Påkommen när jag runkade.

AndreasN

Aktiv medlem
Kön
Man
Hej!
Min dotter som är 27 år kom just på mig när jag onanerade. Hon blev förbannad och vände på klacken och gick ut.
Nu fruktar jag att hon kommer skvallra för min hustru och det kommer bli ett jävla hallå om att jag borde söka hjälp för mitt porrtittande. Vad ska jag göra?
 
D

Deleted member 26814

Gäst
Antar att din dotter är hemma på besök...
Antar också, baserat på det du berättar att du inte räknade med att bli ertappad.
I så fall är det hon som ska be om ursäkt för att hon bara dundrar in i ditt rum.
Om du sedan bjuder dig själv på en hedersstund och din fru misstycker, så vågar jag påstå att det är inte onani som är ert problem....
Det är kanske dags att börja kommunicera...?
Lycka till!
 

Coq4Fun

Välbekant medlem
Kön
Man
Hej!
Min dotter som är 27 år kom just på mig när jag onanerade. Hon blev förbannad och vände på klacken och gick ut.
Nu fruktar jag att hon kommer skvallra för min hustru och det kommer bli ett jävla hallå om att jag borde söka hjälp för mitt porrtittande. Vad ska jag göra?
Anfall är bästa försvar. Om dottern klampar in oförberett utan att knacka, så ska hon få snubbor för det och förstå att hon får skylla sig själv för det hon stöter på. Kunde ju varit att du hade en herdestund med din fru (motsv) - fråga hur hon tacklat det. Inte värre att se dig runka än det och förstår hon inte bättre vid 27 års ålder, så är det f-n i mig dags att hon kommer till insikt hur vuxnas sexliv ser ut i verkligheten. Det är minst sagt dags att hon förstår det och att hon tar hänsyn till privatlivets helgd, och att det även gäller ens föräldrar !!
 

AndreasN

Aktiv medlem
Kön
Man
Tack för svar! Ja, jag har varit inne på det också att om nödvändigt konfrontera henne med om det hade varit en herdestund med min fru, - hur hon då hade reagerat? Vi får se i morgon förmiddag då hon och jag är ensamma, hur hon kommer reagera.
Det hör till historien att både min hustru och dottern anser att jag är porrberoende och att jag bör genomgå behandling för det. Jag vägrar låta mig betraktas som mer eller mindre mentalsjuk. Detta ledde till skilsmässa för sju år sedan men så blev vi ett par igen efter ett år och förhållandet har väl varit bra på de flesta plan utom just det sexuella som f.n. äger rum högst en gång i månaden. Min sexlust är dock större än hennes och ja, då blir det porren som kommer in.
 

AndreasN

Aktiv medlem
Kön
Man
Vidare så kom hon inte inklampandes utan hade varit och handlat mat, så jag kan inte vara arg på henne för det.
 
T

the-scarecrow

Gäst
Förstår inte problemet, bjuder hon till dagligen så uppstår inte problemet med att tömma pungen för att undvika prostata cancer, så bara påtala det så hon vet hur landet ligger. Passar det inte finns det gott om alternativ som gärna hjälper till att hålla dig frisk.
 

Coq4Fun

Välbekant medlem
Kön
Man
...........(redigerat)
Det hör till historien att både min hustru och dottern anser att jag är porrberoende och att jag bör genomgå behandling för det. Jag vägrar låta mig betraktas som mer eller mindre mentalsjuk. Detta ledde till skilsmässa för sju år sedan men så blev vi ett par igen efter ett år och förhållandet har väl varit bra på de flesta plan utom just det sexuella som f.n. äger rum högst en gång i månaden. Min sexlust är dock större än hennes och ja, då blir det porren som kommer in.
Det torde väl knappast vara något sjukligt i att "dra en Tarsan" flera ggr i veckan om man inte får komma till mer än en gång i månaden. Det är ju inget som stort avviker från normalfördelningen bland män. Något som både fru och dotter borde känna till. Fråga dem rent ut hur ofta de tillfredsställer sig själva och hur de ser på det. Du vinner inget på att tysta ner det hela, utan eftersom ämnet nu kommit "på bordet", är det lika bra att reda ut och ta reda på deras ståndpunkt. Pressa dem på sanningen! Deras kunskaper om behov av sexuell tillfredsställelse, både för sig själva och kvinnor/män, kan ju vara väldigt snedvriden, vilket du behöver veta för att kunna bemöta och kunna ta upp en diskussion om vad som faller inom den ganska breda ramen för "normalt".
I detta förutsätter jag att du inte själv tycker ditt sexbehov är påfrestande och påverkar ditt liv och tid så att det t ex tar upp väldigt mycket av tid som behövs för annat. Är det så, ska du givetvis söka hjälp och råd. Det är heller inget "skämmigt" att göra det. Du är, i så fall, inte ensam och oftast är det bara egna hjärnspöken som bromsar och tankar på vad andra ska tro, som gör att man drar sig för det. Väl taget första steget, så går det sedan ganska lätt och bra hjälp finns.
Lycka till !;)
 

AndreasN

Aktiv medlem
Kön
Man
Tack för svar och stöd! Ikväll hotar min dotter att hon kommer avslöja allt för min hustru när vi kommer hem. Eller så gör du det!, - ställer hon som alternativ. Jag svarar varför inte vi kan prata igenom det först, men hon verkar inte vara på det humöret.
Min hustru överhörde vad vi pratade om och frågade mig vad vi har för konflikt med varandra. Vi tar det när vi kommer hem, svarade jag.
Det känns som inför en rättegång.
 
