men kom igen nu - erkänn!
- Blubb blubb blubb blubb

Jag blir galen, det är som att tala med väggen! :) Och förra gången vi var osams kastade hon min fina gamla soffa och ställde in sin egen. I MITT hem?? (Ja men jag har ju betalat den själv, sa hon....)

Min nästa tjej ska ha egen motorsåg och en egen John Deere!!

Har någon av herrarna här nånsin varit med om att er bättre hälft erkänt att hon gjort fel? Någonsin??
 
Ålder
56
Kön
Kvinna
Ibland blir man galen, har precis haft ett bråk med tjejen... och jag blir lika paff varje gång, för jag har ALDRIG varit med om att ha rätt EN ENDA GÅNG.

Hon, och inget av mina ex heller, har ALDRIG erkänt att dom gjort nåt fel! Jag ger mig f-n på att hon inte ens skulle erkänna att hon gjort nåt fel om hon så höll på att drunkna!! :D[}:)]

- Älskling, här är handen, ska jag dra upp dig? Gjorde du fel eller inte???
- Blubb blubb blubb blubb
- Nä men kom igen nu - erkänn!
- Blubb blubb blubb blubb

Jag blir galen, det är som att tala med väggen! :) Och förra gången vi var osams kastade hon min fina gamla soffa och ställde in sin egen. I MITT hem?? (Ja men jag har ju betalat den själv, sa hon....)

Min nästa tjej ska ha egen motorsåg och en egen John Deere!!

Har någon av herrarna här nånsin varit med om att er bättre hälft erkänt att hon gjort fel? Någonsin??

:D:D Kul läsning! Jag erkänner aldrig att jag har fel - helt enkelt för att jag aldrig har fel:D

Skämt åsido! Jag undrar dock om just det där erkännandet är så himla viktigt? Varför säga något som är så uppenbart sant? Om du skulle få mig att erkänna att jag hade gjort fel, när jag höll på att drunkna... Då tycker jag att det är du som gör fel[}:)][}:)][}:)] Surprise;):cool::cool::love:
 

hotpants

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
mm inte skoj att bråka och vara osams.

Jag måste säga att jag kan erkänna att jag har fel..kan sitta långt inne i bland.

Men om någon kastat ut min soffa..köpt en ny utan att diskutera med mig...hade jag slängt ut personen.[}:)]

Vi är ju vuxna..man måste prata och diskutera...mötas,ge och ta eller hur?
LÄtt att skriva men svårt i praktiken;)

kram på dig
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Snäckan du är gullig... kvinna ut i fingerspetsarna, och det är ju det jag älskar.... ditt sköna svar illustrerar så bra det faktum att vi killar ALLTID har fel! :D:D:D:cool::cool:

Då tycker jag att det är du som gör fel[}:)][}:)][}:)]

blubb blubb blubb blubb :)
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Vi är ju vuxna..man måste prata och diskutera...mötas,ge och ta eller hur?
LÄtt att skriva men svårt i praktiken

Jag håller med i 180, på båda punkterna! Och så finns ju försoningssex - bangbangboom, varmt och svettigt... [}:)]:)

Kramar tebax
 

Skutt

Medlem
Kön
Man
Jag känner igen problemet - alldeles för väl. Var länge ihop med en tjej som aldrig kunde erkänna fel. Det var jobbigt i början, tills jag insåg att det inte är viktigt. Vi har väl alla mer eller mindre svårt för att erkänna våra misstag.

Någonting jag upplever som ett större problem är när ens respektive beter sig illa och inte kan be om ursäkt. Det hänger givetvis ihop. Att be om ursäkt innebär ju att erkänna att man gjort fel. Men ibland är det så uppenbart att man gjort fel och behandlat den andre orättvist eller illa på något sätt. Då kan det vara rätt sårande att inte få ursäkten.

Jag tycker inte det handlar om att erkänna fel, utan att erkänna att man sårat den andre. En relation handlar ju i grund och botten om att ta hand om varandra.
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
jag brukar inte ha svårt att erkänna att jag gjort fel lr haft fel
min partner har inte heller denna "kvinnliga" defekt

så det brukar bli att man säger "FÖRLÅT!" se r saken ur världen

men en sak r jag DJ...VLIGT noga med, det r att a l d r i g säga nåt nedsättande lr dumt när jag r arg, även om jag tycker att det r sant just då
 

Vilda

Medlem
Kön
Kvinna
Du verkar ha en modig eller dum tjej! :D

Oftast är det faktiskt mannen som får be om ursäkt då han i stundens hetta impulsivt kan slänga ur sig vad som helst. Efter en stund brukar han inse detta och be om förlåtelse. Så jag vinner oftast ja!:D:D

Försoningssex? Något jag aldrig förstått mig på. Om vi är osams om något för att sedan bli sams något sånär så brukar jag inte känna för sex alls. Då måste allt vara riktigt bra igen.
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Du verkar ha en modig eller dum tjej! :D

Oftast är det faktiskt mannen som får be om ursäkt då han i stundens hetta impulsivt kan slänga ur sig vad som helst. Efter en stund brukar han inse detta och be om förlåtelse. Så jag vinner oftast ja!:D:D

Försoningssex? Något jag aldrig förstått mig på. Om vi är osams om något för att sedan bli sams något sånär så brukar jag inte känna för sex alls. Då måste allt vara riktigt bra igen.

det r bara det att det river upp en massa stormiga känslor, det kan vara upphetsande rent sexuellt

men har man blivit ovänner så vill man kanske inte ha försoningssex...
 
