Nytt förhållande efter 14 års äktenskap

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Detta har hänt. Efter 14 år har jag och frugan bestämt oss för atr skiljas. Anledningen är för att gnistan falnat och att jag träffat en ny tjej.

Grejen är att hon jag träffat är en person här på forumet. Vi började som onanivänner (var ok för frugan), men sen utvecklade det sig till känslor för varandra. Det är lite oklart hur vi ska gå vidare, vi har sex och umgås men hon är inte riktigt villig än att ta nästa steg. Jag förstår det också och tycker även jag det är dumt att stressa.

Men det är lite märkligt att inte bo tillsammans med familj längre. Barnen kommer jag dock ha varannan vecka och det är egentligen ingen bitterhet mellan mig och exet, men det känns konstigt.

Samtidigt har jag fantastisk sex med nya tjejen och vi delar även samma intressen i kampsport och annat, så det är en bra matching.
 

linin

Aktiv medlem
Ålder
40
Kön
Man
Detta har hänt. Efter 14 år har jag och frugan bestämt oss för atr skiljas. Anledningen är för att gnistan falnat och att jag träffat en ny tjej.

Grejen är att hon jag träffat är en person här på forumet. Vi började som onanivänner (var ok för frugan), men sen utvecklade det sig till känslor för varandra. Det är lite oklart hur vi ska gå vidare, vi har sex och umgås men hon är inte riktigt villig än att ta nästa steg. Jag förstår det också och tycker även jag det är dumt att stressa.

Men det är lite märkligt att inte bo tillsammans med familj längre. Barnen kommer jag dock ha varannan vecka och det är egentligen ingen bitterhet mellan mig och exet, men det känns konstigt.

Samtidigt har jag fantastisk sex med nya tjejen och vi delar även samma intressen i kampsport och annat, så det är en bra matching.

Jag antar att det är både läge att gratulera och beklaga sorgen.
 

Indulgence

Välbekant medlem
Ålder
62
Kön
Man
Detta har hänt. Efter 14 år har jag och frugan bestämt oss för atr skiljas. Anledningen är för att gnistan falnat och att jag träffat en ny tjej.

Grejen är att hon jag träffat är en person här på forumet. Vi började som onanivänner (var ok för frugan), men sen utvecklade det sig till känslor för varandra. Det är lite oklart hur vi ska gå vidare, vi har sex och umgås men hon är inte riktigt villig än att ta nästa steg. Jag förstår det också och tycker även jag det är dumt att stressa.

Men det är lite märkligt att inte bo tillsammans med familj längre. Barnen kommer jag dock ha varannan vecka och det är egentligen ingen bitterhet mellan mig och exet, men det känns konstigt.

Samtidigt har jag fantastisk sex med nya tjejen och vi delar även samma intressen i kampsport och annat, så det är en bra matching.

Oj då, mycket på en gång.
Hoppas att du tänkt med rätt huvud ;)
och att du sätter barnen främst.
Du kommer alltid att klara dej och få hur mycket fitta du vill.
Lycka till!
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Oj då, mycket på en gång.
Hoppas att du tänkt med rätt huvud ;)
och att du sätter barnen främst.
Du kommer alltid att klara dej och få hur mycket fitta du vill.
Lycka till!

Jo, egentligen har det nog varit på G ett tag. Vi har mest levt som "vänner" senaste 2 åren. Inte bråkat eller så, men gnistan har försvunnit. Vi har pratat om det och tänkte att ett öppet förhållande kanske funkar? Men det har egentligen inte förändrat något. Vi kommer alltid ha barnen tillsammans och det är nog bättre att göra så här innan förhållandet börjar surna helt.

Jag åkte förbi där idag och var med barnen lite innan jobbet. Exet fick då chansen att städa undan lite och tvätta, så det är verkligen inget ont blod mellan oss.

Vi pratar till och med om lite skämtsamt att när vi båda träffat nya partners så drar vi alla på semester tillsammans. Alla fyra plus barnen, så jag tror det kan funka bra.

