fyrtioårskris

pussycat00

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Har redan fått ett antal vita hår på huvudet som ger mig lite ångest! MEN inget har dykt upp på musen ännu. Jag tycker att det vore bättre ifall de satt på musen ist för på huvudet! Tycker att det inte spelar ngn roll om musen får lite vita hår... :)
 

aza_sv

Medlem
Kön
Man
Jag har redan passerat 50 och har förvisso gråa hår både på huvudet och påå musen men det bryr jag mig inte så mycket om. Huvudhåret färgar/tonar jag då och då men mushåret brukar vara bortrakat eller mycket välansat så det syns inte förrän på nära håll ... och vid det laget brukar det inte var hårfärgen man tänker på :D
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Har redan fått ett antal vita hår på huvudet som ger mig lite ångest! MEN inget har dykt upp på musen ännu. Jag tycker att det vore bättre ifall de satt på musen ist för på huvudet! Tycker att det inte spelar ngn roll om musen får lite vita hår... :)

du tycker inte det.. det var vad jag sa efter att jag gett tipset om vaxning...
sen tyckte hon att hennes fyrtioårskris skulle vara en piercing, på mig..... en i ollonet, mitt svar vara bara:
-you first...
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Jag har redan passerat 50 och har förvisso gråa hår både på huvudet och påå musen men det bryr jag mig inte så mycket om. Huvudhåret färgar/tonar jag då och då men mushåret brukar vara bortrakat eller mycket välansat så det syns inte förrän på nära håll ... och vid det laget brukar det inte var hårfärgen man tänker på :D

du r sååå läcker, fler kvinnor skulle vara lika öppna som du & levnadsglada som dig....
 

Trosgalen

Aktiv medlem
Kön
Man
Jag har redan passerat 50 och har förvisso gråa hår både på huvudet och påå musen men det bryr jag mig inte så mycket om. Huvudhåret färgar/tonar jag då och då men mushåret brukar vara bortrakat eller mycket välansat så det syns inte förrän på nära håll ... och vid det laget brukar det inte var hårfärgen man tänker på :D
...........................
Härligt kvinnor som du gör att man orkar leva (trotts en fult utvecklad femtioårs kris)*L*
Hoppas vi hörs vid både 60 och 70 också! *L* (ja längre upp med om man hänger med *L*)
 

Squitt

Ny medlem
Kön
Man
hehe, min fru fyller snart fyrtio, hon börjar noja

hon hade konstaterat att hon hade grå hår i pubeshåren
-hur färgar man bort det? undrade hon
-bättre med brasiliansk vaxning. Kontrade jag & fnissade glatt

vad säger ni?

Vad gör lite gråa hår på fittan, tycker det är grymmt sexigt när en kvinna åldras :)
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
äh, vem bekymmrar sig om lite gråa/vita hår ??
Jag tycker det påminner om att man hängt med ett tag & har skaffat sig erfarenhet .
Om hon lider mkt är det klart att hon ska färga sig, men dock kan färgen kanske skapa irritation på den känsliga musen.
Har du föreslagit mascara ??
 

hama

Aktiv medlem
Kön
Man
håller helt med Snippan! Att man börjar gråna lite i kanterna är ju bara naturligt. Tycker inte man behöver dölja det alls.
Det är sådan hysteri,detta med rädslan för åldrandet.
Finns väl annat att bekymra sig för faktiskt! Det är väldigt mycket reklam från kosmetikföretag o dylikt i massmedia för hårfärgning, rynkkrämer och Gud vet vad, som gör att folk blir både fattigare och bekymrade i onödan.Någon tjänar alltså pengar på det här, och vill alltså blåsa under åldersnojjan! Dagens I-landsproblem, skulle jag vilja uttrycka det...
Nej, jag tycker kvinnor är vackra i alla åldrar, alla på sina ålderstypiska sätt!
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Det dyker upp ett och annat vitt hårstrå på huvudet och då åker pincetten fram direkt!

Skulle det dyka upp vita hårstrån någon annan stans, så skulle jag använda pincetten där också;)

När det blir så mycket att inte pincetten räcker, då blir det toning som gäller. Fast jag skulle aldrig gå så långt att jag tonade håret på lilla musslan! Där går gränsen för mig.

Annars önskar jag att jag kunde koppla bort irritationen över att se hur vecken i ansiktet blir mer markerade...

Men den ökade självsäkerheten som kommer med åldern, vill jag ju inte vara utan.

Jag känner mig mer och mer övertygad om att jag tillhör dem som kommer att ta till kniven, laser och/eller botox om några år...
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Det dyker upp ett och annat vitt hårstrå på huvudet och då åker pincetten fram direkt!

