Vem bestämmer hemma hos er?

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
50
Kön
Man
Bor man ihop så får man finna sig i att kompromissa, man kan inte alltid få som man vill. :D I vintras t ex, då har helt plötsligt min tjej gått och köpt en stor j-vla soffa o släpat hem, utan att fråga mig.. [}:)][}:)] "Jamen det är ju mina egna pengar" säger människan... :D Haha, det är inte alls det som är grejen, jag bor ju för 17 också här, och jag hatar den där jävla soffan! :D:) Och nu har hon köpt ett stort fult parasoll utan att fråga mig igen! "Jamen det är ju mina egna pengar... " Jag blir galen... också blir det bråk... jag vet att jag inte är så bra på att kompromissa, men jag ska f-n hugga ner det där parasollet och kasta det. Fult som stryk är det, enormt och anskrämligt.

Jag tycker själv att man ska ha egna liv, göra egna saker även om man är två. Värsta jag vet såna som gör ALLT tillsammans (kräkreflex), samma saker, t.om. samma kläder kommer dom i... patetiskt. :) Värsta jag vet kompisar som ringer hem och FRÅGAR "älskling, går det bra om vi spelar nio hål till?"... Va f-n, är dom helt dumma i huvet :D det är väl bara att spela nio hål till, inget att be om. Under toffeln, riktigt ordentligt.

Men kunde hon inte ha frågat först om parasollet??? Nu får hon skylla sig själv.... skiten ska bort, eldas upp! [}:)]

Hur är det hemma hos er, vem är det som bestämmer egentligen? :D
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Jag bestämmer hemma hos mig:D

Det finns ingen annan än dammråttorna som kan ha någon åsikt...

Men jag skulle bli galen om den jag bodde ihop med gick och köpte saker till vårt gemensamma hem utan att prata med mig först!


Samtidigt så är det väl inte så mycket bättre att elda upp "skiten" mot sin partners vilja heller.

Det låter som rena rama ställningskriget mellan er.

Att köpa det man vill ha själv och helt strunta i vad partnern tycker - låter inte som något jag skulle stå ut med i längden!
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
50
Kön
Man
Samtidigt så är det väl inte så mycket bättre att elda upp "skiten" mot sin partners vilja heller.

Helt rätt, det är inte det.. dåligt ordval, men jag var så himla irriterad, inget ställningskrig, men stridens hetta du vet.. och nånstans måste man ju dra gränsen? :) Grejen är att vi inte bor ihop på riktigt - det är mitt hem - men hon brukar bo hos mig, eller vad man ska säga.

Vi talade om det efter den där grejen med soffan som helt plötsligt står hemma hos mig. Och ÄNDÅ gör hon det igen.... Det är inget litet parasoll ska du veta, stooooort och grymt fult. En riktig "blaffa" :D

Hon är söt o fin, men himla spontan. o jag får känslan att hon flyttar in hos mig och helt plötsligt bor man ihop?

Smisk på rumpan borde hon få.. ;) [}:)]
/Lilla Fridolf
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Hon är söt o fin, men himla spontan. o jag får känslan att hon flyttar in hos mig och helt plötsligt bor man ihop?

Smisk på rumpan borde hon få.. ;) [}:)]
/Lilla Fridolf[/quote]




Ha ha! Då kan man snacka om att du måste dra en gräns OM du inte vill att hon flyttar in till dig (kvinnans list du vet):cool:

Hon kanske vill att du skall placera henne i den stora soffan och använda det stora parasollet som ”dildo” eller ett verktyg att ge henne smisk med…

Lycka till Fridolf lille:D
 

Vilda

Medlem
Kön
Kvinna
:D:D:D

Jag känner igen mig! Jag vill bestämma och gör nog också. Han har iallafall lyckats få mig att Tro att jag bestämmer, det räcker för mig! :D;)
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
50
Kön
Man
Ja ni tjejer.... ;) jag trivs rätt bra med kvinnans list, o dom flesta kvinnor är rätt förnuftiga om man ska va ärlig (även om ni kan va lite besvärliga ibland) :D:D

Jag får för mig att jag har koll på henne, fast jag VET innerst inne att oftast fintar hon bort mig så att jag är uppe på läktaren och köper korv när jag tror att jag är med i matchen. :D:D

Men soffa o parasoll?? Allt är okej, parasollet byts mot ett jag kan stå ut med oxo.. nu tror jag att jag vunnit, men i själva verket har hon nåt annat på lut. En pyrrhus-seger.. Typ ett nytt köksbord plötsligt...

