Våga släppa på hämningarna!

glans

Välbekant medlem
Kön
Man
Hämningar hade jag nog som barn och tonåring men när det gällde sex kunde min dåvarande sambo och jag ha sex lite överallt. Nu kom barnen i mellan men vi knulla vilt ändå. Bästa knullet var på Mellbystrand i en sanddyna med åskådare.
Vi blev båda naturister när barnen flygit ut ur bot. Inget jag ångrar, kunna umgås med likasinnade nakna utan att koppla det med sex. Nu har jag aldrig sett en kvinna som sexobjekt om dom inte själva vill det. Lekte med flickor som barn och hade flera tjej kompisar under uppväxten men dom vara bara vänner.
Nu har en sambo som tappat intresse för sex men vi är bra vänner, hon får godta att jag runkar av mig i bland eller gör det tillsammans med en kompis.
 

Skinny

Medlem
Kön
Man
Tycker att du, kära Grottan verkar verbalt kompetent. Eller ska jag säga förföriskt slängd i käften?:)
Hämningar - tänker jag - beror väl mest på rädsla att inte bli accepterad eller åtrådd om man blottar sina hemliga böjelser? Jag har hjälpt några genom att säga ” Inget du gör, säger eller tänker kan få mig att rodna”. Och det är sånt som har hjälpt mig också. Att våga leva ut mina dominanta och ibland rätt snuskiga böjelser. Sådant kan man bara visa upp för någon som bejakar och vill ha det.
 

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Tycker att du, kära Grottan verkar verbalt kompetent. Eller ska jag säga förföriskt slängd i käften?:)
Hämningar - tänker jag - beror väl mest på rädsla att inte bli accepterad eller åtrådd om man blottar sina hemliga böjelser? Jag har hjälpt några genom att säga ” Inget du gör, säger eller tänker kan få mig att rodna”. Och det är sånt som har hjälpt mig också. Att våga leva ut mina dominanta och ibland rätt snuskiga böjelser. Sådant kan man bara visa upp för någon som bejakar och vill ha det.
Ha ha ja verbalt kompetent vågar jag nog hålla om eftersom ord är viktiga och betyder mycket för mig - och alla som har förmågan att uttrycka sig med ord tänder mitt intresse och min lust!

Så har det nog alltid varit - men min egen förmåga att uttrycka min lust med ord har lyst med sin frånvaro!
Tror att vissa hämningar kan bero på att jag som kvinna har uppfostrats som en så kallad fin flicka och då är det inte riktigt "comme il faut" att uttrycka kåthet!

Men här tillåts ju alla att vara lite dirty så jag kommer nog att bli bättre med tiden ;)
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Ha ha ja verbalt kompetent vågar jag nog hålla om eftersom ord är viktiga och betyder mycket för mig - och alla som har förmågan att uttrycka sig med ord tänder mitt intresse och min lust!

Så har det nog alltid varit - men min egen förmåga att uttrycka min lust med ord har lyst med sin frånvaro!
Tror att vissa hämningar kan bero på att jag som kvinna har uppfostrats som en så kallad fin flicka och då är det inte riktigt "comme il faut" att uttrycka kåthet!

Men här tillåts ju alla att vara lite dirty så jag kommer nog att bli bättre med tiden ;)
Jag tror de flesta av oss här inne, för att inte säga alla, har hämningar om vi skulle mötas irl, eller avslöja vår identitet. Tror ingen skriver på Instagram eller Facebook vad vi skriver här. Så det där med att gömma sig bakom en mask och vara anonym, är det som gör oss frispråkiga och ohämmade.
Av naturen förljer vi nog samhällskoden....
 

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Jag tror de flesta av oss här inne, för att inte säga alla, har hämningar om vi skulle mötas irl, eller avslöja vår identitet. Tror ingen skriver på Instagram eller Facebook vad vi skriver här. Så det där med att gömma sig bakom en mask och vara anonym, är det som gör oss frispråkiga och ohämmade.
Av naturen förljer vi nog samhällskoden....
Ingen skulle tro mig att jag berättade att jag var medlem här - den saken är säker :cool:

Så att vi alla har en mask som vi gömmer oss bakom stämmer nog!
Men här är det ju en annan stämning och jag vill verkligen lära mig här och vem vet - kanske jag får tillfälle att lära mig så att jag kan använda det irl!