D

Deleted member 26814

Gäst
Det LÅTER faktiskt som en rättegång.
I så fall är det ju bara att lägga fakta på bordet: Du har ditt sexliv kvar.
Frugan har det uppenbarligen inte...
Hon anklagar dig för att du skänker dig själv njutning, medan hon själv tydligen har lagt ner alla sådana tankar.
Din vuxna dotter ( varför hon nu ska anklaga dig, när hon uppenbarligen springer fritt i DITT hem) underblåser frugans fasta vilja att: Om inte jag gillar sex, så ska ingen annan, allra minst min man, gilla det heller.
Finns väl bara en sak att göra... förklara och säg den sanning som du själv lever i...
Om dessa damer sedan vill kringskära dig, förminska dig, avtrubba dina känslor, så råder jag dig till att ta på dig vandrarkängorna och gå därifrån.
Livet är alldeles för värdefullt för att slösas bort på människorvsom uppenbarligen inte accepterar dig som du är....
Om du SJÄLV upplever att du har problem med din sexualitet, så finns det, som andra här redan påpekat, professionell hjälp att få.
I annat fall: Höj ditt längsta långfinger, tillsammans med din, i ällra högsta grad, välmående byxkompis, mot dessa trångsynta damer.
Kämpa för Ditt sätt att vara!
Lycka till!!
 

AndreasN

Aktiv medlem
Kön
Man
Tack återigen för allt stöd! Igår hölls ”rättegången” och jag tyckte jag klarade av att försvara min rätt till ett eget sexualliv samtidigt som jag beklagade djupt att dottern behövde konfronteras med det - det var ju inte meningen. Hustrun försökte igen under dagen sjukförklara mig, att jag borde söka hjälp för mitt sjukliga beteende etc. Förklarade då hur vanligt det är åtminstone bland svenska män med onani. Hon kommer från ett katolskt land och trots att hon själv inte är praktiserande katolik har det satt sina spår.
Återstår hur det kommer utveckla sig de närmaste dagarna men som sagt, jag tycker jag lyckades försvara min rätt till njutning ganska bra.
Återigen, tack för stöd och råd! Återkommer om hur detta utvecklar sig.
 

Coq4Fun

Välbekant medlem
Kön
Man
Förklarade då hur vanligt det är åtminstone bland svenska män med onani. Hon kommer från ett katolskt land och trots att hon själv inte är praktiserande katolik har det satt sina spår.
Återstår hur det kommer utveckla sig de närmaste dagarna men som sagt, jag tycker jag lyckades försvara min rätt till njutning ganska bra.
Återigen, tack för stöd och råd! Återkommer om hur detta utvecklar sig.
Bra, strongt gjort! Fortsätt m det. Samtidigt kan du tala om för henne att går man ut på olika siter med multinationellt besöksklientel, så finns en kraftig överrepresentation av män från katolska länder. Och även så mängd muslimer av olika nationalitet. Visserligen är vi ett fritt land och utan större moraliska skygglappar vad gäller sex, men vi är ändå i klar minoritet i relation till mängden greker,Italienare, spanjorer, portugiser, puertoricaner, mexicaner m fl, som runkar så sperman rinner som en syndaflod. Förklara att detta är fullt naturligt och vad man kan förvänta sig, med tanke på kyrkans (religionens) inverkan på vad som är acceptabelt och tillåtet. Påminn om att det bevisats otaliga gånger genom katolska prästers sexövergrepp på barn inom kyrkans sfär. Sveriges procent av onanister är inte att jämföra med dessa "liderliga sällar" och att en svensk man hellre spelar skinntrumbon än ofredar och förgriper sig, kan aldrig betraktas som sjukligt!
 

Dildolover

Välbekant medlem
Kön
Man
Bra, strongt gjort! Fortsätt m det. Samtidigt kan du tala om för henne att går man ut på olika siter med multinationellt besöksklientel, så finns en kraftig överrepresentation av män från katolska länder. Och även så mängd muslimer av olika nationalitet. Visserligen är vi ett fritt land och utan större moraliska skygglappar vad gäller sex, men vi är ändå i klar minoritet i relation till mängden greker,Italienare, spanjorer, portugiser, puertoricaner, mexicaner m fl, som runkar så sperman rinner som en syndaflod. Förklara att detta är fullt naturligt och vad man kan förvänta sig, med tanke på kyrkans (religionens) inverkan på vad som är acceptabelt och tillåtet. Påminn om att det bevisats otaliga gånger genom katolska prästers sexövergrepp på barn inom kyrkans sfär. Sveriges procent av onanister är inte att jämföra med dessa "liderliga sällar" och att en svensk man hellre spelar skinntrumbon än ofredar och förgriper sig, kan aldrig betraktas som sjukligt!
Visst är det härligt med svenskar som inte begår övergrepp eller tittar på porr som det begås övergrepp. Det är ju bara de med annan nationalitet och religion som gör sånt. Det har ju bevisats otal gånger. :rolleyes:
 

AndreasN

Aktiv medlem
Kön
Man
Två veckor har gått och ingen kontakt med dottern. Mår naturligtvis dåligt över detta men antar att detta kommer ta tid.
 
Toppen