Ibland tittar ungkarlen fram... Skaffa sig en "sommartjej" Hon får väga max 55 kilo med handväska och skinnställ, så det inte blir dålig väghållning på hojen - och sen drar man iväg.. ;):D

Smisk får det bli för rara fröken... bara jag kan få fatt på henne - klatsch! :)

/SuperToffeln
 

athena

Medlem
Kön
Kvinna
Jag måste bara berätta vad en bekants barn sa om sin mamma och pappa!

"I vår familj så är det så att pappa tror att han bestämmer, men mamma vet att hon bestämmer"

underbart!:D
 

muxa

Medlem
Kön
Man
Jag måste bara berätta vad en bekants barn sa om sin mamma och pappa!

"I vår familj så är det så att pappa tror att han bestämmer, men mamma vet att hon bestämmer"

underbart!:D



Och vi som trodde vi kommit någon vart med jämställdheten...:)
 

Jont3

Medlem
Ålder
35
Kön
Man
Problemet ligger i att folk tror att männen är det dominanta könet...

Åååå va fel de har!! :D
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
50
Kön
Man
I sängen tar man igen det.... rödsmiskad rumpa för soffa och annat! Där får dom om dom varit olydiga flickor... ge dom vad dom behöver.. hårt. [}:)]
 

Snacksalig

Medlem
Ålder
48
Kön
Kvinna
Jag har haft motsatt problem med killar som jag bott ihop med. De har inte velat vara med och bestämma något:(

"Bestäm du" är inte roligt att höra varje gång det blir tal om att fixa hemma[}:)]
 

athena

Medlem
Kön
Kvinna
"Bestäm du" är inte roligt att höra varje gång det blir tal om att fixa hemma[}:)]

Och så går du och bestämmer något, kommer hem med en ny möbel eller något och så blir det gnäll för att han inte tycker om det man köpt... "Du får fria händer" gills inte längre ;) Så kan det bli hemma hos oss iaf!

Jag upplever som att jag måste bestämma rätt så mycket och ta tag i saker. Tråkigt, ibland orkar man ju inte vara dominant och drivande. Jämlikhet, för fan!:D Jag funderar på om låt gå-attityden är ett tecken på lathet och oansvarighet eller om pojkvännen är lite rädd för mig när jag inte får som jag vill. Hur tar man reda på det? :oops:
 

hama

Aktiv medlem
Kön
Man
Jag bestämmer hemma (i garaget)! Nä, vi bestämmer om olika saker. Tror det är bäst så.Vissa saker kräver ju gemensamma beslut, t.ex det som Lasse startat tråden om. Möbelinköp och sådant:).
Dt här med att en skall bestämma allt hemma, tror jag inte fungerar, inte i ett modernt hushåll i alla fall.
Så försöker ju barnen bestämma ibland, men det är en annan historia det...
 

Smisken

Ny medlem
Kön
Kvinna
Galen symdromet..

Först gnäller han på att jag inte är med och bestämmer, sedan när jag säger vad jag tycker, eller försöker vara med och bestämma, nej då har han redan bestämt sej, och vill inte alls lyssna på mina ideer och förlag [:(!]
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Galen symdromet..

Först gnäller han på att jag inte är med och bestämmer, sedan när jag säger vad jag tycker, eller försöker vara med och bestämma, nej då har han redan bestämt sej, och vill inte alls lyssna på mina ideer och förlag [:(!]


släng ut honom!

hemma hos mig är det demokrati
e det stora saker så har vi snabbråd över maten
mindre saker löses efter hand.
vardagen är tyvärr rättså planerad.

mellan mig & frugan: lika mycket, kommer den ena med en idé som ska tänkas över så snackar vi igenom det.

i 'sängkammarn' är det bådas behov som ska tillfredställas. så det är väl beroende på humör & humor
 
Toppen