Olagligt?

chilavert

Ny medlem
Kön
Man
Har en grannkvinna som ser rätt in i min lägenhet från sin balkong. Jag är så jävla sugen att klä av mig naken med badrumsfönstret öppet när hon ser på och låtsas som att jag inte vet om att hon står där. Det skulle vara otroligt upphetsande näcka inför henne med ståkuk på väg in i duschen, kanske till och med runka den ett par drag. Men hur är det med det, anses det som förargelseväckande beteende eller nåt?
 

Lolliboy

Medlem
Kön
Man
Du menar att hon först ska spionera på dig i din egen lägenhet, och sedan kalla det förargelseväckande beteende?
Eller hur........
Du kan nog inte stå på balkongen och runka, men inomhus måste väl ändå anses som ett rimligt försök att ha gått undan
från det publika. Förutsatt att du inte bor i en glasbur och hon är tvingad att titta på..eller ngt.

---
Ärlig, nyfiken, fantasifull, drömmare, lättsnackad.. :)
 

gezza

Ny medlem
Kön
Man
HAHA! Gud vad kul.. Jag måste säga att jag skulle nog bli lite offended om jag var tvungen att bevittna en främmande karls kukrunkande mitt på ljusa dagen ute på stan..
Men herreminje människa, står hon och spionerar på dig i ditt eget hem är det bara att dra fram den tycker jag! Vem vet, hon kanske får något trevligt att somna till = D
Do it babe, just do it.
 

jug

Ny medlem
Kön
Man
Äh, kan inte se det där som förargelseväckande...

Är inte det då man gör det offentligt så folk utsätts för det och inte kan undvika det... Typ om man klär av sig mitt i stan, eller har sex offentligt på en parkbänk... Har du det inne hos dig och den inte ens är på gatunivå med klar insyn, är det ju ett val av henne att kolla in i lägenheten...
 

styvstake

Medlem
Ålder
44
Kön
Man
Det finns ju redan fall där folk har åkt dit för att dom knullat i sin säng. Utan att ha sett till att ingen kan se dem.

Dvs inte dragit för.
 

marlboro

Medlem
Kön
Man
tror nog att du kan gå vidare med dina funderingar, det kan inte bli förargelseväckande utan att du gör det på ofentlig plats eller att du gör det i UPPENBART syfte att genera ... Varför inte vinka till tanten i ställer så är det hon som blir generad
 

Lolliboy

Medlem
Kön
Man
Originally posted by styvstake

Det finns ju redan fall där folk har åkt dit för att dom knullat i sin säng. Utan att ha sett till att ingen kan se dem.

Dvs inte dragit för.

Jaså du? Bodde de på markplan precis utanför en skola?
Du får gärna utveckla det där...och hänvisa till fallet/fallen.
Det där betvivlar jag starkt..

---
Ärlig, nyfiken, fantasifull, drömmare, lättsnackad.. :)
 

oneman

Ny medlem
Kön
Kvinna
Jo det är böter om man går naken, eller gör nått för nära fönster.
Jag vet jag fick böter, jag gick naken inne oftast, men ej runkade, jag bor dessutom på våning 3, men nån i huset mittemot (ca 50m bort) hade anmält mig:D
 

Tjorvan

Ny medlem
Kön
Man
Det finns även ett prejudikat där en man blivit anmäld för att ha gått runt naken i sin lägenhet (ev kan det även ha handlat om onani, minns inte). Två grannfruar anmälde mannen för förargelseväckande beteende. Fallet avslutades genom att domstolen klargjorde att man får gå naken i sin egen lägenhet. Mannen fick inget straff således. Läste detta i tidningen för flera år sedan så jag minns inte alla detaljer.
 

marlboro

Medlem
Kön
Man
fanimej värt att bli bötfäld för .. lätt och säga när man själv går säker.... först två meter betong och galler för fönstret, sen är det ca 50 meter till fem meter högt stängsel med taggtråd högst upp, därpå följer 5-600 m skog *flina*

live to ride!
 

behappy

Medlem
Kön
Man
Originally posted by oneman

Jo det är böter om man går naken, eller gör nått för nära fönster.
Jag vet jag fick böter, jag gick naken inne oftast, men ej runkade, jag bor dessutom på våning 3, men nån i huset mittemot (ca 50m bort) hade anmält mig:D

Men det låter ju så sjukt så det finns inte!
Man måste väl få gå runt i sitt eget hem hur man vill!?
Jag tycker i alla fall att du inte borde ha blivit bötfälld för något sådant!
Framför allt för att det känns som att man själv ligger risigt till då. :oops: :D
 

Jerker

Ny medlem
Kön
Man
Jag går också ofta helt naken hemma i min lägenhet.Klart att om man har stora fönster som vetter rakt ut mot gatan, grannars lägenhetsfönser och det tydligt kan antas att de utan problem kan se in och se mig naken. Då kan jag tänka mig att man är lite skyldig till att tillse att det inte råder fri insyn om man gör något som kan anses anstötligt. Det kan då säkert uppfattas som att det är förargelseväckande beteende, att man mer eller mindre blottar sig för grannar eller förbipasserande.

Däremot om du skulle "råka" visa upp dig en enstaka gång då du "glömt" att dra för gardinerna borde det inte uppfattas som att man avsiktligt blottat sig.
 
Kön
Man
Tanken som slår mig är;

Man måste väl få vara naken i sitt eget badrum? Vill man onanera där så måste det ju också vara OK! Se bara till att öppna fönstret en stund innan. Det verkar nog lite skumt om du slänger upp fönstret och halar fram och börjar runka direkt...

Kör på tycker jag! Du kan ju berätta om du någon gång får gjort det ;)
 

mgk

Medlem
Kön
Man
Håller med. Hemma är väl det ställe där man måste få sköta sig själv!
Så länge man inte uppenbart gör det för att väcka anstöt så måste det väl vara okej...
 
Toppen