Beach -09

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Jag skulle nog kunna ha dig som personlig tränare, inga problem tror jag...;)
synd att det finns ett visst geografisk avstånd ;)

men jag kan vara din distans PT;)

jag vill ha dina mål i min 'messlåda' samt tankar hur du tänkt uppnå dem;)
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
jag tjatar vidare:

en kvart om dagen, höj pulsen ordentligt (120bpm) minst en kvart varje dag
förta er inte men se till att hjärtat får jobba lite

ät regelbundet, tänk & läs på förpackningrarna när ni handlar
handla inte hungriga, PLANERA innan

bestäm ett mål, ett jag ska må bättre mål
t ex -jag ska sluta röka & jag ska inte gå upp i vikt
jag ska gå ner de här sista kg innan lucia, sen ska jag hålla det under Julen.
 

del

Ny medlem
Kön
Man
baah man tänker alltid till nästa sommar ska jag vara fit men de funkar aldrig :p ska göra ett nytt försök även denna vinter får vi se hur de går ;) hahaa
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
hur går det för er?

har ni ramlat ur datorstolen & fått fart på sittfläsket än?

20 min 'motion' 3-5x veckan! nåt som höjer pulsen till över 120slag per minut

är ni riktigt lata så kan ni utnyttja rekklampauserna på TV
bestäm en övning ni gör under hela pausen, i n t e bicepscurl med osbågarna till mun...

typ första pausen sit ups, andra lätt knäböjningar, nästa armhävningar

ni som har Wii, investera i Wii fit & KÖR det!

bästa r nåt där man träffar folk, friskis & svettis typ!
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
vad ska få er att ramla ur datorstolen?

skaffa er ett simkort! det finns mycket att kolla på där...
 
Ålder
56
Kön
Kvinna
Jag avskyr att simma fram och tillbaka i en bassäng. Det är såå tråkigt.

Älskar att leka bolllekar och andra lekar i vattnet, men det får man ju inte göra på badhus:(

Men jag går på lapdance en gång i veckan, har köpt en step-bräda och går över 10 000 steg/dag.

Nu har jag tokjobbat i två veckor och då går jag alltid ner i vikt. Men det är bara tillfälligt och ingen stabil vikt.

Fuskar med maten när jag stressar, men har inte ätiti godis en enda kväll. DET är en stor framgång för mig.

Fikon eller solrosfrön eller nötter blir det i stället...

Heja mig:)
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Jag avskyr att simma fram och tillbaka i en bassäng. Det är såå tråkigt.
Älskar att leka bolllekar och andra lekar i vattnet, men det får man ju inte göra på badhus:(

Men jag går på lapdance en gång i veckan, har köpt en step-bräda och går över 10 000 steg/dag.

Nu har jag tokjobbat i två veckor och då går jag alltid ner i vikt. Men det är bara tillfälligt och ingen stabil vikt.

Fuskar med maten när jag stressar, men har inte ätiti godis en enda kväll. DET är en stor framgång för mig.

Fikon eller solrosfrön eller nötter blir det i stället...

Heja mig:)
du får prova vattenpolo, det r kul, men intensivit

bara lapdance en gång i veckan?
det finns nåt som heter stripaerobic med.. det måste var nåt för dig...

tokjobba, stressa & missa maten... det låter som en dålig kombination

men inget godis & nötter, frö & fikon, det låter väldigt bra

Heja Snäckan!
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
även solen har sina fläckar
just nu r jag inne i en frossar period...

alldelse för mycket godis & kakor, fikor... men jag har lovat någon här bot & bättring ;) måste ju ha en snygg mage...
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Bot och bättring är precis vad du lovat. ;)

Men det låter bra att det tar sig för de som vill, men att slarva hjälper inte, först när man nått den vikt man vill ha och sen kroppsform man kanske vill ha, kan man någon gång slarva... Vi är trots allt människor och vad är vi bäst på annat än att synda lite, speciellt vad gäller det här. ;)
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Issa jag tänkte vi skulle synda o träna dig på en gång, äru med? Det blir knäböj tänkte jag... ;) Jag ligger på rygg på en bänk med flaggan i topp, du grenslar mig och rider. Bra träning för låren, du får stenhård rumpa som jag naturligtvis klämmer mina labbar på under övningen... kontrollerar varje millimeter att belastningen är lagom. Den ska va ganska lätt, mjuk i början, och sen bara bli hårdare o hårdare ju mer vi tränar! Hårt. ;)[}:)]:p
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Åhå, du tänkte de?? ;)
Men du vet jag rider ju redan minst en gång i veckan, kanske inte på de viset du säger, men att sitta i sadeln på en häst är inte röda rosor och gröna ängar. Det är lite mer jobb till det än vad det ser ut, min rumpa är redan hård om jag spänner den, fast iofs mina lår skulle kunna bli bättre...
Men då har jag ju benböjen på jobbet, varenda gång jag ska låsa upp skåpet under bordet på jobbet måste jag böja mina ben i högklackat tom, och sen ta mig upp, det är trångt bakom bordet, inte mycket plats alls att fuska på.;)

Men samtidigt, det lät väldigt härligt den träning du föreslog, skulle nog inte sitta fel med lite extra träning av de slaget. ;) Erbjuder du mig din hjälp?;):oops:
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
:D

Absolut, jag vill hjälpa till! och dina lår är nog jättefina... tack för tanken på dig och benböjen i högklackat... jag fick ribba här! Hmmmm, va ska man göra nu då? :oops:;)
 

kille71

Medlem
Kön
Man
hmm, sent upptäckt denna tråden...
låter inspirerade. få man vara med :) saknar faktiskt lite motivering. Är så lätt att äter för dåligt och rör sig för lite....
nej, nu ska jag öppna ett konto på funbeat... tvättbredd mage.. jag kommer :D
 
Toppen