Varför tänder så många män på silikonbröst?

Skutt

Medlem
Kön
Man
Jag föredrar äkta vara. Tycker de flesta silikonbröst ser onaturliga ut.

Men om en tjej mår bättre av det - go for it! Däremot tror jag, som Frida är inne på, att det finns några grundläggande problem med självkänsla som man bör göra nåt åt i tillägg.
 

Indulgence

Välbekant medlem
Ålder
62
Kön
Man
Vill inte sticka under stol med att det är iögonfallande med ett par rejäla silikon-pattar..... gärna den typen man ser på stranden, där formen inte ändras oavsett om ägarinnan står upp eller ligger ner på rygg.....:p:):p:)

Men det är betydligt mer sexigt och uppkåtande med naturliga, typ B-C kupa som håller ordning på sej själva även utan BH..... mmmm nu börjar det rinna till i kuken igen.....

PS! Visste ni att BH kallas för Kran på danska - den lyfter ju upp dom....... DS.

/ I
 
Last edited:

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
50
Kön
Man
Jag tycker mer om äkta bröst, sillisar är rätt "plastigt".., Men om hon mår bra av silikonbröst så tycker jag det är okej. Helst skulle man vilja tona ner bröstfixeringen, för mig - och jag tror för dom flesta killar - är inte bröstens storlek så viktig. Det är känslan. Och små bröst är fina. :p
 

Corky

Medlem
Kön
Man
Nej till silikon!
Äkta vara ska de vara annars får det vara :D
Då är det bättre med små, men gillar naturligtvis naturligt stora bröst ;)
 

Bluesman

Medlem
Ålder
57
Kön
Man
Föredrar helt klart äkta bröst, små eller stora, fasta eller hängande, bara de är äkta.

Jag tror inte det är så att vi män generellt föredrar silikonbröst, men eftersom de verkar stärka självkänslan hos de som skaffar dem, och de ofta framhäver dem lite mer, så är det nog reptilhjärnan som slår till. Tyvärr är det väl så att det är lättare att få uppmärksamhet om man uppfattas som mer "tillgänglig".

Men kvinnor, var er själva ni är vackra som ni är.
 

FridaA

Medlem
Ålder
36
Kön
Kvinna
Men kvinnor, var er själva ni är vackra som ni är.

Tyvärr är det inte många män som lever som dom lär (säger), därför tvingas nog många kvinnor till att lämna in sin kropp till byggar-bob (eller vad han/hon nu heter) och förändra densamma, efter ett ideal som oftast mannen har skapat...

Am I right, am I right?? ;)
 

grodan62

Medlem
Kön
Man
Jag tro nog att det finns allt för många kvinnor som skapar vissa ideal oxå inte bara vi män. Fast det vore skönt om vi kunde komma ur detta tänkande i samhället och bara vara oss själva och njuta av det. Viss förståelse av förändringa av våra kroppar kan vara bra för individen, om man tex. fått en skada eller nån typ av missbildning, men helt onödiga sk skönhetsoperationer tycker jag är helt fel.
 

Dexter

Medlem
Kön
Man
jag vet ingen som gillar silikonbröst bättre än naturliga bröst, allt handlar om att silikonbröst ofta är stora och fasta....men om en tjej har stora och fasta naturliga tror jag inte många föredrar silikonbröst....
 

Bluesman

Medlem
Ålder
57
Kön
Man
jag vet ingen som gillar silikonbröst bättre än naturliga bröst, allt handlar om att silikonbröst ofta är stora och fasta....men om en tjej har stora och fasta naturliga tror jag inte många föredrar silikonbröst....

:sleep:

Och med din slutledning så när tjejen förvandlas till kvinna måste hon alltså gå till kirurgen och få tillbaks de stora fasta, märkligt resonemang.
 

Dexter

Medlem
Kön
Man
du förstår nog inte vad jag menar, kanske inte uttryckte mig tydligt nog. jag menar att det inte är silikonet i sig många tänder på utan att silikonbröst ofta är STORA. och att många gillar stora bröst är väl ingen hemlighet.
 

Bluesman

Medlem
Ålder
57
Kön
Man
[}:)] ;)

Och stora och mjuka, lite hängiga ?

Förstår fullständigt att det inte är silikonet i sig som lockar, skulle nog vara en storsäljare på våra byggvaruhus då.
[:eek:)]
 
Kön
Man
Alla silikonbröst är naturligtvis inte perfekta, precis som naturliga inte heller är det. Kombinationen av en slank kropp med välformade, fasta bröst är enormt läckert. Många kvinnor som har silikonbröst har också en härlig utstrålning.
 

Loppan

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Personligen så tycker jag om personen som brösten sitter på. Är de sen stora, små, hängiga, silikon, naturliga eller något annat så gör det mig inget så länge hon är nöjd själv.
Vill man förändra sig, för sin egen skull, så är det upp till var och en. Om det sen är en helryggsgaddning, silikonbröst, bodymod så - go for it. Men gör man det för någon annan så ska man nog ta sig en eller flera funderare först.
Sen skulle jag ljuga om jag sa att jag inte reagerade på ett par jättebröst på stan/stranden eller dylikt. Men det är en helt annan sak.
 
Toppen