Onani eller inte för 15åringar

Ålder
56
Kön
Kvinna
Men att köpa kondomer är ju som att säga "här gå ut och ha sex" det vill jag absolut inte uppmuntra

Jo! Det kan vara ett dilemma och det är inte helt självklart att det uppskattas av 15-åringen, om mamma kommer med kondomer.. Men det kanske kan vara en idé att köpa hem kondomer och lägga dem på ett bra ställe och visa 15-åringen att de finns?

Det i sin tur kan ju vara ett sätt att du visar henne att hon börjar bli vuxen och måste börja ta ansvar för sina handlingar. Alla 15-åringar har inte sex, men tillräckligt många för att det skall vara dags att inse att din dotter behöver få känna att hon har ett eget liv, som innebär eget ansvar!

När hade du själv din sexdebut? Utan att gå in på detaljer kan du kanske berätta det för din dotter? Då märker du hur hon reagerar på det. Hon kanske bara tycker att det är pinsamt att prata med dig, och då måste hon ju få ha sitt sexliv ifred!
 

Mia6

Ny medlem
Kön
Kvinna
Om hon har sex med en pojke eller flicka spelar mindre roll. Om jag ska prata med henne hur ska jag ta upp det? Vad ska jag betona? Ska jag nämna nåt om mig och hennes pappa eller kommer det bara bli pinsamt? Jag är väldigt orolig att min yngra dotter ska ta efter, har redan sett vissa tendenser. Och hur ska jag ställa mig till hennes klädval? Hon köper sina egna kläder och de är väldigt avslöjande.
 

Mrs Robinson

Ny medlem
Kön
Kvinna
Varför svarar Mia6 som om hon vore jag? Notera gärna att det inte är jag som skrivit de där två inläggen. Förvisso undrar jag om ni har några tips, men jag förstår verkligen inte varför Mia6 skriver som hon gör. Antagligen vill hon att folk ska tro att jag är en lurendrejare, men jag vet inte varför??:sleep:
 

megapixel

Medlem
Kön
Man
Jo du förstår, när sånt händer är det antingen för att

* Någon är riktigt uttråkad,

* Att vi fått in minderåriga som tycker sig veta allt om sex och samlevnad och allt de inte tycker är passande är såklart groteskt och oetiskt,............

hehe,
 
Ålder
56
Kön
Kvinna
Om hon har sex med en pojke eller flicka spelar mindre roll. Om jag ska prata med henne hur ska jag ta upp det? Vad ska jag betona? Ska jag nämna nåt om mig och hennes pappa eller kommer det bara bli pinsamt? Jag är väldigt orolig att min yngra dotter ska ta efter, har redan sett vissa tendenser. Och hur ska jag ställa mig till hennes klädval? Hon köper sina egna kläder och de är väldigt avslöjande.


Det är 18-årsgräns här! Välkommen tillbaka om tre år:D
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Spela roll för vilken orsak hon skriver här, kan ju vara någon i samma situation vem vet.
Du vill inte uppmuntra... Då måste jag helt ärligt säga att jag inte vet hur du ska göra, självfallet prata, men lägger du fram det som att du inte vill hon ska göra något kommer hon med all säkerhet göra det, lägger du fram det som att det är upp till henne vad hon gör, när hon gör det osv så känner hon förhoppningsvis större ansvar och kanske kommer hon vänta. Sen kanske du ska fråga hur hon ställer sig till sex själv, kanske har hon aldrig riktigt funderat på det, på allvar då...