Det är känns bara lite konstigt när man levt tillsammans i närmare 20 år varav 14 år som gifta.
 

tjommen

Välbekant medlem
Ålder
43
Kön
Man
Kan relatera till det då jag själv gått igenom skillsmässa med både barn och ny tjej (min nuvarande) inblandad. Jag var visserligen bara gift i ett par år och fick mitt första barn då. Men i mitt fall så började allt med att hon var otrogen, och istället för att trycka på nödstoppet direkt så gav jag igen istället. Då, av de tjejer och killar jag träffade, så dök min nuvarande upp i Drammen av alla ställen.
När vi träffats och hon åkt med några ”jobb- och knullresor” så kände jag att det inte gick att ha fler ONS med henne, jag började få känslor. När jag berättade det så visade det sig att de var ömsesidiga. Så efter ett halvår berättade jag att jag ville skiljas från min förra. Då vart det en hel del sura miner, kastade tallrikar och glas och bråk om grabben. Hon skulle ha ensam vårdnad ena dagen, nästa dag skulle jag ha honom, o.s.v. Men jag var hela tiden mån om att det här måste lösas på det sätt som är bäst för grabben. Vi var ju liksom skyldiga honom att försöka på alla sätt och vis. Men så fort skilsmässan gick igenom efter ytterligare ett halvår så började saker ordna upp sig, jag och min nya flyttade ihop några dagar efter. Vi har haft grabben varannan vecka och ibland hittar vi på saker ihop med mamman och numera hennes nya sambo. Grabben går på samma skola som min och min nuvarandes dotter. Hon var hemma hos hans mamma och sov över med honom när vi fick våran nya son nu i oktober.

Så där kan man väl säga att vårat tidigare förhållandes avslut började med storm men slutade i solsken. Så ”tänka med rätt huvud” kan vara lite tvetydigt ibland. Jag slog mina kloka huvuden ihop och fick ett förhållande med världens bästa livskamrat där vi har ofattbart bra sex. Samtidigt efter mer än nio år tillsammans så känner jag mig fortfarande kär i henne och hon i mig. Det pirrar fortfarande i kroppen varje gång hon tittar på mig. Känner mig hedrad och lycklig att hon väljer mig framför alla andra män/killar. Vi pratar om precis allt och är som öppna böcker för varann. Och det är mer än man kan säga om mitt hittills enda äktenskap. Jag har ett sundare och bättre förhållande till min förra fru nu än innan, samtidigt som jag hittade en tjej som är åtta år yngre än mig till åldern men kanske 15 år äldre i huvudet. Så hon har dessutom fått mig att mogna avsevärt som medmänniska.

F.Ö. När vi skulle träffas första gången så frågade hon om jag bl.a. ogillade djur och om jag röstade på SD. Fick hon ja som svar på båda frågorna, berättade hon i efterhand, så hade hon aldrig dykt upp den där dagen i Drammen.
 

tjommen

Välbekant medlem
Ålder
43
Kön
Man
Detta har hänt. Efter 14 år har jag och frugan bestämt oss för atr skiljas. Anledningen är för att gnistan falnat och att jag träffat en ny tjej.

Grejen är att hon jag träffat är en person här på forumet. Vi började som onanivänner (var ok för frugan), men sen utvecklade det sig till känslor för varandra. Det är lite oklart hur vi ska gå vidare, vi har sex och umgås men hon är inte riktigt villig än att ta nästa steg. Jag förstår det också och tycker även jag det är dumt att stressa.

Men det är lite märkligt att inte bo tillsammans med familj längre. Barnen kommer jag dock ha varannan vecka och det är egentligen ingen bitterhet mellan mig och exet, men det känns konstigt.

Samtidigt har jag fantastisk sex med nya tjejen och vi delar även samma intressen i kampsport och annat, så det är en bra matching.

Jag är glad för din skull JM. Stressa inte, utan vårda det ni har så blir det bra. Och att ni ska prata om allt med varann tycker jag nog, efter att ha läst ditt inlägg, att du behärskar rätt så bra. Lycka till! ;)
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag är glad för din skull JM. Stressa inte, utan vårda det ni har så blir det bra. Och att ni ska prata om allt med varann tycker jag nog, efter att ha läst ditt inlägg, att du behärskar rätt så bra. Lycka till! ;)

Tack! Din historia värmde också att läsa, fint att ni kunde hitta tillbaka till vänskap i alla fall. Men som du säger, det handlar om barnen nu inte om oss. Sen tycker de att det är konstigt att pappa flyttat, men samtidigt verkar de också ta det rätt bra och det är nog för att vi inte bråkat något. Sen är det ju tråkigt att det ska sluta som det gjorde, men vi tror båda det är bättre så här. Nu hoppas jag bara hon också kan hitta någon för det förtjänar hon.
 

tjommen

Välbekant medlem
Ålder
43
Kön
Man
Tack! Din historia värmde också att läsa, fint att ni kunde hitta tillbaka till vänskap i alla fall. Men som du säger, det handlar om barnen nu inte om oss. Sen tycker de att det är konstigt att pappa flyttat, men samtidigt verkar de också ta det rätt bra och det är nog för att vi inte bråkat något. Sen är det ju tråkigt att det ska sluta som det gjorde, men vi tror båda det är bättre så här. Nu hoppas jag bara hon också kan hitta någon för det förtjänar hon.

