Att återfå glöden i ett förhållande..?

Gizza

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
hur har vi löst det?! har vi löst det?!

tja, jag har byt schema så jag jobbar om möjligt ännu mindre nu (2skift, 100%)
så jag har övertagit hela ansvaret för kockeriet, blandat in våra barn så det får
lära sig att kocka....

frugan har gått ner till 100% & börjat motionera & träna mer
vilket gör att hon känner sig snyggare & mer attraktiv (hon har gått ner minst 10kg..)

hon ber om massage oftare, mycket närkontakt utan nåra gentjänster
mer vuxentid som vi utnyttjar

jag har mer tid över till mina barn med, så de är ett mindre "problem"
sånt som tär på föräldrar

summa mer kvantitetstid! tid är nyckeln!;)
tack för allas stöd & idéer & tips!


Gratulerar till att det fixade sig Doc H.
 

misswet

Aktiv medlem
Ålder
57
Kön
Kvinna
*kramar om* Härligt att höra att det går att vända en negativ trend, plus att jag hoppas att många läsare av tråden fått en tankeställare om att själva vårda sina förhållanden...du verkar vara en UNDERBAR make Doc!!:)
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
*kramar om* Härligt att höra att det går att vända en negativ trend, plus att jag hoppas att många läsare av tråden fått en tankeställare om att själva vårda sina förhållanden...du verkar vara en UNDERBAR make Doc!!:)

ujuj, du får mig att rodna:D
Tack
*kram* på dig!
 
G

Guest

Gäst
Härligt Doc H! :)

Lycka till för all framtid också och krama din fru från oss andra också( kanske en dålig ide i.o.f.s. [:0] )! [^]
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Härligt Doc H! :)

Lycka till för all framtid också och krama din fru från oss andra också( kanske en dålig ide i.o.f.s. [:0] )! [^]

hehe, jag gillar att kramas, men jag berättar inte att det r från er alla ;)

men det r som en berg&dalbana,just nu r det inte mycket man ser av henne:( än mindre myser...men jag lovar att ta igen det:cool: snart
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
tyvärr har det blivit till det sämre igen, det har varit bra under semstern
sen när allt började snurra som vanligt samt att jag börja plugga gick allt i direkt stå.

jag tycker inte ens att det är lönt att försöka med sex längre
ingen sex är bättre än kass sex...

jag har uttryckligen sagt det med, ingen sex, för det blir bara kass

men vi har så mycket annat att falla tillbaka på

vi har det mysigt ändå, kramas, pussas, kelar & så
annars gör vi mycket annat

jag tycker inte att det r viktigt nog att sabba ett bra äktenskap på


kanske får jag väl skaffa mig en KK?!;)
 

kille71

Medlem
Kön
Man
jag vet hur det känns Doc. Bättre ingen sex än den man bara få kämpa för och som dessutom kan vara rätt så dåligt.
Hitta du lösningen kan du väl meddelar mig för jag har ingen just nu....
Och tror mig, sitautionen här är skrämmande lik din.
Nu ska går och laga mat som vanligt....
 

Skutt

Medlem
Kön
Man
Jag tror alla som har levt i ett förhållande som har varat i mer än ett par år har hamnat i den situation du beskriver, Doc. Trevlig att se att det går åt rätt håll, men det är alltid en lång och jobbig väg att gå.

Min erfarenhet är att denna typen av problem tenderar att bli väldigt infekterade, så att man knappt kan ta upp det utan att det blir bråk. Vid såna tillfällen finns det ett utmärkt sätt att diskutera det - skriv till varandra!

Jag vet, det låter lite knäppt att skriva ett brev till den man bor ihop med. Men det finns några fördelar:

1. Man har tid att själv formulera sig på ett bra sätt (istället för att klämma ur sig något plumpt och klumpigt som lätt missuppfattas).
2. Man kan säga det man har på hjärtat utan att bli avbruten eller misstolkad mitt i en mening.
3. Man kan läsa samma sak flera gånger för att försäkra sig om att man förstått den andre på rätt sätt.

Min f.d. och jag har gjort detta vid några tillfällen och på så sätt lyckats lösa problem som vi i flera år hade pratat förbi varandra kring.

Det är kanske inte nåt som funkar för alla, men det kan vara värt ett försök.

