Rakad eller hårig?

Tilda

Medlem
Kön
Kvinna
Skönast att vara helrakad men ibland sparar jag en liten tofs. Man får ju variera sej lite. Min man brukar raka mej ibland och det är så skönt... Svårt att få snygg frissyr när man gör det själv.
 

mcw67 - EOT

Medlem
Kön
Man
Jag gillar när tjejer är slätrakad och har en liten trekant fram är mumsigt.
Jag själv har slätrakad pung och bra ansad på resten.
 

flickan

Ny medlem
Kön
Man
jag provade att raka mig för ett tag sedan. men min hud slog bakut och ville inte alls vara med.. det slutade med ett öppet sår och ett plåster på den lilla musen. Inte så härligt.

Någon som har tips på hur man gör för att huden inte ska bli så irriterad?
Jag tycker det var grymt svårt att få det bra dessutom, det stubbade sig på nolltid och jisses vad svårt det är att komma åt.. man får ju vara vig som en gymnast.. nä jag behöver verkligen några bra tips!
 

tattoo-kille

Medlem
Kön
Man
Rakade fittor är fina fittor :) Ser ju mer av skönheten. En liten gullig tofs ovanför är inte fel.
trimma ner med sax först sen rakar du medhårs och använder raklödder i massor :p

jag kan ju komma och försöka om du vill :p

kåt kille i småland
 

B2B

Ny medlem
Kön
Man
Originally posted by tattoo-kille

Rakade fittor är fina fittor :) Ser ju mer av skönheten. En liten gullig tofs ovanför är inte fel.
trimma ner med sax först sen rakar du medhårs och använder raklödder i massor :p

jag kan ju komma och försöka om du vill :p

kåt kille i småland


Ja precis!

Och man vill ju inte ha hår i maten heller ;)

Just do it ;)
 

maan68

Ny medlem
Kön
Man
Hur gör man för att det ska bli bäst? Är helt rakad på kuken sedan en tid men det växer ju så fort ut. Har tagit en pincett och ryckt ut alla stubb med roten men det är så fruktansvärt tidsödande. Har någon provat vax eller epilator? Skulle vara tacksam för svar då jag älskar att vara helt len....
 

El Buerno

Ny medlem
Ålder
18
Kön
Man
Jag använder VEET, trots att det står att man inte "bör" på känsliga ställen. Fungerar kanon. Kleta på, vänta 5 minuter och skrapa av. Ett hett tips är dock att talka efteråt. Mmmm leeent och härligt blir det. Behövs göras en gång i veckan ungefär.

Annars får du väl gå och elektrifiera alla hår på pungen så de aldrig kommer tillbaka. Bör borga för en intressant historia. Om inte för dig så för skönhetssalongen :)

Alltså.

Nyrakad/VEET:ad pung + talk = härligt!
 

Tilda

Medlem
Kön
Kvinna
Om man inte reagerar på VEET så är det en jättebra metod. Det kan ju vara smart att testa med lite creme i armvecket t ex innan man smetar in det på sina känsligaste delar.

Men rakning funkar ju också bra. Det är lätt att hålla efter. Går snabbt att bättra på resultatet lite när man står i duschen på morgonen.

Att rycka håren med pincett är ju både tidsödande och VANSINNIGT SMÄRTSAMT! Antar att resultatet är långvarigt i och för sej...
 

maan68

Ny medlem
Kön
Man
Man tackar för tipsen. Ska nog prova veet nästa gång det blir dax. Att plocka bort stubben med pincett var inte så farligt som man kan tro. Det verkar också som om resultatet blir långvarigt.:D
 

maan68

Ny medlem
Kön
Man
Har köpt mig en epilator som formligen rycker ur stråna.... Jippi, jag trodde det skulle göra jätte on men icke!! Det funkar över förväntan man blir slät och fin och huden är intakt. Rekomenderas varmt om man har hyfsad smärttröskel.;)
 

Wankie

Aktiv medlem
Kön
Man
Har köpt mig en epilator som formligen rycker ur stråna.... Jippi, jag trodde det skulle göra jätte on men icke!! Det funkar över förväntan man blir slät och fin och huden är intakt. Rekomenderas varmt om man har hyfsad smärttröskel.;)

Håller med dig att det blir bäst resultat med en epilator, har själv användt en sådan i några år. Det blir inte så smärtsamt efter en del användande. hel max skänsla när allt hår är borta:):p:)
 

Tilda

Medlem
Kön
Kvinna
Trodde faktiskt att epilator var rena självmordsapparaten men då kanske jag har fel. Det kanske är med den som med vaxning, det gör ondast första gången och sedan går det bättre och bättre.... Håren blir väl lite finare för varje gång antar jag.

Hmmm....nu fick jag något att fundera på.
 

maan68

Ny medlem
Kön
Man
Jag har lite problem med inåtväxande hår men jag har hittat en produkt på nätet som kanske funkar mot det. Hittade produkten på gents.se och den heter: Kalo Ingrown Hair Treatment. Är det någon som provat den? Är den isåfall så bra som reklamen säger? Finns även en produkt från Kalo som förhindrar hårväxt permanent :D Kanske vore värt att prova dessa produkter eller???
 
M

MissSecret [vill inte mer]

Gäst
Egentligen tycker jag inte att det spelar någon roll, det är upp till killen faktiskt, men får jag välja så får det gärna vara ansat, helst inte helrakat...
 
G

Guest

Gäst
Har en fundering...

När är man vilket (rakad/ansad)?
Var drar ni gränsen?
Måste man ta bort allt för att vara rakad?
Är man rakad när man rakar mer än man sparar eller vice versa?

Tror det kan vara dax att förtydliga...
 

Lundalife

Aktiv medlem
Kön
Man
Skillnaden mellan raka och ansa ligger inte var man gör det utan hur mycket man tar av behåringen.

Ansa är att hålla efter. När man tycker att håret kring kuken börjar bli för långt ansar man genom att t.ex. klippa ner det till några m.m. Det är nästan omöjligt att ansa med rakhyvel som man mest använder för att ta bort allt hår där man så vill.

Men det finns ju rakapparater med s.k. trimfunktion. Rakapparaten klipper då inte ända ner utan spar lite av varje hårstrå.

Så sammanfattningsvis: ANSA: hålla efter. Raka: ta bort allt.

Sen e ju smaken var man rakar olika. Jag tar o rakar pungen å mellan hålet å pungen men ansar runt kuken.
 
Toppen