Den enorma tråden om nakenbad

rakad & naken

Medlem
Kön
Man
Det finns ju massor med sådana härliga nakenbad runt om i sverige. I stockholm finns flera stycken, Frescati och Kärsön är de ställen jag besökt. Där har jag haft mycket trevligt och sett mycket härligt!! ;)
 

Aneros

Ny medlem
Kön
Man
Nu när solen blir allt varmare längtar man till närmaste nakenbad. Finns det några tips på BRA sådana?
 

bula

Medlem
Kön
Man
Nakenbadsäsongen närmar sig. Har aldrig testat. Har ni några bra tips på nakenbad i Stockholmstrakten där ingen för bli förargad om man råkar få stnd när man ligger och solar..? *L*

Har bara varit på nakenbad några gånger men har inte bara sett hårda kukar utan flera som runkat! Och ett tjej/kill par som knullat! Tror folk som badar näck inte bryr sig så mycket om nån får stånd dom har nog sett de mesta redan
 

daniximus

Medlem
Kön
Man
kom precis hem från stranden. Men för en gång skull provade jag att gå till nakenbadet, förvånad blev jag. Har alltid trott att de ska vara gammla gubbar och kärringar där. Men så var det inte såg ett ungt par som var där, många medel ålders par. e var en härlig känsla med att gå runt där naken, så de är inte sista gången jag åkte dit, de blir många esök där i sommar :)
 

Roofu

Medlem
Kön
Man
Ja nakenbad gör jag varje sommar vid sommarstugan, men dock så är det på natten jag gör det. Men funderar på att besöka ett riktigt nakenbad i år. Finns ett utan för Lidköpning som inte är så långt ifrån mig. Får se hur det känns. :oops:
 

surfing_bird

Medlem
Kön
Man
Förra sommaren tog jag ett nakendopp från en brygga vid en sjö. Det var kväll och ingen var där, så jag tänkte jag skulle experimentera lite. Fattar nu hela grejen med att bada naken, vilken frihetskänsla. Som att vara pånyttfödd.

Nu i sommar tänkte jag återvända till bryggan och bada naken, men jag undrar, vad säger lagen om det egentligen? Man får väl inte bada naken var som helst?
Bryggan ifråga ligger avsides i skogen, relativt lugnt område...men det brukar vara folk som går förbi, joggar, tar sig en dopp eller ibland även grillar.

Eftersom jag är nybörjare på området så undrar jag som sagt hur lagen förhåller sig till nakenbadande på dessa platser? Har själv inte lagt märke till nån nakenstrand mellan Jönköping-Motala, i varje fall finns det ingen reklam om det direkt.
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Det beror nog lite på om det är privat område eller en allmän plats. Även om det är en avskiljd plats. så räknas det som allmän plats om alla har fritt tillträde till platsen ifråga.

På allmän plats skall man passa sig för sådant som kan väcka anstöt.

Förargelseväckande beteende kan det bli fråga om...
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
Det finns ingen lag som påtalar kläder vid bad-fritt fram att bada näck alltså.
Men, om man ligger & drar i kotten vid en allmän badstrand tex, kan man råka ut för att bli anmäld för förargelseväckande beetende. Så sunt förnuft är en bra sak att ta med till badet.
Ha det gott.
I badhus kan dock lokala föreskrifter gälla.
 

JanOlle

Ny medlem
Kön
Man
Äntligen är värmen här och med den även möjligheten till naken bad, så jag åkte ut till nakenbadet idag och där var det mest gamla gubbar.

Men efter nån timme dyker det upp några enstaka kvinnor i 45-55 års åldern, och efter ytterligare en stund kommer några tjejer i 25-30 års åldern. Så där ligger man och får en väldigt vacker tjej en bit bredvid sig, spanar lite men tycker själv att det inte är så roligt när folk stirrar så jag tar på mig lurarna och somnar snabbt liggandes på rygg.

Vaknar efter en stund och känner att jag har ett stånd på gång och sätter mig snabbt upp för att nå handduken så jag kan täcka över lite när jag ser hur hon ligger och tittar på mig och min otäcking som pekar rakt upp. Jag visste inte vart jag skull ta vägen så jag vänder mig åt andra hållet, och där ligger det en lite äldre kvinna som pratar i telefon och när hon ser mig och min grej så säger hon plötsligt till den hon pratar med att "åh fan, här ligger man bredvid årets första nybörjarstånd" och så skrattar hon.

Då vänder jag mig på magen och tittar generat åt andra hållet och där ligger den yngre tjejen och asgarvar åt det hela. När sen ståndet gått ner så går jag snabbt ner till vattnet och vadar ut en bit för att kyla ner mig, och då kommer den yngre tjejen ut till mig och börjar prata, hon frågar om det var första gången jag var här med tanke på reaktionen, där står hon en meter ifrån mig helt näck med en fantastisk kropp och en helt rakad mus, vad som händer då är väl inte så svårt att förstå, den reser sig i givakt igen, och hon tittar lite generat på den och säger att hon ska nog gå nu men undrar om jag kommer att vara där även på lördag.

Så nu ska jag dit igen på lördag på en nakendejt, den pinsammaste dagen i mitt liv kanske visar sig bli bra ändå.
 

mgk

Medlem
Kön
Man
Vilken härlig historia! Det där låter härligt pinsamt och upphetsande... Lycka till med daten! :)
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Rikigt skön berättelse. Instämmer med föregående talare: Lycka till med daten;)
 

JanOlle

Ny medlem
Kön
Man
Hej igen!
Vi skulle ses kl 11 men när kl var 12 hade hon inte dykt upp så jag trodde jag var blåst, men 12:30 dyker hon upp med en kompis och lägger sig en bit bredvid och hejar lite försiktigt. Det var fruktansvärt fint väder och jag sprang och badade var 10:e minut ungefär men dom bara låg där och solade. Men när jag packade upp mitt fika så frågade hon om dom fick sätta sig bredvid och fika dom med, så sen började vi prata och den här gången lyckades jag hålla lilleman i styr. Den andra tjejen var nästan lika fin och var även hon helt rakad, men hon verkade lite blyg och sa inte så mycket. Nu är det faktiskt som så att jag har en flickvän men hon vill absolut inte bada nudistbad även om hon inte behöver klä av sig allt, så det kändes lite konstigt att vara ute på dejt i smyg. Så ingenting hände men vi snackade och badade resten av dagen och låg även bredvid varandra på söndag. Nu vill hon att vi ska träffas för en fika på stan men jag tror jag måste berätta hur det ligger till, hon är en alldeles för trevlig och snäll tjej som jag inte vill ska bli sårad. Men visst är man frestad, att ligga på en strand i 30-gradig värme med en 10-poängare bredvid sig kan ju ge vem som helst kåtslag. Men i söndags var det ett helt gäng med tjejer i åldern 18-25 på badet, underbart att ligga på ett bad med så mycket vackert att titta på. Men det bästa av allt är nog att alla var mer eller mindre helrakade och hade kroppar att dö för. Imorgon ska jag dit igen, hoppas det är lika många tjejer där då, det har blivit fler och fler yngre för varje år, inte bara feta medelålders tanter som ligger och visar sin håriga mutta. Fler naken bad åt svenskarna!!
 
Toppen