Då menar jag inte (så klart) fejjan eller insta! Jag menar tillsammans med en partner i vårt eget lilla privata rum ;)
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Ingen skulle tro mig att jag berättade att jag var medlem här - den saken är säker :cool:

Så att vi alla har en mask som vi gömmer oss bakom stämmer nog!
Men här är det ju en annan stämning och jag vill verkligen lära mig här och vem vet - kanske jag får tillfälle att lära mig så att jag kan använda det irl!

Då menar jag inte (så klart) fejjan eller insta! Jag menar tillsammans med en partner i vårt eget lilla privata rum ;)
Förstår dig. På vad du berättar om din arbetsklädsel så antar jag att du jobbar med något högre i samhällsskiktet. Advokat eller liknande kanske...
Då gäller det att vara extra försiktig då man mer har ögonen på sig än vad en vanlig fabriksarbetare har...
 

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Nej inte alls något juridiskt även om mina chefer (har tre olika) behöver vara insatta i vilka regler som gäller för just dem!
Försäkringsmäklare är mina chefer och jag är nog lite av en allt i allo!

Från den enklare bokföringen till att se till att rum är lediga när de får besök av sin kunder och ja you name it !
 

Mattias1969

Aktiv medlem
Ålder
55
Kön
Man
Ingen skulle tro mig att jag berättade att jag var medlem här - den saken är säker :cool:

Så att vi alla har en mask som vi gömmer oss bakom stämmer nog!
Men här är det ju en annan stämning och jag vill verkligen lära mig här och vem vet - kanske jag får tillfälle att lära mig så att jag kan använda det irl!

Då menar jag inte (så klart) fejjan eller insta! Jag menar tillsammans med en partner i vårt eget lilla privata rum ;)
Det där är ju lite lustigt. Nu på måndag förmiddag vid fikabordet så är det nog många som får frågan ”jaha, vad gjorde du i helgen” och man berättar nog lite olika saker men absolut inget om sånt som hör hemma i det erotiska området :giggle:
 

Dedde

Aktiv medlem
Kön
Man
Jag tror de flesta av oss här inne, för att inte säga alla, har hämningar om vi skulle mötas irl, eller avslöja vår identitet. Tror ingen skriver på Instagram eller Facebook vad vi skriver här. Så det där med att gömma sig bakom en mask och vara anonym, är det som gör oss frispråkiga och ohämmade.
Av naturen förljer vi nog samhällskoden....
Vet jag att folk runt mig är ohämmade. Så kan jag lätt vara som här. Konstig nog är oftast en partner den man kan vara mest hämmad för verkar det som. Min fru skulle inte gilla om hon kom på mig med att runka. Och ändå har hon lagt ned sex och hon är bara fyllda 40.
 

Dedde

Aktiv medlem
Kön
Man
Det där är ju lite lustigt. Nu på måndag förmiddag vid fikabordet så är det nog många som får frågan ”jaha, vad gjorde du i helgen” och man berättar nog lite olika saker men absolut inget om sånt som hör hemma i det erotiska området :giggle:
Ni skulle jobba inom hotell restaurang. Standard frågan av två kvinnliga kollegor var alltid. Legat något i helgen?
 

Skinny

Medlem
Kön
Man
Ha ha ja verbalt kompetent vågar jag nog hålla om eftersom ord är viktiga och betyder mycket för mig - och alla som har förmågan att uttrycka sig med ord tänder mitt intresse och min lust!

Så har det nog alltid varit - men min egen förmåga att uttrycka min lust med ord har lyst med sin frånvaro!
Tror att vissa hämningar kan bero på att jag som kvinna har uppfostrats som en så kallad fin flicka och då är det inte riktigt "comme il faut" att uttrycka kåthet!

Men här tillåts ju alla att vara lite dirty så jag kommer nog att bli bättre med tiden ;)
Ord är i sanning viktiga. Och farliga, laddade och självutlämnande. Om man har modet att blotta sig. Ge sig på nåd eller onåd. Vilken bekännelse är den farligaste och mest riskabla för dig?
 

astryer

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Man
Jag vet inte hur det är med er andra, men själv behöver jag träna på att släppa på alla hämningar när det gäller att uttrycka lust - och detta verkar ju vara ett skönt forum med härliga människor som inte verkar blyga alls ;)


Jag märker ju att jag njuter när andra berättar om sin kåthet och igår onanerade jag två gånger på samma dag och det har nog aldrig hänt tidigare - så detta forum får mig att sköta kroppen så att säga :p
Hoppas på många sköna njutningsfyllda stunder framöver!

