Att återfå glöden i ett förhållande..?

G

Guest

Gäst
Vad kul att höra att det går bättre!!!
Jag blev jätteglad nu, hoppas det bara blir bättre och bättre :D
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
hej Doc
Känner att jag blir lite avis på din fru...
det har inte lyckats så väl med xtra säng som jag hoppats+ att jag nog är ganska trött av mig.
men nu kan jag ju inte skylla på isgata längre, måste komma igång med min cykling.. Kramen
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
hej Doc
Känner att jag blir lite avis på din fru...
det har inte lyckats så väl med xtra säng som jag hoppats+ att jag nog är ganska trött av mig.
men nu kan jag ju inte skylla på isgata längre, måste komma igång med min cykling.. Kramen

haha, du är avis på min fru, det är det fler som är..
(högmod går före fall ;))

tråkigt att det inte föll fullt ut med sängen, men det är svårt att bryta barns invanda mönster, ta det 'långsiktigt'. ta det sakta men bestämt framåt

samt nu är det dags att plocka fram cykeln för att de där ljuva stunderna ska bli fler & bättre..

jag har tagit fasta på att frugan min är sugen på morronen...
(jobbar skift, kommer hem innan hon gått upp:) )
 

BunnyButt

Medlem
Kön
Kvinna
Många bra tips! Som fd. asexuell arbetsnarkoman kan jag ju bara utgå från mig själv; Precis som någon annan så klokt påpekade, så kommer lusten till sex tillsammans med lusten till livet. Kvinnors sexualitet tar i regel längre tid och behöver ett anoorlunda tändningsmönster. Hon jobbar tveklöst för mycket - så mycket att det helt enkelt inte finns tid till lust.

Att du pysslar om henne och passar upp lindrar nog det här problemet väldigt mycket - heder till dig! Men dels tror jag att det kan vara dags att dra i stora nödbromsen avseende hennes arbetstid. Uppenbarligen är det stora boven i dramat. Hon behöver mer tid för både sig själv, sina tankar och sin kropp. Att ta hand om sig och träna är en bra start.

Varvar hon ner överlag, kommer även lusten komma tillbaka - min gissning äratt hon helt enklet är för trött mentalt för att orka anstränga sig för sex. Låter konstigt kanske, men så kan det vara...

Jag tror mer avancerade lekar är fel väg att gå - då blir det mer måsten. Låt istället sexet få komma kravlöst och spontant. Mitt varmaste råd är att åka iväg någonstans, kanske till något litet pensionat vid kusten med några böcker, packa pciknickkorgen, vandra i skogarna nu när löven slår ut. Bara vara - då får hon ro att koppla av och ni är hnvisade till varandas sällskap, att dra ner på tempot... pröva och se vad det kan ge?

Kanske kan hon må bra av att träffa en terapeut för några samtal och sortera lite i sitt liv och sin vilja? Kanske få hon en nytändning till livet och därmed även sex om hon finner delar av sitt jag hon hade glömt bort eller förträngt?

Vidare - se över vad ni äter! Det finns massor av mat som var för sig, eller tillsammans behövs för hormonerna att börja snurra som de ska. Själv brukar jag koka ett ägg eller två när jag känner att jag inte har den mentala lust till sex som jag borde - det brukar faktiskt funka :) (Kolestrol behövs för att producera testosteron - något som är nödvändigt för både kvinnors och mäns sexualitet). Googla på kostlära - jag lovar många spännande timmar! :)

Handfasta, tråkiga och jordnära tips - men jag hoppas något av det kanske fungerar just för er. Ni verkar ju ha en väldigt god relation i grunden - det är bara gnistan som saknas. Sköt om varandra och lycka till!
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Många bra tips! Som fd. asexuell arbetsnarkoman kan jag ju bara utgå från mig själv; Precis som någon annan så klokt påpekade, så kommer lusten till sex tillsammans med lusten till livet. Kvinnors sexualitet tar i regel längre tid och behöver ett anoorlunda tändningsmönster. Hon jobbar tveklöst för mycket - så mycket att det helt enkelt inte finns tid till lust. [red]
mmmm, hon gör det, t o m hennes bästa kompis har pikat henne, hon har ständigt dåligt samvete mot våra barn...[/red]

Att du pysslar om henne och passar upp lindrar nog det här problemet väldigt mycket - heder till dig! Men dels tror jag att det kan vara dags att dra i stora nödbromsen avseende hennes arbetstid. Uppenbarligen är det stora boven i dramat. Hon behöver mer tid för både sig själv, sina tankar och sin kropp. Att ta hand om sig och träna är en bra start.

