Hur gammalt?

Trosgalen

Aktiv medlem
Kön
Man
När jag bara tänker på en ålder och föreställer mig vem som helst i den åldern så är nog 55-60 max. Men när jag börjar tänka på alla hunkar inom både musik och filmbranschen som är över 70 så inser jag att jag nog kan "tänka" mig att ha sex med den som själv är kapabel att ta sig till sängen - avsett ålder :)
Underbar läsning, även om jag vet att "det" aldrig skulle hända så det du skrev gav mig ändå en anledning att slita vidare här på jorden...
Kram till Dig och så önskar jag Dig och alla andra här en riktigt God Jul!
 

Trosgalen

Aktiv medlem
Kön
Man
Ålder utseende är av underordnad betydelse, Ja visst är det trevligt med vackra mäniskor men det är inte det som är huvudsaken (tycker jag) det som är helt avgörande om det är en människa jag kan tycka om är om det finns något innanför pallen öh ja om det går att prata med personen och få något ut av det gärna någon som har lätt för att skämta och en räv bakom örat och som förstår när man skämtar, ja en social människa alltså, finns de egenskaperna så betyder inte ålder och skal så värst mycket!
 

Ingrid-Marie

Aktiv medlem
Ålder
37
Kön
Kvinna
Toy_boy skrev en tråd där han frågade om hur ungt man kunde tänka sig att ha sex med. Då undrar ju jag direkt - hur gammal man/kvinna kan du tänka dig att ha sex med? Och då pratar vi bara ålder just nu utan att ha träffat personen, för alla vet ju att det kan hända att man möter just Den Personen som gör att man hoppar över sina skrupler och principer.

Så.... Hur gammal är du själv, och hur gammal man/kvinna kan du tänka dig att ligga med?

Kan tänka mig män mellan 20 - 75.
Kvinnor mellan 25 - 65 .
 

astryer

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Man
Jag är 48 men kan nog tänka mig ha sex med en kvinna i åldern 20-70.
Det är en annan sak med att ha ett förhållande, då är det så mycket annat som måste fungera, man måste vara någorlunda på samma ställe i livet.
 

Trosgalen

Aktiv medlem
Kön
Man
Känns så konstigt att man ska ha åldern som ett mått på om en människa är någon man vill umgås med (inte enbart ha sex med alltså) är det inte bättre att ställa andra krav som hälsa förstånd social kompetens rolig osv. Många av sådana egenskaper avtar eller förändras med stigande ålder men att säga att det finns ett spikat datum som är samma för all är väll ändå att ta i...
Ge alla en chans och håller vi inte måttet ja då är det väll ok att bli dumpad.
Ha en fortsatt skön sommar alla trevliga mäniskor....ni andra faller under kriterierna ovan *L*
 

Kawaman

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag kan tänka mig att det nog mest handlar om åldern på någon man kan tänka sig ha sex med!
Bland annat för att man är på denna sidan!
Ett förhållande, som en del redan har skrivit, har ju betydligt fler parametrar än bara åldern!
Själv är jag 55 och kan tänka mig en övre "gräns" runt 65 och den nedre går vid 18!
 

Knodden62

Ny medlem
Ålder
61
Kön
Man
Är 32, har haft sex med personer över 60 år, så gränsen går väl vid 70 då, men ska då tillägga, att jag ej vill ha förhållande med nån över 60, har dock haft förhållande med en man som är 20 år äldre än mig.
Haft sex med personer över 60 år?! Du är ju bara 32! Hahahaha
 

Knodden62

Ny medlem
Ålder
61
Kön
Man
Neråt är väl gränsen 20 men uppåt vet jag inte. Är själv 53! Men träffar man en som är äldre som det funkar med så finns det nog ingen gräns...
 

_Johan

Välbekant medlem
Kön
Man
Hm..svårt..som sagt attraktion kan ändra gränser..
Övre..hm 60...undre..hm ..25-30..Jag är 48
 

hoki75

Välbekant medlem
Ålder
48
Kön
Man
Är 41, har haft sex med personer över 60 år, så gränsen går väl vid 70 då, men ska då tillägga, att jag ej vill ha förhållande med nån över 50. men en kåt 70åring är inte dumt
 

JLoob

Välbekant medlem
Ålder
59
Kön
Man
Om vi säger så här - När jag var knappt 15 år gammal hade jag sex med en kvinna som var 32 år och hon hade ett barn som var 18 år gammal. Det kändes skruvat ett tag men det var samtidigt väldigt skönt att bli omhändertagen av någon med erfarenhet och som visste vad hon gjorde. Nedåt har jag haft sex med en kvinna som var 15 år yngre. Det var när jag var 40 och gav mig ingenting utöver själva sexet. Ålder spelar mindre roll ju äldre vi blir, dvs skillnaden mentalt blir mindre och förutsättningar till ett umgänge utanför sovrummet ökar. Nu är jag 51 och kan spontant tänka mig låga 40 till låga 60, men det kommer att ändras uppåt. Det intressanta, åtminstone för mig, är att jag ser skönhet med andra ögon ju äldre jag blir. Jag skulle ju aldrig vid 20 års ålder tro att jag skulle kunna bli sexuellt upphetsad av en trettio år äldre kvinna. Nu ÄR jag där själv och tycker det är bäst. Dom är säkra på sig själva, gör inte något som dom inte själv vill och oftast trygga med sin kropp. Avslappnat och underbart...
 
Last edited:
Toppen