Ålder
56
Kön
Kvinna
Snäckan du är gullig... kvinna ut i fingerspetsarna, och det är ju det jag älskar.... ditt sköna svar illustrerar så bra det faktum att vi killar ALLTID har fel! :D:D:D:cool::cool:

Då tycker jag att det är du som gör fel[}:)][}:)][}:)]

blubb blubb blubb blubb :)



:D:D Du lever farligt[}:)]

Självklart har killar alltid fel - annars kan ju inte kvinnor ha rätt[}:)][}:)]:cool:;)


När du har räddat mig från att drunkna kommer det att bli synd om dig[}:)]:cool::love:
 
Ålder
56
Kön
Kvinna
Du verkar ha en modig eller dum tjej! :D

Oftast är det faktiskt mannen som får be om ursäkt då han i stundens hetta impulsivt kan slänga ur sig vad som helst. Efter en stund brukar han inse detta och be om förlåtelse. Så jag vinner oftast ja!:D:D

Försoningssex? Något jag aldrig förstått mig på. Om vi är osams om något för att sedan bli sams något sånär så brukar jag inte känna för sex alls. Då måste allt vara riktigt bra igen.

det r bara det att det river upp en massa stormiga känslor, det kan vara upphetsande rent sexuellt

men har man blivit ovänner så vill man kanske inte ha försoningssex...


Försoningssex kan vara riktigt skönt men, som sagt, man måste ju ha bivit vänner... annars - ingen försoning... inget försoningssex;)
 

Trosgalen

Aktiv medlem
Kön
Man
Hemma är det jag som står för lugnet, och ju lugnare jag är desto argare blir "gumman" jag håller mig neutral tills raseriutbrottet lagt sig för det spelar ingen roll vad jag säger medans det pågår, antingen "kommer jag bara med ursäkter" eller så "du ska alltid ha nån förklaring till allt" så det är bäst att inte veta eller fatta nått tills lugnet lagt sig igen, för allt annat gör bara saken värre!...
Hihi och att föreslå sex i det läget är nog inte att tänka på *L*

Ibland är man frestad att låta det blubba fast när det gått över är det bra igen och hon säger att man måste rensa luften iblan, vilket jag inte håller med om jag trivs bäst när det råder ett lugn och alla är glada och nöjda!
 

söpötyttö

Ny medlem
Kön
Kvinna
Jag har ALDRIG fel, aldrig aldrig nånsin, oavsett va jag gjort eller sagt. Och det slutar ALLTID med att min kille säger förlåt o e lessen.
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Jag har ALDRIG fel, aldrig aldrig nånsin, oavsett va jag gjort eller sagt. Och det slutar ALLTID med att min kille säger förlåt o e lessen.


haha, vilken toffel han r... jag vet vad jag skulle göra med dig...
 

kille71

Medlem
Kön
Man
Ibland blir man galen, har precis haft ett bråk med tjejen... och jag blir lika paff varje gång, för jag har ALDRIG varit med om att ha rätt EN ENDA GÅNG.

Hon, och inget av mina ex heller, har ALDRIG erkänt att dom gjort nåt fel! Jag ger mig f-n på att hon inte ens skulle erkänna att hon gjort nåt fel om hon så höll på att drunkna!! :D[}:)]

- Älskling, här är handen, ska jag dra upp dig? Gjorde du fel eller inte???
- Blubb blubb blubb blubb
- Nä men kom igen nu - erkänn!
- Blubb blubb blubb blubb

Jag blir galen, det är som att tala med väggen! :) Och förra gången vi var osams kastade hon min fina gamla soffa och ställde in sin egen. I MITT hem?? (Ja men jag har ju betalat den själv, sa hon....)

Min nästa tjej ska ha egen motorsåg och en egen John Deere!!

Har någon av herrarna här nånsin varit med om att er bättre hälft erkänt att hon gjort fel? Någonsin??

sälan, mycket sälan... ,måste vara en sådan blubb, blubb situation då det inte finns ett anant utväg då det kan förekomma. men även där ibland kan det vara rött fast alla andra säja det är svart.
Tvivlar lite om den funktionen finns inbyggd hos kvinnor över huvud taget... ;)
iaf inte i standart utförande. Ingår i något service pack som inte är installerad överallt. :D
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
det service packet m å s t e vara installerat innan du uppgraderar till Wife 1.0

det r bara att inse att alla r mänskliga, finns inte spärren att de har gjort fel så får man lära ut den, annars lär ni bli någons knähund.

flickvänner/sambo/fruar gör lika ofta fel som ni själva, de ska i detta fall behandlas enligt principen att de r lika mycket värda som er bästa kompis.
Kan ni ta & ge det från polarn så kan flickvän/sambo/fruar oxå det.

alla har lika mycket ansvar för sina handlingar.
Men sen r det en konst att presentera felet så att man inte får en besserwisser stämpel.
-Ok, du har gjort fel, det r mänskligt att göra fel, du r förlåten om du inser & lär dig av dina misstag & försöker att undvika det igen...

