Brukar ni få fontänorgasm?

Smålandsman

Välbekant medlem
Kön
Man
Åt fanders! Har bara haft 6 ngn gång o det var långtifrån orgasm, även vanlig klitorisorgasm. Killen hittade igen klitoris men hade ingen aning om hur den skulle behandlas. Försökte visa med handen men det gick asdåligt! Han hade säkert aldrig hört talas om g-punkt o fontänorgasmer. ;)
Jag för min del skulle vilja lära mig att få en kvinna att ha fontänorgasm. Win-win situation? ;)
 

icka

Moderator
Staff Member
Kön
Kvinna
Jag för min del skulle vilja lära mig att få en kvinna att ha fontänorgasm. Win-win situation? ;)
För mig handlar det om att få stimulans rätt länge. Jag vet inte hur det går till men visst är det någon körtel som vätskefylls vid stimulans? Det känns iaf som att jag sprutar mer (inte alltid det sprutar utan ofta mer rinner) om han har hållit på länge. Sen är ju tricket att gå och kissa innan så att man kan slappna av och lita på att det inte är kiss.
 

pussycat00

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Var ihop med en kvinna för 10-12 år sedan som fick riktigt härliga fontänorgasmer, speciellt när hon blev fistad.
När man väl fått in handen, så knöt man näven inne i fittan och vände sedan handen fram och tillbaka,
då tog det inte lång tid innan hon kom, när hon gjorde det tog man ut handen och hon sprutade långt och länge.
Hände även att hon kissade på sig ibland. Dessa upplevelser saknar jag idag.

Haha! Det hade inte fungerat på mig!!! Killen kan max stoppa in ett finger o först eft ett tag går det med två. De ggr jag har varit med en man med en stor apparat har jag varit tvungen att hålla på hur länge som helst innan jag har fått in den. :)
 

pussycat00

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Det har faktiskt hänt mig nu!!! Men det var mer som att hela kroppen spändes o sedan slappnade man av o då var det blött. Var mer som att det rann än att det sprutade. Men en cool upplevelse! Kanske är det ngt kroppen ska "lära sig" typ. Behövdes då verkl inte lång tid, 10, 20 sek kanske. Men det kändes som viktigt att killen var exakt rätt o att han oxå gjorde upp/ner o inte in/ut. Han som hjälpte mig med det där har jag end träffat två ggr o han bor ej här så det blir inger mer fr honom. :-(
 

Purj0

Välbekant medlem
Kön
Man
Det har faktiskt hänt mig nu!!! Men det var mer som att hela kroppen spändes o sedan slappnade man av o då var det blött. Var mer som att det rann än att det sprutade. Men en cool upplevelse! Kanske är det ngt kroppen ska "lära sig" typ. Behövdes då verkl inte lång tid, 10, 20 sek kanske. Men det kändes som viktigt att killen var exakt rätt o att han oxå gjorde upp/ner o inte in/ut. Han som hjälpte mig med det där har jag end träffat två ggr o han bor ej här så det blir inger mer fr honom. :-(

Tråkigt att det inget mer kan bli mellan er nu när du lyckats hitta hur du ska vara med honom för att få komma på detta viset. Men vem vet, har du bara en bra kommunikation med din nästa partner så kanske det funkar även med honom.
 

Smålandsman

Välbekant medlem
Kön
Man
Det har faktiskt hänt mig nu!!! Men det var mer som att hela kroppen spändes o sedan slappnade man av o då var det blött. Var mer som att det rann än att det sprutade. Men en cool upplevelse! Kanske är det ngt kroppen ska "lära sig" typ. Behövdes då verkl inte lång tid, 10, 20 sek kanske. Men det kändes som viktigt att killen var exakt rätt o att han oxå gjorde upp/ner o inte in/ut. Han som hjälpte mig med det där har jag end träffat två ggr o han bor ej här så det blir inger mer fr honom. :-(
Så härligt för dig! Jag blir självklart sugen på att hjälpa dig :)
 

Purj0

Välbekant medlem
Kön
Man
Så härligt för dig! Jag blir självklart sugen på att hjälpa dig :)

Nu kommer jag nog framstå som en tråkmåns.
Men här har vi en av orsakerna till att det är så få tjejer på sådana här sidor. Dom är trött på att ständigt för förslag av "hjälpsamma" herrar.
Tror ni att dom är kåta och vill ligga med första tänkbara man bara för att dom är på en sådan här sida?

Snälla respektera tjejerna!!
 

OnanNord

Aktiv medlem
Oss tråkmånsar emellan håller jag i stort med dig Purj0...det är synd av vi män tar så mycket plats och utrymme att kvinnor sällan känner sig hemma och bekväma på forum som Ona...men kanske inte bara beror på den här typen av ändå rätt oskyldiga kommentarer bland många värre sådana erbjudanden de sannolikt fått.

