Lumpen

drdick

Ny medlem
Kön
Man
Hände det aldrig att ni runkade flera stycken i bastun eller på logementet? eller till poprrfilm eller tidningar? såg ni andra med morgonstånd eller med stånd i duschen? skriv era minnen från lumpen:)
 

Indulgence

Välbekant medlem
Ålder
62
Kön
Man
Jo då, det hände en del spännande grejor på T4 i Hässleholm det året jag låg inne... porrtidningar på toa var standard för att se om kan kunde komma på någon som runkade i båsen - öppet nertill och upptill med låsbar dörr....

När vi kom hem från 3-4 dagars övning i skogen var det svårt att hålla sej i duschen men alla var väldigt försiktiga.... Till sist var vi några stycken som träffades lite avsides och lekte ihop... har inte glömt det än :cool::D:cool::D
 

MrSticky

Ny medlem
Kön
Man
Shit, verkar som man missade nåt när man inte gjorde lumpen trots allt :p

Vad var det för "lekar" Indulgence? :oops:
 

Janne99

Välbekant medlem
Kön
Man
En kille var väldigt välutrustad och en gång i sduschen runkade han upp den för att visa hur stor den var när han hade stånd. Den var säkert 24-25 cm. Men vi fick inte se honom spruta, han gick in på toa och avslutade.
 

jellyroll

Medlem
Kön
Man
När jag gjorde lumpen på 60-talet (då alla killar gjorde lumpen) tillsatte de soda i maten för att minska sexlusten hos de värnpliktiga.
 

runkfantom

Välbekant medlem
Kön
Man
När jag gjorde lumpen på 60-talet (då alla killar gjorde lumpen) tillsatte de soda i maten för att minska sexlusten hos de värnpliktiga.

Vi är ungefär samma åldersgrupp och den där sodan har på mig börjat verka först på senare år. :)
Men när jag gjorde lumpen var det inte så mycket runka som gällde utan knulla. Och det gjorde man ju när man var ledig. På regementet fanns det inte många möjligheter till det på den tiden. Tjejer som gjorde lumpen fanns inte då och de enda tjejerna som jobbade där var ju de i köket och kanslipersonalen. De flesta av dem hade man knappast knullat även om de bett om det.
Jag kan inte minnas att vi runkade tillsammans i lumpen. Kanske någon låg och gjorde det i smyg i sängen sedan tapto gått. Men inget man berättade om precis. Själv runkade jag väl på toaletten någon gång men det är inget som har gett djupare minnen. Runkade i grupp eller tillsammans med någon gjorde jag upp till cirka 16-årsåldern.
 

Falconb

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Man
Vi gjorde det inte när jag gjorde lumpen,
men jag var ofta själv på helgerna ;)

En gång var det en Furir som gick och kontrollerade lokalerna
tur nog kom han inte in i dushen utan ropade bara (han visste att jag var
i huset), för jag hade precis lagt värsta satsen mot väggen, och staken stod
fortfarande i givakt :oops:

Ibland har man tur :D
 

Indulgence

Välbekant medlem
Ålder
62
Kön
Man
Shit, verkar som man missade nåt när man inte gjorde lumpen trots allt :p

Vad var det för "lekar" Indulgence? :oops:


Jo nog har du missat något alltid.... MrSticky!! Vad lekte vi för lekar... kommer ihåg att det var mycket rödblossande kinder och nervös andning.... alla var ju sugna på att kolla på andras kukar och känna lite på dom... men det var det ju ingen som ville visa....
Vi testade lite fumliga varianter av det som kom att bli mina favoritrunklekar senare i livet som jag nu dessutom har förädlat till nästan perfektion genom många års träget övande och förfinande...

Vi mätte varandras kukar på längden och runt om med mått... runkade åt varandra... provade att hålla mer än en kuk i samma grepp och runka båda två... kollade vem som kunde spruta längst....

Ja, det var tider det.....