Kram från nyväckt kåting ;):love:
Mm, jag läser ditt inlägg och onanerar, din kåthet smittar av sig. ;)
 

Jo6969

Ny medlem
Jag vet inte hur det är med er andra, men själv behöver jag träna på att släppa på alla hämningar när det gäller att uttrycka lust - och detta verkar ju vara ett skönt forum med härliga människor som inte verkar blyga alls ;)


Jag märker ju att jag njuter när andra berättar om sin kåthet och igår onanerade jag två gånger på samma dag och det har nog aldrig hänt tidigare - så detta forum får mig att sköta kroppen så att säga :p
Hoppas på många sköna njutningsfyllda stunder framöver!

Kram från nyväckt kåting ;):love:
Jag blir både inspirerad och kåt av att läsa denna tråd. Nu är väl de flesta av mina hämningar borta men ändå. Finns fortfarande så mycket märkliga tabun runt sex och allt runt det fortfarande. Så blir kåt och glad av att läsa ditt inlägg. Ler och tar dagens första runk. ;) Mmmm.
 

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Ord är i sanning viktiga. Och farliga, laddade och självutlämnande. Om man har modet att blotta sig. Ge sig på nåd eller onåd. Vilken bekännelse är den farligaste och mest riskabla för dig?
Egentligen är det ju varken farligt eller riskabelt på något sätt - men det svåraste är nog att beskriva och berätta om både min längtan och vad jag behöver!

Jag har ju lärt mig att visa i handling efter att ha levt med samma man i drygt 20 år!

Men att snacka dirty och använda ord som inte är så "akademiska" är något jag vill träna på! Märker ju att det gör mig kåt att snacka dirty ...
 

Skinny

Medlem
Kön
Man
Egentligen är det ju varken farligt eller riskabelt på något sätt - men det svåraste är nog att beskriva och berätta om både min längtan och vad jag behöver!

Jag har ju lärt mig att visa i handling efter att ha levt med samma man i drygt 20 år!

Men att snacka dirty och använda ord som inte är så "akademiska" är något jag vill träna på! Märker ju att det gör mig kåt att snacka dirty ...

Skulle ett visst mått av tvång, eller risk för ”bestraffning” kunna hjälpa dig att släppa polityren och bli så ful i munnen som du egentligen vill? Kanske förhörslekar där du till slut tvingas tala klartext om vad som du tänker….?
 

HarleyQ

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Egentligen är det ju varken farligt eller riskabelt på något sätt - men det svåraste är nog att beskriva och berätta om både min längtan och vad jag behöver!

Jag har ju lärt mig att visa i handling efter att ha levt med samma man i drygt 20 år!

Men att snacka dirty och använda ord som inte är så "akademiska" är något jag vill träna på! Märker ju att det gör mig kåt att snacka dirty ...
Jag upplevde detta som svårt tidigare, upplever det fortfarande ibland. För mig kändes det lite skämmigt att berätta om mina fantasier och vad jag ville ha. Är egentligen på senare år jag lärt mig anamma min egen sexualitet och då kom det också mer naturligt med dirty-talk.
 

Trenter

Välbekant medlem
Kön
Man
Egentligen är det ju varken farligt eller riskabelt på något sätt - men det svåraste är nog att beskriva och berätta om både min längtan och vad jag behöver!

Jag har ju lärt mig att visa i handling efter att ha levt med samma man i drygt 20 år!

Men att snacka dirty och använda ord som inte är så "akademiska" är något jag vill träna på! Märker ju att det gör mig kåt att snacka dirty ...
Kära Grottan Åldern 40+ är kvinnans absolut bästa ålder. Då är man självsäkrare, vet att man vill, du vet,
och också hur man vill samtidigt som kroppens alla funktioner är på topp och jag lovar dig
att om du tx skulle ta din mans hand, stoppa ner den i din trosa när du är kåt och han märker att dina kärlekssafter flödar så får du en ny man, och mycket roligare. Viskar du lite fantasier i hans öra så har du honom i din hand, ,eller fiffi om du vill.:)
 

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Skulle ett visst mått av tvång, eller risk för ”bestraffning” kunna hjälpa dig att släppa polityren och bli så ful i munnen som du egentligen vill? Kanske förhörslekar där du till slut tvingas tala klartext om vad som du tänker….?
Enbart i mina egna fantasier där jag själv styr "bestraffningen"!
Men har svårt att tänka mig att jag skulle få ur mig något irl - mera än att det väcker någon slags försvarsmekanism helt utan njutning!
 
Toppen