Ska onna dö ut??????

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Så rätt du har snäckan.

Fast just nu är det bara två online och man vet ju inte hur aktiv den andre är;)

Ha ha! Där har du en poäng. Man kan ju vara aktiv på olika sätt när man är inloggad ;):p
 

Smakfullt

Välbekant medlem
Kön
Man
Det är väl egentligen fyra saker somm ställer till det för ona tyvärr

1/ inga nyregistreringar tillåtna. Alltså inget nytt blod utan "gamlingar" som hänger i - inte så bara, men i alla fall

2/ kass modereringsmöjligheter - tro mig, jag vet (mitt förra nick var G-mannen och jag modererade)

3/ forumet blev aldrig färdigutvecklat av TorbenDallas - inga sökmöjlighter, vem är online osv - utan allt stannade upp och blev halvklart

4/ ägaren till forumet, Mats på Latbryggan, vill inget med forumet. Det bara ligger här - blir varken bättre eller sämre - förutom att användarna försvinner.

Nogmed klagande, vad kan man göra då?

Det är gaska enkelt och allt från gratis till kostar måttligt:

Kasta ut den gamla programvaran, installera phpBB (gratis) eller vBulletin eller IPBoard (betal, mycket bra modereringsmöjligheter) till exempel.

Släpp på nya användare.

Det blir skojigare och lättare för alla (dessutom lite snyggare - t.ex. fimpa Onanera-loggan som tar alldeles för mycket plats och syns lång väg)

Med det tror jag att användarna kommer tillbaka och att livet för moderatorerna blir lättare.

Snäckan - har du lust att kolla med Mats?
 

Falconb

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Man
Jag har påpekat detta tidigare, låt oss göra en ny start!
Kicka alla och börja om med högre krav. Visst ser det snyggt ut
med 25 000 medlemar, men det är en promille som är aktiva.

Folket kommer inte att bli arga om vi startar om,
där emot blir vi av med mycket "dödkött"

Jag verkligen gillar iden med onanera.se, låt oss därför bygga upp något
snyggt och trevligt, moget och intressant!

Kram, puss, och andra trevliga närheter!

Falcon
 

Fittsork

Medlem
Ålder
34
Kön
Man
Det behövs verkligen en nystart.
Jag tror dessutom att det skulle vara bra reklam för Lastbryggan om det fanns fler aktiva medlemmar.
 

Erektionskillen

Välbekant medlem
Kön
Man
Jah e inte speciellt aktiv för det finns inte så mycket jag vill skriva om.

Jag hade förrut planer på att hjälpa till med koden, men jag råkade ut för en olycka i feb och är inte helt återställd än. mitt i allt tappade jag intresset med kodknackning.

Ett sånt hår ställe kräver mycket underhåll och man bör ständigt ha koll på det, annars tar det nog inte lång stund innan det blir sönderspammat.
 

Shaft

Välbekant medlem
Kön
Man
Det behövs verkligen en nystart.
Jag tror dessutom att det skulle vara bra reklam för Lastbryggan om det fanns fler aktiva medlemmar.
Håller definitivt med!
Varför ha 25 000 medlemmar men endast ett fåtal aktiva? Och stängt för nya medlemmar?
 

T_loves

Medlem
Kön
Man
Håller med föregående talare..............vissa medlemmar har inte varit inne på flera år! Synd om de sitter och tar upp platser för nya kåta och glada onanister! Sen tycker jag att chatten var trevlig! Vet egentligen inte varför den försvann!?! Tack för en fantastisk sida vill jag också passa på att säga!!! :p
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Jah e inte speciellt aktiv för det finns inte så mycket jag vill skriva om.

Jag hade förrut planer på att hjälpa till med koden, men jag råkade ut för en olycka i feb och är inte helt återställd än. mitt i allt tappade jag intresset med kodknackning.

Ett sånt hår ställe kräver mycket underhåll och man bör ständigt ha koll på det, annars tar det nog inte lång stund innan det blir sönderspammat.


Jag förstår verkligen att man kan tappa intresse för kodknackning om man råkat ut för en olycka.

I övrigt har du helt rätt. Det behövs både kunskap, intresse och tid över, för att sköta ett sånt här forum.

I dagsläget verkar det som att de med rätt kunskaper inte har tid över, medan de med tid över och intresse inte har rätt kunskaper?