Men ja, du gör ju som du vill, jag är ingen mamma och jag vet bara hur min mamma gjorde och hon sa ingenting, pratade aldrig med mig om det, hon litade på mig och fanns där om det behövdes...Hon tycker helt enkelt att man måste få göra sina egna misstag för att kunna lära sig. :)

Lycka till iaf!
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
känslan man får av inläggen från Mia6 & Robinsson r att de r samma person
bara att någon har svårt att hålla isär sina inlogg...
jag röstar på att nån moderator får kolla upp detta & ge klarhet
 

megapixel

Medlem
Kön
Man
JAG HAR DET, Mrs Robinsson du kanske inte har raderat dina Temp Internet files, din dotter ser http://Www.Onanera.se Vem som heklst skulle så klart då gå in där, hon gör en ny medlem, hon e låg rank, det kan vara din dotter, läste

här är några av hennes GB Inlägg:

OBS! Du kriver att du är född 1993! Du är INTE ALLS välkommen hit förrän om tre år!

fråga.. hur gammal e du?? samt.. varför vill du att någon ska ta din oskuld bara sådär?? e det itne bättre att vänta på att skaffa pojkvän 'n att bara knulla någon random??
e detta anledning till din oro att hon verkar väldigt angelägen att vara sexuellt aktiv?= vet att det är långsynt men kanske`?


Om hon var född 93 är hon 15, vem vet :p
 

thebitch

Ny medlem
Kön
Man
Hej jag är en bekymrad förälder till en 15-årig dotter. Jag undrar först och främst när ni tjejer här på forumet började onanera och hur ofta det sker och även hur ni gör/gjorde för att dölja det för era föräldrar. Tacksam för svar.


Oj, jag började nog Onanera mer eller mindre när jag var cirka 10-11 år. Då visste jag inte så mycket om det då visste jag bara att det var skönt så jag gjorde det ganska ofta tror jag. Antingen så satt jag på mitt rum vid skrivbordet, å andvände min eltandborste, fast jag tog bort själva borsten, spetsen bara, såå sköönt!! Fast det gjorde jag mest när ingen var hemma. Sen om mina föräldrar var hemma så gick jag in på toan med den å körde på. Dom trodde ju givetvis att jag borstade tänderna. Men icke sa nicke :p
Sen lite senare började jag med duschstrålen, en härlig sak må jag säga.
Jag andvände olika saker som jag smekte med. Pennor, fläktar, sudd, parfymflaskor, borste, ja allting jag fann som såg mysigt ut! ;) Även fingrarna blev aktiva lite senare.

Jag tycker inte att du ska bry dig om vad din dotter gör, hon är ju 15 fan!! Tillomed byxmyndig. Jag slår vad om att hon har sina myspys stunder med sig själv men det är fan det skönaste som finns å smeka sig själv, så visst är det inte så konstigt? Hon är ju förmodligen mogen och det är bara bra om hon undersöker sin kropp.

lycka till!:oops:
 

Mrs Robinson

Ny medlem
Kön
Kvinna
JAG HAR DET, Mrs Robinsson du kanske inte har raderat dina Temp Internet files, din dotter ser http://Www.Onanera.se Vem som heklst skulle så klart då gå in där, hon gör en ny medlem, hon e låg rank, det kan vara din dotter, läste

här är några av hennes GB Inlägg:

OBS! Du kriver att du är född 1993! Du är INTE ALLS välkommen hit förrän om tre år!

fråga.. hur gammal e du?? samt.. varför vill du att någon ska ta din oskuld bara sådär?? e det itne bättre att vänta på att skaffa pojkvän 'n att bara knulla någon random??
e detta anledning till din oro att hon verkar väldigt angelägen att vara sexuellt aktiv?= vet att det är långsynt men kanske`?


Om hon var född 93 är hon 15, vem vet :p

Min dotter är född 93
 
M

mago [vill inte vara med längre]

Gäst
Vill börja med att säga att jag inte är en expert på ämnet... och att det jag skriver kanske inte alls stämmer in på din situation...

Min kropp är min och den har varit med mig hela livet. Vet inte riktigt när jag började onanera men helt klart så tror jag inte att någon skulle kunna påverka mig när jag väl upptäckt hur skönt det var. Tror aldrig att jag pratat med mina föräldrar om det men jag antar att de vet om att det skedde, kanske har de tom hört mig eller hittat något jag glömt städa undan :oops: Onani är för mig väldigt personligt och inget som jag öppet pratar om även om jag vet att de flesta gör det, om inte så är det synd om dem.

