Rakad eller hårig?

hot_rod

Ny medlem
Kön
Man
Rakat, kortklippt, yvigt, buskigt eller liten tofs spelar ingen som helst roll. Sitter det på rätt person är allt sexigt.


/Just your average horny little devil
 
Kön
Man
Rödluvan,

En triangel med lite hår, det är fint! Jag skrev att jag tycker rakat är "helt okej" i den tråd som raderades. Jag tycker att det är mer än okej med rakat på kvinnors kön. Jag tycker om det men helst ska det vara som du har det, med hår sparat på venusberget, det är snyggt och sexigt [^]!

Mmmmm, låter så skönt när du beskriver smek och kyssar på rakad pung. Slicka kan du göra också, det skulle i alla fall jag tycka vara skönt!

Jag tycker också att det ser för naket ut att raka mig helt och hållet runt kuken. Jag glömde ett INTE i mitt förra inlägg men har lagt till det nu. Jag rakar mig alltså inte helt och hållet utan har kvar hår runt kukroten.

Det jag menade med att jag rakade bort allt hår var mer än bara runt kuken. Det rakades också bort allt hår på armarna och benen (där jag har ganska rikligt med hår). Det enda hår som var kvar var det på huvudet och ögonfransarna. Vet inte var jag fick den idén med nästan helt hårlös kropp men jag gjorde det i alla fall. Jag hade väl tråkigt eller var för nyfiken på hur det skulle kännas att vara helt hårlös. Det var inte direkt igår det hände utan kanske 12-13 år sen. Jag kan säga att jag såg helt för djävlig ut. Jag rekommenderar ingen att prova samma hårlösa idé.

Låter väldigt jobbigt och ont att vaxa bort håret Rödluvan! Förstår att du slutade med det. Aj [:0]! Det är ju å andra sidan skönt att raka med rakhyvel, bara den är ny och vass. Då vet du också lite hur det känns för oss män att raka bort skägget då och då. En ganska skön vana. Och det är också skönt att raka pungen kan jag säga.

Vad använder du för lödder då Rödluvan? Jag kör med vanlig duschcreme eller flytande tvål som jag låter ligga på en stund för att mjuka upp hårstråna. Jag använder rakhyvlar med dubbla blad. Använder du också sådana?

Till Rödluvan, utanför ämnet ("Off-topic"):

Jag skrev ett svar till dig som svävade ut en hel del. Tror inte du hann läsa det. Kom in del på ålder och lite svammel om att jag fick stånd av ditt inlägg och satt och smekte kuken :oops:, men mest handlade det om kroppsbehåring. Sorry, om jag förstörde den tråden...men en varning hade räckt, det håller jag med om.

[purple]<font face="Century Gothic"><center>37- årig man som onanerar en till två gånger per dag </center></font id="Century Gothic">[/size=1] [/purple]
 

zorro

Ny medlem
Kön
Man
Trimmade bort rätt mycket här om dan, tänkte jag skulle göra ett hjärta "till" flickvännen :p
(ja veeeet!!! inte så himla manligt kanske, men det växer ju ut rätt fort igen och då kan man trimma till det lite snyggare/normalare)
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
Har inte slutat vaxa håret, det händer fortfarande att jag får för mig att göra det, i alla fall bikinilinjen. Fast det gör fortfarande ont med viss rodnad som följd, men det blir ju lite mer bestående resultat än med hyveln.

Använder mig av rakgel, oftast, men ibland blir det vanlig duschcreme. Efetråt brukar jag smörja in med någon (oparfymerad) kräm, har hittta en på Apoteket med märket creme intim, den kan jag varmt rekommendera till tjejerna på forumet.

Har tidigare haft lite problem med att det blivit lite torrt och fnasigt, ja, irriterat helt enkelt när jag rakat mig. Så jag använder cremen i förebyggande syfte. Dessutom är det ju väldigt skönt att smörja in sig själv när man är nyrakad och fin...;)

Hyvlar, ja, det är blandat faktiskt, tar vad jag råkar ha hemma. Även engångshyvlar funkar fint, så länge det är vassa blad som sagt.
 

Meile

Medlem
Kön
Man
kan jue inte direkt säga att jag rakar mig.. men däremot ser jag till att det är välansat hela tiden... åt andra sidan har jag lite mer tid till att raka mig då jag inte rakar ansiktet :p:p
Har väl en si så där 10´- 13 cm skägg :p och det kan jag säga mig klarar jag mig inte utan...
Testade att raka bort det för ett par år sen men fick se nån "jäkla unge" i spegeln... det som är mest irriterande är när frugan är helrakad då hon tycker att det kittlas en hel del när man går ner på henne.....