Helt sant!
En skillnad mellan våra fall är dock att när jag bestämde mig för att skiljas så var grabben under ett år, så han har ju inget minne av att hans mor och jag har levt ihop. Men han tycker det är kul när vi allihop hittar på saker ihop.

Jag tror att din f.d. kommer hitta någon så småning om. Kvinnor brukar oftast ta det som det kommer har jag en känsla av.
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Av en tillfällighet så råkar jag känna tjejen. Hon är en underbar kvinna. Jag önskar både dig och henne all lycka!

Tack så mycket Linda! Ja det går nog klura ut vem det är om man har lite koll. Jag låter dock henne berätta själv om hon vill. Kan ju vara så att hon själv har berättat redan för dig? :)

Du har rätt i att det är en underbar kvinna. Snäll, omtänksam, kvinnlig och väldigt sexig! ;)
 

HarleyQ

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Kan väl erkänna att jag är tjejen i brevet. Den så kallade "home wreckern"!

Nä, men det var inget som var planerat utan bara hände. Jag har varit nog med att påpeka för JM att han verkligen ska tänka igenom situationen. Det har han och ex-frun också gjort, allt är deras val och jag har hållit mig utanför. De har trots allt barn tillsammas. Jag är glad för hur det blev men känner mig samtidigt också skyldig.

Nu får vi se hur framtiden blir, ingen av oss vill stressa in i något så vi tar en dag i taget.
 

astryer

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Man
Kan väl erkänna att jag är tjejen i brevet. Den så kallade "home wreckern"!

Nä, men det var inget som var planerat utan bara hände. Jag har varit nog med att påpeka för JM att han verkligen ska tänka igenom situationen. Det har han och ex-frun också gjort, allt är deras val och jag har hållit mig utanför. De har trots allt barn tillsammas. Jag är glad för hur det blev men känner mig samtidigt också skyldig.

Nu får vi se hur framtiden blir, ingen av oss vill stressa in i något så vi tar en dag i taget.
Grattis!
Jag träffade min sambo här på onanera och nu har vi 2 barn tillsammans!
Så hon vet vad jag är för en snuskhummer som gillar onani, chat och camshower…
 

LindaEP

Välbekant medlem
Kan väl erkänna att jag är tjejen i brevet. Den så kallade "home wreckern"!

Nä, men det var inget som var planerat utan bara hände. Jag har varit nog med att påpeka för JM att han verkligen ska tänka igenom situationen. Det har han och ex-frun också gjort, allt är deras val och jag har hållit mig utanför. De har trots allt barn tillsammas. Jag är glad för hur det blev men känner mig samtidigt också skyldig.

Nu får vi se hur framtiden blir, ingen av oss vill stressa in i något så vi tar en dag i taget.
Önskar dig all lycka! ❤
 

tjommen

Välbekant medlem
Ålder
43
Kön
Man
Hehe! Helt underbart detta! Älskar er öppenhet och önskar er all lycka i världen! ;);)

Kan ju då för övrigt tala om att jag träffade min nuvarande på ”klubb6”. Lade ut en notis där och frågade om det fanns någon söt bbw/chubby online. Hon var den enda som svarade… :LOL:
Nu såhär över 3285 one night stands och en gastric bypass senare så är jag fortfarande lika kär i henne.
 

tjommen

Välbekant medlem
Ålder
43
Kön
Man
Kan väl erkänna att jag är tjejen i brevet. Den så kallade "home wreckern"!

Nä, men det var inget som var planerat utan bara hände. Jag har varit nog med att påpeka för JM att han verkligen ska tänka igenom situationen. Det har han och ex-frun också gjort, allt är deras val och jag har hållit mig utanför. De har trots allt barn tillsammas. Jag är glad för hur det blev men känner mig samtidigt också skyldig.

Nu får vi se hur framtiden blir, ingen av oss vill stressa in i något så vi tar en dag i taget.

Sådant här ska du aldrig känna dig skyldig för.
JM valde dig så du hade ju inte kunnat göra särskilt mycket annorlunda.
Följ hjärtat bara!

Mer kärlek och solskenshistorier åt folket!
 

Krögare50sthlm

Välbekant medlem
Kön
Man
Håller med föregående, en fin historia. Inte lätt att leva, vi måste vara lite snälla mot oss själva och varandra. Men festlig mötesplats, absolut:)
 
Toppen