Varför tänder så många män på silikonbröst?

hoki75

Välbekant medlem
Ålder
48
Kön
Man
Personligen så tycker jag om personen som brösten sitter på. Är de sen stora, små, hängiga, silikon, naturliga eller något annat så gör det mig inget så länge hon är nöjd själv.
Vill man förändra sig, för sin egen skull, så är det upp till var och en. Om det sen är en helryggsgaddning, silikonbröst, bodymod så - go for it. Men gör man det för någon annan så ska man nog ta sig en eller flera funderare först.
Sen skulle jag ljuga om jag sa att jag inte reagerade på ett par jättebröst på stan/stranden eller dylikt. Men det är en helt annan sak.
bra skrivet, visst ser man en snygg kvinna med stora tuttar det är klart att det rycker till i kuken då
 

HarleyQ

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
De flesta silikonbröst är ju dock i storlekar som ingen direkt reagerar på. Så många förblir oupptäckta ;) Är mest formen och fastheten jag tänder på.

Jag har en bekant som jobbar på röntgen på sjukhuset och hon säger att 1/3 yngre tjejer har någon form av inplantat. De flesta har dock valt storlekar så det inte är speciellt utmärkande, utan ser mer bara ut som "snygga" bröst.
 

hoki75

Välbekant medlem
Ålder
48
Kön
Man
Jag har en bekant som jobbar på röntgen på sjukhuset och hon säger att 1/3 yngre tjejer har någon form av inplantat. De flesta har dock valt storlekar så det inte är speciellt utmärkande, utan ser mer bara ut som "snygga" bröst.
det tror jag är hitte på
 

SpermaKungen

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Man
Så spännande diskussioner!
No1: Älskar man någon är det helt ovidkommande angående storlek och ’material’ på bysten. Där är nog de flesta helt överens, och kärleken övervinner ju allt, så man får nog sätta detta lite i perspektiv tycker jag.

Men. Om vi nu begränsar oss till just enbart bröst, utan någon relation till personen de sitter på och enbart som en sexig kroppsdel, så har såklart olika män och kvinnor olika preferenser.

Själv går jag igång rejält på stora bröst, och gör man det så finns också chansen att man gillar stora silikonbröst. Jag gillar båda och har också erfarenhet från kvinnor med båda sorter. Det är två olika saker till att börja med. Stora silikonbröst och stora naturliga bröst ter sig ganska olika. Den som säger att silikonbröst känns ’onaturliga’ har nog mest bara tittat på bilder. Kanske ser de onaturliga ut jämfört med ’naturliga’, men jag skulle inte beskriva dem så. Det är som att säga att en smal person känns onaturlig jämfört med någon med lite extra kilon. Vidare så känns naturligt stora bröst rätt olika på olika kvinnor, precis som att hålla handen med olika människor känns lite på olika sätt. Så är det med silikonbröst också. Inte onaturliga utan annorlunda, på ett bra sätt, men inte nödvändigtvis bättre sätt.

Ja, det var en liten åsikt från en tuttälskare. ;)
Tänkte inte ge mig in på moderna kroppsideal och vems ansvar den utvecklingen är. Men har ni också reagerat på att allt verkar handla om stora rumpor nu för tiden? Kanske är silikonbrösten ute och nu är det silikonrumpa som gäller???
 

HarleyQ

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
det tror jag är hitte på

Nu var det ju mer bara en siffra hon slängde ur sig, poängen var nog att det är många fler som opererat sig än vad folk faktiskt tror. Jag kan bara kolla på min vänskapskrets och känner ganska många som gjort ingrepp och ofta är det kanske inte för att skaffa "större", men för göra brösten estetiskt snyggare proportionellt till kroppen. Många gör det också efter de fått barn för att få tillbaka sina bröst som de var innan och det kan jag helt förstå. En kompis jag har fixade både brösten tog bort överbliven hud på magen efter sin graviditet.
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Nu var det ju mer bara en siffra hon slängde ur sig, poängen var nog att det är många fler som opererat sig än vad folk faktiskt tror. Jag kan bara kolla på min vänskapskrets och känner ganska många som gjort ingrepp och ofta är det kanske inte för att skaffa "större", men för göra brösten estetiskt snyggare proportionellt till kroppen. Många gör det också efter de fått barn för att få tillbaka sina bröst som de var innan och det kan jag helt förstå. En kompis jag har fixade både brösten tog bort överbliven hud på magen efter sin graviditet.
Ibland tycker jag det verkar som att kvinnor är mer fixerade vid sina (och andras) bröst än vad vi överkåta män kan vara.
Jag läser vad du skriver och förstår att man kan tycka så, men att fixa brösten efter man fött barn och ammat har jag svårt att acceptera. Våra kroppar blir som bekant inte yngre och alla påverkas av åldern och blir rynkigare och slappare lite här och var. Jag har full förståelse för bröstoperationer i samband med andra operationer, typ bröstcancer o.dyl. Eller om någon kvinna har påtagligt olika stora bröst. Alternativt att göra en bröstförminskning av fysiska skäl då en stor byst kan påverka nacke o rygg så man har problem med det. Men för min del är kvinnan en underbar varelse som skänker både lycka och tillfredsställelse oavsett hur brösten ser ut.
 