/ I
 

Edith

Ny medlem
Kön
Kvinna
Jag var den enda tjejen med 50 grabbar i min pluton så visst fick man se lite grejer. Var otroligt upphetsande när vi stod i duschen och nån stackars grabb inte kunde dölja ståndet han fick när han tittade på mig :D
 

polar

Aktiv medlem
Ålder
41
Kön
Man
Jag var den enda tjejen med 50 grabbar i min pluton så visst fick man se lite grejer. Var otroligt upphetsande när vi stod i duschen och nån stackars grabb inte kunde dölja ståndet han fick när han tittade på mig :D

Jag kan ju tänka mig att du fått se en hel del om du var ensam tjej ;) Det måste ju varit en rolig tid ?!?
 

mgk

Medlem
Kön
Man
Vi hade två tjejer på plutonen och det var ofrånkomligen så att om jag råkade hamna i duschen samtidigt som någon av dem så kunde jag sällan hålla tillbaka ett åtminstone halvstånd...

Det var flera som hade problemet och med tanke på ålder, hormonnivåer och att man inte alltid kunde ta en runk i de alltför oskyddade toabåsen så är det väl inte så konstigt. :p
 

polar

Aktiv medlem
Ålder
41
Kön
Man
Vi hade två tjejer på plutonen och det var ofrånkomligen så att om jag råkade hamna i duschen samtidigt som någon av dem så kunde jag sällan hålla tillbaka ett åtminstone halvstånd...

Det var flera som hade problemet och med tanke på ålder, hormonnivåer och att man inte alltid kunde ta en runk i de alltför oskyddade toabåsen så är det väl inte så konstigt. :p

Det måste ju varit roligt att ha med tjejer i duschen ?!?
 

mgk

Medlem
Kön
Man
Vi hade två tjejer på plutonen och det var ofrånkomligen så att om jag råkade hamna i duschen samtidigt som någon av dem så kunde jag sällan hålla tillbaka ett åtminstone halvstånd...

Det var flera som hade problemet och med tanke på ålder, hormonnivåer och att man inte alltid kunde ta en runk i de alltför oskyddade toabåsen så är det väl inte så konstigt. :p

Det måste ju varit roligt att ha med tjejer i duschen ?!?

Ja visst var det roligt! Tjejerna var helt okej i utseende och ganska oblyga men jag tyckte själv att det blev pinsamt med stånd när jag hamnade bredvid dem. Tjejerna gav en del kommentarer och fnissade så klart åt oss, inget elakt men jag gissar att de tyckte det var kul. Det skulle jag gjort i alla fall. :)
 

polar

Aktiv medlem
Ålder
41
Kön
Man
Vi hade två tjejer på plutonen och det var ofrånkomligen så att om jag råkade hamna i duschen samtidigt som någon av dem så kunde jag sällan hålla tillbaka ett åtminstone halvstånd...

Det var flera som hade problemet och med tanke på ålder, hormonnivåer och att man inte alltid kunde ta en runk i de alltför oskyddade toabåsen så är det väl inte så konstigt. :p

Det måste ju varit roligt att ha med tjejer i duschen ?!?

Ja visst var det roligt! Tjejerna var helt okej i utseende och ganska oblyga men jag tyckte själv att det blev pinsamt med stånd när jag hamnade bredvid dem. Tjejerna gav en del kommentarer och fnissade så klart åt oss, inget elakt men jag gissar att de tyckte det var kul. Det skulle jag gjort i alla fall. :)


Ni försökte inget mer med tjejerna ?!? Tror du så här i efterhand att dom kanske var intresserad av nått annat ?!?
 

mgk

Medlem
Kön
Man
Under de sista månaderna var det en av tjejerna som var ihop med en på plutonen men det höll inte ens fram till MUCK. Iofs så var de kanske båda ute efter något mer kroppsligt och i så fall löste ju det problemet. ;)

Vad jag vet så var det annars ingen som "försökte" något utan tjejerna var respekterade men så klart så tittade vi på varandra när tillfälle gavs, men helst i smyg så det inte skulle vara uppenbart. :cool:
 

sugen

Medlem
Kön
Man
Har en lumparkompis som jag träffar 1-2 gånger/år som jag runkar med nu. Vi runkade inte ihop i lumpen utan började med det efteråt. Träffas nu och har runkmaraton till p-rullar och sitter å snackar.......:D
 

Indulgence

Välbekant medlem
Ålder
62
Kön
Man
Gillar historierna om tjejer i lumpen. Själv gjorde jag min innan detta kom på tal...

Berätta gärna mer.... kände att det kittlade till ikuken och försatsen rann till lite grann...

/ I
 
Toppen