Raka pungen utan att skära sig?

Erik188

Medlem
Kön
Man
Det här med kroppsbehåring får snart bli en egen underavdelning, eftersom ämnet figurerar i alla sammanhang här. Jag rekommenderar också mach3. Har aldrig skurit mig på pungen, och då har jag rakat flera ggr i veckan i flera år. Har skurit mig flera ggr i ansiktet, men aldrig på pungen. Man får liksom dra lite i pungen så den blir slät om den hänger. Använd aldrig engångsrakhyvlar, om man inte skär sig kan man istället få hårsäcksinflammationer, och det är inte kul. Det får man inte med bra märken. Se till att tvätta med två först för resten.
 

kåt_kille_30

Ny medlem
Kön
Man
Jag brukar raka HELA kroppen med jämna mellanrum. Jag har så jävla kraftig hårväxt och jag tänder inte riktigt på det. Brukar använda en en vanlig hårtrimmer, sedan får det växa i typ 2Månader innan jag rakar mig igen (rakar dock pungen oftare). Men det känns lite naket dom första dagarna, men jag tycker själv att det är betydligt sexigare utan hår.
 

mats_

Medlem
Kön
Man
gör det när du har ett rejält stånd då drar iallafall min pung ihop sig o den blir lättare att släta ut, en idé bara!!
Originally posted by aandersa

Har litegrann samma undring. Hade man en sån pung som många porrskådisar, som drar ihop sig till en boll så vore det ju ingen match. För mig hänger den som en påse.
 

Isdx

Medlem
Kön
Man
Stämmer, det är också betydligt lättare att raka skaftet då!

Originally posted by mats_

gör det när du har ett rejält stånd då drar iallafall min pung ihop sig o den blir lättare att släta ut, en idé bara!!
Originally posted by aandersa

Har litegrann samma undring. Hade man en sån pung som många porrskådisar, som drar ihop sig till en boll så vore det ju ingen match. För mig hänger den som en påse.
 

Kuken

Medlem
Kön
Man
1: Tvätta dig alltid FÖRE rakningen, eftersom man annars drar runt en massa skit som finns på huden.

2: Använd inte ett visset rakblad, och inte ett som du använt i nyllet innan. Man ska nog inte blanda bakteriekulturer.

3: Decinficera! Du har väl antagligen nån form av rakvatten när du rakar dig i ansiktet, och det behövs ännu mer där nere! Det går faktiskt att använda T-sprit, men det är inget för veklingar. Svider utav helvete, men inte får man några röda prickar sen inte. :D

4: Använd nån form av salva eller nåt när du är klar, så mår huden lite bättre. :)

5: Ta inte på dig skitiga kalsingar efteråt. Ta helst inte på nåt alls på en halvtimme, så att porerna hinner dra ihop sig innan huden får kontakt med nåt annat.

6: Ju mer regelbundet du rakar dig, desto bättre vänjer sig huden.
 

Wankie

Aktiv medlem
Kön
Man
Ligg i badet ock raka er det er helt OK, om ni inte drar ut håret med roten.:D

Kåt runkare
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Jag rakade pungen senast igår, brukar göra det ungefär en gång per vecka. Det är ju så lätt att hålla efter när man väl har rakat första gången.
 

Shaft

Välbekant medlem
Kön
Man
1: Tvätta dig alltid FÖRE rakningen, eftersom man annars drar runt en massa skit som finns på huden.

2: Använd inte ett visset rakblad, och inte ett som du använt i nyllet innan. Man ska nog inte blanda bakteriekulturer.

3: Decinficera! Du har väl antagligen nån form av rakvatten när du rakar dig i ansiktet, och det behövs ännu mer där nere! Det går faktiskt att använda T-sprit, men det är inget för veklingar. Svider utav helvete, men inte får man några röda prickar sen inte. :D

4: Använd nån form av salva eller nåt när du är klar, så mår huden lite bättre. :)

5: Ta inte på dig skitiga kalsingar efteråt. Ta helst inte på nåt alls på en halvtimme, så att porerna hinner dra ihop sig innan huden får kontakt med nåt annat.

6: Ju mer regelbundet du rakar dig, desto bättre vänjer sig huden.

Bra råd tycker jag, förutom 3...låter bara ont och onödigt.

Ligg gärna i badet en stund inna och efter om du kan, vattnet mjukar upp huden.
Massor med kräm efteråt - gärna Idomin (finns på apoteket) som har Zink i sig och är läkande.
 

Roofu

Medlem
Kön
Man
Jag använder rakgel, aftershave och tvål som säljs på Apoteket, samt Mach 3 Turbo hyvel.
Produkterna från Apoteket är framtagna av rfsu och heter, Daily Fresh, Easy Shavin och Nice N´Cool.

Tycker dessa produkter är bra. Man kan läsa mer om produkterna på http://www.rfsu.se/sv/Produkter/Intimvard/Har inga problem med röda prickar eller klåda efter rakning.
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Sen fem år tillbaka så rakar jag pungen. Jag tycker det är snyggt när pungen är alldeles len och slät.

För mig växer det även hår på en del av penisen (skaftet), det rakar jag också bort. Hur är det för er?

Jag trimmar även könshåret.
 

Dexter

Medlem
Kön
Man
Se till pungen är ihopdragen genom att bli hård först. Sen sprayar du på massa raklödder och spänner ut huden med två fingrar och rakar försiktigt i små små korta drag med hyveln. Gör du det är det lugnt och du blir helt slät

glöm inte ha på after shave balsam eller dylikt efteråt så slipper du kliet
 

Indulgence

Välbekant medlem
Ålder
62
Kön
Man
Jag rakar mej på kukskaftet, 1 cm runt om samt hela pungen med hyvel och rätt mycket rakgel.

Hudkräm gör att hela paketet blir mjukt och känns fräscht. Har aldrig haft problem med att skära mej eller att hårstråna blir stela eller tjockare.

Lycka till! / I

PS. Hör av Er om ni vill snacka mer om teknik - tycker det är rätt uppkåtande...:oops: DS.
 
R

Rollo1

Gäst
använder rakhyvel och torrakar. Är smidigt då det torra skägget trillar rakt ner i toan. Inget dravel med å skölja ur hyveln heller. Rakar pung å skaft.
 

sprutaren

Aktiv medlem
Kön
Man
Har rakad pung sedan i somras, har nyss putsat den eftersom det började sticka igen. är nu slät som en persika. God att smeka. någon som vill slicka den?
 
Toppen