Min sexdebut skedde utan mina föräldrars medbestämmande och vetskap och det tror jag är väldigt vanligt det med... det sker när det sker och ju mer man vet destu bättre tror jag att det är. Vi får i Sverige hyffsad "utbildning" om sex och hur man skyddar sig och det är också bra tycker jag, då inte alla föräldrar har den kunskap som krävs eller inte har samma sexuella aktivitet eller läggning som en själv. Om ens föräldrar kan prata om sex och samlevnad så är det toppen men jag tror att man skall vara försiktig att dela med sig för mycket om man själv har haft "dåliga" erfarenheter, det kan påverka en människa resten av livet.

Jag tror att det bästa sättet att "kontrollera" ens barn är att försöka ha en öppen kommunikation. Har man det så kan man prata om att skydda sig både från sjukdomar och ofrivillig graviditet. Har man svårt att prata med sitt barn kanske man kan följa med eller få dem att gå till en ungdomsmottagning. Jag är ganska säker på att de är duktiga på att informara och prata med ungdomar.

Personligen tror jag inte på att man uppmuntrar ungdomar att ha sex om man informerar om preventivmedel, däremot gör man dem mer uppmärksamma på att det är viktigt att skydda sig. Kanske det också blir lite avdramatiserat om man kan prata med det med sitt barn.

Det är alltid svårt när ens barn blir stora och man vill att de inte skall råka illa ut, det är inget fel med det. Det gäller bara att balansera sin oro.

Jag vet inte hur din bakgrund är när det gäller sex men du kan fundera lite på hur du själv tänkte om din debut och din kropp. Låter som att du själv inte utforskade din kropp i tidig ålder. Hur var din relation till dina föräldrar när det gällde sex och onani. Ser du själv sex som en njutning idag.

Tänk på att det är din dotter som är viktigast och att du måste försöka göra vad som är bäst för henne. Det är hennes kropp och hennes känslor. Det som var rätt för dig kanske inte är rätt för henne.

Hoppas att du inte tyckte jag var för personlig i slutet men jag tror att det är viktiga frågor att ställa sig själv när man är i den situation som du befinner dig i. Att du ställer frågan visar att du funderar och det är bra att prata.
 

hellabellan

Medlem
Kön
Man
känslan man får av inläggen från Mia6 & Robinsson r att de r samma person
bara att någon har svårt att hålla isär sina inlogg...
jag röstar på att nån moderator får kolla upp detta & ge klarhet

Jag får exakt samma känsla. [:0]
 

megapixel

Medlem
Kön
Man
Även omMRS Robinsson hade 2 logins varför skulle hon vilja säga saker som ta ninn oskuld och att hon e 93, då hon i denna tråden verkar vara rätt seriös...
 

Mrs Robinson

Ny medlem
Kön
Kvinna
Vill börja med att säga att jag inte är en expert på ämnet... och att det jag skriver kanske inte alls stämmer in på din situation...

Min kropp är min och den har varit med mig hela livet. Vet inte riktigt när jag började onanera men helt klart så tror jag inte att någon skulle kunna påverka mig när jag väl upptäckt hur skönt det var. Tror aldrig att jag pratat med mina föräldrar om det men jag antar att de vet om att det skedde, kanske har de tom hört mig eller hittat något jag glömt städa undan :oops: Onani är för mig väldigt personligt och inget som jag öppet pratar om även om jag vet att de flesta gör det, om inte så är det synd om dem.

Min sexdebut skedde utan mina föräldrars medbestämmande och vetskap och det tror jag är väldigt vanligt det med... det sker när det sker och ju mer man vet destu bättre tror jag att det är. Vi får i Sverige hyffsad "utbildning" om sex och hur man skyddar sig och det är också bra tycker jag, då inte alla föräldrar har den kunskap som krävs eller inte har samma sexuella aktivitet eller läggning som en själv. Om ens föräldrar kan prata om sex och samlevnad så är det toppen men jag tror att man skall vara försiktig att dela med sig för mycket om man själv har haft "dåliga" erfarenheter, det kan påverka en människa resten av livet.