HarleyQ

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Ibland tycker jag det verkar som att kvinnor är mer fixerade vid sina (och andras) bröst än vad vi överkåta män kan vara.
Jag läser vad du skriver och förstår att man kan tycka så, men att fixa brösten efter man fött barn och ammat har jag svårt att acceptera. Våra kroppar blir som bekant inte yngre och alla påverkas av åldern och blir rynkigare och slappare lite här och var. Jag har full förståelse för bröstoperationer i samband med andra operationer, typ bröstcancer o.dyl. Eller om någon kvinna har påtagligt olika stora bröst. Alternativt att göra en bröstförminskning av fysiska skäl då en stor byst kan påverka nacke o rygg så man har problem med det. Men för min del är kvinnan en underbar varelse som skänker både lycka och tillfredsställelse oavsett hur brösten ser ut.

Alltså jag ser det ju lite så här också. Jag fixar ju inte min kropp, sminkar mig, rakar mig för ni killar. Jag gör ju dessa saker för mig själv, sen om de får effekten av att jag är attraktiv är det ju trevligt. Men allt jag gör, gör jag för mig själv för att jag själv vill det och mår bra av att ta hand om min kropp. Så även då skönhetsoperationer, så jag vet inte om det är en fixering snarare än att man vill ta hand om sin kropp. Du har visserligen rätt i att kroppar påverkas av ålder, men just barnafödande tar väldigt hårt på kvinnokroppen, mer än något ni män går igenom. Jag skulle nog inte bry mig nu och jag fick barn, eller när jag var 30. Men kanske om jag fick barn när jag var 25. Sen "slappa" bröst kan ju vara ett problem på andra vis än bara estetiskt. Jag som tränar mycket skulle få problem att hitta en BH som kan hålla dem under kontroll och då tar ryggen stryk etc. Så det finns mer saker att ta i beaktning än bara det estetiska. Bröst kan var stora problem...no pun intended :)
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Alltså jag ser det ju lite så här också. Jag fixar ju inte min kropp, sminkar mig, rakar mig för ni killar. Jag gör ju dessa saker för mig själv, sen om de får effekten av att jag är attraktiv är det ju trevligt. Men allt jag gör, gör jag för mig själv för att jag själv vill det och mår bra av att ta hand om min kropp. Så även då skönhetsoperationer, så jag vet inte om det är en fixering snarare än att man vill ta hand om sin kropp. Du har visserligen rätt i att kroppar påverkas av ålder, men just barnafödande tar väldigt hårt på kvinnokroppen, mer än något ni män går igenom. Jag skulle nog inte bry mig nu och jag fick barn, eller när jag var 30. Men kanske om jag fick barn när jag var 25. Sen "slappa" bröst kan ju vara ett problem på andra vis än bara estetiskt. Jag som tränar mycket skulle få problem att hitta en BH som kan hålla dem under kontroll och då tar ryggen stryk etc. Så det finns mer saker att ta i beaktning än bara det estetiska. Bröst kan var stora problem...no pun intended :)
Jo, det är klart att man gör det för sin egen skull och att må bra. Det säger jag inte emot dig. Men min känsla är ändå att när bröstoperationerna börjar gå utanför de 'normala' proportionerna så undrar man vad man har för mål med det.
Men fixeringen vid bröst vill jag nog ändå påstå är större hos kvinnor än män. T.ex kommenterar frun mycket oftare andra kvinnors bröst än vad jag gör. Jag är medlem på Bodycontact och där har övervägande majoritet av kvinnorna en profilbild på sina bröst, medan männen visar stolt upp sitt stånd. Sällan kvinnor visar fittbild där..
 