Lycka till, alla som kämpar i motvind och uppförsbacke!
 

hama

Aktiv medlem
Kön
Man
Ja, det kanske var en bra idé!
Det är ju så lätt att misstolkas[B)].
Har även jag ibland samma bekymmer, lever i ett "gammalt" förhållande,25 år nästan. Man förändras ju rätt mycket under en sådan lång period. Åt olika håll kanske.Man saknar kanske hettan från den första tiden. Värmen finns ju kvar, och blossar ju ibland upp till eld.
Det går i vågor det där. Tror inte man skall dra för stora växlar på att det är en viloperiod i sexlivet ibland. Dessto bättre blir det när det hettar till igen.
Se det som en årstidsväxling istället.
Visst,man är lite otålig och tycker det är väl långt emellan ibland, men har man det bra i övrigt så kommer det nog igång igen. Så är det här, ialla fall.
Sedan är det ju så att i den här åldern har man, om man har ungar och med dem en massa skjutsande till idrott och kompisar, jobb,hus,lån, en jäkla massa föreningsuppdrag och kanske föräldrar som börjar bli gamla och behöver hjälp, mindre ork över huvud taget (vare sig men inser det eller ej). Och någonting blir ju lidande av allt detta. Gissa vad?
Jo, som sagt det där med KK har väl farit genom huvudet ibland....men,men...
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
jag vet hur det känns Doc. Bättre ingen sex än den man bara få kämpa för och som dessutom kan vara rätt så dåligt.
Hitta du lösningen kan du väl meddelar mig för jag har ingen just nu....
Och tror mig, sitautionen här är skrämmande lik din.
Nu ska går och laga mat som vanligt....

haha, jag tror på att man har mycket kel & smek & pussar & gos
M E N utan att lägga nån press

tjejer har lätt att tro att vi r ute efter sex alltid (kanske vi oftast är...?!)
men jag sa att jag i n t e ville ha sex för att det sög, sa inte så men menade det så, du sa hon att hon hade trott/känt att jag gick omkring & tjura för att det inte blev nån sex.... det visade sig att hon lagt en massa press på sig sj att det skulle bli sex vid olika tillfälle
de gångerna jag hade skippat det & lagt det på is varje gång utan att avspisa henne...

nu tycker hon att det r kanon, hon slipper att lägga en massa press på sig sj
jag tänker hålla mig ett tag, kommer det inte igång så får man kanske tittat närmare på en annan lösning som t ex terapi, KK... vad vet jag
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Jag tror alla som har levt i ett förhållande som har varat i mer än ett par år har hamnat i den situation du beskriver, Doc. Trevlig att se att det går åt rätt håll, men det är alltid en lång och jobbig väg att gå.
Min erfarenhet är att denna typen av problem tenderar att bli väldigt infekterade, så att man knappt kan ta upp det utan att det blir bråk. Vid såna tillfällen finns det ett utmärkt sätt att diskutera det - skriv till varandra!
Jag vet, det låter lite knäppt att skriva ett brev till den man bor ihop med. Men det finns några fördelar:
1. Man har tid att själv formulera sig på ett bra sätt (istället för att klämma ur sig något plumpt och klumpigt som lätt missuppfattas).
2. Man kan säga det man har på hjärtat utan att bli avbruten eller misstolkad mitt i en mening.
3. Man kan läsa samma sak flera gånger för att försäkra sig om att man förstått den andre på rätt sätt.

Min f.d. och jag har gjort detta vid några tillfällen och på så sätt lyckats lösa problem som vi i flera år hade pratat förbi varandra kring.

Det är kanske inte nåt som funkar för alla, men det kan vara värt ett försök.

Lycka till, alla som kämpar i motvind och uppförsbacke!

vi har kanonkontakt & vår kommunikation r alldelse utmärkt
vi r väldigt tajta & så
men tack för tipset, det finns många som det kanske kan ta detta till sig

TACK!
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Ja, det kanske var en bra idé!
Det är ju så lätt att misstolkas[B)].
Har även jag ibland samma bekymmer, lever i ett "gammalt" förhållande,25 år nästan. Man förändras ju rätt mycket under en sådan lång period. Åt olika håll kanske.Man saknar kanske hettan från den första tiden. Värmen finns ju kvar, och blossar ju ibland upp till eld.
Det går i vågor det där. Tror inte man skall dra för stora växlar på att det är en viloperiod i sexlivet ibland. Dessto bättre blir det när det hettar till igen.
Se det som en årstidsväxling istället.
Visst,man är lite otålig och tycker det är väl långt emellan ibland, men har man det bra i övrigt så kommer det nog igång igen. Så är det här, ialla fall.
Sedan är det ju så att i den här åldern har man, om man har ungar och med dem en massa skjutsande till idrott och kompisar, jobb,hus,lån, en jäkla massa föreningsuppdrag och kanske föräldrar som börjar bli gamla och behöver hjälp, mindre ork över huvud taget (vare sig men inser det eller ej). Och någonting blir ju lidande av allt detta. Gissa vad?
Jo, som sagt det där med KK har väl farit genom huvudet ibland....men,men...

