Porrtidningsköp och runk vi minns!

Runkepär

Medlem
Ålder
56
Kön
Man
Alltså, vilken generation är ni uppväxta i?
Hemma var porr tabu och det förekom aldrig några tidningar, inte ens gömda...
Men så är jag också född på 50-talet som barn nr 7 av 8, så jag hade lite äldre föräldrar.
60-talet. Men hos oss låg de inte framme utan var då gömda. Men hemma hos min morfar låg de framme. Han kunde till och med be mig köpa en Lektyr så fick jag det som blev över för att köpa godis för. Märkligt. För min morsa är super-prydd.
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Jag är född i början på 00-talet och det var aldrig tabu hemma hos oss. Min pappa gick bort för 6 år sen och tyvärr så slängde mamma det mesta av hans samling.
Oki. Det är ju stor ålderskillnad mellan mig och dig då....
Spännande att ändå ha samma intresse av onani och sex, trots stor skillnad
 

HarleyQ

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Min kusin hade undangömda vet jag. Eller han hade åtminstone en tidning som låg gömd i en trave tidningar på hans rum. Råkade se den av en slump när han bad mig hämta hans jacka på hans rum när jag var på besök.

Hemma har jag aldrig hittat något dock.
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Min kusin hade undangömda vet jag. Eller han hade åtminstone en tidning som låg gömd i en trave tidningar på hans rum. Råkade se den av en slump när han bad mig hämta hans jacka på hans rum när jag var på besök.

Hemma har jag aldrig hittat något dock.
Var det något du sa till kusinen eller höll du det hemligt om vad du sett?
 

doven

Välbekant medlem
Kön
Man
Några tidningsköp från tidigt 80-tal har etsat sig fast i minnet. Ett nummer av Prince Candy, den var helt i färg och en snygg blond tjej knullade och fick rejält med sperma som rann så fint och hängde från hakan. Blev nästan lite kär i henne och runkade många gånger till den innan jag tröttnade.
På Cahjohuset i Göteborg köpte jag tre nummer av specialtidningen SPERMA. Det var en motsvarighet till dagens cumshot compilation och innehöll bara färgbilder på spermasprut i ansikte och mun vilket var extremt upphetsande, och det tog ganska många runk innan innan dessa kändes passé.
På den tiden var det ett litet projekt när man blev sugen på att kåta upp sej, nu finns allt ett knapptryck bort...
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Några tidningsköp från tidigt 80-tal har etsat sig fast i minnet. Ett nummer av Prince Candy, den var helt i färg och en snygg blond tjej knullade och fick rejält med sperma som rann så fint och hängde från hakan. Blev nästan lite kär i henne och runkade många gånger till den innan jag tröttnade.
På Cahjohuset i Göteborg köpte jag tre nummer av specialtidningen SPERMA. Det var en motsvarighet till dagens cumshot compilation och innehöll bara färgbilder på spermasprut i ansikte och mun vilket var extremt upphetsande, och det tog ganska många runk innan innan dessa kändes passé.
På den tiden var det ett litet projekt när man blev sugen på att kåta upp sej, nu finns allt ett knapptryck bort...
Vilken grej! Jag har alltid gillat se cumshot, hade älskat den tidningen. Håller med att det var något helt annat med porr på den tiden när inte allt var så lättillgängligt. Att köpa en tidning eller hyra en film var som del av kåtupplevelsen.
 

Coq4Fun

Välbekant medlem
Kön
Man
Alltså, vilken generation är ni uppväxta i?
Hemma var porr tabu och det förekom aldrig några tidningar, inte ens gömda...
Men så är jag också född på 50-talet som barn nr 7 av 8, så jag hade lite äldre föräldrar.
Samma sak här, aldrig någonsin en p-blaska hemma. Det enda spår på sex var när jag hittade en kondom-förpackning i farsans ficka, när jag sökte hitta lite fickpengar. Tror han prasslade lite m en av kontorstanterna. Pratade aldrig om sex m någon av föräldrarna, så det var att lära sig själv gm böcker, p-litt, eller eget "hands on" så att säga. P-blaskor var alltid toppintressant och att ha kommit över en var en gudasänd gåva. Att vara barn, kille inte minst, under efterkrigstiden 1945-1960 var en verklig prövning när hormonerna fullkomligt löpte amok i systemet.
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Samma sak här, aldrig någonsin en p-blaska hemma. Det enda spår på sex var när jag hittade en kondom-förpackning i farsans ficka, när jag sökte hitta lite fickpengar. Tror han prasslade lite m en av kontorstanterna. Pratade aldrig om sex m någon av föräldrarna, så det var att lära sig själv gm böcker, p-litt, eller eget "hands on" så att säga. P-blaskor var alltid toppintressant och att ha kommit över en var en gudasänd gåva. Att vara barn, kille inte minst, under efterkrigstiden 1945-1960 var en verklig prövning när hormonerna fullkomligt löpte amok i systemet.
De enda spåren/tecknen på sex hemma i mitt barndomshem var att jag vid några tillfällen hörde att mina föräldrar knullade. Sängen knirrade i takt, och när det tystnat brukade pappa få nån slags hostattack. Han hade lite problem med astma och det var väl ansträngningen i kombination med flåsandet som luftrören utlöste hostan...
Sedan hade mamma alltid lite cellstoff undanstoppat vid huvudkudden. Då fattade vi barn inte varför, men senare så förstod vi vad hon hade det till.