benne

Ny medlem
Kön
Man
Jag tror frågan är fel ställd för de finns nog ingen statistik på att män skulle vara så glada över silikonbröst utan från skulle snarare ställas som varför väljer så många kvinnor att skaffa sig silikonbröst för visst har vi män eller många av oss en bröstfixering där om råder de nog inga tvivel men skulle man fråga hur många kvinnor som tror att brösten betyder massor eller allt för män så skulle de visa sig vara fler kvinnor än män ! så kvinnor har för vana att beskylla män för alla de befängda dumheter de hittar på för att se mera kvinnliga ut eller dra på sig mäns uppmärksamhet och de är nog sådana vi är vi människor vi vill väl alla attrahera de motsatta könet på något vis de är bara att kvinnor är bättre på att skylla på männen för alla dumheter dom hittar på för män är inte så komplexa som kvinnor vi nöjer oss bra med mindre att bara ha en kåt kvinna att komma hem till som också kan vispa ihop lite potatismos och steka ett par köttbullar till de när man är hungrig räcker jävligt långt för de allra flesta män diskar hon sedan upp skiten efter åt ja då snackar vi giftermål helt klart och då finns de inte ett ord om silikon varken i brösten läpparna eller röven vi är så nöjda ändå inte sant?-
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
...varför väljer så många kvinnor att skaffa sig silikonbröst för visst har vi män eller många av oss en bröstfixering där om råder de nog inga tvivel men skulle man fråga hur många kvinnor som tror att brösten betyder massor eller allt för män så skulle de visa sig vara fler kvinnor än män ! så kvinnor har för vana att beskylla män för alla de befängda dumheter de hittar på för att se mera kvinnliga ut eller dra på sig mäns uppmärksamhet och de är nog sådana vi är vi människor vi vill väl alla attrahera de motsatta könet...
Nu är vi inne på brännheta frågor. Jag tänker på hur kvinnor ibland klär sig väldigt utmanande, med kortkorta kjolar så knappt trosorna döljs, eller urringningar så knappt brösten hålls innanför klädseln. I ryggen ska det vara lågt skuret, det ska klart framgå att någon bh bär man inte på sig... Varför denna utmanande outfit? Är det inte för att locka sinnessvaga kåta män till dreglande fantasier? Men nåde den som med en enda liten antydan säger något eller ännu värre, om man råkar komma för nära, medvetet eller ej, med en hand. Då är det kört. Kvinnan ska få klä sig som hon vill. Hur utmanande och sexigt som helst, men det får inte leda till snuskiga tankar hos oss män.
Så visst handlar det om att locka det motsatta könet. Hoppas ni kvinnor här på forumet som läser min kommentar förstår att jag är inte emot kvinnor som klär sig så. Jag kan uppskatta det, men debatten är snedvriden. Jag uppskattar en vacker kvinna i fina kläder ändå. Nu svamlar jag nog till det, men koncensus av vad jag vill få fram är att vi män oftast uppskattar det 'normala' mer än det utmanande..
 
Last edited:

benne

Ny medlem
Kön
Man
Om de är någon som säger sig ta hand om sin kropp bara för man står framför en spegel och speglar sig i sina nya inplantat var de nu än är på kroppen så har de väl inget med att ta hand om sin kropp att göra!? om man talar om att man värnar om sin kropp i vilket fall! Så kan jag väl leva med att de finns kvinnor som vill skaffa inplantat av massor av olika själ. Men att kalla de för att ta hand om sin kropp har väl knappast med varandra att göra ändå? Bara de faktum att de krävs ett kirurgiskt ingrepp i kroppen plus att de då är till för att placera en silikon klump i formen av ett bröst är ju en hel de risker med ! Så kalla dee för att ta hand om sin kropp är väl att gå för långt sedan har ju detta med självförtroende att göra och de självförtroende som skapas av silikonbröst blir lika konstgjort som bröstet är tyvärr min erfarenhet då jag har flera kvinnliga vänner eller bekanta som blev helt personlighetsförändrade efter de fått sina inplantat och ingen av dom blev bättre som personer efter då menar jag när de kom till deras självförtroende för de blev snarare självgoda och vissa nästan arroganta mot sin omgivning men så gjorde dom de för sin egen skull också men varför vill man bli en sådan människa? Ja de kan man säkert tvista om men jag tror att dessa kvinnor har haft en så sjuklig uppfattning om bröstens betydelse för så deras beteende efter en sådan operation blir lika vriden som den var innan bara att den tar sig ett helt annat uttryck och de till de sämre den saken är helt klar ! Men som sagts innan så får alla självklart göra som dom vill med sin kropp men de har inget med ett gått och hälsosamt självförtroende att göra den saken har jag inga tecken som tyder på med de 10-12 kvinnorna jag känner alla är rätt så överens om att de var något som gick snett på de mentala
 

DKiSE

Ny medlem
Kön
Man
Vill inte sticka under stol med att det är iögonfallande med ett par rejäla silikon-pattar..... gärna den typen man ser på stranden, där formen inte ändras oavsett om ägarinnan står upp eller ligger ner på rygg.....:p:):p:)

Men det är betydligt mer sexigt och uppkåtande med naturliga, typ B-C kupa som håller ordning på sej själva även utan BH..... mmmm nu börjar det rinna till i kuken igen.....

PS! Visste ni att BH kallas för Kran på danska - den lyfter ju upp dom....... DS.

/ I

Sorry men har aldrig hørt udtrykket Kran om en BH og jeg har været Dansk i de sidste 42 år ;)
 
Toppen