Jag tror att det bästa sättet att "kontrollera" ens barn är att försöka ha en öppen kommunikation. Har man det så kan man prata om att skydda sig både från sjukdomar och ofrivillig graviditet. Har man svårt att prata med sitt barn kanske man kan följa med eller få dem att gå till en ungdomsmottagning. Jag är ganska säker på att de är duktiga på att informara och prata med ungdomar.

Personligen tror jag inte på att man uppmuntrar ungdomar att ha sex om man informerar om preventivmedel, däremot gör man dem mer uppmärksamma på att det är viktigt att skydda sig. Kanske det också blir lite avdramatiserat om man kan prata med det med sitt barn.

Det är alltid svårt när ens barn blir stora och man vill att de inte skall råka illa ut, det är inget fel med det. Det gäller bara att balansera sin oro.

Jag vet inte hur din bakgrund är när det gäller sex men du kan fundera lite på hur du själv tänkte om din debut och din kropp. Låter som att du själv inte utforskade din kropp i tidig ålder. Hur var din relation till dina föräldrar när det gällde sex och onani. Ser du själv sex som en njutning idag.

Tänk på att det är din dotter som är viktigast och att du måste försöka göra vad som är bäst för henne. Det är hennes kropp och hennes känslor. Det som var rätt för dig kanske inte är rätt för henne.

Hoppas att du inte tyckte jag var för personlig i slutet men jag tror att det är viktiga frågor att ställa sig själv när man är i den situation som du befinner dig i. Att du ställer frågan visar att du funderar och det är bra att prata.

Tack för ditt svar! Verkar som alla tycker man ska prata om preventivmedel så det är nåt jag får fundera på. Jag var själv väldigt nyfiken på sex osv i hennes ålder, och blev själv gravid väldigt ung. Utforska min egen kropp var inget jag gjorde. Mina föräldrar var väldigt emot allt vad sex hette. Jag ser sex som en njutning men vill ändå inte att hon ska ha det riktigt än, tycker hon är för ung.
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
känslan man får av inläggen från Mia6 & Robinsson r att de r samma person
bara att någon har svårt att hålla isär sina inlogg...
jag röstar på att nån moderator får kolla upp detta & ge klarhet

Jag får exakt samma känsla. [:0]

Påminner om den person som låg bakom inloggen Ixxxxx (tjej) och Gxxxxx (kille). Det var en herre på 55+ som skickligt låssades va heta tjejen Ixxxxa... Tills han råkade blanda ihop sina inlogg på samma sätt som Mrs Robinson / Mia6.

Pinsam typ... :D
 
M

mago [vill inte vara med längre]

Gäst
Bara ett litet tillägg....
Jag tycker personligen att onani och sex är två helt olika saker. För mig är det inte så att jag inte onanerar när jag har en partner.

Svaret på ämnet är helt enkelt att det är upp till din dotter. Hur skulle du kunna stoppa det om din dotter har "upptäckt" onani? Skall du förbjuda henna att tycka om godis eller något annat gott också? Tror helt enkelt inte att det finns något du kan göra när det gäller onanerandet. Om du försöker påverka henne kommer du bara att få henne att känna skuld över att njuta...

När det gäller sex så tror jag som sagt att man kan informera på något sätt som jag skrev i mitt tidigare inlägg. Visa att du bryr dig och att du vet att hon växer upp till att bli en kvinna. Alla har sin sexuella debut vid olika åldrar som du säkert sett i detta forum. Alla har säkert upplevt sin sexuella debut på olika sätt, bättre eller sämre. Förbud eller vad man nu skall kalla det tror jag inte fungerar. Det måste handla mer om ett förtroende till varandra.
 
Toppen