mmm, det r mycket med sånt plus att mitt pluggande tar ca 10-15h i veckan kanske mer
så försöker dra ner på annat för att hinna med allt, TV & forum
detta r det enda forum som jag r lite aktiv på
alla de andra har jag lagt ner

KK, tror inte att det r en bra lösning...även om jag fått erbjudande som man inte kan motstå...;)
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
tyvärr, ingen av KK har fått positivt svar från mig, hoppas att ni inte blir ledsna ;)

numera så vänder jag bara alla saker som jag finner som i-landsproblem till positiva saker. svara inte ironisk lr dumt, det sjunker in bättre om man inte svarar.

dessutom har det burit frukt att totalignorera sex, hon väckte mig en morron, tidigt & var grymt sugen, då blev det åka av

vi låg & snacka en kväll, då hon tände till på alla...
det blev en lång svettig natt....

så var snäll utan & vara dum
gör inte de där saker för att få tacksamhets-sex(?!)
gör bara saker du trivs, det r lätt hänt att tjejer tror att de ska använda sex som belöning för oss killar... så tar man det ifrån dem, tar ifrån dem idéen att vi blir sura om vi inte får det.

så slappnar de av & kommer krypande sj, men de blir grymt störda om ni nekar när de vill, då tror de att det r nåt fel på dem, att de r fula lr tjocka, oattractiva

hoppas att jag inte har rört till det för er
 
Ålder
56
Kön
Kvinna
skämtar du? hur kan DU röra till? :)

är det snurrigt lr r det klart som korvspad?
jag har tänkt att skriva det lite mer kortfattat
måste bara komma på hur:cool:


Den som kan beskriva livet kortfattat och klart som korvspad är inte född än...

Klart att man blir störd om killen inte vill ha sex när man är sugen själv[}:)] Alla vet ju att killar är kåta för jämnan;):cool::love:
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Klart att man blir störd om killen inte vill ha sex när man är sugen själv[}:)] Alla vet ju att killar är kåta för jämnan;):cool::love:

men om man säger att man inte vill, men ändå ställer upp när hon vill så funkar det bättre...
man släpper pressen på att det ska vara ett sexliv enl. kvällspress & månadsdampress.

jag har fått tillbaka en kåt & glad fru
hon 'hoppa' på mig häromkvällen
sen väckte hon mig på morronen kl 6... det var vilda omgångar
men just att låta henne ta initativet när hon r sugen utan att det blir nåt hon känner att hon måste har gett henne det där xtra tillbaka.
se om vi kan få upp det till mitt mål, 3x i veckan, minst.

man ska aldrig nämna nåt om sex som r negativt, man ska bara komma med förbättringsförslag...

klart funkar det inte får man ta till nån typ av terapi. men hitills funkar det
 
Ålder
56
Kön
Kvinna
Klart att man blir störd om killen inte vill ha sex när man är sugen själv[}:)] Alla vet ju att killar är kåta för jämnan;):cool::love:

men om man säger att man inte vill, men ändå ställer upp när hon vill så funkar det bättre...
man släpper pressen på att det ska vara ett sexliv enl. kvällspress & månadsdampress.

jag har fått tillbaka en kåt & glad fru
hon 'hoppa' på mig häromkvällen
sen väckte hon mig på morronen kl 6... det var vilda omgångar
men just att låta henne ta initativet när hon r sugen utan att det blir nåt hon känner att hon måste har gett henne det där xtra tillbaka.
se om vi kan få upp det till mitt mål, 3x i veckan, minst.

man ska aldrig nämna nåt om sex som r negativt, man ska bara komma med förbättringsförslag...

klart funkar det inte får man ta till nån typ av terapi. men hitills funkar det


Jag har ett gammalt ordspråk om kvinnor, som jag fått en gång i tiden. (undrar varför[:0])

Det lyder:

Om man låter en kvinna tro att man tror att hon vill, så vill hon inte, men om man låter henne tro att man tror att hon inte vill, så vill hon.[/size=2]


Du verkar ha samma erfarenhet:cool:;):love:
 

Skutt

Medlem
Kön
Man
[quoteOm man låter en kvinna tro att man tror att hon vill, så vill hon inte, men om man låter henne tro att man tror att hon inte vill, så vill hon.[/quote]

Det finns en anledning till att vi killar inte förstår tjejer. Till och med ordspråken är förvirrande... [^]
 
Ålder
56
Kön
Kvinna
[quoteOm man låter en kvinna tro att man tror att hon vill, så vill hon inte, men om man låter henne tro att man tror att hon inte vill, så vill hon.

Det finns en anledning till att vi killar inte förstår tjejer. Till och med ordspråken är förvirrande... [^][/quote]


...om karlar är mindre förvirrande så kanske det underlättar att läsa DocH:s inlägg och jämföra...[}:)]:cool:
 
Toppen