Om jag skulle våga gissa kanske många kvinnor tycker att den manliga diskussionen och fantasierna är helt ointressant som inspiration till sex och onani för det oftast handlar om mått, mängd och kvantitet i stället för känsla och kvalité:).
 

Purj0

Välbekant medlem
Kön
Man
Oss tråkmånsar emellan håller jag i stort med dig Purj0...det är synd av vi män tar så mycket plats och utrymme att kvinnor sällan känner sig hemma och bekväma på forum som Ona...men kanske inte bara beror på den här typen av ändå rätt oskyldiga kommentarer bland många värre sådana erbjudanden de sannolikt fått.

Om jag skulle våga gissa kanske många kvinnor tycker att den manliga diskussionen och fantasierna är helt ointressant som inspiration till sex och onani för det oftast handlar om mått, mängd och kvantitet i stället för känsla och kvalité:).


Skönt att inte bara jag tycker detta, samt bra skrivet av dig.
 

pussycat00

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Nu kommer jag nog framstå som en tråkmåns.
Men här har vi en av orsakerna till att det är så få tjejer på sådana här sidor. Dom är trött på att ständigt för förslag av "hjälpsamma" herrar.
Tror ni att dom är kåta och vill ligga med första tänkbara man bara för att dom är på en sådan här sida?

Snälla respektera tjejerna!!

Tack för omtanken, men jag tog ej illa upp. Är inte så känslig av mig. :) Jag är inte så ofta här inne men det beror ej på att männen skulle vara jobbiga, bara på att jag tycker att jag borde göra ngt vettigare. ;) Kram på er allihopa
 

JLoob

Välbekant medlem
Ålder
59
Kön
Man
Det har faktiskt hänt mig nu!!! Men det var mer som att hela kroppen spändes o sedan slappnade man av o då var det blött. Var mer som att det rann än att det sprutade. Men en cool upplevelse! Kanske är det ngt kroppen ska "lära sig" typ. Behövdes då verkl inte lång tid, 10, 20 sek kanske. Men det kändes som viktigt att killen var exakt rätt o att han oxå gjorde upp/ner o inte in/ut. Han som hjälpte mig med det där har jag end träffat två ggr o han bor ej här så det blir inger mer fr honom. :-(
Kanske inte en tråd för mig som man att lägga mig i, men - En kvinna jag var med väldigt länge (+20 år) fick bara sprutorgasmer. Hon efter det fick det för första gången med mig efter att jag 'knullade' henne med fem fingrar. Efter det så fick hon det när som helst. Jag gillar när kvinnan står på knä över mitt ansikte när jag slickar henne, så jag fick mina 'duschar' regelbundet under resten av det förhållandet. Hon jag är med nu har fortfarande inte fått någon. Med tanke på hon innan, undrar jag om det har med hämningar att göra?
 

pussycat00

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Kanske inte en tråd för mig som man att lägga mig i, men - En kvinna jag var med väldigt länge (+20 år) fick bara sprutorgasmer. Hon efter det fick det för första gången med mig efter att jag 'knullade' henne med fem fingrar. Efter det så fick hon det när som helst. Jag gillar när kvinnan står på knä över mitt ansikte när jag slickar henne, så jag fick mina 'duschar' regelbundet under resten av det förhållandet. Hon jag är med nu har fortfarande inte fått någon. Med tanke på hon innan, undrar jag om det har med hämningar att göra?

Jag tror det handlar om mannens teknik. Har du googlat squirtinator t ex?
 

JLoob

Välbekant medlem
Ålder
59
Kön
Man
Jag tror det handlar om mannens teknik. Har du googlat squirtinator t ex?
Min teknik har varit densamma, dock med olika resultat, som jag skrev. Vet att 'hon' som aldrig fått men slutade som en squirter sa att hon var rädd att släppa loss då det kunde vara urin, (vilket det inte är).
 

icka

Moderator
Staff Member
Kön
Kvinna
Verkligen, tror jag tycker den vetenskaplig aspekten gör det ännu hetare av någon anledning :p
Vet inte men det är något sexigt med att någon liksom är objekt. Tänkte först att det är verdervärdigt och kanske förnedrande ur ett feministiskt perspektiv men insåg sen att jag gillar när män är objekt ungefär lika mycket. Typ i cum clinic-klipp och liknande.
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Vet inte men det är något sexigt med att någon liksom är objekt. Tänkte först att det är verdervärdigt och kanske förnedrande ur ett feministiskt perspektiv men insåg sen att jag gillar när män är objekt ungefär lika mycket. Typ i cum clinic-klipp och liknande.

Tror det handlar om att det är ett frivilligt objekt. :)
 

Purj0

Välbekant medlem
Kön
Man
Detta är en intressant metod. Har läst om detta under en längre tid och är intresserad av att prova på detta själv framöver.
Det var ju tydliga instruktioner och resultatet var ju ganska tydligt. Sen förstår jag att alla kvinnor upplever detta på olika sätt. Och vissa gillar det mer, andra mindre.
 
Toppen