Skulle det dyka upp vita hårstrån någon annan stans, så skulle jag använda pincetten där också;)

När det blir så mycket att inte pincetten räcker, då blir det toning som gäller. Fast jag skulle aldrig gå så långt att jag tonade håret på lilla musslan! Där går gränsen för mig.

Annars önskar jag att jag kunde koppla bort irritationen över att se hur vecken i ansiktet blir mer markerade...

Men den ökade självsäkerheten som kommer med åldern, vill jag ju inte vara utan.

Jag känner mig mer och mer övertygad om att jag tillhör dem som kommer att ta till kniven, laser och/eller botox om några år...

jag hade faktikst väntat mig mer av dig Snäckan:(
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
håller helt med Snippan! Att man börjar gråna lite i kanterna är ju bara naturligt. Tycker inte man behöver dölja det alls.
Det är sådan hysteri,detta med rädslan för åldrandet.
Finns väl annat att bekymra sig för faktiskt! Det är väldigt mycket reklam från kosmetikföretag o dylikt i massmedia för hårfärgning, rynkkrämer och Gud vet vad, som gör att folk blir både fattigare och bekymrade i onödan.Någon tjänar alltså pengar på det här, och vill alltså blåsa under åldersnojjan! Dagens I-landsproblem, skulle jag vilja uttrycka det...
Nej, jag tycker kvinnor är vackra i alla åldrar, alla på sina ålderstypiska sätt!
jag håller med, sa det till henne med "grå hår på din mus gör mig knappast mindre kåt på dig ;)"
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
äh, vem bekymmrar sig om lite gråa/vita hår ??
Jag tycker det påminner om att man hängt med ett tag & har skaffat sig erfarenhet .
Om hon lider mkt är det klart att hon ska färga sig, men dock kan färgen kanske skapa irritation på den känsliga musen.
Har du föreslagit mascara ??
Mascaran var bra, men det blir väl lite kladdigt, även om det finns vattenfast mascara *fniss*
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Det dyker upp ett och annat vitt hårstrå på huvudet och då åker pincetten fram direkt!

Skulle det dyka upp vita hårstrån någon annan stans, så skulle jag använda pincetten där också;)

När det blir så mycket att inte pincetten räcker, då blir det toning som gäller. Fast jag skulle aldrig gå så långt att jag tonade håret på lilla musslan! Där går gränsen för mig.

Annars önskar jag att jag kunde koppla bort irritationen över att se hur vecken i ansiktet blir mer markerade...

Men den ökade självsäkerheten som kommer med åldern, vill jag ju inte vara utan.

Jag känner mig mer och mer övertygad om att jag tillhör dem som kommer att ta till kniven, laser och/eller botox om några år...

jag hade faktikst väntat mig mer av dig Snäckan:(

Ledsen om jag gjorde dig besviken. Men du ställde en fråga och jag svarade ärligt[}:)] Jag är inte bättre än så... Kram på dig:love:
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
jag hade faktikst väntat mig mer av dig Snäckan:(

Ledsen om jag gjorde dig besviken. Men du ställde en fråga och jag svarade ärligt[}:)] Jag är inte bättre än så... Kram på dig:love:

*kram* inget ont i det, men du kanske hittar en man som behandlar dig som den kvinna du r & ser allt det vackra hos dig & får dig att uppskatta det istället för det ytliga med skalpell & nervgift....
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
jag hade faktikst väntat mig mer av dig Snäckan:(

Ledsen om jag gjorde dig besviken. Men du ställde en fråga och jag svarade ärligt[}:)] Jag är inte bättre än så... Kram på dig:love:

*kram* inget ont i det, men du kanske hittar en man som behandlar dig som den kvinna du r & ser allt det vackra hos dig & får dig att uppskatta det istället för det ytliga med skalpell & nervgift....

Aha! Var det så du tänkte:love:

Jag vill inte ha en man som nöjer sig med mindre än det bästa - inifrån och ut[}:)]:cool:;):love::love:
 

LekenKille

Medlem
Kön
Man
Snälla ni, bry er inte om åldern och några gråa hår här o där. Det är väl charmigt att se en kvinna eller man för den sakens skull åldras? Personligt tycker jag kvinnor är vackra oavsätt ålder. Själv är jag 49, men vadå...det är naturligt att åldras och varje ålder har sin charm. ;)
 

runkfantom

Välbekant medlem
Kön
Man
Det är precis lika skönt att knulla käringen även om hon har gråa hår på fittan. Mitt hår kring kuken är grått och det går precis lika bra det också. Blir också fint gentemot den vita sperman när man runkar.
 
Toppen