Ska onna dö ut??????

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Kan ju även säga som så att det r väldigt vanligt att forum slutar bli aktiva med åren. Själv hade jag ett forum ett tag, en väldigt enkel variant, och det var med all säkerhet en bidragande del i att den inte hölls igång så länge.

Men hur som helst så dör forum rätt fort ut pga ämnen inom dem lätt blir uttjatade. Finns massor med olika trådar här som tusen gånger har tagits upp och tusen ggr dött. Jag menar, hur många ggr ska man behöva svara på en tråd?

Nu menar jag inte att det är så med alla ämnen osv, men många är febrilt återkommande och fortfarande lika ointressanta. Har man sen försökt starta nån kanske en aningen mer seriös tråd, eller något, då har även dem dött ut fort. Kanske är man bara dålig på att hålla igång dem själv, vad vet jag!

Orsaken till att jag blev medlem här var främst för att jag behövde svar på olika frågor på den tiden. Men sådan information finns knappt längre här, det är nästan bara trådar om "visa detta..." osv. Okej, det kan ju vara intressant om man i stundens hetta vill ha nått trevligt att titta på, men för någon som eg är ute efter diskussioner och även en del information eller liknande om onani och sex är det ju inte speciellt trevligt att de trådarna hålls igång konstant medan andra dör ut direkt. Vet däremot inte vad grundaren tänkt det här skulle bli för typ av forum, kanske var det tänkt att det skulle vara ett sånt forum där folk skickar in bilder på sig själv och låter andra onna till det...

Hur som så har jag slutat vistas på den här sidan, jag är här ibland och då svarar jag mest bara på meddelanden jag fått i inkorgen. :)

Men kanske om sidan uppdateras en del osv så kanske man kommer tillbaka igen mer regelbundet till själva forumet och svarar och skriver där med :)
 

Pumps-Lover

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Kan ju även säga som så att det r väldigt vanligt att forum slutar bli aktiva med åren. Själv hade jag ett forum ett tag, en väldigt enkel variant, och det var med all säkerhet en bidragande del i att den inte hölls igång så länge.

Men hur som helst så dör forum rätt fort ut pga ämnen inom dem lätt blir uttjatade. Finns massor med olika trådar här som tusen gånger har tagits upp och tusen ggr dött. Jag menar, hur många ggr ska man behöva svara på en tråd?

Nu menar jag inte att det är så med alla ämnen osv, men många är febrilt återkommande och fortfarande lika ointressanta. Har man sen försökt starta nån kanske en aningen mer seriös tråd, eller något, då har även dem dött ut fort. Kanske är man bara dålig på att hålla igång dem själv, vad vet jag!

Orsaken till att jag blev medlem här var främst för att jag behövde svar på olika frågor på den tiden. Men sådan information finns knappt längre här, det är nästan bara trådar om "visa detta..." osv. Okej, det kan ju vara intressant om man i stundens hetta vill ha nått trevligt att titta på, men för någon som eg är ute efter diskussioner och även en del information eller liknande om onani och sex är det ju inte speciellt trevligt att de trådarna hålls igång konstant medan andra dör ut direkt. Vet däremot inte vad grundaren tänkt det här skulle bli för typ av forum, kanske var det tänkt att det skulle vara ett sånt forum där folk skickar in bilder på sig själv och låter andra onna till det...

Hur som så har jag slutat vistas på den här sidan, jag är här ibland och då svarar jag mest bara på meddelanden jag fått i inkorgen. :)

Men kanske om sidan uppdateras en del osv så kanske man kommer tillbaka igen mer regelbundet till själva forumet och svarar och skriver där med :)

Tänkvärt Issa. Jag tror du slog huvudet på spiken med ditt inlägg. Många har nog känt som du en tid. Bara att jag och många med mig är lite naiva och tror att allt ska vara precis som förr. Men som du påpekar så är det inte fallet.

Du har fått mig att tänka till.

Som jag ser på Onanera är det en mötesplats för de som älskar att onanera. För min egen del är det en stor del av min personlighet. Vad är skönare än en stund med (i mitt fall) bästa vännen i handen? Och det är den känslan som jag ser borde genomsyra detta forum. Frågan är bara, hur gör man det bäst?
 

runkfantom

Välbekant medlem
Kön
Man
Det vore tråkigt om Onanera skulle dö ut. Själv är jag inne här så gott som varje dag och finner ofta inspiration till en skön onanistund. Men jag skriver inte så ofta längre, mest därför att det inte finns så mycket mer att skriva än "jag runkar nu, kuken står hård och snart sprutar jag". Det blir lite enformigt i längden.

Skall forumet leva kvar på sikt behövs säkert friskt och nytt blod. Och då inte bara i kuken. Det är ju när man är ny här som man har lite att berätta. Mitt onaniliv är förvisso rikt men inte så rikt att jag kan skriva om det varje dag.
 

Smakfullt

Välbekant medlem
Kön
Man
Dina förslag verkar bra:) Problemet är väl att någom behöver realisera förslagen...

