"Spruta" sperma?

glans

Välbekant medlem
Kön
Man
Detta med att spruta när sperman vill ut är väldigt olika. Jag har aldrig sprutat några höjdare, det mesta hamnar i busken eller på magen vid runk. Ännu sämre är det när jag blivit äldre, orgasmen är bättre men spruten brukar bestå av tio till femton små sprut, känns dumt kalla det sprut när det bara rinner.
Hur har ni?
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Detta med att spruta när sperman vill ut är väldigt olika. Jag har aldrig sprutat några höjdare, det mesta hamnar i busken eller på magen vid runk. Ännu sämre är det när jag blivit äldre, orgasmen är bättre men spruten brukar bestå av tio till femton små sprut, känns dumt kalla det sprut när det bara rinner.
Hur har ni?
Samma med mig, men 'spruta' är vedertaget som begrepp att det kommer sperma när man får utlösning, så jag säger spruta ändå.
När jag var i ungdomens kraft så kunde jag spruta så det kallades sprut. Ofta runt en halvmeter eller så och det beror även på graden av upphetsning och möjligen 'edgning' vilket en del sysslar med. En gång när jag var runt 30 år så låg jag ute på jobb. Bodde på ett vandrarhem och hyrde med mig en VHS-bandspelare och några p-filmer. Det var helt nytt för mig. Hade aldrig tidigare hyrt videofilmer men nu passade jag på. Låg halva natten och kollade porr och runkade. När jag inte klarade längre utan lät orgasmen ta överhand så sprutade jag ett megasprut (i mitt tycke). Jag hörde hur satsen slog ner i kudden ovanför mitt huvud. Det var mitt livs bästa orgasm och sprut!
Men numera når jag bara busken eller möjligen naveln om det blir bra, men oftast pumpar bara sperman ut och rinner utmed skaftet....
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
När jag var ung sprutade jag alltid minst en meter nu kanske några decimeter för det mesta men när man edgar kan det komma några sprut på ca en meter inget jag mätt bara en uppskattning
Jag har aldrig sprutat så långt, generellt sett. Hänt enstaka ggr.
Nu är jag 10 år äldre än dig och det känns som att det händer en del i kroppen när man kommer upp i åren. Omvänd pubertet... Lusten finns där, om möjligt ännu mera än förr, men kroppen bromsar, erektionen sviker. Tur det finns piller...
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Är från gång till gång men ibland sprutar jag uppemot en meter är snart 57 år
Inte tonåring eller ens i närheten längre, men precis som du skjuter jag en meter. Håller jag upp med runkandet några dagar eller veckor blir det stora kraftiga satser. Runkar man flera gånger om dagen blir det ju inte samma sak. Blandar man in en kvinna i leken blir det ju inte sämre. :)

Om trycket har minskat märkbart över tid ska man nog låta farbror doktorn titta på PSA-värdena, särskilt om man ser samma tendens vid urinering.
 

axinol

Aktiv medlem
Ålder
39
Kön
Man
Hehe sant. Sen är det viktigt att vara stenhård vid sprutet. En nästan hård kuk sprutar sämre.
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Jag sprutar runt 1 meter men bara dom första 2 strålarna sen avtar det till runt 30 cm! Har alltid gjort det sen man i stort sett började spruta
Wow! Jag avundas dig. Numera oftast bara någon decimeter sprut och bara en stråle, sen rinner det lite till....
 
Toppen