Krya på dig:love:
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Det är väl egentligen fyra saker somm ställer till det för ona tyvärr

1/ inga nyregistreringar tillåtna. Alltså inget nytt blod utan "gamlingar" som hänger i - inte så bara, men i alla fall

2/ kass modereringsmöjligheter - tro mig, jag vet (mitt förra nick var G-mannen och jag modererade)

3/ forumet blev aldrig färdigutvecklat av TorbenDallas - inga sökmöjlighter, vem är online osv - utan allt stannade upp och blev halvklart

4/ ägaren till forumet, Mats på Latbryggan, vill inget med forumet. Det bara ligger här - blir varken bättre eller sämre - förutom att användarna försvinner.

Nogmed klagande, vad kan man göra då?

Det är gaska enkelt och allt från gratis till kostar måttligt:

Kasta ut den gamla programvaran, installera phpBB (gratis) eller vBulletin eller IPBoard (betal, mycket bra modereringsmöjligheter) till exempel.

Släpp på nya användare.

Det blir skojigare och lättare för alla (dessutom lite snyggare - t.ex. fimpa Onanera-loggan som tar alldeles för mycket plats och syns lång väg)

Med det tror jag att användarna kommer tillbaka och att livet för moderatorerna blir lättare.

Snäckan - har du lust att kolla med Mats?

Dina förslag verkar bra:) Problemet är väl att någom behöver realisera förslagen...

Mats har fullt upp med Lastbryggan och om jag förstått honom rätt så låter han forumet vara kvar enbart för att vi medlemmar vill det. Tills någon kunnig och intresserad är villig att åta sig att genomföra alla ändringar så får vi nog leva med forumet som det är.
Kram från Snäckan
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Håller med föregående talare..............vissa medlemmar har inte varit inne på flera år! Synd om de sitter och tar upp platser för nya kåta och glada onanister! Sen tycker jag att chatten var trevlig! Vet egentligen inte varför den försvann!?! Tack för en fantastisk sida vill jag också passa på att säga!!! :p


chatten skapades av LekenKille under den korta tid han var admin för forumet. Han skapade dessutom en del förbättringar för modereringen:)

När Leken försvann tog han chatten med sig till smeker.se
 

Smakfullt

Välbekant medlem
Kön
Man
Dina förslag verkar bra:) Problemet är väl att någom behöver realisera förslagen...

Mats har fullt upp med Lastbryggan och om jag förstått honom rätt så låter han forumet vara kvar enbart för att vi medlemmar vill det. Tills någon kunnig och intresserad är villig att åta sig att genomföra alla ändringar så får vi nog leva med forumet som det är.
Kram från Snäckan

Utan att lova att jag kan installera något nästa vecka precis, skulle jag kunna installera ett nytt forum om man har tillgång till php och mysql. Jag vet inte om jag skulle hinna moderera också, men det är möjligt att jag kunde ingå i ett moderatorteam. Med annan programvara blir det mycket mer lättmodererat.

Kan du fråga Mats om han är intresserad av att jag eller någon annan byter programvara? phpBB är gratis. Betalar han måttligt kan man sätta upp IPBoard som är väldigt lättmodererat.
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Dina förslag verkar bra:) Problemet är väl att någom behöver realisera förslagen...

Mats har fullt upp med Lastbryggan och om jag förstått honom rätt så låter han forumet vara kvar enbart för att vi medlemmar vill det. Tills någon kunnig och intresserad är villig att åta sig att genomföra alla ändringar så får vi nog leva med forumet som det är.
Kram från Snäckan

Utan att lova att jag kan installera något nästa vecka precis, skulle jag kunna installera ett nytt forum om man har tillgång till php och mysql. Jag vet inte om jag skulle hinna moderera också, men det är möjligt att jag kunde ingå i ett moderatorteam. Med annan programvara blir det mycket mer lättmodererat.

Kan du fråga Mats om han är intresserad av att jag eller någon annan byter programvara? phpBB är gratis. Betalar han måttligt kan man sätta upp IPBoard som är väldigt lättmodererat.


Jag har skickat ditt erbjudande till Mats:)
Kanske vore det idé att du kontaktade honom direkt?
 

Corky

Medlem
Kön
Man
Ja det är konstigt att vi är 25038 onanister men oftast när man loggar in är det högst 20 (för det mesta kring 10) st inloggade för det mesta. Inte så bra siffror.

Jag är väl in här ganska ofta men jag kanske inte skriver så mycket som jag borde, men jag läser vad andra har skrivit desto mer.
 

Pumps-Lover

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Kul att se att de finns bra förslag på modernisering av forumet. Jag hoppas innerligt att någon kan förverkliga dem. Själv tillhör jag skaran av okunniga inom programeringens konster, men jag tillför gärna material att fylla sidorna med.

Alla har tid att skriva några rader då och då. Och de är de små bäckarna som får amazonasfloden att rinna ut i havet med sådan karft och mäktighet...
 
Toppen