För er yngre läsare så var cellstoff ett slags mjukt papper som sög upp vätska väldigt bra. Det användes bl.a i blöjor. Detta var innan pappersnäsdukar fanns på marknaden. Det var säkert ypperligt att torka av spermakladd som rann ur fittan.
 

Bondegutten

Medlem
Några tidningsköp från tidigt 80-tal har etsat sig fast i minnet. Ett nummer av Prince Candy, den var helt i färg och en snygg blond tjej knullade och fick rejält med sperma som rann så fint och hängde från hakan. Blev nästan lite kär i henne och runkade många gånger till den innan jag tröttnade.
På Cahjohuset i Göteborg köpte jag tre nummer av specialtidningen SPERMA. Det var en motsvarighet till dagens cumshot compilation och innehöll bara färgbilder på spermasprut i ansikte och mun vilket var extremt upphetsande, och det tog ganska många runk innan innan dessa kändes passé.
På den tiden var det ett litet projekt när man blev sugen på att kåta upp sej, nu finns allt ett knapptryck bort...
Herlig, var det den her tidningen?
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Lektyr och aktuell rapport var mina favorittidningar.
Sen var det trevligt när det började skickas med VHS-kassetter (Som sen blev DVD-skivor). Sen köpte man förstås tidningarna för snusket men Aktuell Rapport hade faktiskt andra rätt bra artiklar. Den hade en serie om brottsfall som jag fann väldigt intressant.

Sen gillade jag alltid läsarbreven med sexhistorier, men idag så har man väl förstått att de nog var påhitt allting.
 

gbgkille300

Välbekant medlem
Kön
Man
Sen var det trevligt när det började skickas med VHS-kassetter (Som sen blev DVD-skivor). Sen köpte man förstås tidningarna för snusket men Aktuell Rapport hade faktiskt andra rätt bra artiklar. Den hade en serie om brottsfall som jag fann väldigt intressant.

Sen gillade jag alltid läsarbreven med sexhistorier, men idag så har man väl förstått att de nog var påhitt allting.
Håller med om allt du skriver.
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Sen var det trevligt när det började skickas med VHS-kassetter (Som sen blev DVD-skivor). Sen köpte man förstås tidningarna för snusket men Aktuell Rapport hade faktiskt andra rätt bra artiklar. Den hade en serie om brottsfall som jag fann väldigt intressant.

Sen gillade jag alltid läsarbreven med sexhistorier, men idag så har man väl förstått att de nog var påhitt allting.
Lite som här då... Man får ta berättelser med en nypa salt.
 

alex

Välbekant medlem
Kön
Man
För mycket länge sedan intervjuade jag Ylva Maria Thompson (TV1000-värdinnan) och ifrågasatte starkt sanningshalten i de "läsarbrev" hon brukade citera ur. Ylva Maria (m förflutet i herrtidningsbranschen) bedyrade att man verkligen inte behöver sitta och hitta på - allt är inskickat av folk runtom i landet, om dessa sedan far med osanning är ju en annan historia . . . :rolleyes:
 

SkorpionPappa

Välbekant medlem
Kön
Man
Ett stark minne från tonåren är när jag ofta hängde med en äldre herre (vi runkade ihop). Han var en vän till familjen. Han hade en enorm porrtidningssamling. Många var utländska, de flesta på engelska men några tyska och från 69-70-80talet. Några var asiatiska.

Jag minns inte namnen på alla men någon hette taboo har jag för mig och andra med mycket alternativ sex. Mycket är förbjudet idag.

Där såg jag, tonårsversionen av mig, en massa djursex, incest, bdsm och annat tabu. Snubben var en äkta snuskgubbe haha.
 

doven

Välbekant medlem
Kön
Man
Herlig, var det den her tidningen?
Nej, det var inte den. Tidningarna hade ordet SPERMA överst på framsidan med lite snirklig text typ skrivstil.
Det fanns en kort inledande text på engelska, tyska, franska och nederländska om jag minns rätt.
Sedan var det bara sida upp och sida ner med sperma som sprutade eller rann, utan överfödig text.
 

doven

Välbekant medlem
Kön
Man
Vilken grej! Jag har alltid gillat se cumshot, hade älskat den tidningen. Håller med att det var något helt annat med porr på den tiden när inte allt var så lättillgängligt. Att köpa en tidning eller hyra en film var som del av kåtupplevelsen.
Det går kanske för enkelt numera? Att skaffa porr och runka kanske inte precis kan jämföras med att förföra en tjej, men oavsett vilket man gav sej in på krävde det en del ansträngning och planering innan målet var nått.
 
Toppen