Sex e någe man aldrig kan få för mye av :):)
 
Kön
Man
Rödluvan:

Tack för svaren. Intressant att höra hur du som kvinna gör när du rakar dig. Det verkar inte skilja så mycket från min rakningsprocedur. Ett tips (som du kanske redan vet om) är att så långt som möjligt raka dig i hårstrånas växtriktning, då minimerar du hudirritation och inflammationer i hårsäckarna.

Jag använder också kräm ibland och oftast blir det någon vanlig hudlotion.

Rakgel och duschcreme tycker jag funkar ungefär lika bra. Bara man inte rakar sig direkt utan låter vattnet och löddret mjuka upp hårstråna. Med fördel så rakar man sig när man duschat eller badat en stund.

Ja Rödluvan, håller med dig om att det är skönt att smörja in sig och ta på huden när man är nyrakad [^]. Ännu skönare är det ju att börja onanera efter rakningen! Men det är väl det du menar kanske. Att du först smörjer in dig och sen börjar onanera :).

Jag har en fråga till Rödluvan. Du skriver om engångshyvlar som funkar fint. Då undrar jag om du annars mest använder speciella rakhyvlar för kvinnor. Sådana som har bredare skaft och lite roligare design.



[purple]<font face="Century Gothic"><center>37- årig man som onanerar en till två gånger per dag </center></font id="Century Gothic">[/size=1] [/purple]
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
Det var väldigt vad du har frågor, runkaärkönt!!;)

Okej, här kommer svaren:

Jag tycker att det är svårt att få det riktigt lent och fint om man bara rakar i hårens riktning. Har inte några direkta problem med att det blir irriterat och rött, möjligtvis ibland på bikinilinjen, men det tror jag oftast beror på att det är dags att byta hyvel/blad.

Och att jag smörjer in mig, smeker mig själv, ja, det brukar ofta leda till att jag onanerar fullt ut, helt klart.

Har som sagt provat lite olika hyvlar, har Gillettes för kvinnor, som är, som du skriver, lite bredare skaft. Men jag har nästan slutat använda den för agtt övergå till mer neutrala med smalt skaft. Spelar egentligen ingen roll.

Apropå det här med hyvlar, läste om att Gillette nu har, ja, var det fem eller sex blad på sin senaste hyvel. Blir det fem gånger så bra då, någon som vet??

Ibland känns det nästan som om det blir mer ekonomiskt att använda engångshyvlar. Dessa kan man ju också använda flera gånger och styckpriset är ju avsevärt lägre än nya blad till bland annat Gillette. Personligen tycker jag att det blir samma resultat, i alla fall på en del av marknadens engångshyvlar. Jag skickar helt enkelt ut den frågan i cyberrymden också för att få lite feedback! Kanske en undersökning, vilka är bra och vilka är dåliga/mindre bra. Det tycker jag skulle vara intressant, tips mottages ju alltid tacksamt.

Jag har precis köpt nya engångshyvlar som jag dock inte hunnit testa ännu, kanske ska recensera dem sen...:)
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
Originally posted by Kuken

Originally posted by Rödluvan

Det var väldigt vad du har frågor, runkaärkönt!!;)
Ja, snart är väl den här tråden också borta. [}:)] Han fiskar visst efter nåt tror jag... Kontaktforumet ligger nära till hands?

Nej, det tycker jag inte, tycker nog att inläggen fortfarande handlar om just rakning. Och om man inte frågar får man ju inte veta hur andra gör. Eller har jag fel? Hör diskussionen inte hemma här???
 
Kön
Man
Det handlar om rakning. Och det är intressant att veta hur andra gör när de t ex rakar sig, onanerar eller vad det nu handlar om. Ja, frågar man inget får man inget svar.

Visst, jag riktar mig mycket till just Rödluvan och det beror på att jag tycker om att språka med just henne. Hon skriver långa och bra svar och har en trevlig framtoning. Verkar vara en trevlig kvinna, det erkänner jag gärna.

Ja hudirritation beror oftast på slö hyvel, det märker jag både när jag rakar mig runt kuken och i ansiktet.

Ja det är svårt att få det lent och fint om man bara rakar i hårets växtriktning. Har samma problem i ansiktet när jag rakar mig. Fab 5 på TV3 har tjatat om att man inte ska raka sig i hårets växtriktning (när det gäller skägg) men det beror nog också på vilken typ av behåring man har tror jag. Det är nog värre att raka mothårs när det gäller skäggstubb tror jag eftersom de håren är tjockare och styvare än könshår.