[red]jag erbjuder både massage & konsultation för henne, det är bara att säga till, spontant lr tidsbokat...(hihi)[/red]

[red]utan några baktankar, sex ska komma spontant![/red]

Varvar hon ner överlag, kommer även lusten komma tillbaka - min gissning äratt hon helt enklet är för trött mentalt för att orka anstränga sig för sex. Låter konstigt kanske, men så kan det vara...

[red]man hoppas[/red]
[red]Min oxå, till henne, för det blir många nähää, från mina sida[/red]

Jag tror mer avancerade lekar är fel väg att gå - då blir det mer måsten. Låt istället sexet få komma kravlöst och spontant. Mitt varmaste råd är att åka iväg någonstans, kanske till något litet pensionat vid kusten med några böcker, packa pciknickkorgen, vandra i skogarna nu när löven slår ut. Bara vara - då får hon ro att koppla av och ni är hnvisade till varandas sällskap, att dra ner på tempot... pröva och se vad det kan ge?

[red]inga tak-kronslekar i olika rollspel, det blir mycket kram, mys & kelsex lr bara kel[/red]

Kanske kan hon må bra av att träffa en terapeut för några samtal och sortera lite i sitt liv och sin vilja? Kanske få hon en nytändning till livet och därmed även sex om hon finner delar av sitt jag hon hade glömt bort eller förträngt?

[red]tar jobbet först, mindre att göra på jobb, mer att ge oss här hemma[/red]

Vidare - se över vad ni äter! Det finns massor av mat som var för sig, eller tillsammans behövs för hormonerna att börja snurra som de ska. Själv brukar jag koka ett ägg eller två när jag känner att jag inte har den mentala lust till sex som jag borde - det brukar faktiskt funka :) (Kolestrol behövs för att producera testosteron - något som är nödvändigt för både kvinnors och mäns sexualitet). Googla på kostlära - jag lovar många spännande timmar! :)

[red]kostlära & Doc, ska vi diskutera? har en ganska hyfsad kunskap om kost, kallas även för matfascisten.. haha[/red]

Handfasta, tråkiga och jordnära tips - men jag hoppas något av det kanske fungerar just för er. Ni verkar ju ha en väldigt god relation i grunden - det är bara gnistan som saknas. Sköt om varandra och lycka till!

[red]ska hitta glöden & gnistan, har gått över berg innan...[/red]

[red]TACK![/red]
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
vill bara säga tack för alla som bryr sig
får fortfarande mess om detta

som svar blir det att det går i vågor, ibland funkar det, ibland inte

funderar på att ta hjälp av proffs
 

litekinkykille

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Tänkte lägga mig i lite också... De mesta verkar vara sagt redan, men jag har en liiiten teori som jag skulle vilja torgföra.

Först och främst så är jag helt säker på att alla tjejer som läser din beskrivning skulle vilja GIFTA sig med dig. BUMS!!!

Och! Det är det jag tror är en del av problemet. Du är för perfekt helt enkelt. Hon har hos dig en extrem trygghet som gör att hon inte behöver bränna energi på hemmafronten. Då hamnar allt på arbetet i stället. Jag tror att vi alla behöver något att kämpa för, något att sträcka oss efter. På din beskrivning låter det som om hon inte BEHÖVER sträcka sig så mycket.

Lite tillspetsat kanske, men vi människor har alldeles för lätt att ta saker och ting för givet och finns det ingenting som gnisslar, skaver eller tar emot ibland så rusar vi bara på utan att reflektera så mycket.

I vilket fall som helst så vet jag att du är en klok person Doc, och kommer att komma vidare. Idén att ta hjälp av ett proffs är faktiskt inte alls dum. Det borde fler människor göra, egentligen inte konstigare än att gå till tandläkaren.