Mats har fullt upp med Lastbryggan och om jag förstått honom rätt så låter han forumet vara kvar enbart för att vi medlemmar vill det. Tills någon kunnig och intresserad är villig att åta sig att genomföra alla ändringar så får vi nog leva med forumet som det är.
Kram från Snäckan

Utan att lova att jag kan installera något nästa vecka precis, skulle jag kunna installera ett nytt forum om man har tillgång till php och mysql. Jag vet inte om jag skulle hinna moderera också, men det är möjligt att jag kunde ingå i ett moderatorteam. Med annan programvara blir det mycket mer lättmodererat.

Kan du fråga Mats om han är intresserad av att jag eller någon annan byter programvara? phpBB är gratis. Betalar han måttligt kan man sätta upp IPBoard som är väldigt lättmodererat.


Jag har skickat ditt erbjudande till Mats:)
Kanske vore det idé att du kontaktade honom direkt?

Så - nu har jag skrivit till honom. Får se om han nappar. Jag har föreslagit ett gratisalternativ - phpBB och ett kommersiellt alternativ för 149 USD för programvaran. Mitt jobb är gratis.
 

misswet

Aktiv medlem
Ålder
57
Kön
Kvinna
Själv tillhör jag skaran av okunniga inom programeringens konster, men jag tillför gärna material att fylla sidorna med.

Samma sak med mig, jag är fullständigt okunnig i kodknackning men diskuterar MER än gärna i forumet då jag personligen tycker att alla andra communitys/forum jag frekventerar har förfallit till sexkontaktsiter....
 

Pumps-Lover

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Själv tillhör jag skaran av okunniga inom programeringens konster, men jag tillför gärna material att fylla sidorna med.

Samma sak med mig, jag är fullständigt okunnig i kodknackning men diskuterar MER än gärna i forumet då jag personligen tycker att alla andra communitys/forum jag frekventerar har förfallit till sexkontaktsiter....

Låt aldrig Onanera bli ett kontaktforum. Det ska vara en mötesplats där vi delar med oss av våra tankar och erfarenheter inom onanins ädla konst. Att få läsa om er andras eskapader med handen om organet eller i organet (läs de ord ni helst vill i sammanhanget) skäner mig tillfredsställelse utöver det vanliga. Och att få dela med sig av sina egna onanistunder, jag det är en krydda i sig.

Kanske gör vi varandra obotligt kåta som en bonus;)

Länge leve onanin!
 

Shaft

Välbekant medlem
Kön
Man
Själv tillhör jag skaran av okunniga inom programeringens konster, men jag tillför gärna material att fylla sidorna med.

Samma sak med mig, jag är fullständigt okunnig i kodknackning men diskuterar MER än gärna i forumet då jag personligen tycker att alla andra communitys/forum jag frekventerar har förfallit till sexkontaktsiter....

Låt aldrig Onanera bli ett kontaktforum. Det ska vara en mötesplats där vi delar med oss av våra tankar och erfarenheter inom onanins ädla konst. Att få läsa om er andras eskapader med handen om organet eller i organet (läs de ord ni helst vill i sammanhanget) skäner mig tillfredsställelse utöver det vanliga. Och att få dela med sig av sina egna onanistunder, jag det är en krydda i sig.

Kanske gör vi varandra obotligt kåta som en bonus;)

Länge leve onanin!

Ja, länge leve onanin! Bra sagt!
 

stånd

Aktiv medlem
Kön
Man

icka

Moderator
Staff Member
Kön
Kvinna
Kul att dte verkar finnas någon som vill ta tag i det, men synd att dte inte verkar bli någon respons på det...
 

Nightdriver

Medlem
Kön
Man
Kul att dte verkar finnas någon som vill ta tag i det, men synd att dte inte verkar bli någon respons på det...

Får hoppas att webmastern släpper till lite mer folk, som kan den här biten, hade varit kul med en uppfräschning...! :)

Men jag trivs med folket här, så det beror inte på det så klart..! ;)
 

reptilen

Välbekant medlem
Kön
Man
onanera.se
är ett skönt forum med sköna människor;)
oumbärligt som singel
svårt att låta bli för övrigt...

underbart helt enkelt!
 

dinky

Aktiv medlem
Kön
Man
Nä...site:en dör i nte ut så länge folk svarar på inlägg, hittar på nya, skickar bilder,tips etc
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
50
Kön
Man
Jag tror nyregistreringen är påsläppt igen (tack vare mig :cool:), så nu kan det komma nya medlemmar igen. Bra va?
 

sprutkillen

Medlem
Kön
Man
Jag tror nyregistreringen är påsläppt igen (tack vare mig :cool:), så nu kan det komma nya medlemmar igen. Bra va?

:) vad bra, gäller bara att folk hittar hit efter så lång tids omöjlighet att registrera sig.
hoppas det fungerar, Bra jobbat
 
Toppen