är det sen ok, så har då skön försonings6...

bara mina erfarengheter & åsikter, även jag kan ha fel....haha
 

Janne K

Medlem
Kön
Man
Jag tycker att det alltid är fel att försvara en dumhet, även om man själv har gjort den. Allt för många försvarar och förnekar sina misstag, fast de i själva verket vet att de gjort fel, bara för att rädda sig själv. Det är destruktivt! Känn efter själva hur ni gör! ;)
 
Ålder
56
Kön
Kvinna
Jag tycker att det alltid är fel att försvara en dumhet, även om man själv har gjort den. Allt för många försvarar och förnekar sina misstag, fast de i själva verket vet att de gjort fel, bara för att rädda sig själv. Det är destruktivt! Känn efter själva hur ni gör! ;)


Jag brukar säga: Att fela är mänskligt - att förlåta är gudomligt;)


Eftersom kort stubin är mitt största fel - så säger jag oftast det efter att jag fått ett raseriutbrott:oops::oops:
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Det är en bra kombination, kort stubin och att kunna förlåta! Jag tycker inte alls att kort stubin behöver vara ett fel. Det krävs bara någon som kan hantera det.

Jag gillar tydlighet, ärlighet och tycker det är bättre att det smäller direkt, än att det pyser utan att man märker, och exploderar några dagar senare...

Lite kort stubin kan va rätt hemtrevligt... Jag har haft utländska flickvänner och gillar när det hettar till lite, för det gör det med eldiga töser... Svenskar säger sig vara raka och ärliga, men dom flesta är inte alls det.. Vi svenskar ska ju vara så jävla förnuftiga och behärskade hela tiden... Eftersom det är "osvenskt" att inte instämma så kan man ju inte säga vad man tycker till varann? Då blir det skitsnack bakom ryggen... Är det rakt? Nej, hellre ett gruff ibland - vädra ur. [}:)]

Jag läste om en relationskonsult som på fullt allvar tar betalt för att råda andra att inte gräla med varann, att i stället gå ut och skrika i skogen. Hon anser att man ska "gräla" förnuftigt... Snacka om känslomässigt förstoppad människa - och HON ska lära andra att lösa sina konflikter genom att gå ut och skrika i skogen??? Man blir ju helt matt vilka tomtar det finns... Man får se upp vad det är för dårar man lyssnar på... eller så är det bara en kulturell fråga, alla är olika och det gäller att hitta den som passar just DIG? :):cool:
 
Ålder
56
Kön
Kvinna
Det är en bra kombination, kort stubin och att kunna förlåta! Jag tycker inte alls att kort stubin behöver vara ett fel. Det krävs bara någon som kan hantera det.

Jag gillar tydlighet, ärlighet och tycker det är bättre att det smäller direkt, än att det pyser utan att man märker, och exploderar några dagar senare...

Lite kort stubin kan va rätt hemtrevligt... Jag har haft utländska flickvänner och gillar när det hettar till lite, för det gör det med eldiga töser... Svenskar säger sig vara raka och ärliga, men dom flesta är inte alls det.. Vi svenskar ska ju vara så jävla förnuftiga och behärskade hela tiden... Eftersom det är "osvenskt" att inte instämma så kan man ju inte säga vad man tycker till varann? Då blir det skitsnack bakom ryggen... Är det rakt? Nej, hellre ett gruff ibland - vädra ur. [}:)]

Jag läste om en relationskonsult som på fullt allvar tar betalt för att råda andra att inte gräla med varann, att i stället gå ut och skrika i skogen. Hon anser att man ska "gräla" förnuftigt... Snacka om känslomässigt förstoppad människa - och HON ska lära andra att lösa sina konflikter genom att gå ut och skrika i skogen??? Man blir ju helt matt vilka tomtar det finns... Man får se upp vad det är för dårar man lyssnar på... eller så är det bara en kulturell fråga, alla är olika och det gäller att hitta den som passar just DIG? :):cool:

Jisses så befriande det känns för en med kort stubin, att läsa vad du skriver:love::love:

Jag håller med dig till 100%! Men det svåra är när människor blir sårade av att man blir arg på dem, och tror att man inte gillar dem bara för att man blir arg...

Dessutom finns det ju stunder när man önskar att man hade bitit tungan av sig, istället för att berätta vad man tänker/känner:oops:

Det viktigaste i en relation är nog att veta hur den andra fungerar... Men om den som blev arg på mig, hellre gick ut i skogen och skrek än berättade för mig att h*n är arg på mig. Då skulle jag bli arg[}:)];):cool::love:
 
Toppen