Lycka till!
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Tänkte lägga mig i lite också... De mesta verkar vara sagt redan, men jag har en liiiten teori som jag skulle vilja torgföra.

Först och främst så är jag helt säker på att alla tjejer som läser din beskrivning skulle vilja GIFTA sig med dig. BUMS!!!
[red]hehe, du tror det... jag har fått förslag, men det handlar i n t e om giftemål...[/red]

Och! Det är det jag tror är en del av problemet. Du är för perfekt helt enkelt. Hon har hos dig en extrem trygghet som gör att hon inte behöver bränna energi på hemmafronten. Då hamnar allt på arbetet i stället. Jag tror att vi alla behöver något att kämpa för, något att sträcka oss efter. På din beskrivning låter det som om hon inte BEHÖVER sträcka sig så mycket.

[red]jag hade ett snack med henne häromdagen.. hur illa jag tycker att saker fortskred, jag berätta att jag inte får tillbaka det jag tycker att jag ger.
Inte för det handlar om att man ska ha rättvisa, utan att man ger känslor & tid.
då vill man få gensvar
[/red]
Lite tillspetsat kanske, men vi människor har alldeles för lätt att ta saker och ting för givet och finns det ingenting som gnisslar, skaver eller tar emot ibland så rusar vi bara på utan att reflektera så mycket.

[red]Hon hade reflekterat över det, hon var väldigt svartsjuk & undrade speciellt vem det var som jag hade så 'fin' kontakt med på nätet..
[/red]

I vilket fall som helst så vet jag att du är en klok person Doc, och kommer att komma vidare. Idén att ta hjälp av ett proffs är faktiskt inte alls dum. Det borde fler människor göra, egentligen inte konstigare än att gå till tandläkaren.

[red]Vi får se, nu fick vi fart på saker & ting, så jag hoppas på det bästa.
En riktigt Väckarklocka
[/red]
Lycka till!

[red]jag använde argumentet att jag faktiskt gör 'hushållssysslor' för att hon ska hinna med oss alla bättre, inte för att hon ska kunna jobba mer... den bet & bra[/red]
 

BunnyButt

Medlem
Kön
Kvinna
Härligt att läsa att ni verkar ha kommit till något slags vändpunkt - jag håller tummarna för er!
 

litekinkykille

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Bidrar med ett par tummar jag också, fast ni verkar vara på väg åt rätt håll så det kanske inte ens behövs. Toppen att ni kommunicerar med varandra.
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Härligt att läsa att ni verkar ha kommit till något slags vändpunkt - jag håller tummarna för er!

mmm, det är skönt när man hittar tillbaks till varandra, lr rättare sagt hittar vidare..:D

Bidrar med ett par tummar jag också, fast ni verkar vara på väg åt rätt håll så det kanske inte ens behövs. Toppen att ni kommunicerar med varandra.

kommunikation är verkligen viktigt, det gäller att hitta rätt kanal & våglängd.
men jag tror att vi har tagit ett bra steg framåt.

vi låg & diskutera snuskiga fantasier efter lite slösex igår...
vi ska förverkliga några igen, som legat i byrålådan..(rep & handbojor)
 

marlboro2

Medlem
Kön
Man
synnerligen bra tråd, jag har läst igenom hela och också jag tagit del av många bra uppslag..

har en sak att tillägga, något som i varje fall för mej är ett vilkor i ett förhållande för att inte säga i livet.

Glöm ALDRIG att se till att ge och ta [red]"egentid"[/red][/size=4] och då helst i sin egen trygga hammamiljö, utan ungar och make/maka/sambo/flick-pojkvän.

ett par timmar då och då... det behövs

lev väl må bra
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
synnerligen bra tråd, jag har läst igenom hela och också jag tagit del av många bra uppslag..

har en sak att tillägga, något som i varje fall för mej är ett vilkor i ett förhållande för att inte säga i livet.

