Den enorma tråden om nakenbad

Coq4Fun

Välbekant medlem
Kön
Man
Snacka om fri sex. Har bara sett något liknande ute på Svärdsö, men aldrig så många på en gång på samma ställe. Undrar nog om det här inte är "stage"-at, för jag tror att även fransmän har en gräns även på Cap d'Agde.
 
Last edited:

Coq4Fun

Välbekant medlem
Kön
Man
Förutom Svärdsön, som ligger i Saltsjöbaden inte egentliga Nacka, finns ställen vid Källtorpssjön (Hellasgården), både vid sjöns västra (PG's udde) och östra del nedanför det branta berget. Vid östra är det "friare" med "aktiviteter" både vid strandkanten och uppe i skogen. Oftast bara män här.
Sök mera info på Google och här: https://www.scandinavianaturist.org/sv/node/367
 
D

Deleted member 26814

Gäst
Nakenbadet på Östra Stranden i Halmstad, brukar bjuda på en del härligheter uppe i sanddynorna.
 
M

micky666

Gäst
Är det nån som känner till några bra nakenbad i landet så här när badsäsongen lurar runt knuten? Då menar jag nakenbad där det är ganska frigjort ;) d.v.s. att ingen skulle höja på ögonbrynen så mycket om man låg med stånd, eller till och med kunde få hjälp av nån skön kille eller tjej med ståndet...

Nån som vet om det finns? Har sett bilder från svenska stränder där folk gör både det ena och det andra..verkar nice. Nån som har erfarenhet av det?
Nå i Västerås? ?
 

Workout

Aktiv medlem
Ålder
46
Kön
Man
Har varit sugen på nakenbad i flera år men har inte blivit av. Är väl lite fördomsfull också, att folk ska tycka jag är en ”runkgubbe” bara för att jag går dit själv eller med en annan kille. :p Skulle vilja gå dit med en tjej bara för friheten att sola och bada naken men det är ju inget man frågar vem som helst.
 

Xerton

Välbekant medlem
Kön
Man
Har varit sugen på nakenbad i flera år men har inte blivit av. Är väl lite fördomsfull också, att folk ska tycka jag är en ”runkgubbe” bara för att jag går dit själv eller med en annan kille. :p Skulle vilja gå dit med en tjej bara för friheten att sola och bada naken men det är ju inget man frågar vem som helst.
Aldrig blivit av att jag tagit mig till ett, aldrig varit så intresserad av bad, bara det andra :). Heller aldrig tänkt tanken som du skriver att man kan ses som någon "ful gubbe" om man kommer själv. Men det är nog tyvärr lätt hänt.
 

Workout

Aktiv medlem
Ålder
46
Kön
Man
Jag är absolut intresserad av det andra också! ;) Vid rätt tid och plats, där det inte stör någon. Men är intresserad av båda. Att vara naken med andra, av båda könen, tycker jag ger en känsla av frihet. :)
 

ferce

Ny medlem
Kön
Man
Är det någon som har vart på nakenbadet vid Brunnsviken vid Frescati? Någon erfarenhet? Är nyfiken och funderar på att gå dit i veckan!
 

Coq4Fun

Välbekant medlem
Kön
Man
Hört talas om det och sett några som nämnt det. Dock väldigt sällan, praktiskt taget inget i jämförelse med andra bad runt stan.
 
Last edited:

Coq4Fun

Välbekant medlem
Kön
Man
Var vid östra Källtorpssjön i dag. Ganska många där, men hittade en bra plats. Efter en stund kommer en kille i 30-årsåldern och tittar sig lite omkring. Resten berättar jag under annan rubrik.
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Har varit sugen på nakenbad i flera år men har inte blivit av. Är väl lite fördomsfull också, att folk ska tycka jag är en ”runkgubbe” bara för att jag går dit själv eller med en annan kille. :p Skulle vilja gå dit med en tjej bara för friheten att sola och bada naken men det är ju inget man frågar vem som helst.


Jag går allt som oftast själv
Träffar andra och hänger med dem
Man lär känna folk(?)
Så har det varit för mig, man träffar nån som känner några
Plötsligt har man hamnat i ett gäng

Eller fråga nån tjej
Jag har t o m fått frågan av kollegor om de får hänga på, några har gjort det
 

Coq4Fun

Välbekant medlem
Kön
Man
Workout skrev:
Har varit sugen på nakenbad i flera år men har inte blivit av. Är väl lite fördomsfull också, att folk ska tycka jag är en ”runkgubbe” bara för att jag går dit själv eller med en annan kille. :p Skulle vilja gå dit med en tjej bara för friheten att sola och bada naken men det är ju inget man frågar vem som helst.
Aldrig blivit av att jag tagit mig till ett, aldrig varit så intresserad av bad, bara det andra :). Heller aldrig tänkt tanken som du skriver att man kan ses som någon "ful gubbe" om man kommer själv. Men det är nog tyvärr lätt hänt.
Jag tror ni gör en höna av en fjäder, för dels så är ju de, som skulle ha förutfattade meningar, själva där även i samma ärende, även om de inte vill erkänna det. Dessutom är det verkligen få idag som bryr sig. Jag tror ni lever kvar i hur det var förr och kanske någon i "bibelbältet"rynka på näsan.
Såg att ingen av er är mossgammal, så passa på och ta ut vad livet kan ge, strunta i vad andra tycker, vilket de sällan gör och ångra inget. Kan bara säga att det jag ångrar är det jag inte gjort, hunnit, eller kommer att hinna med. Du har ingen koll på när du tappar förmågan och förr än du anar kan det vara över.
 

Coq4Fun

Välbekant medlem
Kön
Man
Har dessvärre inte mycket erfarenhet av gå på nakenbad, men skulle jag göra det, så hoppas jag verkligen att jag får träffa en ”runkgubbe” att leka med ;)
Det skulle vara en dröm! :)
Bara gå dit och ha en öppen attityd, morsa, prata, visa dig intresserad. Fingra/dra öppet lite i kuken, ha lite kåt-tjocknad. Du ska se att du snart känner dig bekväm med tillvaron. Lycka till !
 

Workout

Aktiv medlem
Ålder
46
Kön
Man
Det är väl som ni säger, bara att ta sig dit. Att våga, så att säga. Det ska ju finnas ett ställe utanför Timrå där det sägs hända mycket sexuellt. Alla vet var det ligger men ingen går dit. ;) Utom jag, som inte vet. Men det är lätt att ta reda på. :)
 
Toppen