Morgonstånd

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Jag har stånd så gott som varje morgon. Har läst någonstans att det beror på att urinblåsan är full eller att man haft en sexdröm. Testosteronnivån är visst högst på morgonen, är säkert en bidragande orsak.
 

Nudillo

Medlem
Kön
Man
Tror att ytterligare en anledning till att sista perioden REM sömn är en våt dröm beror på att vi killar har höga testosteron nivåer på morgonen. Detta resulterar i en högre sexlust och att man lättare blir upphetsad.
Plus att man måste ha stånd för att snoppen ska må bra!! Den mår inte bra av att bara hänga slapp hela tiden, kroppens eget sätt att kunna bibehålla funktionen är att ge stånd under sömn. Kroppen fungerar ju så att det som inte används förtvinar, gäller allt i hela kroppen även snoppen.
 

kille20

Medlem
Kön
Man
Varje morgon står den, jag brukar runka på morgonen för att jag är som kåtast på dygnet då

Kåt Kille
 

Wankie

Aktiv medlem
Kön
Man
vaknar varje morgon med ett skønt stånd och då måste jag bara runka av mig, för annars går jag bara och är kåt hela dagen.:p

Kåt
 

Jerker

Ny medlem
Kön
Man
Vi har inte enbart morgonstånd. Vi har stånd ett antal gånger även under hela nattsömnen. Ungefär var 90 min eller så så reser sig kuken och man har stånd i några minuter innan den slaknar. Detta har jag observerat många gånger på kilalr oc hmän jag sett. Många gånger när man skulle gå in o koll av läget i grabbarnas sovrum innan man själv gick och la sig kunde man om de t ex låg på rygg och inte hade täcket över sig, se hur den stolt stod rakt upp eller de gånger de hade pyjamas eller kalsonger se en kraftig utbuktning.
ALLA friska pojkar och män har stånd med jämna mellanrum.

Till alla killar.
Era föräldrar har säkerligen under Er uppväxt sett Er ha stånd. Säkerligen också sett hur Ni glatt suttit och pillat med Er lilla hårda kuk. Varför vara generad?? Var stolt och glad för det Ni har och framförallt att den FUNGERAR.
De killar som varit med om att tappa ståndet eller inte kunnat få stånd när man ska till att ha sex med sin tjej eller kille vet att självförtroendet får sig en rejäl knäck då. Har själv råkat ut för det under en akt. Plötsligt så slaknade jag. Tjejen blev förbannad och jag mådde inte alls bra.
Nej se det som en funktionskontroll. Den dagen Ni inte kan få upp den är det hög tid att gå till läkare och se vad som är fel.
 

mgk

Medlem
Kön
Man
Jodu, det är en hel del som sett härligheten eller åtminstone konturerna av densamme vid natt eller morgon...
That's life! :D
 
G

Guest

Gäst
Ja jag har alltid morgonstånd, men det är rätt skönt ju :)
 

Lund24

Medlem
Kön
Man
Får morgonstånd ganska ofta men är nästan aldrig kåt just då. Bara jobbigt med en styv grej på morgonen... man vill ju bara somna om, hehehe.... Att somna om är (nästan)bättre än en orgasm, men bara nästan....
 

Ståfräsen

Medlem
Kön
Man
Har morgonstånd varje dag. Börjar i princip runka inom 5 min efter vaknande. Läser bara nyheterna på Text-tv först.

Runka e livet!
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Morgonstånd har guld i mun...
joorå även vid 39 e den stnhård å redo att.... på morronkvisten





Smisk! känslan som sitter i
 

Fotografen

Ny medlem
Kön
Man
Ibland tror jag...

Jag gillar att ligga kvar nånstans mellan dröm och verkliget och fantisera.. ;) Riktigt härligt att runka då! Fantsierna är lite mer verkliga då. Jag tycker väldigt mycket om att känna närhet... ofta lägger jag min kudde på magen och håller om den samtidigt som jag fantiserar... mina fantasier handlar oftast om nån av mina tjejkompisar då... nån jag verkligen älskar. :D
 

Avslagen_cola

Aktiv medlem
Kön
Man
Hur kommer det sig att jag inte fick ett lika rejält morgonstånd när min flickvän låg nerbäddad bredvid mig som det jag fick när jag låg själv morgonen innan? Så jävla typiskt, här vill man visa sin manlighet men nääääää då. ;)

Masturbation for Salvation
 

Wankie

Aktiv medlem
Kön
Man
Fantasier kan göra underverk vad du skulle ha gjort med henne osv:D:p
Originally posted by Avslagen_cola

Hur kommer det sig att jag inte fick ett lika rejält morgonstånd när min flickvän låg nerbäddad bredvid mig som det jag fick när jag låg själv morgonen innan? Så jävla typiskt, här vill man visa sin manlighet men nääääää då. ;)

Masturbation for Salvation

Kåt runkare
 

donjojo

Medlem
Kön
Man
Det är nån som varit inne på det redan, men jag vill bara precisera att morgonståndet är ett resultat av att kroppen tränar upp funktionen under sömnen. Samma sak händer (enligt forskarna)med tjejer, men det är kanske inte lika tydligt. Eller vad säger ni tjejer? Är muttan svullen och blöt när ni vaknar?
 
Toppen