Påkommen när jag runkade.

Coq4Fun

Välbekant medlem
Kön
Man
Tråkigt att höra men , som du säger, det tar kanske lite tid för henne att smälta det hon upplevt och fått insyn i. Hon kanske rent av börjar söka allmän och kompisars info hur man ser på och i allmänhet förhåller sig till att både män och kvinnor, och då förstås också sin egen far, tämligen regelbundet tillfredsställer sig själva. Det är hög tid att hon får av sig skygglapparna, fastän det kan ta emot, just som döttrar ofta vill idealisera sina fäder och gärna tror att de står över all ondska, snusk och "avvikelser".
Hav tålamod - har ni haft ett bra förhållande tidigare, så kommer hon sakna det och sinom tid återta kontakten. Du ska förstås bara vara som vanligt och inte sluta uppmärksamma hennes bemärkelsedagar eller bjuda in till familjens högtider. Håll också koll på hur din fru agerar, så du inte blir utfryst. Hon, om någon, borde ju stötta dig i situationen som uppstått och hjälpa till att normalisera förhållandet mellan dig och dottern, snarare än att göra en stor sak det hela.
 

AndreasN

Aktiv medlem
Kön
Man
Tack för ett inkännande svar! Min hustru har insett att händelsen inte kommer få mig att gå till någon hjärnskrynklare för att ”bli av med mitt porrberoende”. Dock så ligger samlivet på änmer sparlåga än tidigare men det får väl också ta sin tid.
 

JLoob

Välbekant medlem
Ålder
59
Kön
Man
Tack återigen för allt stöd! Igår hölls ”rättegången” och jag tyckte jag klarade av att försvara min rätt till ett eget sexualliv samtidigt som jag beklagade djupt att dottern behövde konfronteras med det - det var ju inte meningen. Hustrun försökte igen under dagen sjukförklara mig, att jag borde söka hjälp för mitt sjukliga beteende etc. Förklarade då hur vanligt det är åtminstone bland svenska män med onani. Hon kommer från ett katolskt land och trots att hon själv inte är praktiserande katolik har det satt sina spår.
Återstår hur det kommer utveckla sig de närmaste dagarna men som sagt, jag tycker jag lyckades försvara min rätt till njutning ganska bra.
Återigen, tack för stöd och råd! Återkommer om hur detta utvecklar sig.
Religösa människor är oftast de största hycklarna.
 

SkorpionPappa

Välbekant medlem
Kön
Man
Ja, är det något som kan få fina människor att bete sig illa så är det religion. Låter som att mamma även lyckats smitta av dig på dottern.

Jag hoppas detta går bra och att dotter inser att det inte är någon big deal. Snacka om att göra en höna av en fjäder.
 

AndreasN

Aktiv medlem
Kön
Man
Ja, är det något som kan få fina människor att bete sig illa så är det religion. Låter som att mamma även lyckats smitta av dig på dottern.

Jag hoppas detta går bra och att dotter inser att det inte är någon big deal. Snacka om att göra en höna av en fjäder.
Min hustru är inte praktiserande katolik men är kulturellt påverkad i sin syn på sex och onani i synnerhet som hon betraktar som osunt.
Min dotter är antagligen påverkad av diverse feministiska teorier och tycker väl antagligen att min onani till porr är ”patriarkets förtryck”, att jag runkar till bilder och filmer jag köpt från minanakenbilder.se som drivs av en kvinnlig administratör och där kvinnor lägger upp egna bilder spelar tydligen ingen roll.
På den kommande familjeterapin kommer jag hävda min rätt till min egen sexualitet, i synnerhet som samlivet går på sparlåga och att hustrun inte vill mer än en gång i månaden. Ska bli intressant att höra terapeutens syn på det.
Det funkar inte att vi två samtalar om sex och onani, hustrun blir bara förbannad och ägnar sig åt skambeläggande, därför är det bättre att gå till terapeuten och göra ett försök.
 

JLoob

Välbekant medlem
Ålder
59
Kön
Man
Min hustru är inte praktiserande katolik men är kulturellt påverkad i sin syn på sex och onani i synnerhet som hon betraktar som osunt.
Min dotter är antagligen påverkad av diverse feministiska teorier och tycker väl antagligen att min onani till porr är ”patriarkets förtryck”, att jag runkar till bilder och filmer jag köpt från minanakenbilder.se som drivs av en kvinnlig administratör och där kvinnor lägger upp egna bilder spelar tydligen ingen roll.
På den kommande familjeterapin kommer jag hävda min rätt till min egen sexualitet, i synnerhet som samlivet går på sparlåga och att hustrun inte vill mer än en gång i månaden. Ska bli intressant att höra terapeutens syn på det.
Det funkar inte att vi två samtalar om sex och onani, hustrun blir bara förbannad och ägnar sig åt skambeläggande, därför är det bättre att gå till terapeuten och göra ett försök.
Jag tror att även om en terapeut skulle lyckas tala henne till rätta (sett ur din synvinkel), så kommer du alltid undra om hon verkligen 'vill', och inte bara gör 'det' för att vara dig till lags. Ser du min poäng (?) så är allt förstört, åtminstone i min värld. Är du lika uppriktig som du har varit här så tror jag att hon tar väldigt illa vid sig när du berättar att du har köpt bilder för att runka till. Det kanske vem som helst hade blivit faktiskt. Är du inte uppriktig hos terapeuten så kan du inte förvänta dig att hon ska vara det heller. Detta skrivet i all välmening. Jag har väl själv blivit välsignad med (även hon) en icke praktiserande katolik. Skillnaden är att hon är mer sexhungrig än jag, hur konstigt det än låter. Lycka till med terapisamtalen...
 

AndreasN

Aktiv medlem
Kön
Man
Tack för ett inkännande svar. Självklart kommer jag vara uppriktig till den grad att terapin ska ha någon chans att lyckas. Det vill säga att hon nog inte bryr sig om jag köpt bra bilderna eller ej, i hennes ögon är det lika moraliskt förkastligt oavsett - att jag runkar och gör det till porr.
 

Amadeus

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Är det bilderna som är problemet eller att du runkar. Jag har blivit påkommen av att runka av min systerdotter, var då lite yngre i de över tonåren. Det tyckte hon var okey men tidningen Aktuellt Rapport tog hon tag i och slängde, resolut ung kvinna. Men detta var några år sedan det var lite kyligt ett tag men sedan gick det över.
 

AndreasN

Aktiv medlem
Kön
Man
Är det bilderna som är problemet eller att du runkar. Jag har blivit påkommen av att runka av min systerdotter, var då lite yngre i de över tonåren. Det tyckte hon var okey men tidningen Aktuellt Rapport tog hon tag i och slängde, resolut ung kvinna. Men detta var några år sedan det var lite kyligt ett tag men sedan gick det över.
Jag vet inte, kanske är det både och. För dottern är det väl mest chocken över att även pappa har ett sexliv. Hoppas tiden läker även såren här.
 

Amadeus

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Jag vet inte, kanske är det både och. För dottern är det väl mest chocken över att även pappa har ett sexliv. Hoppas tiden läker även såren här.
Är dotter 27år tycker jag att förstå att pappa har sex hur blev hon själv till.
Men kan vara som du skriver en del tycker att onani är fel även om många tittar på porr. Men porr är på hittad i sak kan det stämma men en kvinna hoppar inte på varje man de ser och när de kommer skriker de något väldigt högt. Det flest kvinnor jag har varit med kanske piper till något avgrundsvrål har väl hänt men inte ofta.
 
Toppen