Glöm ALDRIG att se till att ge och ta [red]"egentid"[/red][/size=4] och då helst i sin egen trygga hammamiljö, utan ungar och make/maka/sambo/flick-pojkvän.

ett par timmar då och då... det behövs

lev väl må bra

lugn & ro i hemmets famn, utan störande saker lr måsten
det krävs, jag försöker dra de trådar som krävs, så att det finns utrymmen för sånt.
men kräver även det tillbax, utan några 'strings attached'

så u t r y m m e för egentid, det är a & o...Rätt Marlbro2
 

marlboro2

Medlem
Kön
Man
ville bara infoga något av det viktigaste (för mej iaf) som inte var nämnt... som sagt tråden är bra och förtjänar engechemang .... en tråd alla bör läsa igenom, har man inga relationsproblem så rekomenderas att läsa genom hela tråden i preventivt syfte.. har aldrig hört om ett helt friktionsfritt förhållande, så räkna med att det kommer.... bara en fråga om tid
 

Zigzag

Medlem
Kön
Kvinna
I denna tråden finns oerhört mycket klokt sagt av vettiga människor. Jag vet inte om jag har så mycket att tillägga. Men vill ändå göra ett inlägg. Relaterandet till andra är det svåraste vi människor måste hantera. Vi gör det alla på olika sätt och med mer eller mindre framgång. Motgångar är till för att övervinnas och gör oss starkare när vi nästa gång står inför dess faktum. Om vi drar oss undan inom vårt skal så finner vi kanske ro men vem vill leva utan livets härliga utmaningar. Inte jag i alla fall. En liten uppmuntran till er alla. Ta för er när chansen kommer Ni kommer inte att ångra er! Livet går inte i repris.

Ursäkta mig Doc och alla ni andra för mina utsvävningar från ämnet men tankarna for iväg. :love: på er alla!
 

marlboro2

Medlem
Kön
Man
I denna tråden finns oerhört mycket klokt sagt av vettiga människor. Jag vet inte om jag har så mycket att tillägga. Men vill ändå göra ett inlägg. Relaterandet till andra är det svåraste vi människor måste hantera. Vi gör det alla på olika sätt och med mer eller mindre framgång. Motgångar är till för att övervinnas och gör oss starkare när vi nästa gång står inför dess faktum. Om vi drar oss undan inom vårt skal så finner vi kanske ro men vem vill leva utan livets härliga utmaningar. Inte jag i alla fall. En liten uppmuntran till er alla. Ta för er när chansen kommer Ni kommer inte att ångra er! Livet går inte i repris.

Ursäkta mig Doc och alla ni andra för mina utsvävningar från ämnet men tankarna for iväg. :love: på er alla!

klokt talat kvinna ;)
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
semestervädret har varit oanständigt...
först bråkade vi en dag under semestern, sen blev vi väldigt nykära
hade underbar försoningssex...

sen fick vi igång både sexlivet & träningen ordentligt, så mycket sex & mys & snack & romantik har vi inte haft på år.

tack vare en usel sommar så har vi kommit varandra närmare. så sol i sinnet!
het i sängen

tack alla tummar & tips, har provat en del & andra återstår;)
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Är staken vaken gör det susen i musen[:0]

Jag menar - så snuskigt skönt ni verkar ha haft det;):cool::love::love:
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
jag har fått en del frågor om hur det går & om jag vill ta upp tråden igen:

det går framåt ;)

Jag tränar på, frugan tränar rätt flitigt, 1-3x i vecka
Vi har mer egentid... samt att hon vill oftare sj

det tar sig:D återkommer om nån vill veta mer
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
hur har vi löst det?! har vi löst det?!

tja, jag har byt schema så jag jobbar om möjligt ännu mindre nu (2skift, 100%)
så jag har övertagit hela ansvaret för kockeriet, blandat in våra barn så det får
lära sig att kocka....

frugan har gått ner till 100% & börjat motionera & träna mer
vilket gör att hon känner sig snyggare & mer attraktiv (hon har gått ner minst 10kg..)

hon ber om massage oftare, mycket närkontakt utan nåra gentjänster
mer vuxentid som vi utnyttjar

jag har mer tid över till mina barn med, så de är ett mindre "problem"
sånt som tär på föräldrar

summa mer kvantitetstid! tid är nyckeln!;)
tack för allas stöd & idéer & tips!
 
Toppen