Nej det blir knappast bättre med flera blad på rad. Mer försäljningstrick av Gillette. Dubbla blad måste räcka. Om det räcker för hårt skäggstubb så räcker det för könshår.

Det är förmodligen billigare med engångshyvlar än att köpa t ex Gillette och använda deras utbytessystem. Om man köper engångshyvlar med dubbla blad så räcker varje hyvel förmodligen till ca 3 intimrakningar. Gillette är ungefär som mobiltelefoner. Man får rakhyveln och två blad för billig penning. Sen när man ska ha nya blad så kostar det för mycket och är inte prisvärt.

Jag använder Coops blå(eget märke) engångshyvlar med dubbla blad. Det har gummiliknande lite tjockare handtag. En mycket bra engångshyvel som jag kan rekommendera alla att prova.

[purple]<font face="Century Gothic"><center>37- årig man som onanerar en till två gånger per dag </center></font id="Century Gothic">[/size=1] [/purple]
 
Kön
Man
Originally posted by Hansa

Tjabba kompisar...min tjej har helrakat..men hon har jättestora blygläppar som hänger ner då... O det älskar jag!!!! (fattar inte tjejer som vill förminska dom goa...nä tjejer det är råfel tycker jag vad tycker ni????)

Förminska blygdläpparna? Nej det är bara ett dumt påhitt! Om det ska fortsätta med alla konstiga ingrepp så finns snart inga fina och naturliga kvinnor kvar.

Angående rakat eller inte så spelar det inte så stor roll för min del. Jag gillar orakat och även rakat runt fittan.


[purple]<font face="Century Gothic"><center>37- årig man som onanerar en till två gånger per dag </center></font id="Century Gothic">[/size=1] [/purple]
 

Kuken

Medlem
Kön
Man
Jag kan passa på att utfärda en varning för ICAs tvåbladiga engångshyvlar. De är helt värdelösa, eftersom bladen har en alldeles för brant vinkel. Man skär sig oundvikligen, även när man rakar sig i ansiktet. [B)] Och där man inte skär sig så irriteras huden ordentligt. Det gör rent ont att raka sig med dem...

Däremot påstår jag att 3-bladiga hyvlar är bättre än 2-bladiga. Det är väl ganska självklart egentligen?
Brukar köra ICAs "kopior" på Gilettes system... Mycket billigare, och i princip lika bra. :)
 
Kön
Man
Originally posted by Kuken


Däremot påstår jag att 3-bladiga hyvlar är bättre än 2-bladiga. Det är väl ganska självklart egentligen?

Ja du har säkert rätt. Jag utgick bara från när jag rakar mig med Coops tvåbladiga hyvlar i ansiktet. Inga problem alls att få bra rakning utan hudproblem. Använder just nu även Coops rakhyvlar för rakning runt kuken och det blir bra resultat!

Håller med om att ICAs engångsrakhyvlar är dåliga och ger hudirritation.


[purple]<font face="Century Gothic"><center>37- årig man som onanerar en till två gånger per dag </center></font id="Century Gothic">[/size=1] [/purple]
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
Originally posted by Kuken
Brukar köra ICAs "kopior" på Gilettes system... Mycket billigare, och i princip lika bra. :)

Dessa har jag missat, måste jag ju erkänna.

Ska nu in i duschen och prova en ny engångshyvel däremot, ny för mig kanske jag ska tillägga. Tror inte att det är ICAs egna, men däremot köpt där. vi får väl se om det blir Stockholms blodbad eller om det blir lent och fint!
 
Kön
Man
Hoppas det blev lent och fint som vanligt Rödluvan!

Har du skurit dig någon gång när du rakat dig runt musen? Jag har faktiskt lyckats styra hyveln rätt men visst har det kommit lite blod ibland men inga större skador.

Mmmm, jag rakade mig idag och hade sen en skön runkstund på bakfylla :)

[purple]<font face="Century Gothic"><center>37- årig man som onanerar en till två gånger per dag </center></font id="Century Gothic">[/size=1] [/purple]
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
Originally posted by runkaärskönt

Hoppas det blev lent och fint som vanligt Rödluvan!

Har du skurit dig någon gång när du rakat dig runt musen? Jag har faktiskt lyckats styra hyveln rätt men visst har det kommit lite blod ibland men inga större skador.

Jodå, nyrakad och insmord sitter man nu här igen!

Visst händer det att jag skär mig, i synnerhet när jag tycker att hyveln fåt vara med en gång till, en gång för mkt då ja. Men aldrig på blygdläpparna, de är dessutom lätta att raka och få lena. Svårare med området runtomkring, bikinilinjen. Men den viktigaste biten blir ju slät o fin i alla fall!:)
 
Toppen