Fontänorgasm

  • Thread starter zingoalla (slutat på egen begäran)
  • Startdatum

SkellefteJohan

Ny medlem
Kön
Man
Ska väl försöka dela med mig av den kunskap jag innehar. Eller tror jag innehar ;) Någon citerade från Vårdguiden där de sa att vätskan kommer från körtlar som sitter runt urinröret, och jag tänkte bara poängtera detta.
Som jag förstått det så kommer alltså inte vätskan alls från urinröret eller slidan, utan från speciella körtlar som sitter däromkring.

I övrigt tror jag att alla kan få det... För vissa kanske det bara är lite svårare, och andra kanske aldrig kan slappna av så mycket att dom får en fontänorgasm.

Hursomhelst är det jäkligt sexigt :)
 

skapad1981

Ny medlem
Kön
Man
Vätskan i en fontänorgasm och vätskan som "smörjer" är två helt skilda saker.
För att spruta så krävs en viss teknik och det viktigaste av allt är att man vågar ge sig hän och inte tycker det är pinsamt.
För att det verkligen ska spruta så måste tjejen hjälpa till och "krysta" (detta kan även ses i filmerna om man är lite uppmärksam).
Sen är själva begreppet fontänorgasm lite missvisade för tjejer kan faktiskt spruta även fast de inte kommer precis samtidigt.
Det handlar om tryck på körtlar som sitter typ vid g-punkten, dessa kan liknas vid tjejens motsvarighet till prostata...typ...

För att bygga upp vätska kan man använda en teknik där man omväxlande stimulerar klitoris och trycker försiktigt på g -punkten. Gör man rätt så kommer man märka hur körtlarna sväller.
När tjejen är redo och ordentligt upphetsad är det bara att trycka hårdare och snabbare. Är hon tillräckligt bekväm i situationen för att låta det komma så gör det det. Alla tjejer kan göra det bara de vågar.

Ett hett tips är att gå på toa innan så att man inte är orolig att det är nåt annat som kommer ut samt att man förbereder med handukar etc så att det inte blir blött i sängen, allt som krävs för att göra situationen så avslappnad som möjligt.
Bra ställning för tjejen i början är på rygg med benen uppdragna mot magen.

För någon som aldrig sprutat förut så krävs det mycket träning.
Det finns, tro det eller ej, några ganska bra instruktionsvideor att köpa/tanka hem om man känner att man vill.

Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 4 år. Efter ca 1½ år introducerade jag idén om fontänorgasmer vilket hon då trodde var omöjligt. Men efter en hel del tränande, läsande och videotittande så var det som med en trisslott.
Helt plötsligt hände det!
Hon tycker själv att orgasmerna när hon sprutar är mycket djupare och varar längre än "vanliga" orgasmer. Hon får även fler orgasmer än förut, vanligtvis 3-5 per gång.

Så till alla er som är sugna:
Det krävs mycket träning, mod och förtroende för varandra. Men när det funkar så är det helt klart värt det!:D
 

Foxxxman

Medlem
Kön
Man
Min förra tjej sprutade mig på armen när ja finger pullade henne och smekte henne. Hon fick kramp i benen efteråt hon har fått flera fontänorgasm med mig senare. Men första gången kom det överraskande för oss båda. Vi skrattade och skämtar om det ännu i denna dag. Fast vi inte just nu ligger med varandra.
 

DannyBoy

Medlem
Kön
Man
Jag har varit med om det några gåner och det är härligt att få uppleva! Men då inte i "extrem" form som i vissa filmklipp man ser utan mer ett rejält flöde. Det är i alla fall ett trevligt kvitto att få... ;)
 

Zigzag

Medlem
Kön
Kvinna
Hm, jo fontänorgasmer är härliga. Själv har jag hur lätt som helst att få en kaskadorgasm. Men ibland kan det bli för mycket av det goda, rejält blött med andra ord ;)
 

Tobbisen

Aktiv medlem
Kön
Man
Hm, jo fontänorgasmer är härliga. Själv har jag hur lätt som helst att få en kaskadorgasm. Men ibland kan det bli för mycket av det goda, rejält blött med andra ord ;)

Låter så häftigt :) Och jag tror inte jag skulle kunna få nog av det blöta :oops:[:cool:]
 

zingoalla

Ny medlem
Kön
Kvinna
Det finns inget jag önskar så mycket som att kunna få en fontänorgasm, men när man ser en del tjejer få det så verkar det som att det gör ont.
Är det så eller är det bara på film som det ser ut så? :oops:

Hej på dig.
Är väldigt intresserad av detta ämne och har en hel del erfarenheter och kan nog komma med ett tips eller två, trots att jag är kille...
Hör gärna av dig om du har lust!
Kram / Jonathan
Du får gärna berätta vad du har tips :oops:
/zingoalla
 

gregg

Ny medlem
Kön
Man
:pJoo! Var tillsammans med en kvinna som fick rinnande orgasm för tre år sedan! Gud så jag tändes av det! Jag slickade hennes kön ordentligt till att börja med och stack in både fingrar och tunga så djupt in i slidan jag kunde. När hon var nära att braka loss så vill hon inte göra det över mitt ansikte (tyvärr). Hon satte sig på mig och red hårt, hårt. Så äntligen kom hon så att det rann över kuk och mage. Det luktade fantastiskt och det tände mig som fan mmm.! Blir faktiskt kåååt av att bara tänka på det!! Ja, det var verkligen fantastiskt!
Hej alla våta! gregg:p
 

athena

Medlem
Kön
Kvinna
"Den medicinska termen är prostatavätska. Vid kemiska analyser har det också påvisats att den till sammansättningen liknar vätskan från mannens prostata.
Det rör sig alltså inte alls om urin. Färgen kan variera från klar till mjölkvit, till och med lite lätt rödaktig beroende på var i menscykeln kvinnan är. Lukt och smak varierar, sannolikt beroende på kvinnans kost.
Vätskan produceras av en körtelansamling, de parauretrala körtlarna som ligger i den porösa, svampliknande vävnaden runt urinröret och mynnar ut i det. Undersökningar tyder på att ungefär 10% av alla kvinnor får denna typ av orgasm och att mängden kärleksaft kan variera från en liten fingerborg till en stor kaffekopp"

citerat ur orgasmera mera, ylva franzen, hon är vulvornas gudinna, den som vill veta typ allt som finns att lära om kvinnan och det kvinnliga könsorganet bör kika i den boken (det är min bibel och uppslagsbok). Jag hoppas någon blev klokare. Kvinnor har alltså motsvarande prostatakörtlar och kan ejakulera som killar, fast vår prostatavätska saknar sperman, såklart! Liksom de är olika för olika killar är det olika sprut för olika tjejer, tror jag.

i kina (eller indien, kama sutra eller taoismen, jag har glömt vilken) ansåg man att detta var livets vatten som gjorde människan odödlig. Jag tror att jag läst att man tog tillvara på det och drack det i någon slags riter.

Själv misstänker jag att jag fått fontänorgasm, men det var min pojkvän som upplevde skillnaden - helst plötsligt smakade jag annorlunda (efter min orgasm), lite beskt och skarpt, så det var förmodligen min utlösning...
:D[}:)]
 

icka

Moderator
Staff Member
Kön
Kvinna
Har läst någonstans att det kan vara svårt att kontrollera sina fontäner när man väl lärt sig att få dem, stämmer det?
 

Zigzag

Medlem
Kön
Kvinna
Det stämmer icka, i varje fall för mig. Vilket kan vara jobbigt då man kanske inte vill blöta ner överallt. Det är exempelvis lite svårt att stoppa in en soffa i tvättmaskinen ;)
 

icka

Moderator
Staff Member
Kön
Kvinna
Det stämmer icka, i varje fall för mig. Vilket kan vara jobbigt då man kanske inte vill blöta ner överallt. Det är exempelvis lite svårt att stoppa in en soffa i tvättmaskinen ;)

Ja precis... Jag har fått någon slags fontänorgasm ett par gånger när min sambo fingrar mig, men är lite rädd att jag inte ska kontrollera det sen så jag håller tillbaka så mycket jag kan...
 

butterbee

Ny medlem
Kön
Kvinna
Jag fick fontänorgasmer ofta förr, men efter att en oförberedd och barnslig kille typ blev arg när han slickade mig och det forsade,så har jag lärt mig kontrollera det. Det händer oftast när jag blir slicad,och det är sjukt skönt!
 

belysning

Ny medlem
Kön
Man
det finns inget sexigare än tjejer som sprutar ur fittan, det är underbart att slicka och pulla en tjej som sprutar i munnen och över ansiktet, så skönt! Eller när tjejen rider och när hon kommer så sätter hon sig gränsle över ens ansikte och man tar hela "satsen" i munnen och slickar fittan hårt och ordentligt.
 

Gizza

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Jag som trodde att jag inte kunde få fontänorgasm har lyckats nu, första gången hade jag lite fyllesex med min gubbe, och så får jag en fontänorgasm medan han är inne i mig, det trodde jag var det sista jag kunde få på fyllan, så det sprutade till, inte mycket, men det både syntes och kändes.

Andra gången var också med gubben på precis samma sätt, och i tisdags så låg jag och onanerade i mitt badkar med en massagestav och då lyckades jag få en tredje, så jag kan numera också få det på egen hand.
 

Dexter

Medlem
Kön
Man
Har varit med en tjej som lyckades få fontänorgasmer. Det var riktigt härligt att se henne njuta men hon kunde inte få det genom penetration utan dom gånger hon lyckades var när hon blev slickad och använde clit ticklern samtidigt. Sen började hon skaka... :)
 
Toppen